Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Romanii bogati au renuntat brusc, la masinile premium

andu911
post 9 Nov 2009, 23:18
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




O vara fierbinte

Mercedes-Benz, de exemplu, cea mai van­duta marca premium, in 2009, in Romania, a scazut de la volume de 120–150 de uni­tati lunar la 79 de auto­tu­ris­me in iulie, 69 in august si 68 in sep­tem­brie. Acelasi lucru s-a pe­trecut cu Audi, care vindea, in medie, 150 de unitati in primele sase luni, iar in august a ajuns la 94 si la 80 in sep­tem­brie. In cazul ce­lorlalte marci, cu volume mult mai mici, situatia a devenit si mai disperata. Range Rover, de exem­plu, nu a inmatriculat nicio masina anul acesta, problemele surve­nind, probabil, si ca urmare a vanzarii acestei marci catre grupul indian Tata, iar Aston Martin a vandut doar un automobil. Nici in zona de lux situatia nu sta cu mult mai roz, Rolls Royce numarandu-se printre marcile care nu au inregistrat nicio li­vra­re anul acesta, desi in 2008 s-au vandut si doua intr-o singura luna.

O exceptie face Ferrari, care a depasit orice asteptari anul acesta, cu cele 14 exem­pla­re inmatriculate ofi­cial in Romania. Si Bentley a reusit sa vanda 11 limuzine in primele noua luni ale anului. In total, doar 4.603 astfel autotu­risme (noi), ce pot fi incadrate in segmen­tele pre­mium sau de lux, au fost inmatriculate la noi in tara, la care se adauga alte cateva sute pro­venind din randul celorlalte marci, de volum, dar fiind doar echipari de top, premium, datorita dotarilor. Cel mai realist motiv al reducerilor masive ar pu­tea fi pre­lun­gi­rea neastep­tata a crizei si mai ales con­cretizarea ei pana in cele mai in­time structuri ale economiei na­tio­nale, obli­gandu-i pe romanii instariti sa-si re­con­­sidere priori­tatile in cheltuirea banilor.

Second-hand de lux

La polul opus se afla piata de second- hand a masinilor premium si de lux, una atipica in mod normal. Anul 2009 a reprezentat un an bun pentru acestea, clientii beneficiind de o predictibilitate a taxelor si conditiilor de import. Peste 31.000 de autoturisme rulate apar­tinand marcilor premium au fost aduse in tara si inmatriculate, Audi si BMW fiind campioane, cu peste 10.000 de unitati fiecare. Dincolo de cifrele destul de mari, trebuie sa spunem ca majori­tatea sunt vehicule cu peste cinci-sapte ani vechime, avand un pret de maxi­mum 10.000 de euro si o medie de 100.000 de kilometri par­cursi.

Exista si o piata se­cond-hand a mode­lelor de lux, pretul fiind, evident, un cri­te­riu de baza, ra­por­tat la calitatea ex­- trem de buna, ma­car la nivel teore­tic, a aces­tor produse, indi­fe­rent de numa­rul de kilometri parcursi. Fap­tul ca au existat clienti pentru sase exemplare Rolls Royce rulate, noua de Ben­tley sau pentru cinci Lamborghini, masini care sunt scumpe chiar si la mana a doua, spune multe despre aceasta categorie. Au mai fost inma­triculate trei Ferrari, 131 de Porsche, 20 de Cadillac, dar si 74 de bucati Jaguar si 53 Hum­mer.

Este bine sa precizam ca si in cazul auto­turismelor foarte scumpe criteriul devalorizarii actio­neaza destul de in­tens, astfel ca modele care costau 200.000 de euro noi ajung sa fie van­dute cu 80.000-120.000 de euro catre al doi­lea pro­prietar, avand la bord destul de putini kilometri parcursi.

http://www.financiarul.com/articol_35019/r...le-premium.html

This post has been edited by R19/16v: 13 Nov 2009, 15:13


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 21:50
Dacia