Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu porneste bubu. ...

BeastTwingo
post 6 Sep 2010, 12:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




chiar nu imi doream sa apelez si eu sa imi spun ofurile ... dar vad ca trebuie sa o fac...


Eram intr`un service, vopsitorie .. dupa o mica acrosare cu cineva... si ... cu o saptamana inainte incepuse bubu sa nu mai porneasca... hmm ,... pun contactul , astept sa se stinga becurile care sunt menite sa se stinga... si dau la cheie .... nimic, nici macar nu se auzea electromotorul ca invarte.... se auzea doar pompa de benzina (cred ca aia este) ca si cum ar pompa benzina ... timp de 1,5 secunde ... cam asa ...
eram convins ca este bateria din cauza ca daca porneam masina de dimineata ... prin inpins pornea... daca mai mergeam putin prin oras... isi revenea si pornea la prima cheie ... hmm ... .ce sa fie oare.... deci problema aparea doar dimineata ... problema nu persista pe timpul zilei... ma confruntat cu unu si altul ... e clar e bateria ... ma duc iau baterie noua .... traiasca rombatul ... ajung acasa totul bine ... la prima cheie ... multumit de numa numa ... iar in dimineata urmatoare... ca sa vezi .. nu pornea bubu ... hmm .. oare ce naiba sa fie ...

mentionez ca atunci cand nu pornea bubu la cheie, ma obisnuisem si porneam masina direct pe electromotor, mi`a aratat un mecanic de la service, puneam un cablu pe mufa de la electromotr si parca pe + ... si pornea ... bineneteles daca era contactul pus...

si acum oare ce sa fie ? sa fie contactul ? trebuie schimbat contactul?
sa se fi uzat cheia .... sau ceva prin interiorul contactului ?

ma gandeam ca poate a mai patit cineva asa ceva si imi va fi de folos ...

multumesc twingarilor !

This post has been edited by BeastTwingo: 6 Sep 2010, 12:30


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Sep 2010, 12:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Salutare.
Vezi contactul.
Se pare ca la tine este undeva intrerupta legatura dintre electromotor si baterie. DIn cate stiu nu este nici un releu (sau poate ma insel) ca este vorba de un curent foarte mare acolo si nici un releu nu ar putea face fata.

This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2010, 12:35


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 6 Sep 2010, 12:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




mersi mult de parere ,


Deci sa inteleg ca tot la contact am ajuns , dar oare daca cumpar un contact de la dezmembrari, materom , ca am mai facut o comanda de acolo , ... nu va trebui sa schimb si cheia ... sau chip`ul ?

cum as putea singur sa verific daca este vre`un cablu intrerupt ? sau doar la un service ?



--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Sep 2010, 13:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Contactul fizic (broasca) nu are legatura cu chipul din cheie. Vezi daca poti sa schimbi doar partea care face contactul electric din butuc (deci nu neaparat partea cu broasca).

Dca te uiti pe acest forum dupa scheme o sa le gasesti si poti verifica si firele daca sunt ok.

This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2010, 13:09


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 6 Sep 2010, 13:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




poate n-ar strica sa masori bateria, chiar daca este noua.
spune daca atunci cand pui cantactul se aprind becurile in bord, se stinge martorul de la imobilizator, merg farurile si claxonul, etc.

cablul de forta de la electromotor se leaga direct pe borna de la baterie, dar firul de comanda de la demaror trece prin contact.
daca ai lumini in bord, si lasi contactul pus, poti da + direct la electromotor, dar intai verifica sa fii scos din viteza!
pe electromotor ai doua suruburi mai mari M8 si unul mai mic sau un papuc. acela este firul de la demaror..


