Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum si comportament aiurea la mersul cu AC, creste sau variaza consumul cand este pe liber

renoipso
post 23 Aug 2010, 15:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 19 May 10




Problema este urmatoarea:
sa presupunem ca eu cobor la vale, si scot masina pe liber , mototrul fiind pornit bineinteles, A/C pornit ; in conditiile astea consumul instant nu imi mai apare ca fiind zero, in general imi indica un consum instant de 2,5 - 2,7 litri /100 km
sau sunt situatii cand imi variaza si imi indica fie zero fie 1,4 litri , adica 3 secunde indica zero, alte 3 secunde indica 1,4 litri.
Mentionez ca fara A/C pornit totul este normal , consumul e pe zero, nimic de reprosat
A mai patit cineva asa ceva, stiti care ar fi rezolvarea?
Astept idei.


--------------------
renault megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 23 Aug 2010, 15:05
Post #2


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Din cate stiu eu cand cuplezi AC la turatie idle iti baga 50 de ture in plus si evident iti mareste si consumul. Din moment ce motorul merge vei avea consum si la deal si la vale si stationand. Tu ce credeai ca daca motorul merge si masina curge la vale vei avea consum 0?


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Aug 2010, 15:27
Post #3


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




DA!

Cand nu este pedala de acceleratie apasata dar masina este in viteza... la vale cum spui tu... consumul este 0 ... injectoarele sunt inchise...

Daca o scoti pe liber intadevar consumul nu mai este 0 este consum de relanti... si turatie de ralanti poate varia...

renoipso - Nu inteleg de ce o scoti pe liber??

This post has been edited by cj98czh: 23 Aug 2010, 15:28


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 23 Aug 2010, 15:33
Post #4


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Pai consumul e 0 poate doar pe CB ca in mintea mea (precara asa cum o am smile.gif ) din moment ce se misca pistoanele alea cand sus cand jos inseamna ca vine combustibil de undeva, doar nu opreste motorul si ii da la vale ca batranele 1310.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariman
post 23 Aug 2010, 15:34
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 27 January 08




CHIAR ASA !!!
DE CE ?????


--------------------
megane bicorp 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Aug 2010, 15:42
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Tot se misca... mai putin injectia de carburant in momentul ala...

Rotile se invart.... invart planetarele... care invart pinioanele din cutie...care invarte arborele... etc, etc, etc...

Ia da un search pe google si te lamuresti...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 23 Aug 2010, 17:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Cand folosim frana de motor ecu taie injectia.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greeneyes85
post 24 Aug 2010, 12:02
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 27 February 09
From: Bucuresti




Atata timp cat motorul functioneaza cum sa se taie alimentarea? Daca s-ar opri alimentarea automat s-ar opri si motorul. Cand folosesti frana de motor nu se taie alimentarea ci se reduce debitul de combustibil, dar in nici un caz nu inceteaza alimentarea cu combustibil. Pe principiul asta ar trebui sa stai cu motorul pornit pe loc (sau la relanti) si sa ramai tot cu rezervorul plin.

@cj98czh: Omul se referea la relanti, iar cand masina e la relanti cutia de viteze mai antreneaza nimic sau mai bine spus motorul numai antreneaza cutia de viteze care la randul ei antreneaza planetarele si asa mai departe...

This post has been edited by greeneyes85: 24 Aug 2010, 12:04


--------------------
Renault Megane Classic - B-47-HKF 2002/1.9 dCi
Daca prostia ar fi durut vindeam aspirine la colt de strada
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 12:13
Post #9


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Citeste ce am scris si de la inceput.... ma refeream strict cand masina este "la vale" in frana de motor... atat... atunci consumul este 0.... google search placut ca sa te convingi... sunt subiecte dezbatute...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 24 Aug 2010, 12:18
Post #10


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(cj98czh @ 23 Aug 2010, 16:27)
Nu inteleg de ce o scoti pe liber??
*


iti spun eu...ca am intrebat 4 persoane care practica asa ceva....raspunsul a fost : ''economie de carburant'' ....... deh...cand nu dai gugăl sărci ca sa te lamuresti cum sta treaba tehnic...crezi ca faci economie..


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renoipso
post 24 Aug 2010, 13:51
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 19 May 10




Deci , sa exprim mai clar situatia, pentru ca nu s-a comentat nimic la subiect,
deci : masina scoasa pe liber , si coboara la vale, deci in momentul ala ea va sta la ralanti si va antrena in plus compresorul de A/C.
Ideea e ca pana acum ceva timp in astfel de momente consumul instant era 0, dar acum v-am spus ca e destul de variabil de la 0 la 2,7 sau chiar mai mult .
Nu va imaginati ca eu cred ca la ralanti e consum zero absolut, este un consum insignifiant, care este indicat ca fiind zero de CB (este un consum la ora atunci, de 2-3 litri la ora)
Intrebare : a mai patiti cineva asa ceva ?
care ar fi cauza acestei probleme.
cineva mi-a zis ca ar putea fi un injector infundat sau o lipsa de scanteie pe bujie.
Alte parerei.

