Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Injector defect Laguna II, testare si inlocuire

andu911
post 8 Jan 2010, 20:45
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Se merge la piese auto si se cumpara 1 buc furtunas ce se foloseste la instalatiile de stropit parbriz.
Costa cca 5 lei.
Apoi la farmacie si se cumpara 4 recipiente transparente de plastic, folosite la colectarea probelor de urina.
Pret 4 x 1.5 lei.

Se taie furtunul in 4 bucati egale.
Se gaureste capacul de la fiecare recipient, pe unde se introduc furtunasele.

Dupa ce desfaci capacul de la motor, scoti returul injectoarelor. Returul de la pompa il legi direct de returul de la filtru. Asa e la mine la cp1, nu stiu cum e la cp3, dar nu poate fi prea diferit.

In capul fiecarui injector, se pun furtunasele in locul returului.

Atentie, motorul trebuie sa aiba deja temperatura optima de lucru( apa la 80 grade). Altfel toate injectoarele au o corectie marita si testul nu este concludent.

Lasati sa mearga cateva minute in gol si verificati nivelul de motorina din recipiente. Teoretic ar trebui ca injectorul care da cel mai mult, sa nu aiba mai mult cu 40% fata de injectorul care da cel mai putin.
La mine nu a avut timp sa mearga cateva minute, caci injectorul 2 dadea cu presiune. In timp ce celelalte erau aproape goale.

Schimbarea injectorului dureaza destul de putin. Este nevoie de o cheie de 17 pt conducte si de o cheie trox. Atentie sa fie curat locul unde se aseaza noul injector, ca sa etanseze perfect si sa nu scape compresie.
Eu am gasit la dezmembrari un injector bun.

Acum am o corectie aproape egala intre toate injectoarele. Cu o diferenta de maxim 5-10% intre ele.

Simptomele incepusera sa apara... la pornirea la cald motorul invartea putin mai mult decat normal... Iar consumul era ceva mai ridicat.

Si inca o chestie... La 1.9dci nu se introduce niciun cod. Nu e ca la 1.5dci la Delphi. Injectoarele sa aiba acelasi cod si totul e in regula.

This post has been edited by andu911: 8 Jan 2010, 21:12


Attached thumbnail(s)
Imag023.jpg ( Size: 95k ) Number of downloads: 11650
Imag024.jpg ( Size: 105.77k ) Number of downloads: 12465


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 8 Jan 2010, 21:16
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Buna treaba! Nu esti tentat sa demontezi injectorul vechi si sa faci niste poze asta ca sa vedem si noi ce naiba se uzeaza acolo si ce poate fi inlocuit?
Cat ai dat pe injector?

This post has been edited by matrix67b: 8 Jan 2010, 21:17


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 8 Jan 2010, 21:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




andu...ce alte simptome mai avea inafara de pornirea greoaie?
A mea e tare lenesa la plecarea de pe loc si ma gandesc sa nu fie de la injectoare.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Jan 2010, 21:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am dat cam mult... 400 lei... dar nu mai aveam chef sa mai caut... Ii stiu pe oameni, am mai luat de la ei si daca nu ar fi functionat, ma duceam inapoi sa imi deau altul...

O sa il desfac... probabil maine.

Problema e ca nu stiu de unde se pot cumpara acele supape. La 1.5 vad ca se gasesc si pe internet... Dar de 1.9 nu gasesc.

Daca gaseam pe undeva, sigur nu cumparam injector, mergeam mai intai pe varianta reparatiei.

Fubiansky: nu era... defapt oricum Laguna are un delay la plecarea de pe loc... din fabrica...



This post has been edited by andu911: 8 Jan 2010, 21:30


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 8 Jan 2010, 22:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Sunt date niste schite pe aici:
http://www.scribd.com/doc/15116715/cursinjectdiesel

e usor de descarcat pdf-ul...poate ajuta cu ceva
Eu nu am inteles prea bine de ce trebuie sa umbli la returul pompei

This post has been edited by Dan73: 8 Jan 2010, 22:21


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Jan 2010, 22:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ca sa nu curga motorina pe motor. smile.gif

Returul injectoarelor este legat in paralel cu returul pompei. Daca ai scos returul injectoarelor, atunci o sa vina motorina de la pompa.

