Bazait electrovalva comanda wastgate
![]() ![]() ![]() |
Bazait electrovalva comanda wastgate
cip31 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|||
S4b1n |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Nu esti singurul caruia ii bazaie. Mie de la aprox 15-20 000 km imi face, si acum am aproape 40 000 si nu am probleme. Nu bazaie tot timpul, bazaie cu intreruperi si cand vrea ea. Nu conteaza daca merg sportiv sau economic.
Cand mai eram in garantie le-am zis ca se aude un bazait in volan, au zis ca am eu halucinatii. Am fost la un mecanic, unde mi-am facut si revizia, si i-am zis ca bazaie chestia aia. A zis ca e normal, nu am de ce sa-mi fac griji, inseamna ca lucreaza. Si colegul crisolro a sesizat bazaitul, insa din cate stiu nici el nu a ajuns in service. Daca mai ai garantie la masina, fugi in service la o constatare ceva.. nu cred ca te costa nimic. Mie mi s-au terminat cei 2 ani. PS: hellcat si cmandrei au benzinare, si nu cred ca au wastegate. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
crisolro |
![]()
Post
#3
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
bazaie ... si bazaia ... de bazait bazaie de noua, parca in unele perioade mai strident dar fara sa pot asocia cu ceva cresterea in intensitate sonora a bazaitului
cred ca in ultima vreme nu mai bazaie asa tare sau nu mai aud eu devenind obisnuinta etc. - am sa mai intreb la revizie despre bazait desi la 45k km merge, trage, nu scoate fum mai mult decat normal asa ca nu vad ce ar fi defect - voi mai urmari daca mai bazaie ca altadata (prin toamna parca bazaia mai tare si mi-a atras atentia) atata timp cat bazaie inseamna ca functioneaza, nu? e posibil ca bazaitul mai strident sa se datoreze si unei anumite uzuri in timp daca cumva ajungi la service sau afli alte detalii, te rugam sa ne spui si noua si eventual sa ne dai cat mai multe informatii legate de piesa |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
cip31 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
De cateva zile nu mai face. Daca apropii urechea sau tin mana pe electrovalva se aude un bazait fin si o vibratie continua foarte fina. Cred ca asa lucreaza aceasta valva. Comportamentul motorului este la fel ca inainte, fara probleme de nici un fel. Ceea ce nu inteleg este de ce a aparut acel zgomot de care v-am povestit si acum a revenit la normal fara alte implicatii. Daca aflu mai multe de treaba asta sau mai apare, va anunt si pe voi.
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
La mine asta toamna si asta iarna s-a auzit destul de tare bazaitul, si aparea destul de des. Ma gandesc ca din cauza frigului. Dar l-am auzit si pe caldurile astea acum cateva zile.. oricum, in ultima vreme nu i-am mai dat importanta din acelasi motiv ca si voi: masina trage, fum scoate doar cand e pe mod "talpa" si e prima talpa sa zicem, dupa ce merg mult prin oras. Dupa ce scoate o data un jet, a doua oara doar o mica urma, dupa care nu se mai vede niciun fum, in aceleasi conditii de demaraj blana.
Prin service Renault sper sa nu mai am ocazia sa trec prea curand, pentru ca la mine in zona sunt preturi nesimtite rau la piese, undeva la dublu. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
crisolro |
![]()
Post
#6
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
azi bazaia
![]() ![]() cert e ca bazaie si sunetul e mai pregnant in habitaclu, probabil datorita pozitionarii ei si a modului de fixare in compartimentul motor - cu capul sub capota nu pare sa faca chiar asa urat @cip: talpa! pune valva la treaba |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
november |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 August 10 ![]() |
Buna ziua,
As avea nevoie de o electrovalva ce comanda wastegate-ul Ceva sugestii? Multumesc Sper ca am scris in locul potrivit |
--------------------
renault
symbol
2008
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Acum cateva zile am constatat ceva, si banuiesc ca are de a face cu electorvana de pilotare. Sa va descriu. Eram in depasire cu a 4-a, masina destul de incarcata, si am calcat blana. Lua viteza, nu zic ca nu, doar ca spre sfarsitul depasirii, vazand ca nu mai era nevoie sa ma grabesc, am redus pedala de la 100% pana pe la 80-85%, si (stiu ca asta poate suna aiurea rau) mi s-a parut ca a inceput sa accelereze mai puternic. Am mai facut apoi niste teste, tot in aceleasi conditii... calcam blana intr-a 4a la 2500-2700, si pe la 3100 cand eliberam putin acceleratia iar simteam ca incepe sa traga mai puternic.