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 6 Sep 2010, 16:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




Nu trebuie sa masor bateria , ca atunci cand pun contactul , am lumini se sting becurile din bord... dar nu toate, parca ramane cel de baterie si "becul rosu" si uleiul raman aprinse.... merge si claxonul ...
pe electromotor(pe papucul acela care are un fir alb bagat in el) puneam un cablu ,cand era pus contactul si puneam pe plus la baterie .. si pornea ...
acum iar vin din oras, a trebuit sa imping pana am plecat , iar cand m`am intors din oras mergea contactul ...
cred pana la urma ca este ce a spus bubu... ca este undeva un cablu intrerupt ... si dupa ce se ingalzeste cablul se dilata... si isi mareste volumul si face contact... hmm ... alta explicatie nu gasesc...

poate mai sunt idei ... sau indicii cum sa pot vedea daca cablul este intrerupt ... ca am desfacut la volan pe acolo dar se pierd firele prin bord si am zis ca numai ma complic ...

multumesc mult de ajutor

This post has been edited by BeastTwingo: 6 Sep 2010, 16:07


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Sep 2010, 16:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Uite atasata ai schema de pornire si incarcare pentru motorizarea D7F.

Reperele sunt asa:

295 - Martor bord incarcare
107 - Baterie
597 - Siguranta 60A (blocul de sigurante de putere de la motor)
104 - Contactor pornire
103 - Alternator
263 - Electromotor
R221 - Racord plansa de bord (un racord situat sub plansa de bord)
R212 - Racord Motor-Habitaclu (un racord situat in zona blocului de sigurante de putere de la motor)

Pinii sunt specificati in schema la fiecare reper, inclusiv la racorduri, iar culorile firelor sunt asa:

BA - alb
RG - rosu
NO -negru
OR - orange


Sper sa-ti fie de ajutor. Numai bine.

Sa-ti spun cum sa faci. Intai OBLIGATORIU SCOTI MASINA DIN VITEZA.
Apoi demontezi cochilia volanului (este posibil sa trebuiasca sa dai jos si volanul).
Conform schemei practic daca faci scurt intre pinul 4 si pinul 6 de la contact ar trebui sa-ti invarta electromotorul.
Daca NU SE INVARTE, inseamna ca este un fir intrerupt pe parcurs - de aici continui pe schema.
Daca SE INVARTE inseamna ca ai contactul busit.

Vezi ca din contact iese un cablu cu o mufa (mufa aceea este specificata in schema). Tu poti scoate mufa si faci scurt intre pinii mufei ce vine din masina.

This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2010, 16:24

Attached thumbnail(s)
sch.jpg ( Size: 55k ) Number of downloads: 1403


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 6 Sep 2010, 21:30
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




am printat schita si maine dupa examene vin acasa si ma apuc sa vad daca rezolv ceva !

Mersi mult bubu , imi place ca unii dintre noi ne dam interesul !

o seara faina


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 8 Sep 2010, 15:19
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Aaa Am uitat sa spun. Vezi PERIILE de la electromotor. Serios. Asa se intampla - uneori merge si alteori...SUFLETUL smile.gif)

Aaa si daca tot il desfaci verifica si contactul din starter (curatat de arsura - sigur este si verificat starea lui).


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexium
post 8 Sep 2010, 22:17
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 30 January 10




Eu am patit sa pun cheia in prima faza, sa dau contact ( martorii si bordul aprins) si nimica.Nici macar o musca nu se auzea.Isi revenea dupa ce tranteam capota mai tare dar se repeta des.Asa ca am luat un wd 40 si am dat pe la cateva mufe si de-atunci nu mai am treaba ( nu recomand,nu-s mecanic, poate eu am avut noroc ca nu am ars ceva victorie.gif ).


--------------------
Renault Twingo 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvers
post 8 Sep 2010, 23:25
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 14 September 07
From: Timisoara




Nu omoriti bubu inainte de a verifica firul de la bobina de start, in poza se poate vedea un papuc tata pe care la majoritatea renaulturilor vine un papuc mama cu un fir alb, celebrul fir alb. Acolo nu face contact, se stringe praf si mizerie, sau de la vibratii se largeste papucul . Bafta!

Attached thumbnail(s)
DSC_8237.jpg ( Size: 87.48k ) Number of downloads: 1496


--------------------
R11 TXE 1985 CLIO 1 1995 LAGUNA 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Sep 2010, 09:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Si asta e o posibilitate. Pe scurt trebuie verificat acel electromotor.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvers
post 7 Oct 2010, 01:31
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 14 September 07
From: Timisoara




Pina la urma ai reusit? Ce avea?


