Cum e CVT-ul?
![]() ![]() ![]() |
Cum e CVT-ul?
VladSoare |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
BannedHost |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Un exemplu. CVT-ul are forta liniar distribuita fata de automata. This post has been edited by BannedHost: 27 Jul 2011, 09:47 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
razvan_smart |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 30 July 10 ![]() |
E principiul folosit la scutere (Variator si curea de transmisie) deci frana de motor consistenta.
|
--------------------
Renault
Laguna
1998/ RXE
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Da, dar nu știu cum e la scutere, n-am mers niciodată pe scuter.
Oricum, una e să tragi o pocnitoare de cincizeci de kile pînă la patruzeci la oră, și alta e să tragi o tonă și un sfert pînă la două sute la oră. ![]() De-aia mă întreb cît de fiabilă ar putea fi această soluție... Dar poate că-mi fac eu griji degeaba. S-or fi gîndit ei și la asta... Cureaua sigur e consumabilă, deci asta înseamnă că va trebui demontată cutia de viteze la fiecare x kilometri sau y ani, nu? Adică va fi ca la distribuție - dai periodic o grămadă de bani și desfaci juma' de mașină? ![]() Cînd pleci de pe loc, doar iei piciorul de pe frînă și mașina pleacă singură, ca o automată normală? Adică pleci din rampă bine-mersi, fără frînă de mînă sau alte jonglerii, așa cum faci cu o automată? Din filmuleț pare foarte atrăgătoare ideea unui CVT. Vreau însă să știu bine în ce mă bag, în caz că aleg varianta asta. This post has been edited by VladSoare: 27 Jul 2011, 11:08 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#5
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Teoretic, CVT-ul e alegerea ideală. Practic, și mai ales în cazul tău, mai bine nu. Problema e chiar cureaua aia. Nu e consumabil, e fiabilă însă nu se poate apropia de performanțele ideale. Și de aceea, cutia e lentă. Și consumă și cam mult de la convertizorul ăla de cuplu. Iar motorul ăla de 2.0 litri e un dinozaur. 11-12 mediu in combinația de acum. In cel mai bun caz.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
19vik |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu din cate stiu, CVT actuale sunt cu lant, nu cu curea din cauciuc
http://www.citynews.ro/hunedoara/auto-27/s...tip-cvt-101820/ |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE Teoretic, CVT-ul e alegerea ideală. Practic, și mai ales în cazul tău, mai bine nu. Problema e chiar cureaua aia. Nu e consumabil, e fiabilă însă nu se poate apropia de performanțele ideale. Și de aceea, cutia e lentă. Și consumă și cam mult de la convertizorul ăla de cuplu. Iar motorul ăla de 2.0 litri e un dinozaur. 11-12 mediu in combinația de acum. In cel mai bun caz. Nu mă interesează consumul. Vreau trei lucruri: motor pe benzină, cutie automată, putere nu neapărat foarte mare, dar măcar măricică. Iar combinația asta nu va veni niciodată cu consum mic, indiferent de marcă sau de model. Cum nu e consumabilă? ![]() Cum poate o curea care suportă niște forțe imense, într-un mediu ostil, să reziste o viață? ![]() Ce înțelegi prin lentă? Din filmuleț pare că-i mai rapidă decît o automată normală. E drept că filmulețul e o reclamă, deci nu m-ar mira să exagereze un pic... This post has been edited by VladSoare: 27 Jul 2011, 11:31 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#8
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu e curea, e un lant.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#9
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
E curea metalică! Nu am spus că e de cauciuc. Voi ați înțeles
![]() QUOTE(VladSoare @ 27 Jul 2011, 12:29) Ce înțelegi prin lentă? Din filmuleț pare că-i mai rapidă decît o automată normală. E drept că filmulețul e o reclamă, deci nu m-ar mira să exagereze un pic... Păi, teoretic, ca CVT-ul să funcționeze la peformanțe maxime, trebuie că frecarea intre conuri și curea să fie maximă în continuu. Nu se întâmplă așa ceva. De aceea, nu poți aplica șocuri in transmisie pentru ca va patina cureaua aia. Cum insă e automată, totul este controlat și de aceea accelerația nu se va face la maximul posibil pentru a evita acele patinări. Ce limitări mai ai? Păi să zicem că mergi cu 80 la oră constant și vrei să faci o depășire. Evident, fiind pe cvt, cutia a redus raportul maxim, mergi undeva pe la 1600 rpm cred. Dacă aveai manuală, băgai in a 3-a instant, sau dacă aveai DSG la fel retrograda rapid. Pe când aici, apeși pe acceelerație, detectează cutia că vrei forjă. Incepe și marește raportul până când la viteza pe care o ai, ajungi să ai 6000 rpm și pe urmă când ajunge acolo, menține turația și incepe să crească viteza variind raportul. Dar asta ia ceva timp. Pentru că nu poate face tranziția aia foarte rapid intre diverse poziții ale conurilor. Plus că nu știu cât de confortabil acustic ți se va părea ca pe toată perioada depășirii că stea motorul in 6000 constant ![]() Asta pe modul automat. Pe manual, ai niște viteze prestabilite, și poți schimba secvențial. Dar nici asta nu se face prea rapid. Evident, cu niște electronică bună, o curea performantă se pot reduce multe din aceste neajunsuri, dar cum vorbim de Renault, mă îndoiesc că au investit cine știe ce in dezvoltare. This post has been edited by ssilviu: 27 Jul 2011, 11:53 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
VladSoare |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Aaa, e metalică. Bun, acum totul are sens. Eu îmi imaginam ceva din cauciuc.
