Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

inlocuire pompa inalta presiune cp1 cu cp3, compatibilitate, pasi

Hop_shy_yo
post 18 Oct 2011, 11:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 11 April 08
From: Timisoara, Romania




Buna ziua.
Pe masina mea fabricata in octombrie 2002 am montata o pompa de inalta presiune Bosch model cp1 care are nevoie pt a se alimenta de o pompa electrica(pompa de josa presiune).
Doresc inlocuirea pompei bosch cp1 cu una bosch cp3 intrucat m-am saturat sa tot schimb tampenia aia de pompa electrica care se tot strica.
Ma intereseaza daca am nevoie de modificari suplimentare la instalatia de alimentare (am procurat deja suportul noului model de filtru de motorina si pompita manuala de amorsare).

Citez pe andu911 care a descris ambele pompe de inalta presiune:


BOSCH CP1
Combustibilul stocat în rezervor este adus la nivelul pompei de înaltă presiune, după ce în prealabil a fost prefiltrat, prin intermediul unei pompe electrice de alimentare. Între pompa de joasă presiune și cea de înaltă presiune se află filtrul de combustibil.
Antrenarea pompei de înaltă presiune se face de către motor prin intermediul curelei de distribuție.
Presiunea combustibilului în rampa de injecție poate atinge cca.1350 bari. Modularea presiunii la nivelul rampei se face prin intermediul unui regulator de presiune ce se montează la nivelul pompei de înaltă presiune. Pe perioada de pornire a motorului presiunea în rampă trebuie să fie de minim 200 bari.

Pompa de joasă presiune
Este de tip electric și are rolul de a alimenta cu combustibil pompa de înaltă presiune.
La punerea contactului pompa funcționează pentru 30 de secunde, iar dacă motorul funcționează aceasta funcționează continuu.
Presiunea creată de pompă este de 2,5 bari pînă la 4 bari.
Plasare pompei se face în compartimentul motor în zona stînga față sau în rezervor.
Debitul pompei este de 80-100 l/h. Alimentare electrică cu 12 V se face prin intermediul unui fuzibil și al unui releu plasate la nivelul BFR motor.

BOSCH CP3

Sistemul CP3 derivă din sistemul CP1 iar principalele diferențe sunt:

 În pompa de înaltă presiune este încorporată o pompă de alimentare cu joasă presiune de tip mecanic
 Regulatorul de presiune ( actuator de debit ) este plasat la intrarea combustibilului în pompa de înaltă presiune a.î. debitul de combustibil ce urmează a fi comprimat este stabilit înainte de comprimare. Astfel pompa de înaltă presiune va consuma mai puțină energie crescînd astfel eficiența motorului termic.
 Temperatura combustibilului pe partea de retur scade față de cea de la CP1, astfel răcirea motorinei este eliminată.
 Sistemul nu este prevăzut cu pompă electrică de alimentare, dar există și excepții cînd avem pompă electrică ce funcționează numai la punerea contactului cu rolul de amorsare al circuitului de joasă presiune ( a se vedea specificația vehiculului ).

Combustibilul este adus la nivelul pompei de înaltă presiune de către pompa mecanică de alimentare după ce în prealabil a fost prefiltrat și apoi trecut prin filtrul de combustibil.
Se pot întîlni și sisteme ce suplimentar conțin și o pompă electrică cu rolul de alimentare cu combustibil a pompei mecanice. Totodată pompa electrică permite și o amorsare rapidă a circuitului de joasă presiune odată cu punerea contactului.
Pompa de înaltă presiune este antrenată de către motor prin intermediul curelei de distribuție ca la CP1.
Aceasta creează înaltă presiune în rampă ce poate ajunge la 1350 bari. Presiunea la nivelul rampei este modulată prin intermediul unui nou tip de regulator denumit actuator de debit și care se află plasat la intrarea pompei de înaltă presiune.
Pe perioada pornirii motorului presiunea necesară la nivelul rampei este de minimum 200 bari.
Informația de presiune este primită de către EDC prin intermediul unui captor plasat pe rampă. Astfel controlul presiunii la nivelul rampei se face cu mare acuratețe ( avem control în buclă închisă ).
Injectoarele sunt controlate electronic de către EDC.
Pompa de înaltă presiune comprimă o cantitate mai mică de combustibil decît în cazul sistemului CP1.
Rampa de injecție este prevăzută cu o supapă de securitate, plasată la extremitatea sa, ce este tarată pentru o presiune de cca. 2000 bari.

Antrenarea pompei de joasa presiune se face de către arborele pompei de înaltă presiune ce preia energie de la motorul termic prin intermediul curelei de distribuție.
Pompa este prevăzută la interior pe partea de refulare cu o supapă ( supapa pompei de transfer ) ce are rolul de a modula presiunea combustibilului la intrarea în pompa de înaltă presiune.

Vehiculele ce au un consum redus de combustibil și o lungime redusă a circitului de alimentare ( cum ar fi Laguna II și Megan II ) nu au nevoie de pompă electrică de alimentare.



--------------------
Renault Laguna 2 - MH 66 BIZ 2002 Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garas
post 16 May 2012, 07:14
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 14 February 09




BUna ziua. EU am schimbat cp1 cu cp3, am schimbat si rampa cuconductele si filtru motorina cu para de amorsare,adica tot echipamentu de pe o Laguna 1,9dci de 120cp. Surpriza porneste si se opreste dupa circa 5-10secunde,porneste din nou si iar se opreste. Exclus aer, sa aerisit bine . Parerea mea dupa multe incercari comanda supapei de presiune (actuator) NECOMPATIBILA CU ECU MEU EDC15C3 (FRECVENTA DE COMANDA PWM.) SAU POMPA DE INALTE CP3 PE CARE O DETIN ESTE DEFECTA .AM CUMPARATO DE PE NET..!! AM TRECUT DIN NOU PE VECHIU ECHIPAMENT CPI POMPA ELECTRIA ETC..


--------------------
renault laguna laguna 1.9 dci 107 cp an 2000 versiunea grand tour
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fyrestarter
post 1 Jun 2012, 05:54
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 February 11




Ce presiune debiteaza pompa de joasa? Cea electrica? A masurat cineva?


--------------------
Logan 1,5 dci Break - XX XX XXX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garas
post 1 Jun 2012, 17:50
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 14 February 09




Buna ziua , in mod normal pompa electrica face o presiune de 3- 4 BAR . LA un debit de 80 -100L/H.


--------------------
renault laguna laguna 1.9 dci 107 cp an 2000 versiunea grand tour
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th August 2025 - 22:49
Dacia