--------------------
R11 TXE 1985 CLIO 1 1995 LAGUNA 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeastTwingo
post 7 Oct 2010, 20:08
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 May 08
From: Sibiu




DA .... eram dator cu ceva raspunsuri la problema mea ...

ce sa fie oare.... am dat de un vecin toarte amabil ... si binevoitor , care dupa ce i`am spus e problema am ... mi`a spus clar ca este bateria... , bateria fiind noua ... pica din start prima lui opinie.... iar a 2-a fiind ... ca din cauza periilor de la electromotor ... si mi`a cerut un ciocanel ... si a dat de 2 ori cu el in electromotor, finut desigur ca m`am si speriat cand mi`a cerut ciocanul ... si dupaceea ... sa porneasca bubu la prima cheie ...


mult mi`a mai luat ... of doamne , am sa ma duc in zilele ce urmeaza sa imi inlocuiasca sau sa imi curete periile ... ma gandesc ca stiu cei de la service ce sa faca ... acum as fi curios oare ce suma imi vor cere pentru o astfel de manopera ... plus piese... vreo parere? s`a confruntat cineva cu vreo astfel de problema ?


ah .. si mai am ceva ... am dat la cheie cand m`am urcat la masina si electromotorul mergea ... dar nu se pornea motorul ... si am tot dat si am tot dat... iar eu ma gandeam ca vreo siguranta de la injectie sa fie arsa.... sau ceva cablu de alimentare.... am ridicat capota si am scos cablul de refulare de benzina (cred ca asa ii zice... sau returul ) care binenteles ca era sub presiune ... si a si tasnit benzina cand l`am desfacut ... dupaceea a mers...

dar ... de atunci cand am tot dat la automat ... nu imi mai merg geamurile electrice .. pe nici o parte... oare ce legatura sa fie ? m`am uitat la toate sigurantele din panou ... sunt ok toate... nu`mi pot explica... noroc ca geamurile erau inchise .

nu stiu ce sa mai verific si unde sa mai caut sa vad de ce nu imi merg geamurile electrice!

poate vreo idee buna ...


va multumesc mult pentru tot ! o seara placuta


--------------------
Renault Twingo - SB 26 YRY 2001 1.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 7 Oct 2010, 22:01
Post #15


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Primul lucru verifica sigurantele. Dupa ce verifici cred ca cel mai bine ar fii sa ii faci un check-up la electrica wink.gif


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Goghen
post 22 Oct 2010, 23:54
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 April 10
From: Cluj-Napoca




Salut!
Poate ca ti-ai rezolvat problema cu pornirea intre timp, dar consultand forumul site-ului gasesc destul de multe ori repetandu-se problema asta la mai multi.
Am si eu o masinuta Twingo (fabricatie 1995) de un an, si la inceput de tot mi-a facut si mie schema asta cu beculetul nestins, si n-a vrut sa porneasca. Am sunat mecanicul din Satu-Mare, care imi face service-ul la masina, si mi-a explicat urmatorul lucru:
-Twingo-ul are un sistem de antifurt foarte bine pus la punct. Daca se deschide usa de mai multe ori, el se activeaza automat. Cheia de la Twingo are in centru un buton cu care deschizi usile. In cheie de fapt nu este un chip, ci este un micro-computer (m-am convins de asta - am vrut sa fac o copie dupa cheie la un atelier care pune si chipuri - si mi-a spus ca nu i-l detecteaza, deci nu are, sau este construita pe alt sistem). Revenind, daca te uiti langa oglinda interioara retrovizoare din mijloc, vezi langa ea un "ochi de sticla mata, lunguiata", de forma unei jumatati de nuca. Indrepti cheia spre ea, apesi de buton de doua ori cu o scurta pauza intre - auzi de fiecare data un click (inchidere/deschidere a usilor), si prin asta dezactivezi sistemul antifurt, se stinge beculetul rosu, bagi cheia in contact, si porneste buburuza fara probleme.
- Tot sistemul de antifurt blocheaza si volanul. La faza asta, misti usor cheia in contact, si in paralel misti usor si volanul stg.-dr. si se deblocheaza si el.
- De asemenea sistemul de antifurt blocheaza si portbagajul din cand in cand, cel putin la mine, cateodata ma lasa sa-l deschid, cateodata nu. La asta inca nu i-am gasit solutia, dar nici n-am insistat prea mult, ca pot sa accesez din interior - ce-i drept e mai incomod. Dupa cativa kilometri de hatait, se dezactiveaza singur.
Probleme cu pornirea insa n-am mai avut dupa ce mi-a explicat mecanicul cum functioneaza sistemul antifurt al masinutei.
Sa ai grija de ea, ca dincolo de fitele pe care le face, e o bijuterie de masinuta.
Eu o iubesc mult de tot, si sunt foarte multumita de ea. biggrin.gif
Toate cele bune,
Goghen