Asa ca lasi retur doar pentru pompa.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 8 Jan 2010, 22:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Aha...nu m-am uitat cu atentie prea mare pe acolo...


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 9 Jan 2010, 01:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




QUOTE(Dan73 @ 8 Jan 2010, 22:18)

excelenta adresa, pentru documentatii


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Jan 2010, 13:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




L-am desfacut dar m-am blocat. Imi trebuie o cheie speciala... un fel de imbus de 10 cred, gol pe interior...

10 Jan 2010, 17:42:
Ca o completare, masina nu mai da cu fum cum dadea inainte... trage mai bine si porneste mai usor.

This post has been edited by andu911: 10 Jan 2010, 17:42


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Jan 2010, 17:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Asta e scula care trebuie pentru a umbla in injector.
http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=371&item=4219

Attached thumbnail(s)
4761.jpg ( Size: 7.57k ) Number of downloads: 11891


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VF1BG0
post 14 Jan 2010, 18:05
Post #11


Gone 4 a while


Group: Members
Posts: 1.608
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...atchlink:top:en

Sa comandam? Crezi ca merge sa repari injectorul daca il poti desface?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi 2002 / Expression; 2002 / Privilege - B-XX-Z4T
kituri de reparatie macarale electrice!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 7 May 2010, 16:59
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




QUOTE(andu911 @ 8 Jan 2010, 20:45)
Si inca o chestie... La 1.9dci nu se introduce niciun cod. Nu e ca la 1.5dci la Delphi. Injectoarele sa aiba acelasi cod si totul e in regula.
*


Corectă metoda cu mențiunea că , cel puțin la motorul de 107 cp , se introduc codurile de injector . Este , dealtfel , și modul în care am descoperit că mecanicul îmi furase injectoarele .


--------------------
Renault Laguna 2 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw - MS 07 NAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 7 May 2010, 19:13
Post #13


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




La motoarele 1,9 dci se introduc codurile de injector daca se inlocuiesc doua sau mai multe injectoare deodata.La inlocuirea unui injector nu este necesara introducerea codului.


--------------------
Renault Laguna/Modus 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci - MS-//-///
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 7 May 2010, 22:37
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




pai eu am 107cp si ecu nu are optiunea asta...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 8 May 2010, 11:10
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




Am făcut operațiunea la reprezentanță și eram de față . Am schimbat 2 injectoare .


--------------------
Renault Laguna 2 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw - MS 07 NAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 May 2010, 13:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Probabil in 2004 au alt soft... a mea e 2002.. Si cred ca in 2004 e si alt tip de injector... Asa scrie pe site la Bosch.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jamaica
post 8 May 2010, 17:53
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 22 February 08




mie imi curge pe la un injector ,ce as putea sa il fac?


--------------------
Renault Laguna || 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr4goshhh
post 8 May 2010, 23:53
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 12 March 09
From: Timisoara




mie mi'a rupt mecanicul un injector, pe care tot el l'a inlocuit de altfel si cu siguranta nu a trebuit nici un cod pt ca nu are si nu foloseste calculator. Tot ce face este parte mecanica.
Laguna mea este in acte de 120hp, iar mecanicul spune ca am turbo cu geometrie nevariabila si e de 108hp.
Cert este ca nu ma intereseaza atata timp cat imi merge f bine motorul!


--------------------
Renault Laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Jul 2010, 00:31
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Am facut si eu testul de injectoare. Motorul e cel din semnatura. Am folosit furtunase pt lichidul de parbriz de dacia veche. Se gasesc in Vitan.
Rampa are si ea un retur dar nu a dat nimic pe el, am pus degeaba borcanas. E posibil sa fie o supapa acolo si sa deschida la presiuni mari. Daca o turam mai tare poate aflam dar eu am facut testul la relanti. Pe returul pompei insa da o gramada. Am bagat un furtun mai gros (cam 8 sectiunea interioara) si a umplut o sticla de bere in 3 min...ba a dat si pe afara de am facut balta.
Deci sfatul meu e ca returul pompei sa fie legat direct la un bidon de 5 litri ca sa evitati orice neplacere.
Treaba e ca acolo unde vine furtunul ce colecteaza returul injectoarelor si se intalneste cu returul de la pompa e un senzor ceva ca e o mufa acolo. Posibil sa masoare temperatura motorinei...habar nu am. Nu stiu daca faptul ca nu a mai trecut motorina pe acolo a afectat sau nu experimentul biggrin.gif

