Incepator iarna, mici probleme
![]() ![]() ![]() |
Incepator iarna, mici probleme
Tamango |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|||
shoTgunu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut si bine ai venit.
Pot sa iti spun ca daca ai baterie buna..nu ar trebui sa te ingrijoreze nimic.Poti sa o lasi 1 saptamana in ger si ea o sa iti porneasca la prima cheie. Eu la masina din semnatura naoptea la -20 de grade mi-a pornit din prima...nepornita fiind de 8 zile. In a 2 privinta...poti sa tii trasa frana de mana ca nu ingheata....Cel putin la mine nu a inghetat in nicio iarna si o tin si in viteza si cu frana de mana trasa. La celelalte puncte las colegii sa iti raspunda...nu am nici cea mai mica idee despre masini cu cutie automata. Bafta |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- Numar de numar
2003 Privilege Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|
Brohlin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 11 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Treaba cu frana de mana e tricky. Daca ti se uda cablul de la frana de mana, acesta poate ingheta si astfel sa ramana rotile blocate. Ce faci in cazul ala, te bagi pe sub masina cu bricheta?
Daca poti evita treaba asta, atunci fa-o. Daca nu... trage frana de mana, dar nu o forta la maxim. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dci +80CP
- B-00-???
2006 What's that coming over the hill / Is it a monster? Is it a monster?... It is my monster!!!
|
|
mihaiqaz |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 6 December 09 ![]() |
1.IN privinta bateriei nu trebuie sa-ti faci griji daca e o baterie buna si alternatorul i-ti incarca in parametri.
2.Frina de mana se trage de fiecare data cand masina e parcata,astfel se evita multe evenimente neplacute printre care si blocarea cablului din cauza nefolosiri acestuia(eu o folosesc indiferent de anotimp si nu am avut niciodata probleme cu acesta) 3.Am avut ceva masini cu cutie automata si din experienta pot sa spun ca daca nu ai optiunea ,,snow" ca la masinile americane,in momentul in care vrei sa reduci viteza si nu ai posibilitatea sa o schimbi din maneta poti sa apesi fana la limita blocari rotilor,adica pastrata distanta fata de masina din fata si apasat usor frana fara a bloca rotile constatand la ridicarea piciorului ca viteza tinde spre oprire.In momentul in care rotile sunt blocate intervine si deraparea. 4.Esential la o masina cu cutie automata pe timp de iarna sunt cauciucurile,neaparat trebuie sa fie cauciucuri de iarna,iar balansul nu se poate realiza atat de rapid ca la o masina cu cutie manuala.Nu-ti ramane de facut decat sa o bagi in D si dupa aceea in R. Bafta si fara evenimente! PS: Din "88 pina acum am avut cel putin 50 de masini(cu asta ma ocup)dintre care 7 sau 8 automate cu care am facut destul de multi km. iarna.Tine minte frana de mana se foloseste indiferent de anotimp(trebuie sa intre in reflex) This post has been edited by mihaiqaz: 22 Dec 2009, 22:49 |
--------------------
renault
megane 2.2 Hatch
- B-51-NNT
2006 1,6 16v
|
|
Axe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Ca incepator, mai ales iarna ar trebui sa te preocupe si problemele expuse de tine dar mai ales partea practica. Pot sa-ti spun ce faceam eu, pe vremea aia era voie cu masina in jurul stadionului Lia Manoliu(gasesti tu alt loc) si mergeam acolo, pe ghata/zapada sa fac drifturi, intoarceri, marsarier, slalom, cercuri la limita aderentei, tot felul de prostioare care mai tarziu mi-au prins extrem de bine in situatii reale in care am putut anticipa cum va reactiona masina DACA ...
![]() Chiar daca ti se pare o prostie/copilarie asculta un baiat incercat si uns cu toate alifiile ![]() This post has been edited by Axe: 23 Dec 2009, 15:06 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
mihaiqaz |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 6 December 09 ![]() |
Sa sti ca e un lucru bun,asa inveti.
![]() |
--------------------
renault
megane 2.2 Hatch
- B-51-NNT
2006 1,6 16v
|
|
Tamango |
![]()
Post
#7
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, m-am lamurit. Mai am niste intrebari
- La semafoare, daca nu pun pe "N" si tin piciorul pe frana in modul "A" - drive se strica ceva - adica este echivalent cu a sta cu piciorul pe ambreiaj la o cutie manuala (consuma mai mult sau se uzeaza cutia) ? - Cauzeaza intr-un fel, schimbarea din modul Drive in modul Manual (si invers) in timpul ce masina se afla in miscare ? This post has been edited by Tamango: 22 Dec 2009, 23:17 |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
mihaiqaz |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 6 December 09 ![]() |
In momentul in care stai si ti piciorul pe fana fara a te deplasa,consumul este un pic marit din cauza frecari discurilor din interiorul cutiei(adica sta un pic atacata) dar fara a produce uzuraasupra cutiei(la masinile care aveau si comp. bord observam acest lucru)
Schimbarea din modul Drive in cel Manual nu influenteaza cu nimic atat timp cat acest lucru i-ti foloseste(frana de motor) |
--------------------
renault
megane 2.2 Hatch
- B-51-NNT
2006 1,6 16v
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Aveti perfecta dreptate. Si eu folosesc frana de mana DE FIECARE DATA cand parchez masina. Si chiar de foarte multe ori nu o las bagata in viteza. Nu stiu ...asa mi-a intrat in reflex. Inainte cand eram incepator din greseala mai dadeam cheie si era in viteza - e un risc pe care nu mai vreau sa mi-l asum. Acuma se pune altfel problema - calc de fiecare data ambreiajul la o pornire - MAI ALES pe anotimp rece (usurez rotirea motorului daca este calcat ambreiajul) cel putin pana o ia.
