Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pierdere cuplu la 2000 rpm, 1,9 dci 110 CP

cata_lag2.2
post 29 Jul 2011, 11:54
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Am mai descris "problema", insa as vrea sa sintetizez intr-un nou topic

Masina se comporta cam asa: in demaraj normal, in orice treapta (1-6) la 2000 rpm motorul pierde din cuplu (nu se opreste) pentru mai putin de o secunda, dupa care isi continua mersul liniar.

Ce am facut pana acum:
- am curatat EGR si reinitializat pe CLIP
- am curatat clapeta de acceleratie si reinitializat
- am rezolvat problema regenerarii filtrului de particule (descrisa intr-un alt topic)
- uleiul pe care il folosesc este 5w30 low emissions special pentru FAP
- am schimbat la aparitia problemei filtrul de motorina, fapt ce s-a dovedit a fi ineficient
- pe CLIP nu imi da nicio eroare

Ce am mai observat: pana sa rezolv problema regenerarii, la mers constant in jur de 2500 rpm masina parca mergea in suturi, iar daca treceam de turatia asta problema disparea.

In rest, nu am simtit pierdere de putere, masina trage cat vrei, pana la 170 km/h ajunge foarte repede (nu incurajez rularea la viteze mari, am facut-o in deplina siguranta si doar pentru testare biggrin.gif).

Am gasit pe forum ca exista o sita/filtru inainte de turbo pe instalatia/conducta de ulei pentru ungere (nu am cautat-o, nici nu stiu unde este)

Ce ar mai putea fi?


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiupay
post 29 Jul 2011, 20:27
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 6 February 06
From: Sola -Norway




Nu stiu care e diferenta intre 110 si 120 , dar aceeasi probleama am avut-o si eu

L-a mine s-a schimbat pe linga ce ai zis tu , turbina , senzor turatie axa came , senzoru de pe rampa de injectie ,eu am curatat TRS-ul (dar cica n-ar fi indicat ca o sa intre praf si se strica) , am schimbat furtunul si o-ringurile dintre pompa de amorsare si filtru de motorina si aseara am curatat si cititorul de turatie de pe cutia de viteze , acum o sa vad cum o sa mearga , la un prim test e ok .


--------------------
ex : Renault Laguna 2 Dynamique,1.9 dCi 120 CP - AJ 53969 2002
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Jul 2011, 20:39
Post #3


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(ovidiupay @ 29 Jul 2011, 20:27)
Nu stiu care e diferenta intre 110 si 120

Diferenta este la turbo.
La motorul de 120cp. este turbo cu geometrie variabila.

Ai verificat senzorul de presiune situat pe conducta care vine de la intercooler?

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 29 Jul 2011, 23:48
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




@ovidiupay

Am verificat turbina, are joc foarte mic, aproape insesizabil. Exista acea sita pe conducta ce vine cu ulei la turbina?

Respectivii senzori dadeau vreo eroare?

@espacern

si la 110 CP este tot turbina cu geometrie variabila; diferenta vine probabil din soft/debit turbina etc.

Ce se verifica la respectivul senzor si unde este situat? Dacaeste vorba de cel "plantat" pe tubulatura de plastic negru, l-am verificat vizual, l-am miscat, este neclintit.

This post has been edited by cata_lag2.2: 29 Jul 2011, 23:48


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 30 Jul 2011, 00:54
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




Eu stiu ca pe conducta de ulei de la turbo nu exista nici o sita doarece este mica in diametru

tu ai probleme cu pierderile de putere eu am probleme cu consumul de motorina

pana nu demult bagam motorina de la rompetrol si scotea fum masina acuma am schimbat motorina bag de la MOL am incercat prima data EVO diesel la 5.87 litru si dupa 4 zile nu a mai scos fum masina dar tot asa merge si consum cam acelasi.in oras pe bord am 8.6 cand am facut extern am resetat bordul si am mers sa zic asa cumintel pana in 2500 de turatii si tot asa am pe bord consum


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiupay
post 30 Jul 2011, 08:09
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 6 February 06
From: Sola -Norway




@cata_lag2.2 senzorii schimbati au fost schimbati de cei din service , cica lor le apareau erori ,acum nu stiu , cert e ca dupa ce au fost schimbati impreuna cu turbina masina tot nu mergea si a trebuit sa-mi schimb eu EGR-ul . Si eu stiu ca pe conducta de ulei de la turbo nu e nici o sita , e o simpla teava.