Mulțumesc pentru explicație. Pare logică. O să încerc oricum să mă înscriu la un test drive ca să văd cu ochii mei cum merge, dar acum știu măcar în mare la ce să mă aștept. This post has been edited by VladSoare: 27 Jul 2011, 12:31 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#11
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ce buget ai?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
19vik |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Este un lant trapezoidal din zale cu un fel de dantura pe flancuri, iar fuliile conice au de asemenea dantura. Transmisia nu se face prin frecare ca la o curea trapezoidala obisnuita, nu are cum sa patineze.
Pivgetriebe.png Am avut un astfel de lant dar l-am aruncat, daca ii puneam o poza intelegeati cum se transmite miscarea. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#13
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Sunt mai multe variante tehnice: pentru soluțiile light ai curea de cauciuc. Pentru forță brută ai lanț, dar și aici diferă destul de mult, unele versiuni nu au dantură pe fulii. Iar altele au curea metalică, care arată cam așa:
cvt-belt.jpg This post has been edited by ssilviu: 27 Jul 2011, 12:55 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
VladSoare |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Tocmai am aflat că un prieten de-al meu are CVT pe mașina lui, așa că am fost azi să fac o probă. E drept că-i Audi, deci poate n-o fi la fel ca Fluence, dar pînă cînd oi reuși să ajung la un dealer Renault la test-drive e suficientă și asta pentru o primă impresie.
Într-adevăr, cutia are o întîrziere sesizabilă, atît la plecarea de pe loc, cît și la kick-down. Automatele pe care le-am condus pînă acum te înfigeau în scaun instantaneu. Asta te înfige în scaun după două secunde, iar plecatul de pe loc cu scîrțîit de roți e exclus. Nu mi-a displăcut, dar nici nu m-a impresionat prea tare. Per total, cred că aș prefera o automată normală dacă aș avea de ales, dar dacă CVT-ul ar fi singura opțiune nu m-aș supăra prea tare, presupunînd că mi-ar plăcea mult restul mașinii. This post has been edited by VladSoare: 29 Jul 2011, 15:37 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#15
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Și CVT-ul ăla e de de la Audi, nu de la Renault. Deci nu te aștepta că cel de la reno să fie peste ăla ... Nu ai zis ce buget ai. O Skoda Octavia 2 1,4 turbo de 125 de CP cu DSG 7 trepte ar fi mai rapidă decât Fluence și ar consuma și semnificativ mai puțin. Plus că dacă ai avea bani, un 1.8 turbo de 160 de cai deja nu mai are loc comentarii.
This post has been edited by ssilviu: 29 Jul 2011, 15:44 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
VladSoare |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Bugetul să zicem că ar putea fi extins ca să acopere o Octavie. De fapt, chiar Octavia ar fi următoarea pe lista mea, în caz că nu-mi place Fluence.
