Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ulei servodirectie, ce tip de ulei folosim?

dragostns
post 30 Apr 2010, 21:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 September 09




Am cautat un post similar in acest forum fara rezultate.
Problema mea vine de la faptul ca masina mea pierde ulei pe la piesa din imagine.
Mentionez ca poza nu e de la masina mea, ci una gasita pe forum...la mine conducta e mult mai curata, cantitatetea de ulei pierduta fiind relativ mica.

Am inteles ca este vorba de presostatul de pe circuitul servodirectiei, care are o etansare de tip metal pe metal, fara garnitura deci, care ar fi putut fi schimbata.

Ma intereseaza ce ulei se foloseste in acel circuit. Vreau sa completez cantitatea de ulei.

Cineva spunea:
"lichidul de servo este un ulei rosiatic este uleiul care se baga si in cutia de viteze automata merge la cutia de viteza si la servodirectii"
sursa - http://www.reno.ro/index.php?showtopic=176911&hl=presostat
Stie cineva cum se numeste acest ulei, sa nu pun ceva aiurea.

Mentionez ca am un Renault Megane M1 1.6 16v din 2003.

This post has been edited by dragostns: 30 Apr 2010, 21:21


Attached thumbnail(s)
index.php.jpg ( Size: 247.17k ) Number of downloads: 6426


--------------------
Renault Megane M I Dec.2002 1.6 16v - WWD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Apr 2010, 21:23
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




ATP... Automatic Transmision Fluid... si da.. ala este uleiul care trebuie..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 30 Apr 2010, 22:16
Post #3


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Daca tot s-a deschis acest topic, intervin si eu cu o intrebare:
Exista o anumita perioada la care se schimba uleiul de la servodirectie, sau doar se completeaza in permanenta?


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 1 May 2010, 08:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




nu stiu sigur...dar cred ca la 4 ani ca majoritatea fluidelor


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 2 May 2010, 21:15
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




Uleiul de servo se completeaza (personal cand am facut revizia fiindca am gasit ulei de servo doar la 1L l-am schimbat pe tot. Adica am scos cu o seringa pe cel vechi si am bagat ulei nou. Nu mai stiu exact marca uleiul,dar scria mare pe el ULEI DE SERVODIRECTIE ! ca indiciu avea 2 stegulete pe el,unul rosu si unul albastru.) Ca imbunatire am simtit de la prima rotire a volanului ,acesta mergand o idee mai usor,iar pompa nu mai scoatea acel sunet .-plastic-metal- La mine sta uleiul unpic peste acea sita .

Sfatul meu este sa cumperi sa ulei de servo,nu de cutie automata de viteze. Probabil au calitati asemanatoare,dar nu indentice (presupun,nu stiu sigur)


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 3 May 2010, 09:23
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sunt identice....

Si uleiul daca vrei sa-l schimbi este bine ca odata la 4 ani sa-l scoti tot... operatie mai dificila pt. ca trebuie desfacuta o conducta dintre pompa si caseta... asa ca sa-l scoti tot.... daca scoti numai din borcan nu faci mare branza..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 4 May 2010, 19:04
Post #7


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Cred ca ma risc sa-l scot in weekend, sper sa nu fie riscul prea mare...

xjc0c0, zici ca doar 1L intra? Ce motorizare ai? (nu stiu daca difera in functie de asta...)


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 9 May 2010, 19:17
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




cred ca in jur de 1,2 L. iti dai seama ca mai este si pe instalatie...Am zis ca daca tot nu voi mai avea ce face cu el,sa il folosesc pe tot. Scoate cat de mult poti din vas,si schimbal. Pana la urma,nu strica daca este cat mai mult din cel nou. In timp ca orice ulei sau aditiv,substanta in sine isi pierde din propietati,se amesteca cu impuritati,s.a...

1.6 16v

This post has been edited by xjc0c0: 9 May 2010, 19:17


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 May 2010, 07:56
Post #9


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Repet.... operatia de schimbare a lichidului de servo se face corect si complet prin desfacerea conductei dintre pompa si caseta de directie..... dupa ce s-a scurs cat se poate... se porneste motorul pret de cateva secunde si se roteste volanul stanga-dreapta maxim de cateva ori, ca sa arunci afara si ce a ramas.... se prinde inapoi conducta si se baga ulei... eu tin minte ca la a mea a intrat 1 litru.... dupa ce se aduce uleiul la nivel... se porneste din nou motorul si se face de cateva ori stanga-dreapta maxim pt. aerisirea instalatie si se reface nivelul..... in borcan nu aveti mai mai mult de -300 ml de ulei... deci schimbarea numai a uleiului din borcan nu prea ajuta cu nimic....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 11 May 2010, 11:21
Post #10


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Cele cateva secunde in care pompa functioneaza (aproape) fara ulei nu o afecteaza?