@espacern senzorul vizual e ok ,acum nu stiu ce valori ar trebui sa citeasca .L-am curatat cu spray de contacte ,l-am prins bine de tubulatura.

@bax_x cam ce consum ai vrea sa ai in oras ?Poate ar trebui sa ne spui si viteza medie la consumul de 8,6 . Eu am 6,9 cu viteza medie 39,7 km care e cam mare doar pt oras biggrin.gif


--------------------
ex : Renault Laguna 2 Dynamique,1.9 dCi 120 CP - AJ 53969 2002
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 30 Jul 2011, 11:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




prin oras ma duc relax ca avem multe sensuri giratorii si treceri de pietoni,dar o sa ma uit pe bord ce viteza medie am si o sa iti zic


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 30 Jul 2011, 12:08
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




cata_lag, cred ca problema e dinsenzorii descrisi mai sus de ovidiupay,dar...... pe langa acesti senzori cred ca f bine se incadreaza si un sezor abs de la oricare roata,contact imperfect sa u alta problema.
cunosc un caz care la treceri peste denivelari taia acceleratia.
eu am aceiasi problema ca si tine.
poate ne mai ajuta cineva.

This post has been edited by garc3a2000: 30 Jul 2011, 12:09


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW - es/4197-BVS 2002 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 30 Jul 2011, 12:54
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




@garc3a2000
In ce priveste senzorii respectivi, inclusiv ABS, i-as cam exclude pentru ca daca ar fi o problema ar da eroare la diagnoza, ceeace nu este cazul.

Ma mai gandesc ca EGR-ul sa nu deschida cat trebuie... dar cred ca, pe langa faptul ca ar da eroare, EGR-ul ori merge ori nu; nu stiu sa existe situatie intermediara atat timp cat mecanic clapeta se deschide/inchide complet.
Daca rationamentul este corect, se poate aplica si la clapeta de acceleratie?

@bad_x
Suspectez ca problema ta vine doar de la talpa.
O buna perioada de timp, urmarind topicul de consum Laguna 2 ma minunam de-a dreptul ce consumuri mici descriau colegii pentru Lagunele lor comparativ cu a mea. Am schimbat benzinaria, cifra cetanica, aditivi degeaba si cand am incercat un stil mai linistit am fost uimit de-a dreptul ce consum mic poate avea 1,9 dci-ul meu cu 1450 kg in spate. Bineinteles am revenit la stilul "proturbina" biggrin.gif

This post has been edited by cata_lag2.2: 30 Jul 2011, 12:56


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 30 Jul 2011, 21:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




@ cata... acel filtru/sita de care vorbesti se nuneste epurator gaze (daca imi aduc bine aminte) si este acel borcan care vine prins unde se face incarcarea cu ulei (joja). este un borcanel negru care are niste ghidaje astfel incat vaporii de ulei din motor sa condenseze si sa se intoarca. Din acest borcanel pleaca un furtun pe care circula gaze care sunt aruncate in admidsia turbo. Explicatia data este ptr. 1.9/120 insa principiul ar trebui sa fie la fel. Bafta!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 1 Aug 2011, 17:01
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




QUOTE(jordi @ 30 Jul 2011, 21:39)
@ cata... acel filtru/sita de care vorbesti se nuneste epurator gaze (daca imi aduc bine aminte) si este acel borcan care vine prins unde se face incarcarea cu ulei (joja). este un borcanel negru care are niste ghidaje astfel incat vaporii de ulei din motor sa condenseze si sa se intoarca. Din acest borcanel pleaca un furtun pe care circula gaze care sunt aruncate in admidsia turbo. Explicatia data este ptr. 1.9/120 insa principiul ar trebui sa fie la fel. Bafta!
*



Nu la epurator (sau cum se numeste) m-am referit, odata i-am scos capatul de la motor si cand am suflat pe el trecea aerul foarte usor.
Ma refeream la conducta prin care vine uleiul pentru ungerea turbinei - dar colegii zic ca nu ar exista astfel de sita.


