Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Alternatorul de la C3G, care incarca prea mult

christistanciu
post 10 Jan 2010, 18:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




Recent mi-am mai cumparat un Twingo si incarca bateria pana la 16-16,4 volti.
Am testat regulatorul de tensiune pe Twingo celalalt si merge corect, adica tensiunea maxima nu depaseste 14,4 volti. In fine am desfacut blocul de diode, am masurat diodele si sunt bune.
Exista o piesa cu 5 borne care este prinsa de blocul de diode si care nu stiu ce rol are, dar este singura chestie ce poate fi defecta in ansamblul de incarcare.
Stie cineva ce este aceasta piesa? Cum functioneaza ea? (3 borne sunt legate la cele 3 fire ce ies din alternator, partea alternativa, iar o borna merge la releul de incarcare, cealalta fiind libera)
Astept cu interes un raspuns.


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 10 Jan 2010, 20:32
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Dupa cate stiu ,alternatorul debiteaza o tensiune ,cam 21 de volti ,parca ... dupa care releul o scade si mentine la 14,2 volti .In cazul tau cred ca releul nu functioneaza corect .Este doar o parere ,nu stiu prea multe in domeniul asta . smile.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalincre
post 10 Jan 2010, 20:57
Post #3


twingo fan


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 February 08
From: Laslea, Sighisoara




corect, releul e devina. el regleaza tensiunea de incarcare in functie de nivelul de incarcare al bateriei. din cate stiu eu in cazul tau releul e pe alternator (nu ca la daciile vechi pus pe contra-aripa), e electronic si nu se poate regla, deci trebuie schimbat.


--------------------
renault/nissan twingo/note 2009 night&day/2006 acenta - SB 97 ACC/ SB 98 ACC
SB 97 ACC / SB 98 ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christistanciu
post 10 Jan 2010, 20:59
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




S-a rezolvat, se pare ca in acea piesa cu 5 borne sunt 3 diode in paralel pe fiecare din cele 3 iesiri ale alternatorului si merg mai departe in releul de incarcare sau regulatorul de incarcare. Eu am intrerupta acea iesire catre releu.

Am adaugat o schema de pe wikipedia, aici sunt reprezentate cele 6 diode care redreseaza tensiunea alternativa in tensiune continua si cele 3 mai micuțe care la mine sunt intrerupte.

Aceasta problema se pare ca nu e foarte raspandita, dar uite ca a aparut la un twingo.

10 Jan 2010, 21:09:
@catalincre nu releul e problema, pentru ca la inceput asa am crezut si eu. Am inlocuit releul si tot 16 volti mi-a bagat in baterie. Acelasi releu pe masina lu nevasta-mea (identica Twingo C3G) isi facea datoria. Repet sunt cele 3 diode din acea piesa micuță alba care se află pe blocul de diode. Si e destul de clar ca la magazin nu vinde nimeni acea piesa fara blocul de diode, asa ca trebuie facuta o reparație acasa.

This post has been edited by christistanciu: 10 Jan 2010, 21:09

Attached thumbnail(s)
incarcare_twingo.jpg ( Size: 38.38k ) Number of downloads: 2405


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Jan 2010, 21:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Alternatorul scoate tensiune in functie de turatia motorului. Daca e turat tare, scoate tensiune de rupe...nu e obligatoriu 21 volti fara regulator poate sa ajunga si la 50 volti.
Insa ORICE alternator trebuie sa aiba un regulator de tensiune care stabilizeaza acea tensiune in jur de 14 volti. De exemplu la Twingo este alternatorul Valeo A11VI110. http://www.mister-auto.com/alternateur/val...a021437323.html

Bateria se incarca in curent si nu tensiune. Curentul de incarcare a bateriei nu trebuie sa depaseasca 10% din valoarea bateriei - ex baterie de 60 amperi - curentul de incarcare este de maxim 6 amperi (altfel o sa risti sa-ti fiarba).

Daca alternatorul scoate tensiune peste 14.7 volti vezi regulatorul de tensiune ca este defect. Nu il lasa asa ca disperi bateria aia. Insa releul de incarcare (regulatorul de tensiune despre care vorbim) mai are si alt rol: da tensiune de incarcare intre 12.7V si 14.7 V in functie de consumatorii de pe masina. Cand aprinzi farurile, normal ai o cadere de curent (de la 12.7V la un 11.8V) - e un consumator, insa regulatorul de tensiune aduce valoarea normala a tensiunii prin ridicarea tensiunii.

Blocul de diode are alt rol. De a redresa tensiunea scoasa de alternator (ca alternatorul scoate curent alternativ si nu cointinuu).

Diodele alea 3 micute, sunt pentru autoexcitatie. Asta pentru ca alternatorul tau este cu autoexcitatie.

This post has been edited by bubu782001: 10 Jan 2010, 21:18


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christistanciu
post 13 Jan 2010, 23:27
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




Iată piesa defecta, si diodele 1N4007 puse in locul piesei intr-o cutie de memory card plina cu silicon.
După inlocuire alternatorul nu baga mai mult de 14,03.
Se pare ca aceasta problema de supra incarcare in care releul de incarcare sa fie bun, nu e prea raspandita, dar daca un coleg posesor de twingo o va avea, acum stie despre ce este vorba.