Cu masinile automate nu prea le am. Adica o data am condus...si sincer mi sa parut...ciudat de...OK. Chiar super a fost in oras. Nu am avut insa ocazia sa o scot la drum lung. Insa aici in aglomeratiile astea faceam scurta la picior de la ambreiaj. Nu stiu insa cum m-as fi descurcat fara frana de motor pe care stiu ca ma ajutat la greu in iarna asta. This post has been edited by bubu782001: 22 Dec 2009, 23:52 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
mihaiqaz |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 6 December 09 ![]() |
Dupa un timp de acomodare cu cutia automata, sigur nu mai vrei sa conduci masina cu cutie manuala chiar daca consumul este un pic mai ridicat(1l-1,5l la 100km.),confortul la condus este net superior.Iarna daca te-ai invatat cu ea si ai si cauciucuri specifice bune chiar nu ai nici o problema.
Mare grija cu schimbul de ulei si filtru la cutia de viteze automata,la marea majoritate a cutiilor se schimba pe la 40 000 km.Se gasesc in magazinele de piese filtru cutie si garnitura baie ulei(trebuie schimbata obligatoriu).Din cauza nerespectarii acestui lucru se poate avaria grav cutia si de reparat sunt putini mecanici care se pricep la asa ceva la noi in tara si extraordinar de scumpi(mie mi-a cerut sa-mi desfaca decat o cutie 600 euro) Respect! |
--------------------
renault
megane 2.2 Hatch
- B-51-NNT
2006 1,6 16v
|
|
Tamango |
![]()
Post
#11
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Bine ca mi-ai zis, Bubu are deja 36k km. Sa vedem daca gasesc pe cineva care sa faca operatia asta. La service Reno mi-e cam frica sa mai ma duc ...
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
mihaiqaz |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 6 December 09 ![]() |
Filtrul si garnitura le gasesti la Alpadrino la preturi destul de bune si de schimbat este o chestie destul de simpla,o rampa si orice mecanic poate sa dea jos o baie micuta de ulei si sa schimbe filtrul din interior. Sa cauti uleiul destinat cutiilor de viteze automate si sa te interesezi ce cantitate i-ti trebuie.
Bafta! |
--------------------
renault
megane 2.2 Hatch
- B-51-NNT
2006 1,6 16v
|
|
RadNoise |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi ![]() |
ai norocul unei masini incredibil de manevrabile, atat la modul general, dar mai ales iarna. pe mine m-a cucerit complet cum se comporta in oras pe frigul asta si prin zapada de >10 centimentri, necuratata de ceva vreme.
referitor la intrebarile tale: - nu te-as sfatui sa pornesti masina cate 5 minute. valoarea optima la care alternatorul incarca e undeva in jur de 2000 rpm (deci nu la relanti) si comform unor studii facute de diferite companii, se zice ca o pornire a masinii este compensata de 40 de minute de incarcare a bateriei. - si mie imi mai ingheata uneori frana de mana daca e foarte frig afara, dar nu e asa mare tragedie. o accelerezi ceva mai tare cand faci plecarea de pe loc, si isi da drumul si frana imediat. cea mai amuzanta chestie (desi putea fi usor tragica) care mi s-a intamplat iarna asta cu twingo a fost ca mi-au inghetat discurile de frana si la apasarea pedalei rotile se invarteau bine mersi fara nicio jena. s-a intamplat toata povestea asta dupa ce am urcat o panta nedezapezita cu discurile incalzite de la traficul de oras si am lasat masina vreo 6-8 ore la ~ -15 grade. m-am amuzat cand la prima apasare a pedalei de frana masina mergea nestingherita inainte. am avut noroc ca era f. mica viteza de deplasare si eram pe un drum laturalnic. |
--------------------
Renault
Twingo
- IS - 07 - CZE
1999 Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|
Tamango |
![]()
Post
#14
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ok, stie cineva la cati km se schimba OFICIAL la Twingo uleiul la cutia de viteze automata ? Nu am gasit nicaieri
![]() This post has been edited by Tamango: 28 May 2010, 13:31 |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Salve Tamango. Trebuie sa ne vedem NEAPART. Am ceva sa-ti arat
![]() La "cutia aia automata" care e o cutie CLASICA ![]() Ca la orice cutie JB. Este o cutie clasica cu servomecanism in exterior ce schimba viteza in locul tau. Tocmai de aceea nu se cheama BVA (Boite de vitesses automatique) ci BVR (Boite de vitesses robotisee) EXISTA totusi fluidul hidraulic din instalatie (de la servomecanism) - dar nu are legatura cu uleiul din cutie propriu-zis (cel putin asa stiu eu). Fluidul ala hidraulic este de tip RENAULTMATIC D3 SYN (asa scrie in manual). Din ce am inteles se verifica DOAR nivelul la fiecare 30 mii (2 ani) si NU Se SCHIMBA ci doar se completeaza daca este nevoie. Aici ai despre intervalele de intretinere (don't worry ca e Clio..e la fel motorul si cutia). http://krc.vpi.pl/KRC/clio2/Clio2faza2%20d...zna%20FR/02.pdf Iar aici este despre cutie BVR Quickshift 5 (arata cum se completeaza si cat samd...e chestiune de informat, citit etc) http://krc.vpi.pl/KRC/clio2/Clio2faza2%20d...zna%20FR/04.pdf This post has been edited by bubu782001: 28 May 2010, 18:05 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
Tamango |
![]()
Post
#16
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult pentru linkuri, m-am lamurit
![]() ![]() |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 23:35 |