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 1 Aug 2011, 21:57
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




intr-adevar din cate cunosc pe conducta de ungere turbo, care este metalica nu cred ca este vreo sita. Riiscul de infundare ar fi foarte mare iar riscul de distugere al turbinei f. ridicat. A mea da cevas ulei pe la conducta asta si nu stiu ce sa-i fac. Bafta!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiupay
post 2 Aug 2011, 06:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 6 February 06
From: Sola -Norway




QUOTE(jordi @ 1 Aug 2011, 21:57)
intr-adevar din cate cunosc pe conducta de ungere turbo, care este metalica nu cred ca este vreo sita. Riiscul de infundare ar fi foarte mare iar riscul de distugere al turbinei f. ridicat. A mea da cevas ulei pe la conducta asta si nu stiu ce sa-i fac. Bafta!
*



schimbai o-ringurile din capetele conductei


--------------------
ex : Renault Laguna 2 Dynamique,1.9 dCi 120 CP - AJ 53969 2002
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 2 Aug 2011, 09:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Dimensiunile garniturii sunt de 8x2mm, 8mm fiind interiorul. Cauta, ca se gasesc si sunt ieftine.

This post has been edited by matrix67b: 2 Aug 2011, 20:33


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 6 Aug 2011, 12:19
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Observ ca pierderea de cuplu nu este de fiecare data cand trec prin dreptul celor 2000 rpm.

Am verificat vizual zona intercooler si am observat cu ceva timp in urma o pata de ulei acoperita de un strat foarte subtire de praf. M-am gandit ca poate fi cumva fisurat intercoolerul? Pata aia nefiind recenta, daca era fisurat, nu ar fi crapat mai mult?
Cum altfel pot verifica etanseitatea intercoolerului?


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 6 Aug 2011, 12:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Intercoolerul tau este cu intarituri deci este mult mai rezistent fata de cele fabricate pana in 2004. Pata de ulei poate proveni de la un por, care n-ar trebui sa afecteze mersul motorului. Intercoolerul spart rau provoaca aparitia fumului negru la espament in timpul demarajelor si pierderi de putere. O ureche mai fina il poate depista si dupa suieratul pe care-l face, asta in functie si de cat de rau este spart.
Ai verificat mobilitatea tijei de actionare a geometriei variabile la turbina?

This post has been edited by matrix67b: 6 Aug 2011, 16:12


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 6 Aug 2011, 13:17
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




De cand am vazut pata respectiva am facut 15-20000 km; la fel a ramas.

Cum se poate verifica mobilitatea tijei respective in afara de vizual? La accelerare si decelerare se vede miscarea sus-jos. Oare sa agate pe undeva in cursa ei si sa dea pierderea de la 2000 rpm?


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 6 Aug 2011, 13:22
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Uite o idee, poate auirea zic eu, apasa cu mana pe ea in directia cursei pe care o face si vezi daca ar agata.
Si inca o chestie! Ai curatat si gaurica aceea minuscula situata in zona flansei de prindere? Intreb asta ca am citit undeva (nu mai tin minte unde) un caz asemanator. Tipul respectiv omisese gaurica aia si cam asa se comporta masina.

This post has been edited by 12AHD: 6 Aug 2011, 13:28


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 6 Aug 2011, 14:21
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




multumesc ovidiu si matrix pentru informatii. In alta ordine despre ce tija la turbina vorbiti? Unde este si cum o verific? Bafta!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 6 Aug 2011, 14:46
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Am verificat-o pe directia de miscare, culiseaza in sus si are un arc destul de puternic care o aduce in pozitia initiala. Ce am simtit la mana (cu motorul oprit) este ca si cand ai freca doua corpuri rugoase (aluneca mai greu, insa nu in trepte), nu ca o miscare a doua corpuri lubrifiate. Sa fie ingreunata oare culisarea paletelor ce fac parte din geometria variabila?