În principiu, tind să favorizez Renault-urile, în primul rînd pentru că-mi place mai mult designul, în special cel interior (pe cînd la mașinile din grupul VAG bordul e doar o masă neagră, otova, simplă și masivă, fără nici un farmec), iar în al doilea rînd pentru că Froggie al meu m-a servit bine timp de zece ani, nu-i pot reproșa nimic, și încă mai merge perfect și azi. Se găsesc piese pe toate drumurile, întreținerea e ieftină... Bineînțeles, nici prețul nu-i de neglijat. Un Fluence full costă cît o Octavie cheală. În fine, deocamdată nu sînt fixat pe nici una. O să decid după ce văd toate variantele și pun totul în balanță. This post has been edited by VladSoare: 29 Jul 2011, 20:41 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#17
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
DSG-ul este mult mai "violent" si mai rapid ca CVT, la CVT ai senzatia ca ai ceva defect la cutia de viteze, o senzatie stranie de patinare, care la Honda am sesizat-o cel mai usor. DSG schimba foarte rapid si precis, uneori, la o depasire in forta ajunge sa retrogradeze cateva trepte, pentru a ajunge la puterea necesara. 1,4 TSI este lesinat pe manuala, dar cu DSG este altceva, 1,8 TSI este foarte bun, dar sub 14 nu scoti in Bucuresti, la mers sportiv.
CVT-ul de la Fluence si Megane este produs de Nissan, se numeste X-Tronic CVT, se gaseste si pe Juke si alte cateva modele de la ei, este o cutie foarte fiabila (mai ales ca este foarte intalnita in State), axata pe confort si mai putin pe depasiri si mers intr-un ritm alert. Daca vreti sa conduceti CVT si nu o puteti face la Renault si Nissan, o puteti face la Honda, pe modelul Insight, dar aviz amatorilor, sunt sanse sa va prapaditi de ras cand veti auzi motorul turat la 5500 RPM, suna a aspirator, numai masina nu. Honda Insight Nissan Sentra este o masina construita pe platforma tehnica de la Megane2, are foarte multe parti ascunse in comun, iar motorul MR de 2.0 140CP si cutia CVT sunt un criteriu comun, un exemplu de acceleratie al Nissan Sentra, dupa cum se aude, suna a aspirator de 1600W ![]() Octavia 1,4 TSI DSG, si asta nu suna prea sportiv, dar cat de cat suna a masina ![]() This post has been edited by connectorxp: 18 Aug 2011, 01:20 |
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
Zetu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Mie mi se pare foarte tare cutia CVT. Cand mergi linistit iti tine motoru la o turatie foarte mica si consuma putin, iar cand ai nevoie de putere il tine in permanenta la putere maxima. Iar senzatia ca motorul trage incontinu este foarte interesanta, nu mai astepti sa ajunga la capatul turatiei ca sa schimbi viteza, nu mai pierzi putere/cuplu la schimbatul vitezelor.
|
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#19
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Dar aștepți să ajungă motorul la putere maximă .... Care ia o groază ...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
kad |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 30 September 11 ![]() |
am eu pe qashqai de 2.0 benzina 4x4 , cvt ... cutie care nu are treaba cu condusul sportiv sau cel economic . eu scot in oras in jur de 13 iar la drum lung 10 . la 27000km s-a stricat comanda care elibera schimbatorul de viteze , calcam pe frana si nu mai puteam sa trec din D in P sau altceva . la service au descoperit , dupa 12 ore de cercetari, ca de vina era un cablu electric intrerupt prin ansamblul cutie de viteza...treaba japoneza nu gluma .
femeile iubesc masina asta , pe mine ma scoate din minti , calci pedala de acceleratie , motorul se duce in 6000 de ture si tu tot pe loc esti ![]() la drum lung nu sta nimeni in spatele tau ,toti te injura ,pt ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie , masina intra in frana de motor mai repede ca la o transmisie normala ,iar toti cred ca nu-ti merg stopurile pe frana . acelasi lucru se intampla si la coborarea de pante , nu prea folosesti frana . singurele cutii automate mai faine sunt pe bmw in 7 rapoarte si pe mercedes ,g tronic. |
--------------------
dacia 1300
dacia 1300
1987
|
|
whitecollar |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 September 11 From: Timisoara ![]() |
@kad
Nu stii tu sa schimbi si esti un "marlan"... ai pomenit ca are Bmw cutie automata mai buna decat Vw cu dsg? Esti constient ce ai putut sa faci pe forum-ul asta? Pe cati veterani i-ai jignit? Omule????? ![]() Sper ca sesizezi gluma si nu te trezesti si tu ca te-am jignit. Foarte bine ai punctat. Bmw a scos in 2008 cutie cu dublu ambreiaj senzationala. Din pacate, din ratiuni economice - costuri ridicate de fabricatie, pe noul seria 5 o comercializeaza limitat, mergand mai mult pe o automata obisnuita, dar cu 8 rapoarte. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 Privilege 1.6 16v Arkamys usb parasolare
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 08:23 |