--------------------
Renault Twingo 1995 C06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 23 Oct 2010, 00:10
Post #17


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




"ochi de sticla mata, lunguiata" e de fapt receptorul de infrarosu cred, ce primeste semnaul ce il trimite cheia, cand se apasa pe butonul cheii.

Si pe mine ma enerveaza usa de la portbagaj, ca nu vrea de fiecare data sa se deschida fara cheie.


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Oct 2010, 01:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
In cheie de fapt nu este un chip, ci este un micro-computer

...da da da si daca apesi butonul...VUM!! Laser Frate !"

Bai fiti seriosi, nici astea noi de ultima generatie nu au "microcomputer" si unde? IN CHEIE radmasa.gif insa vezi...la Twingo in 95 au integrat ei un computer super avansat (ca vorba aia...de abia aparuse procesorul Pentium Pro pe piata si deja aveau "tehnologie" ).

Daca mecanicii vostrii nu stiu sa citeasca documentatii asta este partea a 2-a. Ca sa va lamuriti de cum sta treaba la primele generatii de Twingo fabricate din 1995, vedeti atasate documente sistemul imobilizer de tip PLIP folosit pe Twingo pana in 1996.

Tot acolo sunt si niste tabele in care regasiti eventualele probleme respectiv solutionarea lor.

Celalalt sistem este cu transponder (cheie codata) - cele cu chip in cheie. (sistemul care inca este actual si care nu depinde de bateria din cheie)

Este pur si simplu o telecomanda in infrarosu aia este.

Descarcati cititi si pe urma discutam ok?

This post has been edited by bubu782001: 23 Oct 2010, 01:17

Attached File(s)
Attached File  2330A.pdf ( 580.26k ) Number of downloads: 102
Attached File  2377A.pdf ( 221.79k ) Number of downloads: 68


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Goghen
post 23 Oct 2010, 10:40
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 April 10
From: Cluj-Napoca




Bubu draga, eu iti inteleg si apreciez profesionalismul, dar cred mai degraba ca mecanicul meu a stiut sa explice unei muziciene problemele tehnice ale sistemului de alarma a masinutei, in asa fel incat ea sa inteleaga. Asta nu este altceva decat talent pedagogic.
Am salvat documentatia trimisa de tine, mersi mult pentru ea, am s-o citesc de cum ma lasa timpul. Am deschis-o insa doar la nimereala la pagina 82-2, unde ultima fraza de pe pagina este: "A special injection computer which can be coded".
O avea cheia doar un transmitator infrarosu, dar nu inteleg atunci de ce costa o copie de pe ea 200 de euro, si se poate comanda numai prin service-ul Renault, de la fabrica, pe baza de talonul masinii?


--------------------
Renault Twingo 1995 C06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Oct 2010, 18:10
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
dar nu inteleg atunci de ce costa o copie de pe ea 200 de euro, si se poate comanda numai prin service-ul Renault, de la fabrica, pe baza de talonul masinii


Pai e simplu. Este o piesa Renault. Piesele Renault sunt foarte scumpe (mai ales cele originale). In general cheile la Renault-uri sunt destul de scumpe.
Sa zici mersi ca nu trebuie sa schimbi si cutia decodoare (care citeste codul si il da mai departe la ECU) sau chiar ECU (daca citesti documentatia o sa vezi ca sunt cazuri). La astea mai noi asa trebuie...
A doua este ca fiecare cheie de pe Twingo (si nu numai la Twingo este valabil asta) are un cod UNIC. Pentru ca cei de la Renault sa stie ce cod trebuie programat in cheie este necesar sa furnizezi datele masinii - talon si alte acte .

Ca trimite codul prin infrarosu (ca telecomanda de la TV) ca il trimite radio (prin transponder - versiunea cu chip de tip transponder) tot aceeasi mancare de peste este.