@12AHD nu stiu despre ce orificiu vorbesti

@ Jordi, asta e tija respectiva si are in capat o piulita care la mine este sigilata, este intre turbina si peretele despartitor compartiment motor - habitaclu.

06082011502.jpg ( Size: 176.13k ) Number of downloads: 732


This post has been edited by cata_lag2.2: 6 Aug 2011, 17:18


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 6 Aug 2011, 16:32
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Hm! La tine vad ca este diferita turbina. In principiu n-ar trebui sa fie diferente asa mari. La mine, actuatorul (ciuperca pneumatica) este in partea de sus. Cu motorul la ralanti, tija este saltata deci turbina este descarcata iar vacuumul din actuator este maxim (cca750mbar.abs). La demaraje, TRS scade vacuumul, tija coboara si turbina este incarcata. Asta in cateva cuvinte...
Deci, pentru a verifica mobilitate tijei lasi motorul la ralanti si scoti/bagi furtunul care iese din TRS si pui mana pe tija turbinei. Miscarea ei ar trebui sa fie continuua si fara tendinte de agatare.
Nu zic ca problema ar fi neaparat de aici dar macar elimini o cauza.

This post has been edited by matrix67b: 6 Aug 2011, 16:33


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 6 Aug 2011, 17:13
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Nu agata deloc, si merge cursiv sus-jos, iar cand scot furtunul respectiv se aude ca si cum ai sufla cu paiul intr-un pahar cu apa.

This post has been edited by cata_lag2.2: 6 Aug 2011, 17:17


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 6 Aug 2011, 21:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Multumesc pentru raspuns, dar tot nu m-am edificat cu aceasta tija ptr. 120 cai. Multumesc.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiupay
post 7 Aug 2011, 08:37
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 6 February 06
From: Sola -Norway




@jordi , asta e tija , explica ce nu intelegi ?

Attached thumbnail(s)
P1000334.JPG ( Size: 153.14k ) Number of downloads: 758


--------------------
ex : Renault Laguna 2 Dynamique,1.9 dCi 120 CP - AJ 53969 2002
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 7 Aug 2011, 10:06
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




la o poza asa clara m-am edificat. ... Multumesc.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp - PH-XX-XXX 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 7 Aug 2011, 10:37
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Salut! Despre orificiul asta ziceam.E mic, si multi il ignora. Este exact intre cele 2 flanse (cand din nefericire se rupe in 2). Are rol, din cate imi aduc aminte, de ventilatie...si daca e infundat, EGR-ul nu functioneaza cum trebuie.

This post has been edited by 12AHD: 7 Aug 2011, 10:44

Attached thumbnail(s)
supapa_egr_laguna_2_1.9_dci_120_cp.jpeg ( Size: 13.51k ) Number of downloads: 717
RL2XXX387.107.4.JPG ( Size: 65.57k ) Number of downloads: 687


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 7 Aug 2011, 12:06
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




La mine EGR-ul arata asa (facelift):
EGR_faza_2.jpg ( Size: 65.54k ) Number of downloads: 669



--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 7 Aug 2011, 19:26
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




UPS!!! Scuze, credeam ca e modelul de mai sus! Nu m-am uitat la semnatura ta. sad.gif

This post has been edited by 12AHD: 7 Aug 2011, 19:26


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 7 Aug 2011, 21:24
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Nicio problema 12AHD, poate si EGR-ul meu sa aiba fanta respectiva.


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata_lag2.2
post 25 Aug 2011, 14:40
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 530
Joined: 5 August 09
From: Timisoara




Am primit o sugestie: regulatorul de presiune care la turatia respectiva nu ar primi un semnal corespunzator...


--------------------
Renault Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th August 2025 - 15:45
Dacia