This post has been edited by renoipso: 24 Aug 2010, 13:54


--------------------
renault megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 13:54
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nici tu nu ai raspuns la a mea biggrin.gif ... de ce o scoti pe liber cand cobori in loc sa cobori cu frana de motor? eficienta mai mare... consum redus... adica 0 ... poti sa detaliezi motivele?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renoipso
post 24 Aug 2010, 13:58
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 19 May 10




Nu e un stil de condus asta cu scosul pe liber la vale, etc, dar sunt situatii cand franezi si trebuie sa o treci intr-o treapta inferioara, si daca iti arunci ochiul pe consumul instant il vezi la mersul in gol de cativa litri , si incepi sa iti pui semne de intrebare.
asta am facut si eu.

P.S
Rog un moderator daca citeste sa stearga din comentariile aiurea care nu au legatura cu subietul principal, pentru ca daca un alt utilizator intra si doreste sa citeasca despre acest subiect si rezolvarea lui, va fi obosit de comentariile fara legatura cu subiectul.si poate va abandona citirea lui.

This post has been edited by renoipso: 24 Aug 2010, 14:03


--------------------
renault megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greeneyes85
post 24 Aug 2010, 14:03
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 27 February 09
From: Bucuresti




Tu incerci sa zici de fapt ca ai un consum mai mic daca mergi cu motorul mai turat (pentru ca asta inseamna sa folosesti frana de motor) decat consumul la relanti. De asta ai un consum mai mic daca o lasi pe liber. Nu vad ca ar fi eficienta mai mare a franei de motor nici ca si distanta de oprire nici ca si consum.


--------------------
Renault Megane Classic - B-47-HKF 2002/1.9 dCi
Daca prostia ar fi durut vindeam aspirine la colt de strada
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 14:08
Post #15


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Atunci scuza-ma dar din puctul meu de vedere intrii la categoria soferi de duminica .. si nu merita sa-mi pierd timpul....


Cum sa nu ai eficienta mai mare la franare daca in timp ce franezi faci si frana de motor???


Te rog cauta pe google si convinge-te ... in momentul in care masina este in frana de motor injectoarele sunt inchise !!!


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 24 Aug 2010, 14:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




Din ce am citit aici, inteleg ca daca folosesc frana de motor pe un deal in jos consum mai putin carburant decat daca as scoate din viteza si as pune frana. Mi se pare o aberatie, din prisma faptului ca un motor turat consuma mai mult decat unul la ralanti.


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 24 Aug 2010, 14:17
Post #17


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Daca e o aberatie atunci de ce iti arata in frana de motor la vale 0l/100km/h si daca o scoti din viteza iti arata 2.5l/100km(depinde de viteza)? Frana de motor se face cu ajutorul clapetei la benzina. Ii reduce treptat din volumul aerul intrat, nu ii mai da benzina, iar abia cand ajunge aproape de relantiu il hraneste cu benzina si aer ca sa-l tina in viata.

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 24 Aug 2010, 14:18


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 24 Aug 2010, 14:17
Post #18


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Motorul va fi turat datorita miscarii, nu invers. Ca fapt divers daca tineti asa de tare la economie mai bine puneti pe liber sa nu utilizati ambreiajul, pistoane, supape, etc.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greeneyes85
post 24 Aug 2010, 14:18
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 27 February 09
From: Bucuresti




Pai daca injectoarele ar fi inchise cum se mai produce arderea? Cum se mai alimenteaza motorul cu combustibil. Din explicatia pe care o oferi tu eu inteleg ca motorul ar trebui sa se opreasca si atunci, da, ar consuma mai putin. Explica-mi si mie, lumineaza si pe mine ca doar sunt un biet sofer de duminca.

This post has been edited by greeneyes85: 24 Aug 2010, 14:19


--------------------
Renault Megane Classic - B-47-HKF 2002/1.9 dCi
Daca prostia ar fi durut vindeam aspirine la colt de strada
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 24 Aug 2010, 14:20
Post #20


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Nu mai e nicio ardere(de aia si vezi 0l/100km) ca nu mai ai combustibil in camera de ardere. Intra aerul, se inchid supapele, se comprima, se incalzeste si e scos.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 14:22
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...hp/t194516.html


Puneti mana cititi si va documentati... nu va fie lene... nu este nici o rusine sa inveti...