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 11 May 2010, 12:28
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Georginho, nu o afecteaza in primul rand fiindca nu lucreaza in presiune (furtunul fiind scos) si cele cu adevarat cateva secunde chiar nu conteaza. Mie mi-a "inghitit" ~750ml cu caseta complet goala (reconditionare), cu borcanul curatat luna (mai ales filtrul negru, atentie ca e fragil) si pompa goala (demontata si testata in prealabil). Initial am turnat o idee mai mult si mi se uleia capacul rezervorului + praf si arata ciudat smile.gif


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 15 May 2010, 19:55
Post #12


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Intrebare pt cei care au schimbat deja uleiul din servo-directie:
Am vazut ca si uleiul pt cutii automate este mineral, sintetic si semi-sintetic. Care dintre ele este cel recomandat si de la ce producator ati utilizat?

Multumesc!


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
varucu
post 20 Sep 2010, 17:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 September 10
From: cluj




Radunre imi poti spune si mie unde ai reconditionat caseta de servo?


--------------------
renault megane 1 1999 1,6 66kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uleisua
post 28 Sep 2010, 16:44
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 29 May 10




Recent am incercat si eu sa schimb uleiul din servo la Megan1 1,6 16V 2001.

Motive

- dupa cum se observa in poze pe undeva pierde ulei si e foarte mizerabila zona la furtune, imbinari, etc.
- la pornire cateodata servo nu merge adica se aprind becuri la bord si volanul merge greu sau deloc.

Operatiunea de schimbare a uleiului din servo a decurs in felul urmator

- am dat roata jos sa am acces mai bun
- am scos furtunul din stanga care intra in vas
- am tras furtunul sub masina si am asteptat sa curga tot uleiul din vas si instalatie
- am pornit motorul sa mai iasa si restul de ulei. Dupa cum se vede in poza atat am putut aduna si cam atat sa scurs pe jos, curea, electromotor si pe tot locul in zona respectiva.
- am pus furtulul la loc si am pus uleiul nou un Castrol ATF Import Multi-Vehicle, nu cred ca am complecat mai mult de 600-700ml.
- am curatat zona cu benzina (cureaua, furunele si tot ce am mai apucat eu pe acolo)

Intrebari

- are ceva ca a curs ulei pe curea, electromotor?
- cat ulei trebuia sa completez?
- si problema de ce persita la pornire?

Concluzie mai bine mergi la un specialist din mai multe motive
- multa mizerie
- mult ulei a curs pe tot locul
- a trebuie sa dau roata jos
- tot nu cred ca am scos tot uleiul

Operatiunea a durat cam 2 ore si o mana accidentata cu un cost de 25ron uleiul,

Acum eu mare "mecanic" cu experienta dupa aceasta operatiune vreau sa schimb si uleiul in cutie avand acasa Mobil1 Synthetic Gear Lubricant LS 75W-90, daca cineva are ceva sfatiuri astept

Attached thumbnail(s)
DSCF0915.JPG ( Size: 968.91k ) Number of downloads: 6332
DSCF0916.JPG ( Size: 939.75k ) Number of downloads: 6030
DSCF0917.JPG ( Size: 920.5k ) Number of downloads: 5884
DSCF0918.JPG ( Size: 923.59k ) Number of downloads: 6079
DSCF0919.JPG ( Size: 947.9k ) Number of downloads: 1238
DSCF0920.JPG ( Size: 932.12k ) Number of downloads: 862
DSCF0921.JPG ( Size: 919.85k ) Number of downloads: 921
DSCF0684.JPG ( Size: 899.04k ) Number of downloads: 1237


--------------------
Opel Astra 2003 1,7dci
Ulei motor, cutie viteza import SUA
Anvelope vara/iarna
Jante aliaj
Preturi de importator
0733015881
www.autofrontal.ro
www.ulei-sua.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 07:21
Dacia