Rezultate: injectorul 1 (de langa distributie) adica ce se vede in primul pahar din stanga aprox 73 ml, injectorul 2 aprox 63 ml, inj 3 cam 43-44 dupa ochiul meu si inj 4 (ultimul dinspre baterie) cam 58-59 ml.
Deci pe scurt:
1-73;
2-63;
3-43;
4-59.
Aceasta cantitate a fost obinuta in aprox 3 min. Imi pare rau ca nu am cronometrat exact.
Eu nu prea ma asteptam la astfel de cantitati. Voi ce ziceti?
Sunt curios ce a obtinut sau va obtine altcineva cu motor similar.
testinjectoare.jpg ( Size: 335.22k ) Number of downloads: 10775


A ...masina scoate ceva fum la accelerari bruste. Consum mare nu prea are. Pe 1600 km pana in Maramures cu intoarcere prin Moldova a consumat cam 5.5. Injectorul 1 de langa distributie bate un pic...nu mereu dar suna mai altfel uneori.

This post has been edited by Dan73: 22 Jul 2010, 00:42


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Privilex
post 22 Jul 2010, 11:12
Post #20


Membru privilegiat


Group: Members
Posts: 548
Joined: 26 September 07
From: Bucuresti




am facut si eu un test d'asta undeva pe ghencea si toate aveau acelasi nivel si mecanicii mi-au zic ca asa e bine.in cazul tau la 3 ai mai putin ca restul;ce inseamna asta nu stiu,poate e mai infundat


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI 120cp / Laguna 3 2.0dCI 130cp 2005-Privilege / 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Jul 2010, 14:07
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Pai da, dar cantitatea??!! blink.gif Pe mine aia ma nedumireste. Gradatia de sus trasata de mine cu markeru' e de 100 ml. Mi se pare mult ca in trei minute sa se adune de pe retur chiar si 43 ml cat da nr 3.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 22 Jul 2010, 15:30
Post #22


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




Testul pe care ar trebui sa-l faci arata dupa cum urmeaza:
laguna.JPG ( Size: 151.89k ) Number of downloads: 11408
.
Si ar trebui sa vizualizezi si corectiile pe fiecare injector,dar pentru asta iti trebuie Clip-ul.Respect!


--------------------
Renault Laguna/Modus 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci - MS-//-///
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 22 Jul 2010, 16:46
Post #23


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




aveti in poza corectiile enjectoarelor ......test facut cu clip.....asta nu ca la mine ar fi bine smile.gif
Doamne Ajuta

Attached thumbnail(s)
motor_carburant.JPG ( Size: 120.56k ) Number of downloads: 2408


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 22 Jul 2010, 17:05
Post #24


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




QUOTE(przamfiri @ 22 Jul 2010, 16:46)

Ideal,corectia ar trebui sa fie intre -2 si +2 dar este considerat normal sa fie intre -5 si +5.Si inca ceva,przamfiri,daca te uiti la fisa de diagnosticare care o scoate Clip-ul dupa diagnoza ,o sa vezi ca nu ai coduri la injectoare(la coduri injectoare ai ceva gen AAA).

This post has been edited by luclapin: 22 Jul 2010, 17:10


--------------------
Renault Laguna/Modus 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci - MS-//-///
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 22 Jul 2010, 17:54
Post #25


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




De ceva timp si mie nu mai coboara relantiul sub 900-950, chiar si daca e cald.
Am observat ca in ultima vreme cam scoate fum in toate treptele de la 1 la 3...

Mai mi-e aprins si martorul de baterie + STOP...

Posibil sa fie ceva de la injectoare?


