Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pierderi neobisnuite de ulei, fenomen ciudat ?

davincu
post 1 Nov 2009, 10:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Motorul proaspat degresat, curatat bec ! Fac 200 km. Nici picatura de ulei pe exterior.
Plec la drum si dupa 10 km , la prima oprire- surpriza- totul e plin de ulei. Parca ar fi plouat cu ulei peste el. Deasupra capacului de la filtrul de aer balteste uleiul !
Sursa de ulei pare -dupa cantitate- ca vine din fata-centru. Cam de pe unde este joja de nivel. Sigur nu e de la semeringuri. Capacul de pe tacheti e cu garnitura noua si siliconat cu grija , cele trei suruburi ce iasa din capacul tachetilor la fel sunt perfecte.
Capacul pe unde pui ulei sta bine strans acolo. Figura asta cu pierderea brusca si masiva de ulei si care apare cand nici nu te astepti (repet 200 km= totul perfect si apoi in 10 km = dezastru) s-a repetat deja de cateva ori. Joja de ulei intr-adevar nu sta stransa la locul ei ci are mare joc. Da jocul asta il avea si pana acum... Azi voi rezolva ceva si cu joja aia.

A-ti patit vreunul ceva asemanator ? Aveti ideea ce poate fi ?


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 1 Nov 2009, 11:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




salut,
verifica stringerea filtrului de ulei si controleaza epuratorul de gaze-daca exzista-,io asi arunca o privire si la garnitura de sub delco si asi face joja sa stea mai fix in locasul ei...


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 1 Nov 2009, 22:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Cred ca s-a rezolvat. Multumesc de sfaturi Adi R5, am mai verificat inca o data ce ai zis si totul este OK, dar de data asta la joja i-am adaugat un inel de cauciuc (confectionat din cauciucul pistonului unei seringi de 10 ml si cu ajutorul unei lame). Acum joja sta chiar foarte fix si etans. Dupa 100 km totul este cat se poate de curat.
M-am uitat pe net si am aflat ca multi altii au avut problema asta tot de la joja. Eu pana acum n-am intalnit-o si nici nu am auzit... din pacate. Toata povestea asta mi-am mancat 12 l ulei Castrol, o gramada de solutii de curatat uleiul de pe motor, garnituri schimbate , silicon, o gramada de benzina in probe si zile in care m-am intors din drum... Timp pretios pierdut de-a proasta.
Mi-am blestemat zilele -nu alta!
Adevaru-i ca si acum inca mi-a frica sa nu se repete!

Sper ca patania mea sa fie de folos altora care citesc forumul ! Joja de ulei trebuie sa fie bine infipta in teava ei !


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 3 Nov 2009, 21:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




...si motorul sa nu aibe foarte multe gaze de carter..ca o face sulita pe joja....asta daca nu cumva exzista tras sub masina acel furtunel...


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvyp
post 4 Nov 2009, 11:47
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 31 October 09




si eu am patit faza cu joja tot asa de vreo 3 4 zile a stropit de numa si pe capota.. sa prelins si sub baia de ulei curgea picuri de ulei cand am vazut am crezut ca mi sa spart baia da pe la joja a iesit ! cred ca asa ai patit si tu eu nam pus bine joja probabil na fost de tot in gaura ei, acuma am tot verificat si vad ca nu mai pierd nimic motoru e curat iam si tras o baita buna ! bafta !


--------------------
renault 5 campus 1989 - sj 09 www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soby25
post 17 Dec 2009, 09:31
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 13 November 09




Am si eu aceiasi problema..Tot cu ulei sad.gif .De dimineata am vrut sa vad cum sta treaba pe la baterie ca am vazut ca are gheata pe ea ,si surpriza motorul e plin de ulei,tot la joja acolo in fata ..Sper sa fie si la mine tot asta ma duc acum sa cumpar o seringa,diseara spal motorul si cu ocazia asta o sa schimb si uleiul sa vad cum se prezinta ... Si apropo ce ulei recomandat si cat intra in motorul de 1.4 Benzina ..Va multumesc


This post has been edited by soby25: 17 Dec 2009, 09:33


--------------------
Renault 5 1989 motor 1.4 - b57 sez
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 17 Dec 2009, 11:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




soby25, acuma ca am trecut prin asta ma socotesc ca fiind "invatat" (tot patitu-i invatat).
Verifica neaparat daca e liber traseul gazelor ce vin la epurator. Cauza pataniei astea este presiunea de gaze in motor. Asta vine ori de la un debit urias de gaze -debit la care nici epuratorul nu mai face fata- ceea ce e putin probabil si ar insemna ca motoru ii dus cu totul, ori traseul gazelor e infundat fie in capacu de pe chiuloasa (are niste site in interior), fie la ramificatia de la carburator.

