laguna 2 motor 1.9 diesel, care este consumul REAL in oras?help please
![]() ![]() ![]() |
laguna 2 motor 1.9 diesel, care este consumul REAL in oras?help please
gbs01983 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 15 November 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna
- gl 49 myh
1.9 dCi dinamyque 2002 Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
|
|||
alex_maf2007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 23 September 09 From: Iasi ![]() |
http://www.reno.ro/Probleme-cunoscute-Laguna-t98582.html
ai topicul cu "consum carburant" vezi acolo |
--------------------
renault
laguna II 1.9dci
2002/ 1.9dci 107cp
|
|
gbs01983 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 15 November 08 ![]() |
Merci frumos alex_maf
deci se poate inchide acest topic |
--------------------
renault
laguna
- gl 49 myh
1.9 dCi dinamyque 2002 Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.385 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(gbs01983 @ 12 Nov 2009, 12:26) Sper sa nu schimbi asa pt. ca in curand o sa te vedem cum cauti turbina... nu rezolvi nimic cu mers subturat... din contra faci rau... motorului, EGR-ului si cel mai important turbinei.... Ca o recomandare... schimba pe la 2700-2800 in oras si 3000-3500 inafara... asa nu vei avea probleme cu turbina si restul... consumul nu va fi semnificativ mai mare... dar o eventuala reparatie a turbinei este costisitoare.... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sserban22 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 381 Joined: 1 August 09 ![]() |
Voi ginditi cind spuneti omului sa schimbe la 3000 de ture un motor diesel?NU e benzinar, uitati-va la cuplul maxim, care e pe la 1800-2000 de ture, dupa ce trece de cuplu maxim e bine sa schimbe, dieselul nu e motor de turatie, urla motorul la 3000 de ture , se duce dracu turbina mergind in regimul prescris de asa zis meseriasi.
|
--------------------
Megane sedan
1.6 sce
2016
|
|
rmg |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nea serbane, pune mana pe o carte de mecanica si dupa aia vino pe forum sa-ti spui parerea partinent. O sa afli multe lucruri interesante despre motoare. Pana atunci, smooth... Ideile tale preconcepute vin tocmai din cauza acestui lucru, necunoasterea.
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
sserban22 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 381 Joined: 1 August 09 ![]() |
Tocmai ai dat-o de gard, am pregatire in domeniul auto, 4 ani de scoala in domeniu, ce am spus ramane general valabil pt diesel, nu sint motoare care sa fie proiectate sa functioneze la turatii inalte in mod constant, dar asta nu o afli chatuind cu unul si cu altul pe aici , ci citind manuale de intretinere, carti de mecanica si cerind parerea specialistilor in domeniu auto ........imi pare rau ca deranjez orgoliul unora, o talpa din cind in cind nu strica la diesel , dar schimband constant la 3000-3500 de ture o sa mincati copt motorul asta.......cine vrea s-o faca o face pe banii lui, multa bafta!
|
--------------------
Megane sedan
1.6 sce
2016
|
|
gabize |
![]()
Post
#8
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Nu-s cunoscator in domeniu, dar vorbind cu unii si cu altii, mecanici mai mari sau mai mici, am ajuns la urmatoarele concluzii:
- motorul diesel nu trebuie turat peste 2000 rpm pana nu ajunge la temperatura nominala de functionare. - subturat este in momentul in care functioneaza sub turatia la care intra turbina. In general, in functie de motor, turbinele intra pe la 1800 - 2200 rpm. - nu e recomandat pentru turbina functionarea motorului pentru perioade lungi in regim subturat, deoarece se aduna calamina si impuritati in aceasta. - din cand in cand, la drum lung, cand motorul e in regim de functionare normal, se recomanda turarea acestuia pana la 3000 - 3500, cateva minute macar, pentru curatarea turbinei si a evacuarii. - atata timp cat se utilizeaza motorul la turatii la care turbina este in functiune, se numeste ca motorul functioneaza in regim normal. Insa cu cat turatia se apropie de zona rosie, cu atat fortele dezvoltate in interiorul motorului sunt mai mari, si implicit uzura acestuia mai accentuata. Reamintesc, nu sunt din domeniul auto, iar daca gresesc, acceptati-mi scuzele, iar eu accept cu placere corecturile. Revin cu un exemplu, cred eu, elocvent: La Laguna III, 2.0DCI, 150CP, cutie manuala 6+1, un martor in bord semnalizeaza momentul optim pentru schimbarea vitezei. Cand am testat aceasta masina, acel martor se aprindea cand ajungea turatia pe la 2100- 2300 rpm. Deci, de la acea turatie in sus, se putea schimba treapta de viteza fara probleme de subturare. This post has been edited by gabizegrean: 12 Nov 2009, 22:12 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
andu911 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
subscriu la ce spune serban...
turbinele cu geometrie variabila, din prima generatie au fost construite prost si chiar daca ai fi schimbat vitezele la 4500 rpm, tot se defectau la un moment dat... Asta cu mersul subturat a fost un pretext. Au existat masini cu cutie automata... Audi, BMW... care au circulat numai prin Germania, unde sunt autostrazi peste tot si tot le-au picat turbinele... |
--------------------
-
-
-
|
|
rmg |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu te supara, pare scoala facuta la fara frecventa!
