Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme pe acceleratie usoara sub 2000-2500 ture, mers inecat a motorului

raddu17
post 10 Feb 2010, 00:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Buna tuturor,

Am urmatoarea problema la un tractorul meu un 1.9 dci din 2002. In momentul in care sunt in mers la turatii in jur de 2000 daca accelerez motorul nu mai urca in turatie un pentru un timp dupa aceia isi revine sau se ineaca (asa cum se intampla cu motoarele pe benzina la plecare de pe loc daca nu accelerezi suficient). Si masina nu mai trage asa cum eram obinuit.

Dupa prima sintoma m-am temut ca este de vina discul de abreiaj. Dar daca mentin masina intr-un regim de turatie mai ridicat peste 2500 si schimb vitezele acelerand ferm (nu bland) nu apar sintomele de mai sus, deci nu cred ca e de la ambreiaj.

Am folosit masina pentru 2 luni exclusiv in trafic urban, motorul nu prea apuca sa se incalzeasca pana ajungeam la destinatie, motorina cine stie cat de buna a fost, toate acestea m-au dus la concluzia ca au avut loc depuneri. Asa ca am bagat niste aditiv de curatare a injectoarelor in motorina si motorina aditivata si am l-am scos (pe tractor) afara din oras si l-am turat putin. In trecut asa am rezolvat problemele care au aparut ca urmare stilului de condus bland si urban, dar de data asta nu a functionat.

Prin oras motorul fiind de cele mai multe ori rece nu prea il fortam deci mergeam cu el usor in jur de max 2000 de ture.

Ce parere aveti despre cazul meu?

Va multumesc pentru atentie...sunt un pic disperat sad.gif


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Feb 2010, 10:25
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Senzor acceleratie ... pe duca...

Fa urmatorul lucru... cu motorul oprit.. apasa de vreo 20-20 ori acceleratia la fund si lasa.... vezi dupa aceea cum se comporta..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 10 Feb 2010, 15:27
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Merci pentru raspuns voi incerca si am sa revin cu un raspuns.

Ce presupune senzorul cu pricina, unde se gaseste, sa merg si eu la Toyota sa cer si eu schimbarea pedalei de acceleratie biggrin.gif . Ce ar trebui sa se intample prin apasarea ei?


Mentiune suplimentara problema apare si cand motorul este rece si cand este cald si nu tot timpul, dar in ultimul timp tot mai des.

This post has been edited by raddu17: 10 Feb 2010, 15:38


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 10 Feb 2010, 15:40
Post #4


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




poate este debitmetrul de aer-la un opel corsa cu aceleasi simptome asta a fost, a costat 400 ron bosch.
la mine aceleasi simptome in decembrie 2009 plus mult fum, curatat EGR si rezolvat problema.aici la egr ca sa nu mai apara probleme de obturare cu fum a electrovanei am gasit o sugestie pentru rezolvare-intorci egr cu 180 grade si o prinzi in suruburi la pozitie, astfel nu mai baga fumul la recirculat, nu mai apar reziduri de funingine care sa obtureze.....nu am incercat si nu stiu sigur daca se mai poate prinde in suruburi, gaurile nu vor mai pica pe vechile pozitii.


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km - Y944 GHC 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Feb 2010, 15:42
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(playeroooo2000 @ 10 Feb 2010, 15:40)
aici la egr ca sa nu mai apara probleme de obturare cu fum a electrovanei am gasit o sugestie pentru rezolvare-intorci egr cu 180 grade si o prinzi in suruburi la pozitie, astfel nu mai baga fumul la recirculat, nu mai apar reziduri de funingine care sa obtureze
*




Si mai iti ies gazele la ITP la Pastele cailor....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 10 Feb 2010, 16:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




In martie am prelungirea ITP-ului daca este de la EGR solutia cu anulara lui nu este viabila pana atunci daca acolo este problema. Pana atunci incerc treaba cu pedala dar nu stiu ce ar trebui sa se intample.



