MONTARE INTERCOOLER, intercooler pe 1.9 dti F9Q744
![]() ![]() ![]() |
MONTARE INTERCOOLER, intercooler pe 1.9 dti F9Q744
playeroooo2000 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai ar trebui sa vezi daca turbina care o ai tu este identica cu cea de pe dTi-ul de 98 cai... si sa-i faci o remapare... in mod sigur cei 18 cai in plus se vor simtii..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#3
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
turocompresorul este absolut identic, garret, si e pe o gama larga de la renault de prin 1994 parca(si pe vreo cateva de la wv). de aia am si pus intercoolerul, dar masina mea nu are nici un masurator al presiunii aerului care vine de la intercooler, ori asta o au toate cu intercooler.cel putin asta am vazut eu .sau poate ca o presune ceva masoara si prin intermediul EGR ului care are un motor ce impinge tija cu supapele, si cred eu ca mai are un fel de reostat care e dependent de pozitia tijei. e ceva de genul :motorasul de actionare impinge tija cu o forta prescrisa prin semnal electric de la ecu, reostatul inregistreaza aceasta pozitie prin aparitia unei caderi de tensiune proportionala cu moificarea pozitiei, apoi presiunea din interiorul tubulaturii exercita o forta de impingere inapoi a supapelor si implicit tijei , aceasta se deplaseaza putin inapoi si modifica valoarea reostatului, informatia de la reostat ajunge la ecu si uiteasa aceasta e transformata in valoarea presiuni. toate astea daca aceasta nenorocita de EGR care mereu e murdara si infundata functioneaza bine.
Cu remaparea ecu nu stiu care e treaba.Stiu doar ca modifica parametrii de injectie, am mai auzit de remapari facute si as dori ca cei care au facut asa ceva sa isi spuna parerea. Asta cred eu ca poate e . 17 Apr 2010, 00:17: am facut si un test de sosea, cu turatii mari si mici. masina accelereza mai lent, raspunde mai lent la pedala, parca este mai putin zgomotos motorul, si sigur consuma mai putin,m-am orientat dupa consumul instantaneu, am mers pe un traseu pe care am mai facut o proba acum cateva saptamani. mergand cu geamul coborat am observat ca se aude mai ascutit si mai tot timpul cum functioneaza compresorul turbo.senzatia mea e ca turbo intra intr-o turatie mai inalta, adica peste 2100 si asta se produce lent. sigur ar trebui umblat la ecu si reprogramat , probabil ca ar pride bine sa primeasca informatii despre presiunea de la iesirea din intercooler. This post has been edited by playeroooo2000: 17 Apr 2010, 00:17 |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
arazvan2002 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 14 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca turbo va functiona mai mult ca durata de timp pana ajunge la presiunea respectiva, circuitul fiind mai mare este necesar un volum mai mare de aer. Eu as vrea sa pun un intercooler mai mare si in fata, in bara (ca la loganul dCi) ca eu am si facut remapare la 120cp (teoretic). Poate apare cineva cu o parere mai tehnica decat ale noastre.
This post has been edited by arazvan2002: 17 Apr 2010, 20:14 |
--------------------
RENAULT
MEGANE
2000 RXE 1.9dTI 1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro |
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#5
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
azi am remontat tubul initial care face legatura intre turbocompresor si admisie.
deci aerul nu mai trece prin intercooler-deocamdata. ca sa prind viteza imediat trebuia sa calc tare acceleratia, aer nu avea pentru ca lagul era mare-si pe reprizele acestea consumul era foarte mare-14-18 instantaneu.la mers constant si accelerare lenta consumul era mai mic cu intercooler.si cum merg mult la oras......frana ,accelerare rezulta un consum mare.dar dupa ce am luat viteza consumul e mic, chiar si la deal. performantele sunt mai bune fara intercooler-pentru oras.acesta este in situatia mea ca o frana in calea aerului catre admisie, pana cand turbina ajunge la o anumita turatie si furnizeaza suficient aer.fara intercooler la viteza constanta consuma mai mult decat cu intercooler. cum trebuie compensat lagul turbinei, care este prea mare in situatia cu intercooler? |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#6
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
f9q744, dti, 59 kw, cutie jb3, pe megane classic din 2001 .masina nu are in tercooler din fabrica, este euro 3.
