Cat ulei intra in cutia de Trafic 1,9 dci?
![]() ![]() ![]() |
Cat ulei intra in cutia de Trafic 1,9 dci?
danman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 23 October 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Trafic & Laguna Sport tourer
Combi 8+1 / 2006 & Laguna 2007 Trafic 1,9 dci 2006 500.000 km - fara probleme majore
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Acum depinde ce tip de cutie ai pe masina ca nu reiese?Daca ai pus mai mult nu se strica ceva dar da pe afara surplusul de ulei!
daca ai cutie tip JR5 pui2.5litri dac ai cutie tip JH3pui2.8litri daca ai cutie tip PK6pui 2.2litri Despre faptul ca ai pus mai fluid e bine acum(iarna) dar ce faci la vara?Il scoti si pui mai vascos??Mai bine respecta ce este scris in carte ! Numai bine |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
danman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 23 October 08 ![]() |
Scuze, initial nu am specificat tipul cutiei, e PK6 cel putin asa cred. S-ar parea ca am pus iarasi peste necesar... exact ce nu vroiam, dar sper sa nu-l arunce totusi. In ce priveste fluiditatea vara nu cred ca e o problema; vara merge oricum bine orice cutie si nici nu va fi vre-o diferenta pt ca ambele tipuri sunt W90 iar cel sintetic are chiar vascozitatea mai buna la 100grade celsius decat cel mineral. Imi faceam probleme mai mult cu privire la tipul de ulei. Cel din carte fiind GL4+ iar cel pus de mine specifica GL4/5... Sa nu fie ceva incompatibilitati de ordin chimic intre sincroanele mele si uleiul sintetic...
Nu sunt multumit totusi de cum merge. De debraaiat debraiaza bine si intra bine in viteze pe loc, dar in mers iese si imi intra f greu, mai ales la retrogradari. O fi de la surplus? N-as crede pt ca am mai mers cu surplus si la refulat, iar greu n-a intrat niciodata. This post has been edited by danman: 23 Jan 2010, 13:07 |
--------------------
Renault
Trafic & Laguna Sport tourer
Combi 8+1 / 2006 & Laguna 2007 Trafic 1,9 dci 2006 500.000 km - fara probleme majore
|
|
danman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 23 October 08 ![]() |
Si am sa raspund tot eu...cel putin la o parte din intrebari, pt ca am gasit raspunsurile intre timp: Uleiul pentru cutiile PK6 de pe Trafic e TRX 75W80 si paradoxal, desi mineral la baza, are un indice de vascozitate mai mic la rece decat cel sintetic 75W90 pe care l-am pus si nu trebuia. Desi vizual cel mineral se scurge mai greu din bidon, dupa specificatiile tehnice are la 40 grade o vascozitate la jumatate fata de cel sintetic W90. Asadar nu e vorba de incompatibilitati chimice ci doar de fluiditate si vazcozitate. Acum ca am simtit pe pielea mea diferenta (cat de greu intra in viteze in mers pe frig), nu recomand decat ulei 75W80 TRX sau TRP/NFP care are o vascozitate chiar mai mica la rece decat TRX dar s-ar parea ca e recomandat doar pentru PK6 de pe masinile mici (probabil chestie de solicitare a cutiei). Eu chiar as pune la nevoie si TRP/NFP dat fiind faptul ca "utilitara" mea fiind de persoane, cara in cel mai rau caz cateva persoane si nu este foarte solicitata in comparatie cu o masina mica gen Laguna. Asadar am probat: indiferent de marca, 75W90 e mult prea vascos pentru cutiile PK6, intra usor in viteza pe loc dar foarte greu in mers, mai ales pe frigul din zilele astea (-26) si cred asta-i motivul, asa ca-l voi da jos si voi pune un Tranself 75W80 TRX sau TRP/NFP in functie de ce gasesc. Ca si cantitate intra 2,2 - 2,4l (de fapt intra mai mult dar se pune doar atat). P.S. Denumirile s-au schimbat in ultima vreme si in loc de TRP, TRJ acum e NFP, NFJ, dar nu stiu cu ce s-a inlocuit TRX inca.
http://www.scribd.com/doc/7407210/Manual-C...ade-Renault-PK6 Pana la urma am gasit TRP (NFP de fapt, si inlocuieste si TRX), made in France, la reprezentanta cu 43 lei/l si l-am pus. Pe timp rece, are coeficientul de vascozitate cel mai mic. Se cunoaste. Mare atentie cand schimbati, daca nu schimbati la reprezentanta va vor pune pana refuleaza pe la busonul de umplere, pt ca asa sunt obisnuiti toti. Nu puneti mai mult de 2,4l. Am vazut ca mai exista Total, si Dacia 75w80 cam cu aceeasi coeficienti, in caz de nevoie oricum sunt variante mai bune decat 75w90 cum am pus eu initial. Sintetic sau nu...conteaza in final mai putin; important e sa poti misca cat de cat schimbatorul pe timp de ger. This post has been edited by danman: 26 Jan 2010, 12:48 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Trafic & Laguna Sport tourer
Combi 8+1 / 2006 & Laguna 2007 Trafic 1,9 dci 2006 500.000 km - fara probleme majore
|
|
serviccom |
![]()
Post
#5
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Ma scuzati, dar eu am manualul de servis si scrie ca intra 2.7 l la PK6. Cine are dreptate pana la urma? Chiar astazi am inlocuit uleiul.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
serviccom |
![]()
Post
#6
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Am gasit pana la urma informatia corecta, 2.4l maxim, 2.0l minim, iar 2.2l e nivelul tinta.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 16:35 |