![]() Faptul ca 80% din cuplu e prezent de la 1800rotatii nu inseamna ca trebuie sa schimbi acolo. Daca schimbi la 2000-2500 de ture cat vei avea in treapta superioara? Sub 500 de ture scadere nu ai cum sa schimbi. De regula sunt pe la 600-800, depinde de viteza cu care schimbi treapta. Asa ca se duce si bruma aia de cuplu. Nu mai vorbesc de faptul ca la turele alea puterea e departe de varf iar o caroserie de 1500de kile abia e trasa de motor. Pt ca cuplul nu e totul, nu-i asa? Manualele nu-ti spun sa nu turezi masina, iti spun doar s-o faci dupa ce s-a incalzit motorul, cand a ajuns la temperatura nominala de lucru. La diesel 2500ture maximum, dupa care se poate folosi in regimul in care a fost gandit. De protectie la supraturare se ocupa ECU. Discutia e mai complicata, insa ce vreau eu sa se inteleaga e ca treptele de viteza nu se schimba pe baza zgomotului facut de motor, sunt multe mentalitati de tipul asta, mai ales la cei in varsta. Nu contest ca motoarele mai vechi erau limitate, componentele motoarelor erau greoaie si nu suportau regimuri inalte de turatii insa vremurile s-au schimbat, materialele sunt altele. Pe o diagrama cu puterea si cuplul se poate vedea cel mai bine care e regimul de functionare, plaja de turatii. Spor! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
andu911 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Nu exista supraturare la diesel, fiindca dieselul nu se poate tura mai mult de 4500-5000 rpm.
Orice diesel se plafoneaza la valoarea asta, fiindca timpul de injectie si autoaprindere devine prea scurt. Iar referitor la schimbarea treptelor, e o diferenta enorma intre treapta 1 si 5. In treapta 1 poti sa schimbi la 1800 si sa treci in treapta 2 fara nicio problema, dar la 1800 rpm nu poti trece din 5 in 6. Exista o turatie optima de schimbare a vitezelor, care variaza de la treapta la treapta si in functie de timpul de acceleratie. Daca accelerezi ca trenul, atunci poti sa pleci de la o turatie mult mai mica... fiindca, cantitatea de motorina este raportata corect la cantitatea de aer. Daca accelerezi puternic, trebuie sa pleci de la o turatie mai mare, ca sa ai suficient aer pentru cantitatea de motorina injectata. Toata treaba asta e mult mai complexa, nu se rezuma doar la "schimbi la 3000 si gata". Poti sa schimbi numai la 3000 sau peste, dar exista multe situatii cand nu faci nicio branza daca schimbi la asemenea turatii... Si pe langa toate variabilele pe care le-am enumerat mai sus, mai exista si tipul de motor si masa autovehiculului. Una e sa ai un motor de 4 cilindri de 1500 cc si altceva e sa ai un motor de 4000cc si 8 cilindri, cu o turbina cat casa... care la 1500 rpm baga suficienta presiune. |
--------------------
-
-
-
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.385 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(sserban22 @ 12 Nov 2009, 21:54) Da-i foc la diploma aia si pune mana si citeste.... Si ca sa-ti dau un exemplu concret... fosta masina, un R25 am da-to la 402.000 km cu motorul avand sigiile de fabrica pe el.... am luat-o la 2000.000 si am facut 200.000 km cu ea in aceste regimuri de turatie.... si merge si acuma la peste 550.000 km fara probleme la motor.... si era un turbodiesel clasic nu unul cu injectie CR.... asa ca lasa-ma cu sfaturi din astea.... de aia sunt pline cazurile de turbine facute praf tocmai ca sunt conduse subturate.... Andu... turbinele cu geometrie variabila vor fi tot timpul mai slabute si vor tine mai putin decat turbina clasica cu geometrie fixa datorita constructiei lor - normal ca nu iei schimbatul la 3000 ca litera de lege ci in fuctie de trafic.... dar schimband cinstant doar la 2000 faci praf turbina asa 100%... si in mod sigur nu-i faci rau la motor ca il duci in turatii .... se curata calamina.... si asta impreuna cu o intretinere corespunzatoare... ulei, filtre si carburant de calitate si schimbate la timp fac un motor sa mearga multe sute de mii de km fara probleme... This post has been edited by cj98czh: 13 Nov 2009, 14:19 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 00:37 |