calculatorul masinii nu are nici un pin pe care sa primeasca informatii despre presiunea de supraalimentare.variantele de motorizare care sunt dotate cu intercooler au in plus un senzor de prsiune pe supraalimentare. ce ar trebui sa mai pun pe masina si cat ar costa:un senzor care sa citeasca presiunea aerului inainte de intrarea in galeria de admisie, un chip care sa introduca aceasta informatie pe traseul de comanda al actuatorului pompei de injectie, ar fi o varianta daca as anula egr-ul, ma gandesc ca o parte din acest lag e datorat egr care introduce mai mult fum si da cu virgula la amestec-pana cand turbina intra ca lumea. |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Problema ta se trage in primul rand de la turbina... pun pariu ca nu este acelasi cod de turbina ca si pe motorul de 98 cai.... aia este mai mare...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#8
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
asta vreau sa aflu de la cel care am luat intercoolerul. am verificat pe unde am gasit si se pare ca e aceeasi turbo, dar un alt regulator de presiune sau cu un alt reglaj al acestui regulator de presiune. astept sa vad exact ce cod are acea turbina.deocamdata am scos regulatorul , pe el scria honeywell, si 252, era o rticheta din hartie.avea fum pe tija care iese din capsula de presiune-am dat cu wd40.de reglat aceasta capsula se poate , are o piulita care se plimba pe filetul tijei, asa se fixeaza cursa pe care tre sa o parcurga parghia de actionare a wasgateului.l-am montat la loc, 25 minute a durat.
This post has been edited by playeroooo2000: 21 Apr 2010, 04:54 |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#9
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
Caut o solutie pentru etansarea furtunului de la egr(cel care se pune pe galeria de admisie), imi lipseste o garnitura din cauciuc teflonat sau cam asa ceva-un segment de manson lat de 10-12 mm la diametrul conductei .Cine ma poate ajuta cu un sfat, o sursa de cumparat.
Am descoperit ca tevile-furtunele de la intercooler nu etanseaza bine si pierd presiune. am etansat cea mai mare parte din ele si merge aproape la fel ca si in varianta fara intercooler, aproape ca a disparut lagul. nu am iesit la drum intins inca, dar asta se va intampla peste 2 ore.la prima vedere consumul e mai mare-orasul si pedala execesiva, inca sunt pierderi de presiune .mie mi se pare ca trage mai bine la turatie joasa> de ex la 1500 fara IC tragea mai greu decat la 1500 rpm cu IC.asta dupa ce am mai astupat din pierderile de presiune. turbina mea GT 1549 S (BAGAT SUB MASINA SI CITIT PE TURBINA) e la fel cu cea de pe care vine intercoolerul cu diferenta ca actuatorul de la waste gate pe cea de provenienta era comandat prin vacuum iar la mine e comandat prin presiunea exercitata direct de aerul comprimat. |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
playeroooo2000 |
![]()
Post
#10
|
![]() de ce inca mai merge? Group: Members Posts: 330 Joined: 26 October 05 ![]() |
am etansat pierderile de aer pe tubulaturi, merge foarte bine cu intercooler.lagul resimtit la accelerare este redus, nu scoate fum.consumul e mai mic decat fara ic-4,8 la suta masina incarcata-drumuri altele decat autostrada- trage bine la turatie mica.am folosit furtune groase din cauciuc special, rezistent la ulei,benzina, temperatura si presiune.le-am cuplat intre ele cu capete de teava invelite in manson de cauciuc pentru instalatii hidraulice, peste care am bagat furtunele de circulatie a aerului.am strans cu coliere.tine foarte bine-am 2000 km pana acum.
am reusit sa fac asta cu parale putine pentru ca tot ce am pus pe masina am cumparat din alta tara.in romania nu am gasit nicaieri decat la bani grei, nici la dezmembrari. |
--------------------
renault
megane classic peste 500.000 km
- Y944 GHC
2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cauta pe la dezmembrari sau la cineva care desface un Megane 1 furtunele originale de intercooler.... sunt cele mai bune...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 21:49 |