Eu presupun o problema la electrovana, imi bazaie dupa cum spuneam mai sus, de pe la 15-20000km, acum am 70500km, si inca o aud uneori bazaind. Daca am inteles eu bine, electrovana de pilotare controleaza debitul de aer al turbinei ? Cand am pus-o pe tester acum vreo luna pentru problema legata de regulatorul de presiune, mi s-a spus ca presiunile maxime pe turbina si pe injectie sunt ok. Doar ca e putin ciudat sa accelereze mai bine masina la 85% pedala decat la 100%. Then again, poate e doar o impresie, dar daca stau bine sa ma gandesc, dupa fiecare acceleratie in forta in depasiri parca mai are un impuls asa la sfarsit. A mai avut cineva impresia asta? Crisolro, parca ziceai ca tu ai schimbat electrovana de pilotare, ai simtit ceva la cum tragea masina inainte si dupa? This post has been edited by S4b1n: 18 Jan 2012, 22:45 |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
crisolro |
![]()
Post
#9
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Trage mai bine dupa dar nu sesizam inainte fenomenul descris de tine ....
Poate apesi prea brusc acceleratia si se "ineaca" si e normal sa se simta mai bine cand o slabesti putin ... Daca accelerezi progresiv si nu f rapid, mai face? Totusi, o mai ard si eu dar parca nu am simtit nevoia si nu am ajuns cu pedala la "100%" cum zici tu La mine, la accelerare brusca si ture peste 3000-3300, se aprindea sarma in bord, pierdea complet puterea ... |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Si eu foarte rar ating 100%, era si masina incarcata atunci. Intradevar, ai dreptate, daca nu o calc blana din prima, si o iau progresiv raspunde normal.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Si eu am observat acest comportament daca apas brusc acceleratia, dar n-am dat importanta, m-am gandit ca e normal.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Alex Z |
![]()
Post
#12
|
![]() diesel flower power Group: Validating Posts: 178 Joined: 4 July 09 From: Ploiesti==>>>Brasov ![]() |
ahhham, deci asta cauzeaza zgomotele tehnologice...se rezolva cu ridicarea volumului din casetofon desi uneori zgomotul este extrem de neplacut.
Nu am sesizat modificari ale parametrilor motorului legate de valva respectiva, din cate am mai inteles eu este o valva care lucreaza pe baza de vacum si ar controla geometria variabila a turbinei, deci si debitul de aer in motor. La VW am mai auzit probleme legate de aceasta valva si pierderea puterii motorului. 6 Apr 2012, 16:11: plus ca la dci si la toate motoarele diesel, timpul de reactie al pedalei de acceleratie are un delay fata de benzina This post has been edited by Alex Z: 6 Apr 2012, 16:11 |
--------------------
RENAULT
Symbol 1.5dci 85cp
2009
- PH 85 ZAR
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Mai precis electrovalva asta baga o presiune ca sa "pacaleasca" wastegate-ul turbinei. Masinile noastre (dci 85cp) nu au turbina cu geometrie variabila.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
Alex Z |
![]()
Post
#14
|
![]() diesel flower power Group: Validating Posts: 178 Joined: 4 July 09 From: Ploiesti==>>>Brasov ![]() |
La noi valva asta trebuie sa fie langa vasul de expansiune. oricum cand pui contactul se aude ca porneste.
Functioneaza pe principul ia din admisie si baga in evacuare???? o schema ai cumva ??? 6 Apr 2012, 16:47: am gasit ceva documentatie aici http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate This post has been edited by Alex Z: 6 Apr 2012, 16:47 |
--------------------
RENAULT
Symbol 1.5dci 85cp
2009
- PH 85 ZAR
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Am un document pe care l-am gasit tot aici pe forum, daca nu ma insel postat de colegul verde. Nu stiu de unde ia aerul, ideea e ca prin presiunea suplimentara pe care o baga in wastegate, nu il lasa sa se deschida complet, si in momentul cand vrei sa accelerezi, ai o rezerva de aer.
LE: la pneumatic, paragraful 3 de pe wiki, pare ca se refera la efectul acestei electrovalve: A dual port wastegate adds a second port on the opposite side of the actuator. Air pressure allowed to enter this second port aids the spring to push harder in the direction of closing the wastegate. This is exactly the opposite of the first port. The ability to help the wastegate remain closed as boost pressure builds can be increased. This post has been edited by S4b1n: 6 Apr 2012, 16:54 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
Alex Z |
![]()
Post
#16
|
![]() diesel flower power Group: Validating Posts: 178 Joined: 4 July 09 From: Ploiesti==>>>Brasov ![]() |
am mai intrebat si eu in stanga si in dreapra si mi au zis baietii din service ca zgomotul e normal si la logan este aceeasi problema probabil din cauza uzurii valvei
|
--------------------
RENAULT
Symbol 1.5dci 85cp
2009
- PH 85 ZAR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 12:36 |