Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aer conditionat, Pe masinile cu GPL

ionutt daniel
post 10 Aug 2010, 23:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Tinand cont ca sunt foarte multi posesori de masini cu GPL, dar fara AC, ma gandesc serios sa adaptez un sistem care este aproape "free".
Sistemul consta in conectarea unui vaporizator de la o masina cu AC pe conducta principala de GPL, care vine cu presiune si se destinde in vaporizatorul respecriv, congelandu-l. Voi face experimentul in viitorul apropiat pe Fordul personal, insa voi folosi pe post de vaporizator un radiator de ulei de oltcit, care, dupa reusita experimentului(daca va fi) va fi schimbat cu unul autentic, montat cum se cuvine si cu racordurile bine gandite.
Rog pe cei care pot veni cu idei sa adauge aceste idei, daca cineva a facut acest experiment deja, sa posteze parerile, iar cei ce se gandesc ca va fi un pericol ii rog sa se abtina, pentru ca initial va fi doar la nivel de experiment, iar in cazul reusitei totul va fi conectat cu acelasi tip de conducte (cupru) ca si in cazul instalatiei gpl originale.

This post has been edited by ionutt daniel: 10 Aug 2010, 23:44


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Aug 2010, 07:33
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(ionutt daniel @ 11 Aug 2010, 00:43)
iar cei ce se gandesc ca va fi un pericol ii rog sa se abtina, pentru ca initial va fi doar la nivel de experiment...
*


Si unde vrei sa faci experimentul asta, in trafic?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 11 Aug 2010, 09:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Nu, pe loc, cu motorul pornit. Dar daca va fi functional o voi face si in trafic, insa dupa ce va fi montat asa cum trebuie.


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 11 Aug 2010, 11:15
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




Teoretic ar trebuii sa mearga si sa nu ai probleme,dar mare atentie la imbinarile tevilor de cupru.
Spor la treaba !!


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 15 Aug 2010, 17:21
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




Pierdere de timp. caldura de vaporizare este foarte mica la gaz. adica o sa consume putina caldura ca sa vaporizeze a sa nu mai mentionez cantitatea infima de gaz vaporizata la unitatea de timp.
mai simplu spus: caldura inmagazinata de lichidul respectiv acum pe timp de vara in rezervor e arhisuficienta.



This post has been edited by SorinV: 15 Aug 2010, 17:22


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 16 Aug 2010, 17:21
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Inainte sa modifici instalatia omologata (sper) asa cum e... aiurea, fa urmatorul experiment: ia o butelie de aragaz, e cam tot aia, du-te cu ea undeva in camp deschis, pune-i un regulator de presiune pe robinet, pune si un radiator din ala de oltcit sau de care o fi dupa regulator, deschide robinetul si vezi cat se raceste radiatorul... a daca elimini regulatorul din schema, s-ar putea sa obtii ceva racire... dar o sa golesti butelia in 30 de secunde... atat consuma motorul?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 17 Aug 2010, 23:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Inca nu am avut timp de experiment, insa sigur va functiona pentru ca am vazut ce s-a intaplat la o dacie a unui prieten care nu a avut-o aerisita(instalatia de racire), moment in care dupa aproape 2km de mers prin oras nu mai tragea motorul. Cand am deschis capota am ramas masca amandoi vazand vaporizatorul(plamanul) aratand ca un cub de gheata imbracat in zapada. Si asta s-a intamplat vara la peste 30 gr C, iar daca ar fi controlata situatia rezultatele sunt mai mult decat satisfacatoare. Si cu butelia s-ar intampla acelasi lucru, insa doar intoarsa cu robinetul in jos pentru a iesi in stare lichida. Nu mai ma contazic pana nu am timp de experiment. Instalatia nu o modific pentru experiment ci doar atasez o conducta intermediara, iar in cazul esecului totul va fi ca la inceput. Cine stie principiul functionarii aerului conditionat cred ca imi da dreptate ca o sa functioneze.


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 23 Aug 2010, 21:01
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Buun... Azi a fost ziua testului. Am demontat radiatorul de pe motorul de Oltcit, l-am curatat, uscat. Problema a fost la conectarea lui pe circuit, avad conductele foarte scurte. Pentru experiment am deconectat supapa cu filtru de pe conducta si am conectat in locul ei radiatorul cu furtune, iar pe intrare am pus o reductie cu gaura foarte mica pentru a crea o depresiune mare. Pot spune ca racirea radiatorului s-a produs in cateva secunde, am pornit motorul si racirea s-ar fi accentuat mult, insa furtunele au cedat congelandu-se si devenind casante.
Ca idee este foarte buna, insa presupune o conectare cu conducte solide, un radiator solid, care sa reziste la presiune mare(acesta de Oltcit s-a descurcat ok, insa nu stiu cat rezista in timp), un T-eu cu supap pentru deconectarea "instalatiei de AC" . Cred ca ok este un radiator tip serpentina din conducta de cupru, fara lipituri, presiunea fiind foarte mare.
Momentan eu nu ma bag la modificari, in primul rand din punc de vedere financiar, dar si din cauza timpului.

This post has been edited by ionutt daniel: 23 Aug 2010, 21:02


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bejanmarinel
post 29 Aug 2010, 10:58
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 15 February 10




pe modelele noi de frigidere nu se mai pune freon ci lichid de racire din clasa 6 - adica ceva similar cu GPL, doar difera raportul de butan-propan. poti pune linistit un vaporizator de frigider, dar inainte de a conecta teava iti trebuie un tub capilar.
intreaba un frigotehnist si te va lamuri. se poate realiza dar iti trebuie conducte de cupru, nu furtune si mare atentie ca poti muri, iar daca ai scapari de gaz in interior si nu iei foc te poti sufoca si muri.


--------------------
renault Talisman 2018 1.6dci 160 edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 31 Aug 2010, 06:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Asta spuneam si eu. Am folosit furtune pentru ca era cea mai ierftina cale pentru a face experimentul. Pentru Ford am gasit instalatie originala cu preturi intre 200-400 ron si nu s-ar justifica montajul uneia artizanale, insa am vrut doar sa demonstrez(mai ales mie...) ca este ceva realizabil si nu o aberatie.


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bejanmarinel
post 1 Sep 2010, 10:23
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 15 February 10




chestia asta e valabila pentru cei ce nu au AC si nu exista mod de a monta un sistem de la dezmembrari, gen batranele dacii 1310.


--------------------
renault Talisman 2018 1.6dci 160 edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 10:41
Dacia