This post has been edited by christistanciu: 13 Jan 2010, 23:28

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 52.69k ) Number of downloads: 2653
2.jpg ( Size: 86.31k ) Number of downloads: 2817


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 19 Jan 2010, 08:55
Post #7


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




simplu, vizual si curat! bravo pentru modul de relatare si multumim pentru posturi. ar fi interesant ca moderatorul sa marcheze topicuri de genul asta cu [TUTORIAL]


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinescu
post 20 Jan 2010, 12:51
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 16 January 10




Am si eu o intrebare!de curand nu mai imi incarca alternatoru si am ramas cu masina in drum(nu mai vroia sa porneasca)fiind pe la brasov am fost si desfacut releu de pe alternator si am constatat ca nu mai erau carbuni buni si iam schimbat dar se pare ca iar mi se tot aprinde becul de la baterie!imi incarca 8-9 volti dupa imi incarca 13 si tot asa!ce are?

This post has been edited by alinescu: 20 Jan 2010, 15:57


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christistanciu
post 21 Jan 2010, 20:23
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




Desfaci capacul negru din plastic, al alternatorului, (este prins pe un surub pe care se afla si o borna electrica e nevoie de cheie de 10, dupa ce ai scos capacul de plastic, pui borna la loc si strangi piulita). Sub capac se vad 3 fire ce vin din alternator si intra in jos in puntea de diode. Masori daca vine tensiune alternativa direct din alternator. Daca vine tensiune normala din alternator, cca 14-15 volti alternativ, iar tensiunea continua este mica atunci extragi puntea de diode si masori diodele, daca si acestea sunt bune, atunci sunt cele 3 diode de excitatie care mi-au dat si mie batai de cap (vezi mai sus pozele). Cu conditia ca releul de incarcare cu periile sa fie montate corect si sa fii sigur ca sunt bune, preferabil noi.

Sper sa se inteleaga si sa ajute ce am scris eu aici.


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinescu
post 22 Jan 2010, 15:16
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 16 January 10




mersi mult am sa incerc!


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai4500
post 3 Jan 2011, 13:18
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 January 11




salut la toata lumea , sunt de foarte putin timp posesoru unui twingo din 1993 motor C3G si am avut si eu problema cu alternatoru si vreau sa va povestesc poate ajut pe cineva . Vreau sa va zic ca ma lasat de 2 ori alternatoru si noaptea va inchipuiti ca de abia am ajuns acasa fara lumini fara nimic. Prima oara am dus masina la un electrician a dat alternatorul jos la verificat si a gasit un carbune dus la inlocuit la pus pe masina totul bine si frumos , la o saptamana iar mia cazut altenatoru tot noaptea si beleaua a fost ca aveam martoru de la baterie acoperit cu cu un plastic si nu am vazut ca nu imi incarca , probabil era caoperit de cel de la care am cumparat masina .
M-am dus cu masina la alt elictrician sa uitat la el era dus releul de incarcare si care costa 200 ron , dupa lungi cercetari pe net am aflat ca merge facuta o modificare la releul original cu unul de dacie . Am sunat pe elictrician mi a zis ca se poate am cumparat releul de dacie 13 ron + mana de lucru 60 ron si asa am scapat mult mai ieftin fata de cat era cel original . Sper ca voi fi de folos cu exemplu meu


--------------------
Renault Twingo 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azaghorth
post 4 Jan 2011, 14:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 955
Joined: 15 November 07
From: Cluj-Napoca




QUOTE(christistanciu @ 13 Jan 2010, 23:27)
Iată piesa defecta, si diodele 1N4007 puse in locul piesei intr-o cutie de memory card plina cu silicon.

In principiu e ok dar prin faptul ca ai umplut cutia cu silicon respectivele diode nu se vor raci corespunzator.O dioda 1N4xxx duce maxim 1A,mai bine ori pui niste diode mai mari(>3A) ori ramani cele care le-ai pus dar le lasi contact cu aerul ca sa se raceasca,daca se supraincalzesc se pot distruge.Probabil diodele originale din capsula aceea sunt ma tapene si rasina disipa caldura.Siliconul folosit de tine izoleaza bine dpdv electric dar e prost conducator de caldura.
Motivul pentru care incarca doar 14.03V e urmatorul:cele 3 diode puse de tine furnizeaza un +12V care alimenteaza releul de incarcare care furnizeaza tensiunea pe pinul DF(infasurarea de excitatie a alternatorului).Ei aceasta infasurare poate sa traga pana la 3-4A.Tu ai pus diode de 1A deci infasurarea nu primeste suficient curent ca sa produca infasurarea suficient camp magnetic sa scoata puntea tensiunea care trebuie.Pune niste diode de 3A,ar trebui sa incarce cat trebuie (presupunand ca releul functioneaza corect).

This post has been edited by azaghorth: 4 Jan 2011, 15:24


--------------------
Renault Megane III 1.9 dCi130 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheEnZo
post 4 Jan 2011, 15:41
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 29 September 07
From: Craiova




Twingo C3G cu alternator Magneti Mareli , am cumparat azi releu de incarcare cu 85 RON ! ( Aveau pe stock chiar )


--------------------
Volvo/Renault 480/Twingo '88 ES/96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 4 Jan 2011, 22:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Jos palaria azaghorth. Super explicatie.

This post has been edited by bubu782001: 4 Jan 2011, 22:54


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 15:40
Dacia