Cheia la origine (fabricatie) este blank - neprogramata. Ea se programeaza specific de catre producator.

QUOTE
A special injection computer which can be coded
este foarte simplu.

Computerul de injectie de pe C3G este in 2 versiuni - una care contine imobilizer intern si alta care nu contine acest imobilizer. (vezi pozele acestui post)

Magneti Marelli IAW 6R.30 - versiunea cu immobilizer
Magneti Marelli IAW 6R.20 - versiunea fara immobilizer

Practic codul ala este in injectie - si asta la ORICE MASINA inclusiv cele actuale. De fapt asta face - codeaza injectia ca sa nu poata porni.
In acest mod fabricantii impiedica un ECU sa porneasca fara cheia originala

This post has been edited by bubu782001: 23 Oct 2010, 21:20

Attached thumbnail(s)
1809_1.jpg ( Size: 119.02k ) Number of downloads: 1192
1646_1.jpg ( Size: 117.74k ) Number of downloads: 1065


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Goghen
post 23 Oct 2010, 20:55
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 April 10
From: Cluj-Napoca




E clar. Mersi Bubule.
Am stiut eu de ce-mi iau Twingo si nu altceva. Asa mi-e de draga masinuta, ca n-as da-o pe un Mercedes nou-nout de ultima generatie.


--------------------
Renault Twingo 1995 C06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 23 Oct 2010, 21:21
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pentru putin "maestra", Goghen wink.gif
Apropo, scuzele mele de rigoare insa nu vazusem ...
QUOTE
si sunt foarte multumita de ea
...pe scurt, initial am crezut ca esti un coleg (adica un EL). Asta e acuma...mai bine mai tarziu decat niciodata...(zic si eu... biggrin.gif ) NU ? icon_mrgreen.gif
...adevarul este ca Twingo va face istorie si va intra in istorie ca o mini-masinuta speciala si de ce nu? Magica.... De ce spun magica? pentru ca marea majoritate a posesorilor au fost si efectiv inca sunt de-a dreptul fermecati de acel "ceva" pe care inca nici acuma, de la aproape 4 ani de cand am masina, eu unul nu mi-l explic.

In ciuda faptului ca sunt cu miile in Germania si Franta, sunt placute si foarte bine vazute worship.gif .

Este destul de limpede ca fratele Twingo 2 nici pe departe nu o sa aiba aceeasi soarta (deja sunt dezagreate de catre frantuji).

Ma uit ca inca se cumpara (si nu doar in Romania, ci si afara) la greu Twingo chiar si cele vechi din anii 90 - deci din prima generatie. Asta inseamna ceva. Inseamna ca aceasta masinuta inca mai are destule de spus...

Si in plus (ca o parere personala) este o masinuta super, pe care intentionez sa NU o vand numai in ideea ca o sa-mi lipseasca tare daca as vinde-o...

This post has been edited by bubu782001: 23 Oct 2010, 21:46


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Goghen
post 24 Oct 2010, 21:18
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 April 10
From: Cluj-Napoca




Nici o problema, e OK.
Iti spun pe mine ce ma vrajeste la Twingo.
Inainte de a-mi cumpara masinuta asta, m-am tot uitat pe strada la caroseriile masinilor, si asta mi-a placut cel mai mult. Pe langa faptul ca are o caroserie foarte draguta, care parca zambeste (daca te uiti din fata la ea), emana poate din cauza asta si o energie pozitiva, este si comoda, si usor de manevrat. E modesta, simpla si eleganta.
Pe langa analiza caroseriilor, am intrat si pe site-uri de masini, si am gasit despre Twingo o fraza care m-a convins, si care suna astfel:
"Am colindat cu Ea Europa si nu m-a lasat pe drumuri".
Ce sa-ti spun, am cumparat-o de pe internet numai pe baza fotografiei. I-am simtit energia pozitiva, si ... dupa un an pot sa spun ca nu m-am inselat cu ea. N-am s-o vand niciodata. Mai mult, o curat (o sterg) manual cu spray (apa cu putin sampon de masina), si in timp ce-i fac toaleta, conversez cu ea...o laud.