Despre ulei am auzit si citit multe pareri, eu zic sa-i pui un 15W de calitate cat mai buna, sau chiar un 10W pentru iarna. Cu cat creste cifra uleiul e mai gros la rece. Cu cat e mai buna calitatea, uleiul isi va pastra vascozitatea ("grosimea") la cald.
Tata frantuzoaicei recomanda Elf, eu personal cred ca orice marca de calitate e buna.
in motor intra 3 sau 3.5 l .Dintr-un bidon de 4L iti ramane si de completat.

Eu as zice (din experienta) sa completezi cu ulei ieftin si dupa ce esti sigur ca nu mai ai surprize, pune din cel de calitate. Eu am prapadit vreo 12 L de Castrol magnatec si m-a costat...

PS Garnitura aia de la joja e buna sa fie etansa , dar sa nu cumva sa ai presiune de gaze in carter ca-ti sparge semeringurile si atunci chiar ca ai de lucru. Asta e prima grija= gazele. Succes!


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soby25
post 17 Dec 2009, 12:47
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 13 November 09




Merci mult davincu..Ideea e ca nu prea stiu ce e ala epurator ,unde e capacul la chiuloasa ,sa nu mai zic de chiuloasa...sunt paralel cu toate ..ce sa zic nu ma prea pricep pt ca nu m-am confruntat cu ele ,de cate ori am avut nevoie m-am dus la service..dar acum fiind lipsa de bani sad.gif(..tre sa remediez si eu cum pot..Asa ca daca poti fi mai explicit raman dator..Si poate vrei sa vb in pm ca e nasol sa astepti raspunsuri..de fapt pe mess ca pm nu merge ..claus_soby id meu
merci



17 Dec 2009, 20:36:
Dupa lungi cautari ,pareri si telefoane ,am verificat si gazele carter..si intradevar ,cand scot capacul de ulei se simt si ies gaze ...asa ca luni am sa ma duc sa rezolv problema sa desfund traseul ala sau ce o fi sa schimb uleiul si sper sa nu mai am probleme...



This post has been edited by soby25: 17 Dec 2009, 20:36


--------------------
Renault 5 1989 motor 1.4 - b57 sez
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 17 Dec 2009, 23:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




pentru a evita depunerile din motor foloseste un ulei (macar) semisintetic..adica din ala care incepe cu 10W...eu folosesc Mobil 1.,dar nici cu liquid moly nu mie rusine..evita elfuu facut la brasov-romania.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 19 Dec 2009, 17:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Soby25, parerea mea: mai bine comunici pe forum, asta poate fi de folos si altora. Ba chiar daca ai o problema, fa inainte o cautare sa vezi daca nu cumva s-au lovit si altii de ea si ai acolo si raspunsul. In plus iti poate sari toata lumea in ajutor.


biggrin.gif Motoru are 2 "capace" Jos baia de ulei, sus capacu de pe chiuloasa (culbutori).
Alte 2 parti sunt intre capacele astea: blocu motor jos (fonta) si pe el -din aluminiu- chiuloasa. Capacu de sus are pe la mijlocu lui o teava scurta de unde pe un furtun de cauciuc (plastic) merg niste gaze la carburator.Chestia aia se numeste epurator. In capac, interior sub teava aia sunt niste site dese.
Acuma, daca scoti furtunu , vezi cat de tare sufla (motor pornit). Daca nu sufla deloc, opreste motoru si sufla tu cu gura inspre motor sa vezi daca nu cumva e infundat. Vezi si ce debit de gaze ai daca turezi.Daca sunt gaze multe=segmentare.

Daca nu ai gaze, nu-ti arunca tija de ulei afara. Poate ai neetanseitati. Cureti motoru si urmaresti des pana te prinzi de unde vine. Succes.