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 22 Jul 2010, 18:41
Post #26


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




To "renodood"-Rezolva in primul rand problema cu incarcarea,si apoi fa un test Clip.Sunt o multime de cauze pentru care ar putea sa mearga mai turat,si fara test nu stiu ce sa-ti spun,dar probabil ca nu are legatura cu injectoarele ,posibil sa ai vreun senzor care da informatii eronate.Dar neaparat rezolva incarcarea,in timp s-ar putea sa ai mari probleme,sper sa nu fie cazul la tine!Bafta!


--------------------
Renault Laguna/Modus 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci - MS-//-///
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Jul 2010, 19:38
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(luclapin @ 22 Jul 2010, 15:30)
Testul pe care ar trebui sa-l faci arata dupa cum urmeaza:
laguna.JPG ( Size: 151.89k ) Number of downloads: 11408
.
Si ar trebui sa vizualizezi si corectiile pe fiecare injector,dar pentru asta iti trebuie Clip-ul.Respect!
*


Multumesc, am refacut testul cu diferenta ca am tinut-o la la 3000 ture pt ca nu aveam cum sa masor presiunea in rampa smile.gif
....1 minut la 3000 si 10 sec la relanti.
Rezultate:
40 ml injectorul 1 de langa distributie
32-33 celelalte 3
O sa fac si un clip in curand....totusi
Apropo care e considerat injectorul 1 totusi?

This post has been edited by Dan73: 22 Jul 2010, 19:41


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 22 Jul 2010, 20:17
Post #28


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




Cu mare placere,si altadata! Injectorul 1 este cel dinspre cutia de viteza.La gama Renault numaratoarea incepe de la dreapta spre stanga.Dane,nu cred ca trebuie sa te ingrijoreze rezultatul testului.Iar daca ajungi la un Clip,cere sa-ti dea un reset la parametrii egr si la parametrii injectiei.

This post has been edited by luclapin: 22 Jul 2010, 20:19


--------------------
Renault Laguna/Modus 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci - MS-//-///
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 22 Jul 2010, 20:55
Post #29


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(luclapin @ 22 Jul 2010, 19:41)
To "renodood"-Rezolva in primul rand problema cu incarcarea,si apoi fa un test Clip.Sunt o multime de cauze pentru care ar putea sa mearga mai turat,si fara test nu stiu ce sa-ti spun,dar probabil ca nu are legatura cu injectoarele ,posibil sa ai vreun senzor care da informatii eronate.Dar neaparat rezolva incarcarea,in timp s-ar putea sa ai mari probleme,sper sa nu fie cazul la tine!Bafta!
*


Vad ce zic mecanicii maine, turatia ridicata a aparut concomitent cu martorul de la baterie, deci sunt legate, si sper sa nu fie probleme cu injectoarele... nu de alta, dar la ce scoruri au... biggrin.gif

23 Jul 2010, 19:14:
Mda, era praf regulatorul de tensiune, de aceea era ridicat si relantiul, 230 ron, plus ca mi`era uzat si alternatorul, deci trebuie lucrat la strung putin..
macar nu erau injectoarele biggrin.gif

This post has been edited by renodood: 23 Jul 2010, 18:14


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l_ewin
post 23 Jul 2010, 20:29
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 15 June 10




Valori ale unui model 1.9 dci 2002

Valoare definita presiune sina 263 bar
Presiune sina 262 bar
Interval bucla presiune rampa 0,4 bar
Valoare debit carburant relanti 8,2mm3/cp
Debit carburant 9,2mm3/cp
Debit de carburant regulat 0
Corectie debit carburant cil 1 0,6
2 2,2
3 -2,0
4 -0,8
Tensiune baterie 14,3 v

etc. etc.

Daca cineva crede ca nu sunt bine astept indicatii dar eu zic ca e bine.


Mai revin sa completez pentru cei care fac coada de fum la spate sa-si curete daca nu sa schimbe valva EGR. Nu e greu mie mi au desfacut o la service si mi au schimbat o dar mere sa o si curatati o sa vedeti ca are calamina multa. S-a mai vorbit de asta daca nu mai vorbim.


--------------------
Renault Laguna 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 11:16
Dacia