Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

laguna 2 motor 1.9 diesel, care este consumul REAL in oras?help please

gbs01983
post 12 Nov 2009, 12:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 15 November 08




Buna ziua,nu stiu daca era cazul sa deschid un nou topic, dar sper sa ma puteti ajuta. As dori sa stiu care este consumul REAL URBAN al lagunei de 1.9 diesel ?

stiu ca uneori consumul difera,dar trebuie sa aibe ea un consum aproximativ nu?

deci sa presupunem ca vitezele se skimba NUMAI la 2000/2500, care e consumul ei?

multumesc anticipat



--------------------
renault laguna - gl 49 myh 1.9 dCi dinamyque 2002
Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_maf2007
post 12 Nov 2009, 13:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 23 September 09
From: Iasi




http://www.reno.ro/Probleme-cunoscute-Laguna-t98582.html
ai topicul cu "consum carburant" vezi acolo


--------------------
renault laguna II 1.9dci 2002/ 1.9dci 107cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gbs01983
post 12 Nov 2009, 13:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 15 November 08




Merci frumos alex_maf


deci se poate inchide acest topic


--------------------
renault laguna - gl 49 myh 1.9 dCi dinamyque 2002
Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 12 Nov 2009, 13:50
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.385
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(gbs01983 @ 12 Nov 2009, 12:26)
deci sa presupunem ca vitezele se skimba NUMAI la 2000/2500, care e consumul
*




Sper sa nu schimbi asa pt. ca in curand o sa te vedem cum cauti turbina... nu rezolvi nimic cu mers subturat... din contra faci rau... motorului, EGR-ului si cel mai important turbinei....

Ca o recomandare... schimba pe la 2700-2800 in oras si 3000-3500 inafara... asa nu vei avea probleme cu turbina si restul... consumul nu va fi semnificativ mai mare... dar o eventuala reparatie a turbinei este costisitoare....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 12 Nov 2009, 18:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Voi ginditi cind spuneti omului sa schimbe la 3000 de ture un motor diesel?NU e benzinar, uitati-va la cuplul maxim, care e pe la 1800-2000 de ture, dupa ce trece de cuplu maxim e bine sa schimbe, dieselul nu e motor de turatie, urla motorul la 3000 de ture , se duce dracu turbina mergind in regimul prescris de asa zis meseriasi.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 12 Nov 2009, 20:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Nea serbane, pune mana pe o carte de mecanica si dupa aia vino pe forum sa-ti spui parerea partinent. O sa afli multe lucruri interesante despre motoare. Pana atunci, smooth... Ideile tale preconcepute vin tocmai din cauza acestui lucru, necunoasterea.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 12 Nov 2009, 21:54
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Tocmai ai dat-o de gard, am pregatire in domeniul auto, 4 ani de scoala in domeniu, ce am spus ramane general valabil pt diesel, nu sint motoare care sa fie proiectate sa functioneze la turatii inalte in mod constant, dar asta nu o afli chatuind cu unul si cu altul pe aici , ci citind manuale de intretinere, carti de mecanica si cerind parerea specialistilor in domeniu auto ........imi pare rau ca deranjez orgoliul unora, o talpa din cind in cind nu strica la diesel , dar schimband constant la 3000-3500 de ture o sa mincati copt motorul asta.......cine vrea s-o faca o face pe banii lui, multa bafta!


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 12 Nov 2009, 22:07
Post #8


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Nu-s cunoscator in domeniu, dar vorbind cu unii si cu altii, mecanici mai mari sau mai mici, am ajuns la urmatoarele concluzii:
- motorul diesel nu trebuie turat peste 2000 rpm pana nu ajunge la temperatura nominala de functionare.
- subturat este in momentul in care functioneaza sub turatia la care intra turbina. In general, in functie de motor, turbinele intra pe la 1800 - 2200 rpm.
- nu e recomandat pentru turbina functionarea motorului pentru perioade lungi in regim subturat, deoarece se aduna calamina si impuritati in aceasta.
- din cand in cand, la drum lung, cand motorul e in regim de functionare normal, se recomanda turarea acestuia pana la 3000 - 3500, cateva minute macar, pentru curatarea turbinei si a evacuarii.
- atata timp cat se utilizeaza motorul la turatii la care turbina este in functiune, se numeste ca motorul functioneaza in regim normal. Insa cu cat turatia se apropie de zona rosie, cu atat fortele dezvoltate in interiorul motorului sunt mai mari, si implicit uzura acestuia mai accentuata.

Reamintesc, nu sunt din domeniul auto, iar daca gresesc, acceptati-mi scuzele, iar eu accept cu placere corecturile.

Revin cu un exemplu, cred eu, elocvent:

La Laguna III, 2.0DCI, 150CP, cutie manuala 6+1, un martor in bord semnalizeaza momentul optim pentru schimbarea vitezei. Cand am testat aceasta masina, acel martor se aprindea cand ajungea turatia pe la 2100- 2300 rpm. Deci, de la acea turatie in sus, se putea schimba treapta de viteza fara probleme de subturare.