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soby25
post 19 Dec 2009, 22:15
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 13 November 09




O intrebare pentru toata lumea..Dar merge cumva furtunasul din epuartor sau ce e sa il scot sub masina,si astefel sa o mai duc asa sa nu mai bage gaze in motor sa le arunce afara..si sa spal motorul sa bag un ulei bun si sa mai trag un pic de el asa;)


--------------------
Renault 5 1989 motor 1.4 - b57 sez
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 20 Dec 2009, 08:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Da, merge. Repet: vezi prima data daca intradevar ies gaze pe furtunul ala. Daca nu iese nimic ii bai, presiunea formata va trebui sa iasa pe undeva si te trezesti cu joja aruncata sau semering spart. Daca iasa, dar nu multe e ok. Daca iasa multe gaze este o solutie ceea ce ai zis tu. Daca sunt asa multe ar trebui sa pape ulei si daca e lasat la carburator, sa ti-l imbacseasca cu ulei. eventual si mers neregulat.
Oricum mai poti trage de el inca mult si bine. Pana da caldura sau te rezolvi cu finantarea poti folosi masina fara probleme.
Sa vedem si alte pareri !


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvyp
post 20 Dec 2009, 08:29
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 31 October 09




dai acolo mobil 10w 40 macar asa..ca eu am avut mobil 5W40 si dupa aia am bagat 15W 40 ca a fost mai ieftin cand am facut schimbu de ulei in toamna si asta mil cam mananca...in ianuarie iar tre sal fac si ii dau iara in gura 5W 40 macar ii un ulei bun bafta biggrin.gif:D:D traia R5 ca deja fac drifturi cu el prin zapada=))


--------------------
renault 5 campus 1989 - sj 09 www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soby25
post 20 Dec 2009, 15:42
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 13 November 09




Si inca o intrebare...Se ajunge greu la epurator? maine ma duc la service si sunt curios cat m-ar ajunge mai ales ca e in prag de sarbatori ,si nu stiu exact daca iau prima sad.gif..Oricum sper sa rezolv ca si ulei am sub limita, dar saptamana asta am lukrat pana tarziu si nu am avut timp deloc sa rezolv..Va multumesc tutror pt pareri si opinii si va tin la curent cu ce am facut la service:D

This post has been edited by soby25: 20 Dec 2009, 15:47


--------------------
Renault 5 1989 motor 1.4 - b57 sez
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 21 Dec 2009, 09:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Intre capacu de pe chiuloasa si carburator ai 10 cm . Acolo la intrarea in carburator ai o piesa de plastic cu 3 cai. La piesa aia ii zice epurator.
Tu ai motive serioase sa banuiesti ca iti aruca joja de ulei afara si de acolo provine uleiu ? Sau ai doar niste pierderi. Pot fi de la garnitura de sub capac sau de la unu din cele trei suruburi ce prind capacu.

E urat de verificat cu geru asta.Poate daca dispui de garaj si incalzire.
Cel mai urat e pana gasesti diagnosticul clar si sigur. Mai departe se repara orice (sau se schimba). Cand vezi ca ceva nu e bine si nu stii de la ce, atunci e enervant.
Vezi ca pe forumu asta gasesti (sau cere) manual de R5 si prinzi notiuni de baza si principii de functionare general valabile.

Tot general valabil e ca motoarele cu segmenti ce etanseaza bine nu au gaze de carter, iar la un motor fara gaze nu prea ai pierderi de ulei. Poate motoru tau "sufla" tare si ... asta e. Completezi uleiu si mai tragi de el pana il poti repara. E bine sa-l vada cineva priceput si serios.


--------------------
renault 5 gts benzina 1985 - TM 03 TIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soby25
post 22 Dec 2009, 21:52
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 13 November 09




Am reusit si am ajuns la service si am aflat ca :

- Aveam furtunas sub masina,si tot scoate destule gaze motorul sad.gif,asa ca am curatat furtunul mai bine si capacul la chiuloasa,si le-am pus la loc..Am curatat motrorul cu o solutie liqui moil si am pus si ulei la fel 15W40 ,cu aditiv in el are o culoare gri...

-Deci concluzia este ca trebe segmentare dar nu stiu exact cand o sa am bani sa o fac..
-Sincer nu stiu exact care sunt simptomele cand se duc segmentii,eu unul stiam ca nu mai trage masina ,pe cand a mea trage bine,dar na pana la urma o sa o fac dar pana atunci ulei bun si mai trag de ea..poate o sa gasesc un motor si an rezolvat problema sa nu il mai fac pe asta ..



--------------------
Renault 5 1989 motor 1.4 - b57 sez
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 20:55
Dacia