--------------------
Renault Twingo 1995 C06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 7 Jun 2011, 09:18
Post #24


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Ieri cand sa plec de la serviciu am avut o mini-surpriza, am dat la cheie, s-au aprins martorii normal, apoi s-a auzit cum electromotorul a invartit 1 cam secunda si s-a oprit cu un cloncanit urat. Apoi a luat-o normal, azi dimineata a plecat normal. Voi ce ziceti, sa incep de pe acum sa strang bani de electromotor nou sau sunt eu prea panicos ? Cum se manifesta cand incepe sa "se duca" ? Bateria are 1 an ...
In week-end plec din oras si mi-e frica sa nu ma lase in drum, cum se porneste o masina automata prin impingere ? La mine ca s-o bag in viteza trebuie sa apas frana ...

This post has been edited by Tamango: 7 Jun 2011, 09:20


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Jun 2011, 11:06
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Esti prea panicos.

Masina aia nu o sa o pornesti prin impingere - si daca avea cutie manuala nu o porneai. Daca incerci sa faci asta risti sa rupi cureaua de distributie, sau sa iti sara cativa dinti apoi sa vezi veselie cu supape indoite si alte nebunii.

This post has been edited by bubu782001: 7 Jun 2011, 11:26


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 7 Jun 2011, 22:08
Post #26


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Tamango , relax man , ca nu te lasa dintr-o data elecromotorul . La tine problabil ca s-a auzit bendixul care s-a pus in "cash" pe coroana . Daca incepe sa faca figuri repetat este o problema , si trebuie desfacut electomotorul pentru a vedea ce a crapat in el.


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Jun 2011, 22:11
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Aruncat la COS !!! radmasa.gif radmasa.gif tongue.gif


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
K-tlyn
post 24 Sep 2011, 21:36
Post #28


FAN DACIA 1300


Group: Members
Posts: 281
Joined: 27 July 07
From: IASI




Buna tuturor!
In urma cu 3 saptamani am avut o problema cu masina in sensul ca nu mai pornea...puneam contactul,se stingeau toti martorii din bord,se auzea pompa amorsandu-se insa cand dadeam cheie,era liniste si pace...nu se intampla nimic. Am zis ca poate mi s-a defectat contactul insa dupa ce am citit pe forum si am vazut cam care ar fi cauzele,am luat toate mufele la curatat de la interior de sub bord inclusiv acel fir alb de la electromotor,am luat toate sigurantele la verificat si la curatat si se pare ca problema s-a rezolvat.Am mers cu masina cam 3 zile fara nicio problema dupa care am lasat-o in parcarea de la serviciu nemaipornind-o timp de aproape doua saptamani intrucat in timpul saptamanii folosesc masina de serviciu si in plus am fost plecat pentru aproape o saptamana din localitate in interes de serviciu. La inceputul saptamanii cand am vrut s-o pornesc,a inceput sa faca aceeasi figura,adica puneam contactul,se stingeau toti martorii iar cand dadeam la cheie...pauza. M-am uitat iarasi sub bord,am miscat toate mufele si nimic.Am lovit cu un un ciocanel in electromotor gandind ca poate e din cauza carbunilor si tot nimic. Intamplator mai era un nene binevoitor prin zona si in timp ce dadeam la cheie, a miscat acea mufa alba de la electromotor si surprinzator,a pornit curentandu-l. Tipul mi-a zis ca acea mufa de la firul alb era fierbinte si ca e posibil ca pe undeva sa-mi "fure" curent. Am luat un spray de contacte,am dat pe mufa,am strans-o putin cu patentul dupa care am pus-o la loc si nu au mai fost probleme,masina pornind fara probleme 2 zile la rand. Surpriza a fost astazi cand am vrut sa plec undeva cu masina iar dupa ce am dat cheie,iarasi nu a mai pornit. Am luat toate firele din nou...am lovit putin electromotorul si tot nimic. Atunci am pus-o pe prietena mea sa dea cheie iar cu un patent am miscat mufa de la firul alb si surprinzator,a pornit. Am oprit motorul si am dat din nou cheie si iarasi a pornit.M-am plimbat azi toata ziua cu ea si am avut mai multe opriri si porniri insa fara probleme.Ce sa aiba? Cand nu pornea,am stat in fata masinii iar cand prietena dadea la cheie,se auzea un zgomot infundat de parca un metal s-ar lovi finut de altul. Sunt curios sa vad maine dimineata ce va fi.