This post has been edited by cj98czh: 24 Aug 2010, 14:23


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 24 Aug 2010, 14:23
Post #22


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Explicatia ar fi urmatoarea (rog pe cei abilitati sa ma corecteze ca sunt si eu proaspat documentat):
Pentru a pune in miscare masina ai nevoie de miscarea pistoanelor in cei 4 timpi. Aceste explozii rotesc arborele cotit care la randul lui trece prin transmisie, planetare, roti. Atunci cand masina este la vale cuplata intr-o treapta de viteza si ambreiajul cuplat masina va curge la vale deci rotile se vor invarte, ceea ce determina rotatia plaetarelor, a arborelui cotit, pistoanelor, etc. Sursa de energie pentru motor poate sa fie provenita fie de la combustia interna fie de la rotatia externa.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 14:24
Post #23


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Exact... chestie spusa de mine in postul 6 ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 24 Aug 2010, 15:28
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




QUOTE(cj98czh @ 24 Aug 2010, 14:22)
http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...hp/t194516.html
Puneti mana cititi si va documentati... nu va fie lene... nu este nici o rusine sa inveti...
*



Dupa ce am citit tot topicul, pentru ca eram foarte captivat de idee, admit ca m-am inselat zicand ca este o aberatie chestia cu consumul 0 absolut(ma gandeam la motoare cu carburator). Si gandindu-ma la un moment din trecut, cand incercam sa pornesc dacia lui tata din 80, impinsa, imi dau seama ca la fel face motorul si daca e oprit si daca e pornit, in timp ce pistoanele sunt in miscare, deoarece vroiam sa o pornesc in viteza a 2-a fara sa fie pus contactul, si numa' nu stiam de ce naiba nu porneste. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by MirceaVio: 24 Aug 2010, 15:34


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Aug 2010, 15:41
Post #25


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




up.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 24 Aug 2010, 18:24
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Mai exact, ca sa inteleaga toata lumea: cand clapeta de acceleratie este inchisa (pedala libera) si turatia mai mare de 1200-1300 rpm (nu mai stiu valoarea exacta), calculatorul taie injectia, in cilindri intra doar aer (in cantitate mult mai mica decat necesarul pt a-i umple la turatia aia), cand turatia scade sub valoarea de mai sus, se reia injectia astfel incat motorul sa nu se opreasca... de aici deduceti singuri cum e cand masina se misca din inertie antrenand sau nu si motorul.





QUOTE(renoipso @ 24 Aug 2010, 14:51)
deci : masina scoasa pe liber , si coboara la vale, deci in momentul ala ea va sta la ralanti si va antrena in plus compresorul de A/C.
Ideea e ca pana acum ceva timp in astfel de momente consumul instant era 0, dar acum v-am spus ca e destul de variabil de la 0 la 2,7 sau chiar mai mult .
Nu va imaginati ca eu cred ca la ralanti e consum zero absolut, este un consum insignifiant, care este indicat ca fiind zero de CB (este un consum la ora atunci, de 2-3 litri la ora)
Intrebare : a mai patiti cineva asa ceva ?
care ar fi cauza acestei probleme.
cineva mi-a zis ca ar putea fi un injector infundat sau o lipsa de scanteie pe bujie.
*


Asa ceva este imposibil. Vezi ca sub 30 km/h nu-ti mai indica consumul instant, ceea ce nu inseamna ca e zero. Singura explicatie plauzibila e ca aveai o viteza putin sub 30, nu-ti arata nimic, fiind la vale si pe liber isi lua ceva avant, incepea sa-ti indice un consum, mai calcai frana, scadea iar sub 30 si nu-ti mai indica, luai piciorul de pe frana si tot asa... daca iti mentii afirmatia ca era scoasa pe liber... altfel, cuplata in viteza, similar se intampla si daca turatia variaza in jurul acelei valori peste care se taie injectia cu pedala libera, variaza intre 0... 2...3l/100km. Si inca o chestie: consumul indicat in mers din inertie si scoasa din viteze, este invers proportional cu viteza.

This post has been edited by 19vik: 24 Aug 2010, 18:25


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 24 Aug 2010, 21:27
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




daca zici ca in frina de motor se inchid injectorii atunci cum explici ca masina porneste si impinsa practic este tot o frina de motor si cum spui injectoarele fiind inchise pe unde ajunge combustibil in camera de ardere


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 - Gj 06 FYD GJ 42 PRV 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 24 Aug 2010, 21:29
Post #28


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Mai citeste o data, totul e explicat foarte clar.


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renoipso
post 25 Aug 2010, 22:47
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 19 May 10




Tin sa precizez ca in conditii identice dar fara A/C cuplat , consumul este zero sau - --
, cand masina este in mers dar scoasa pe liber.
poate cineva sa dea o explicatie problemei?


--------------------
renault megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pasaniucionut
post 26 Aug 2010, 18:46
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 14 September 09
From: Bacau




nu prea cred ca ar fi o " problema " eu zic ca asa ar fi normal .. ma gandesc ca... atunci cand pornesti AC porneste si Compresorul de Ac si atunci automat scade puterea motorului ca is mai multe in functiune si automat creste si consumul... sper sa fie buna explicatia .. bafta


--------------------
Renault Megane 1 - BC-34-PAS 1999
Daca faci ceva fa cu cap,daca nu mai ai timp intr-o depasire nu ceda,nu frana,, [B]accelereaza puternic[/B] :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 12:17
Dacia