<span class='edit'>10 Feb 2010, 16:55:</span>
Vin cu inca o precizare sintomele apar cand sunt in mers, in viteza. Daca stau pe loc si accelerez nu observ nici o intrerupere in acceleratie.


cj98czh am incercat ce m-ai sfatuit dar nimic. Ce ar trebui sa se intample, sa se duca de tot senzorul daca este bolnav?

This post has been edited by raddu17: 10 Feb 2010, 16:56


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Feb 2010, 23:28
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Du-te la o reprezentanta si fa-i un test... vezi ce eroare apare...

Inca ceva in momentul in care nu se accelereaza nu se aprinde nici un martor pe bord?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 11 Feb 2010, 10:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Nu se aprinde nici un bec, iar dimineata in drum spre servici, s-a manifestat la plecare de pe loc dintr-o intersectie (a mers ca si un motor pe benzina pe care nu-l accelerezi suficient la plecare de pe loc, aproape sa se opreasca) iar accelerand pentru demaraj a lasat un fum negru in spate.



--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 11 Feb 2010, 10:57
Post #9


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




eu cred ca daca incerci sa cureti EGR-nu sa o si intorci invers- (azi e cald) poate ca se va remedia-mai ales ca dupa cum spui ai fum la coada!
cat despre treaba cu rotitul EGR cu 180 grade asa este-la noxe iese rau dar inainte de a merge la ITP o pui pe pozitia de functionare normala, dupa o intorci invers si uiteasa nu mai ai probleme cu EGRul.

This post has been edited by playeroooo2000: 11 Feb 2010, 11:05


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km - Y944 GHC 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 11 Feb 2010, 11:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Azi am observat fumul cand motorul s-a inecat si am calcat pedala ca sa demareze masina. Dar la drum intins si cand o calcam chiar peste 3000 de ture nu se vedea fum.

11 Feb 2010, 16:18:
Am fost si la tester si nu arata nici o eroare. Evident cand am mers cu mecanicul in proba problema nu s-a manifestat, pentru ai exemplica pe viu. Ce a zi mecanicul ca s-ar putea sa am ceva depuneri si sa mai fac drumuri extraurbane in regim de turatie mai ridicat poate se elibereaza. Daca cineva mai are vreo idee legat de problema mea, va rog.

In trecut legat de depuneri din cauza mersului in urban la turarii reduse am avut probleme cu relantiu care fluctua. Dupa o iesire mai lunga si cu ajutorul unui aditiv atunci s-a rezolvat problema de la sine.



12 Feb 2010, 08:41:
Dimineata dupa ce am ajuns la lucru si am parcat am accelerat puternic, si dupa 3 pedale m-am uitat sub locul de evacuare din spate mi-a lasat un cerc plin de funingine neagra ca taciunele.



This post has been edited by raddu17: 12 Feb 2010, 08:41


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 12 Feb 2010, 08:49
Post #11


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




In oras la cat schimbi?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 12 Feb 2010, 11:28
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




De cele mai multe ori la 2500 (poate 3000). In general caut sa ajung rapid la viteza maxima permisa in localitate ca dupa aceea sa mentin la turatii joase 2000 pentru economie de conbutibil. Din Noiembrie am circulat exclusiv in oras, dimineata pana la servici 5-10 minute si inapoi plus drumuri ocazionale. Si fiind motorul rece, sa cum am mai spus nu calcam acceleratia ci o luam mai bland. Ce am observat inca am un consum de 9.5-9.8 l/100 pe aceasta perioada. In 2008 decembrie tot o perioada mai rece si drumuri numai in oras am avut un consum 9.2 l/100. Din ce am vazut citind specificatiile producatorului este un consum normal pentru circulatie exclusiva in urban, desi drumul spre servici nu este unul aglomerat si cu masina dureaza 5-10 minute in functie de cum prind semafoarele semafoarele.






--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 13 Feb 2010, 23:54
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Am masina de 1 an jumate si asta e stilul meu. In trecut am avut probleme la instabilitatea turatiei la relanti si atunci mecanicul a dat vine pe depuneri rezolvarea aditiv si condus afara si a revenit.