Mai am o intrebare putin off-topic: oricat am cautat pe internet,tot nu am reusit sa inteleg: intr-o zi m-am uitat la alternator si am vazut ca are un fir mai gros de culoare ROSIE iar mai jos are o mufa unde teoretic ar fi trebuit sa fie conectate doua fire: unul PORTOCALIU si unul VERDE. Spun ca ar trebui sa fie conectate doua fire,caci nu am gasit decat un singur fir,respectiv cel PORTOCALIU. M-am uitat pe tot traseul si nu am gasit celalalt fir care zic eu ca ar trebui sa fie rupt. Nelamurirea mea este ca la capatul mufei,este o bucatica foarte mica de fir de culoare VERDE dar nu regasesc pe traseu niciun fir verde. Stie cineva cate fire trebuie sa fie pana la urma la acea mufa? Ma refer la acea mufa din partea de jos a alternatorului.Momentan nu am poze insa o sa fac maine cateva pentru a fi mai explicit.
Ceea ce ma baga cel mai mult in ceata,e faptul ca in luna februarie cand am cumparat masina,am schimbat si acumulatorul intrucat cel original facea probleme. Tot atunci am facut si un test de reincarcare iar cel de la reprezentanta parca imi daduse valoarea de 14,3 V si a zis ca e ok.
Prin luna Mai ma impacientasem cand m-am uitat la acel "ochi magic" si am vazut ca e NEGRU (descarcat) in loc de VERDE (incarcat). Masina poarnea foarte bine la prima cheie si nu dadea semne de oboseala.Am zis ca poate o fi acumulatorul de vina insa dupa un drum de vreo 150 de km,s-a colorat la loc in verde si grijile mele au disparut. Este adevarat ca locul meu de munca e la distanta de aproximativ 4 km de casa,deci acumulatorul nu are timp sa se reincarce iar majoritatea drumurilor mele sunt in oras si tot pe distante relativ scurte.
Mentionez ca Twingo meu este fabricat in 2001 si are motor de 1.2 16V.
Multumesc!


--------------------
RENAULT twingo cinetic 1.2 16V - IS-08-JOT 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 25 Sep 2011, 09:00
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




Vezi carbunii la alternator.
Sa nu-ti spun ca eu am plecat pe 1 sept. in concediu la Bulgari si cu o zi inainte atunci cand o porneam vedeam ca se aprinde martoul de baterie. Am trecut pe la mecanic (taica-miu) pentru o inspectie si mi-a zis ca bateria nu se duce asa cu una cu doua si poate nu mai are apa (baterie pe care nu am schimbat-o de cand am masina).

A doua zi dimineata, ies din Bucuresti, ma opresc la Petrom-ul de pe sos. Giurgiului ca sa cumpar ceva, si la plecare nu mai pornea - murea de zici ca nici nu aveam baterie. Ma gandesc ca s-a dus bateria, insa nu vroiam sa ma intorc intr-un Bucuresti sufocant, asa ca am zis ca imi iau din Giurgiu.

O mai las 5 min si pleaca. Merg, merg, merg si la 15km inainte de Giurgiu simt ca pierd putere. Problema - alternatorul. Toata saptamana de dinainte probabil ca a facut figuri - cand incarca, cand nu iar cu o zi inainte si ziua respectiva am mers numai pe baterie.

Pana la urma s-a rezolvat simplu prin scoaterea placii care are carbunii si releul, fara demontarea intregului alternator si schimbarea lor la un electrician auto de la intrarea din Giurgiu.

Concluzia mea este ca tot raul a fost spre bine, ca daca imi luam baterie noua din Bucuresti ramaneam pe la bulgari in mijlocul drumului.

This post has been edited by 0ctavianus: 25 Sep 2011, 09:02


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 25 Sep 2011, 11:04
Post #30


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Martorul care se aprinde in bord si care se arata ca o baterie nu semnifica ca ai probleme cu bateria.
Problemele sunt la sistemul de incarcare:alternator/curea alternator/etc.
Bateria cand te lasa nu se aprinde nici un martor in bord.
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 08:24
Dacia