Aer conditionat, Pe masinile cu GPL
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat, Pe masinile cu GPL
ionutt daniel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
|
||
--------------------
renault
espace
- bulgariax4
2.2
|
|||
19vik |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Nu, pe loc, cu motorul pornit. Dar daca va fi functional o voi face si in trafic, insa dupa ce va fi montat asa cum trebuie.
|
--------------------
renault
espace
- bulgariax4
2.2
|
|
xjc0c0 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 830 Joined: 4 April 08 From: Brasov ![]() |
Teoretic ar trebuii sa mearga si sa nu ai probleme,dar mare atentie la imbinarile tevilor de cupru.
Spor la treaba !! |
--------------------
Ex: Megane I
----
----
|
|
SorinV |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Pierdere de timp. caldura de vaporizare este foarte mica la gaz. adica o sa consume putina caldura ca sa vaporizeze a sa nu mai mentionez cantitatea infima de gaz vaporizata la unitatea de timp.
mai simplu spus: caldura inmagazinata de lichidul respectiv acum pe timp de vara in rezervor e arhisuficienta. This post has been edited by SorinV: 15 Aug 2010, 17:22 |
--------------------
a
a
a
|
|
19vik |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Inainte sa modifici instalatia omologata (sper) asa cum e... aiurea, fa urmatorul experiment: ia o butelie de aragaz, e cam tot aia, du-te cu ea undeva in camp deschis, pune-i un regulator de presiune pe robinet, pune si un radiator din ala de oltcit sau de care o fi dupa regulator, deschide robinetul si vezi cat se raceste radiatorul... a daca elimini regulatorul din schema, s-ar putea sa obtii ceva racire... dar o sa golesti butelia in 30 de secunde... atat consuma motorul?
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Inca nu am avut timp de experiment, insa sigur va functiona pentru ca am vazut ce s-a intaplat la o dacie a unui prieten care nu a avut-o aerisita(instalatia de racire), moment in care dupa aproape 2km de mers prin oras nu mai tragea motorul. Cand am deschis capota am ramas masca amandoi vazand vaporizatorul(plamanul) aratand ca un cub de gheata imbracat in zapada. Si asta s-a intamplat vara la peste 30 gr C, iar daca ar fi controlata situatia rezultatele sunt mai mult decat satisfacatoare. Si cu butelia s-ar intampla acelasi lucru, insa doar intoarsa cu robinetul in jos pentru a iesi in stare lichida. Nu mai ma contazic pana nu am timp de experiment. Instalatia nu o modific pentru experiment ci doar atasez o conducta intermediara, iar in cazul esecului totul va fi ca la inceput. Cine stie principiul functionarii aerului conditionat cred ca imi da dreptate ca o sa functioneze.
|
--------------------
renault
espace
- bulgariax4
2.2
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Buun... Azi a fost ziua testului. Am demontat radiatorul de pe motorul de Oltcit, l-am curatat, uscat. Problema a fost la conectarea lui pe circuit, avad conductele foarte scurte. Pentru experiment am deconectat supapa cu filtru de pe conducta si am conectat in locul ei radiatorul cu furtune, iar pe intrare am pus o reductie cu gaura foarte mica pentru a crea o depresiune mare. Pot spune ca racirea radiatorului s-a produs in cateva secunde, am pornit motorul si racirea s-ar fi accentuat mult, insa furtunele au cedat congelandu-se si devenind casante.
Ca idee este foarte buna, insa presupune o conectare cu conducte solide, un radiator solid, care sa reziste la presiune mare(acesta de Oltcit s-a descurcat ok, insa nu stiu cat rezista in timp), un T-eu cu supap pentru deconectarea "instalatiei de AC" . Cred ca ok este un radiator tip serpentina din conducta de cupru, fara lipituri, presiunea fiind foarte mare. Momentan eu nu ma bag la modificari, in primul rand din punc de vedere financiar, dar si din cauza timpului. This post has been edited by ionutt daniel: 23 Aug 2010, 21:02 |
--------------------
renault
espace
- bulgariax4
2.2
|
|
bejanmarinel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 15 February 10 ![]() |
pe modelele noi de frigidere nu se mai pune freon ci lichid de racire din clasa 6 - adica ceva similar cu GPL, doar difera raportul de butan-propan. poti pune linistit un vaporizator de frigider, dar inainte de a conecta teava iti trebuie un tub capilar.
intreaba un frigotehnist si te va lamuri. se poate realiza dar iti trebuie conducte de cupru, nu furtune si mare atentie ca poti muri, iar daca ai scapari de gaz in interior si nu iei foc te poti sufoca si muri. |
--------------------
renault
Talisman
2018 1.6dci 160 edc
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Asta spuneam si eu. Am folosit furtune pentru ca era cea mai ierftina cale pentru a face experimentul. Pentru Ford am gasit instalatie originala cu preturi intre 200-400 ron si nu s-ar justifica montajul uneia artizanale, insa am vrut doar sa demonstrez(mai ales mie...) ca este ceva realizabil si nu o aberatie.
|
--------------------
renault
espace
- bulgariax4
2.2
|
|
bejanmarinel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 15 February 10 ![]() |
chestia asta e valabila pentru cei ce nu au AC si nu exista mod de a monta un sistem de la dezmembrari, gen batranele dacii 1310.
|
--------------------
renault
Talisman
2018 1.6dci 160 edc
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th August 2025 - 10:41 |