Acum aceiasi metoda ma tem ca de data asta sa nu fie altceva si sa se defecteze din aceasta cauza altceva care sa ma coste dupa aceea foarte mult.



--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 15 Feb 2010, 00:35
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Azi mai mi-a facut o faza eram in mers in a doua acceleram usor fiind in coloana dupa o plecare la un semnafor si in jur de 2000 nu mai trage,merge mai mult din elan, calc mai tare pedala de acceleratie urca spre 2500-3000 dar fara ca masina creasca viteza si incepe sa se auda un huruit intre timp ce tin piciorul pe acceleratie si in spate fum negru. Calc ambreiajul si accelerez iar pana in 3000 iar se aude huruit. Ies din coloana la prima la dreapta si opresc l-as sa mearga motorul accelerez pe loc 2000-2500, ma astept sa urce greu in turatie dar nimic deosebit. Opresc si motor. Repornesc si o iau din loc dar de data asta usor cu acceleratia pentru ca simt ca atunci cand accelerez rapid apare iar senzatia de pierdere a puterii.


Ce sa fie in momentele in care apare pierderea de putere (adica nu mai trage motorul si turatia se blocheaza pentru cateva secunde in jur de 2000) nu se mai alimenteaza oare? Fumul negru din spate ce ar putea insemna? Dar zgomotul cand am accelerat mai mult (sa fie atunci ceva injector)?



--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 26 Feb 2010, 00:00
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




La recomadare am scos debimetrul din functiune si problema nu a mai aparut pentu cateva zile de oras. A urmat un drum lung afara de 450 Km pe drumuri nationale si autostrazi. A mers bine motorul nu au aparut simptomele la turatii joase de inecare a motorului. Singura ciudatenie a fost atunci cand la o iesire dintr-o curte pe o panta de 35-40 grade imi moare motorul, comportandu-se ca unul pe benzina, la o turatie mica. S-ar putea sa fie si acel sezor de care spunea cj98czh pentru ca atunci desi apasasem acceleratia a reactionat mai lent.


Totusi nu cred ca am rezolvat problema definitiv intrucat eu simt masina ca nu ar avea putere la turatii mici 2000-2500 si totusi vorbim de un diesel. Am ajuns sa am putere doar la 3000-3500.


Ce se intampla, are cineva vreo idee? Merci.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aquabluedod
post 26 Feb 2010, 06:37
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 15 April 08
From: Bucuresti




Va salut,incercati pt cateva zile sa nu folositi a-4-a in oras chiar daca aveti si 50-60 km/ora.
A merge in turatii mici 1700-2000 turatii nu e sanatos pt motor,mergeti mai des in ture mai mari 2500-3000 ca sa se curete tobele.
In ideea de a face economie obositi motorul.
Sau iesiti la un drum (una din autostrazi) si din cand in cand urcati in ture mai mari mimand o depasire.
Ideea e ca se imbacsesc tobele cu funingine si de acolo si randamentul mai scazut al motorului.


--------------------
Renault Talisman - B 918 NDD 2017 1.6 dCi 130 HP Intens
Renault Megane III 1.9 dCi 130HP Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 27 Feb 2010, 00:19
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Sper ca acum s-au desfundat, ce era de desfundat si s-a curatat ce se poate curata dupa iesirea asta de 2*450 km pe autostrada unde am tinut-o peste 3000. Desi cred ca nu am scapat de problema intrucat asa cum am mai spus si in postul anterior nu mai are puterea pe care o stiam la turatii de sub 2000. Ceva nu este in regula si asta incerc sa descopar.

Daca e asa problematic dieselul din cauza drumurilor prea multe in oras ma gandesc sa trec pe benzina, mai ales ca daca ma uit pe consumul all-urban merge spre 9.3-9.6 la %. La Renault care motoare sunt mai bune dintre cele pe benzina?


