Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

egr sau..? varog sa ma ajutati!

goashul
post 24 Jun 2010, 16:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 June 10




salut , am o laguna 2 din 2001, 1.9 dci 79kw, acum 3 luni sa aprins martorul luminos de la bujii+ acel patratel cu zigzaguri chiar de sub martorul bujiilor, si tot odata TRS-ul ( asa am vazut ca se numeste pe forum ca nu stiam ) facea un zgomot (bazaia) si tremura! Am oprit masina am repornito si eroarea incetase iar TRS-ul functiona... am fost la reprezentanta si am facut un test (zicea ca pierde aer pe undeva) si ca ar fi bine sa schimb acel trs, am cumparat altul(170 ron de la ei) am verificat si bujiile sunt bune, am mers prin oras cam 2-3 ore totul bine dupa care am iesit in afara localitatii, la 90 la ora sa aprins iar martorul luminos de la bujii insotit de acel patrat dar ca acum cand sa aprins nu mai tragea neam abia am reusit sa ajung de la 90 la 100....am curatat egr-ul, am mers mai turat ( eu oricum mergeam turat) la fe , am cumparat alt egr , acum cu acesta nou scoate un fum de nu se poate, si da si eroarea dupa 90 km la ora, cand o apuca iar cand da eroarea nu mai trage daca ma prinde la 120 de exemplu nici ca mai avansez dar in schimb de cate ori se aprinde becul...nu mai scoate gram de fum.. ma scuzati nu sunt expert in exprimare mecanica am detaliat si eu exact sintomele asa cum am stiut mai bine, nu stiu ce sa-i mai fac nu pot sa ma bag in nici o depasire ca daca da eroarea tre sa franez si sa revin la locul meu ca sa depasesc nu mai am nici o sansa, am mers si cu mufa la egr scoasa la fel acelasi rezultat, mentionez ca pana sa dea eroarea trage foarte bine dar scoate mult fum, iar dupa nu mai scoate fum dar te rogi de ea iti vine sa te dai jos si sa o impingi . va rog daca poate cineva sa ma indrume cat de cat...ca nu stiu ce sa-i mai fac si nu am experienta in mecanica, iar forumul de aici l-am luat la rand si nu am intalnit sintome de genu ...va multumesc !


--------------------
renault laguna II 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 24 Jun 2010, 17:09
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Dupa simptomele descrise inclin sa cred ca este vorba de o problema electronica(contact imperfect,piesa care se apropie de sfarsit,etc..)
La tester nu era si eroare de debitmetru sau senzorul de presiune?
Oricum este ceva problema minora ce da probleme majore!!!
Numai bine!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
googlede
post 24 Jun 2010, 17:40
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 28 February 10
From: Hunedoara





goashul si eu am aceeasi problema de o luna , am facut teste de nu stiu numarul dar nu stie nimeni ce are , am schimbat si radiatorul intercooler (apropo verifica-l sa nu fie spart) si mai verifica si firele de la senzorul de presiune sa nu fie un fir intrerupt in izolatie.
Daca pe viitor afli ce are anunta-ma si pe mine , eu am facut tot ce s-a putut face si tot se aprinde martorul ala blestemat si scade puterea. Am scris si eu pe forum dar nimeni cu nicio parere.

merci


--------------------
Renault Laguna 2 2001 Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 24 Jun 2010, 22:53
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




eu as merge pe varianta EGR infundat ,intre EGR si galeria de admisie sunt 2 gauri care comunica intre ele,eu unu as zice sa dai jos EGR sa il cureti luna si bec lalef si locasul lui si gaurile de comunicare dupa care iti recomand sa faci o tura cu motorul turat adica sa schimbi vitezele intre 3000-4500 ture.


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius Stefan
post 25 Jun 2010, 08:59
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 February 10




Am avut si eu problema aceasta.. tot pe la 90 imi facea figura... intercoolerul e de vina... du-o la un service, sa se uite la intercooler, de acolo e.

Aia de la reprezentanta te-au facut de bani aiurea.



--------------------
Renault Laguna 2003
Renault Laguna 2 din 2003
1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 25 Jun 2010, 09:03
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Faceti un test in mers. La accelerari puternice presiunea in admisie trebuie sa ajunga pe la 2.5 bari.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goashul
post 25 Jun 2010, 09:21
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 June 10




Va multumesc pt sfaturi, cred ca o sa dau galeria si intercooler-ul jos !
Am schimbat si debitmetrul si senzorul de presiune de pe masina unui prieten identica cu a mea la el merge la mine face la fel
Intercoolerul daca nu e spart pot sal curat sau trebue sal schimb? SE MERITA UNUL SH?
Oricum multumesc mult inca o data pt sfaturi, mai incerc si variantele spuse de voi si revin cu detalii despre rezultate !

25 Jun 2010, 10:27:
[quote=Marius Stefan,25 Jun 2010, 09:59]
Am avut si eu problema aceasta.. tot pe la 90 imi facea figura... intercoolerul e de vina... du-o la un service, sa se uite la intercooler, de acolo e



salut Marius, ai idee ce i-au facul ( la mine nu este spart asta sigur) tu l-ai schimbat sau l-ai spalat (am auzit si varianta asta ) si decat sa iau unul sh prefer sa il curat pe al meu....

This post has been edited by goashul: 25 Jun 2010, 09:27


--------------------
renault laguna II 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 25 Jun 2010, 12:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Daca iei sh sa sa fie dupa 2004...sa aiba chingile alea. Dar e greu sa gasesti, multe masini aduse sunt lovite...chair si la accidente usoare e destul de vulnerabil intercoolerul.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
googlede
post 25 Jun 2010, 15:28
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 28 February 10
From: Hunedoara




goashul , dupa ce verifici intercoolerul si constati ca nu e spart incearca sa imprumuti de la prietenul tau TRS-ul si vezi daca merge , eu azi am schimbat TRS-ul si deocamdata este ok , trage bine si nu s-a aprins nimic in bord , nu zic hop pana nu sar santul biggrin.gif

multa bafta


--------------------
Renault Laguna 2 2001 Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 26 Jun 2010, 10:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Daca aveai fire rupte la senzorul de presiune aparea 100% pe tester.
Pune testerul si mergi in treapta a 3 a pe la 2000rpm.
Calca acceleratia la maxim si pe tester la presiunea de supraalimentare ar trebui sa ai o valoare de 2.4 +/- 100 mbari.

Verifica cum au spus si colegii intercoolerul si furtunele acestuia.
In ultima faza verifica turbina (jocul axului), daca ea este "pe gata" nu face suficienta presiune si pe tester apare eroare la TRS.
Ai grija ca presiunea sa fie constanta intre ~1900 pana la 3000 si ceva de rotatii.

Acelasi lucru l-am patit si eu dar m-am desteptat repede si nu au apucat astia sa ma jefuiasca.
Nu vreau sa te sperii si sper sa gresesc dar la mine a fost terminata turbina.




--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 18:51
Dacia