This post has been edited by gabizegrean: 12 Nov 2009, 22:12


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Nov 2009, 00:11
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




subscriu la ce spune serban...
turbinele cu geometrie variabila, din prima generatie au fost construite prost si chiar daca ai fi schimbat vitezele la 4500 rpm, tot se defectau la un moment dat...

Asta cu mersul subturat a fost un pretext. Au existat masini cu cutie automata... Audi, BMW... care au circulat numai prin Germania, unde sunt autostrazi peste tot si tot le-au picat turbinele...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 13 Nov 2009, 00:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Nu te supara, pare scoala facuta la fara frecventa! tongue.gif
Faptul ca 80% din cuplu e prezent de la 1800rotatii nu inseamna ca trebuie sa schimbi acolo. Daca schimbi la 2000-2500 de ture cat vei avea in treapta superioara? Sub 500 de ture scadere nu ai cum sa schimbi. De regula sunt pe la 600-800, depinde de viteza cu care schimbi treapta. Asa ca se duce si bruma aia de cuplu.
Nu mai vorbesc de faptul ca la turele alea puterea e departe de varf iar o caroserie de 1500de kile abia e trasa de motor. Pt ca cuplul nu e totul, nu-i asa?
Manualele nu-ti spun sa nu turezi masina, iti spun doar s-o faci dupa ce s-a incalzit motorul, cand a ajuns la temperatura nominala de lucru. La diesel 2500ture maximum, dupa care se poate folosi in regimul in care a fost gandit. De protectie la supraturare se ocupa ECU.
Discutia e mai complicata, insa ce vreau eu sa se inteleaga e ca treptele de viteza nu se schimba pe baza zgomotului facut de motor, sunt multe mentalitati de tipul asta, mai ales la cei in varsta. Nu contest ca motoarele mai vechi erau limitate, componentele motoarelor erau greoaie si nu suportau regimuri inalte de turatii insa vremurile s-au schimbat, materialele sunt altele.
Pe o diagrama cu puterea si cuplul se poate vedea cel mai bine care e regimul de functionare, plaja de turatii. Spor!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Nov 2009, 14:09
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu exista supraturare la diesel, fiindca dieselul nu se poate tura mai mult de 4500-5000 rpm.
Orice diesel se plafoneaza la valoarea asta, fiindca timpul de injectie si autoaprindere devine prea scurt.

Iar referitor la schimbarea treptelor, e o diferenta enorma intre treapta 1 si 5. In treapta 1 poti sa schimbi la 1800 si sa treci in treapta 2 fara nicio problema, dar la 1800 rpm nu poti trece din 5 in 6.

Exista o turatie optima de schimbare a vitezelor, care variaza de la treapta la treapta si in functie de timpul de acceleratie. Daca accelerezi ca trenul, atunci poti sa pleci de la o turatie mult mai mica... fiindca, cantitatea de motorina este raportata corect la cantitatea de aer.

Daca accelerezi puternic, trebuie sa pleci de la o turatie mai mare, ca sa ai suficient aer pentru cantitatea de motorina injectata.

Toata treaba asta e mult mai complexa, nu se rezuma doar la "schimbi la 3000 si gata".
Poti sa schimbi numai la 3000 sau peste, dar exista multe situatii cand nu faci nicio branza daca schimbi la asemenea turatii...

Si pe langa toate variabilele pe care le-am enumerat mai sus, mai exista si tipul de motor si masa autovehiculului.
Una e sa ai un motor de 4 cilindri de 1500 cc si altceva e sa ai un motor de 4000cc si 8 cilindri, cu o turbina cat casa... care la 1500 rpm baga suficienta presiune.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Nov 2009, 14:15
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.385
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(sserban22 @ 12 Nov 2009, 21:54)
am pregatire in domeniul auto, 4 ani de scoala in domeniu
*




Da-i foc la diploma aia si pune mana si citeste....

Si ca sa-ti dau un exemplu concret... fosta masina, un R25 am da-to la 402.000 km cu motorul avand sigiile de fabrica pe el.... am luat-o la 2000.000 si am facut 200.000 km cu ea in aceste regimuri de turatie.... si merge si acuma la peste 550.000 km fara probleme la motor.... si era un turbodiesel clasic nu unul cu injectie CR.... asa ca lasa-ma cu sfaturi din astea.... de aia sunt pline cazurile de turbine facute praf tocmai ca sunt conduse subturate....

Andu... turbinele cu geometrie variabila vor fi tot timpul mai slabute si vor tine mai putin decat turbina clasica cu geometrie fixa datorita constructiei lor

- normal ca nu iei schimbatul la 3000 ca litera de lege ci in fuctie de trafic.... dar schimband cinstant doar la 2000 faci praf turbina asa 100%... si in mod sigur nu-i faci rau la motor ca il duci in turatii .... se curata calamina.... si asta impreuna cu o intretinere corespunzatoare... ulei, filtre si carburant de calitate si schimbate la timp fac un motor sa mearga multe sute de mii de km fara probleme...

This post has been edited by cj98czh: 13 Nov 2009, 14:19


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 00:37
Dacia