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katonanico
post 27 Feb 2010, 08:27
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 22 May 08
From: Cluj-Napoca




Problema este ca mergi subturat ! La fel am patit si eu care fac taxi cu acelasi tip,si mi s-a infundat turbo-ul,supapa EGR s-a defectat si nu a mai lucrat din cauza depunerilor,si a trebuit s-o inlocuiesc EGR=600 Ron, curatat complet =400,+200 diverse ! Motorul trebuie turat la 2500 si in oras,schimbat vitezele intre 2500-3000 si trebuie tinut la relanti cat mai putin posibil ! Este motor pt "afara" nu de oras,caci pt a merge cu 50 km/ora trebuie sa-l turezi prea tare in a 2a, sau sa il subturezi in a 3a ! Ca sa incerci sa-l cureti cat mai rapid da-i spanu-uri bruste,mai multe, pe loc, pe la 3500,pana vezi ca nu mai iese fum negru,si in mers acceleratii bruste la 3200 si uita-te in urma sa vezi daca mai scoate fum. Asta de multe ori !.Mersul turat constant trebuie alternat cu acceleratiile bruste pt curatire ! La ITP, motorul sa fie bine incalzit,si sa-i dai inainte,altundeva, spanuri pe loc pana nu mai iese deloc fum negru pe toba ! Pt proba urca un deal turat la 3000 si ar trebui sa ti se aprinda becul de bujii si alte defectiuni electrice(pe mijloc jos,sub cel de pompa de carburant) ,daca sunt depuneri mari,si sa scada puterea cat timp sta aprins.(cred ca iese turbo-ul din functiune) Nu forta ! Scoate din viteza in treapta inferioara,daca nu se stinge la 2200,si apoi becul se va stinge. Daca se aprinde, ar trebui scos macar EGR-ul si curatat bine,ca-i usor de dat jos. O testare pe calculator ar fi indicata oricum, ca-i si doar vreo 50 lei,sa nu fie pe duca si altceva ! Bafta !


--------------------
Renault Megane combi diesel - CJ 11 FSU 2003 1,9 DCI 75 KW 101 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raddu17
post 1 Mar 2010, 13:12
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 May 08




Masina a fost pe tester si nu au gasit nici o eroare. Saptamana trecuta am fost afara din tara si am parcurs portiuni de autostrazi unde am tinut-o in jur de 3000 de ture si am si urcat ceva dealuri unde am turat-o si mai mult si nu mi s-a aprins nici un bec la bord.

Multumesc de sfaturi si interes.Toata lumea inclina (inclusiv mecanicii cu care am vb) spre problema (cauza) mersului in oras. Ce e frustrant e ca nu stiu ce sa schimb ca sa isi revina. Ar trebui sa schimb pe benzina. Toate dieselurile au probleme din cauza mersului in oras?

Unde este EGR la dci? Dar debitmetrul de aer?


--------------------
Renault Megane 2002 1.9dci
[COLOR=orange]Renault Megane Expresion Classic 1.9 dCi 101 CP[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tandre1
post 25 Jul 2011, 11:47
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 8 July 11




Salut,
19dci, 2002, 100CP S
Se aprinde martorul bobina, si atunci masina nu mai trage. La nul, nu pot accelera peste 3000- indiferent cat apas pedala; in sarcina trage greu, abia trece de 2000; nu scoate fum. martorul se aprinde si se stinge aleator, dar nici cand e stins masina nu trage cum ar trebui.
Ciudat e ca testerul nu arata nici o eroare (am fost in 2 locuri cu ea), desi e clar ca e o problema de alimentare, cand e aprins martorul, pot apasa pedala pana in fund si masina nu accelereaza, consumul sta constant undeva pe la 5.7-5.8.
Am curatat toate furtunele de alimentare, si rezervorul, am schimbat filtrul de motorina, deci sunt sigur ca nu exista obturari mecanice pe traseu. Am citit pe forum ca sunt multe posibile cauze, dar la toate cazurile aparea o eroare pe tester... la mine nu stiu mecanicii ce sa mai verifice.
Problema similara cu a celui care a deschis threadul.


--------------------
renault megane 1 - cj94bra 2002, dci
Megane 1 dci, 2002, 100CP hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 15:14
Dacia