Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Zgomot cutie& motor, din 2 in 1&motor

mircea-daniel
post 16 Oct 2009, 08:46
Post #1


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Salve!
Am doua mici probleme:
1.cand bag din 2 in 1, se aude un zgomot asemanator cu alarmele aeriene. Foarte sesizabil, mai ales daca am sa zicem 2500 de ture in treapta 2 si vreau sa pun frana de motor. Nu conteaza cat de mult controlez cu ambreiajul. Daca insa scade viteza (aproape de oprirea masinii), zgomotul este foarte mult atenuat, sau chiar inexistent. Banuiala mea este un sincron, poate ma insel? Uleiul la cutie a fost schimbat in vara.

2.de la o vreme, motorul nu mai are acelasi sunet gros, de bas. Se aude mai spre un zgomot de benzina turat. Nu stiu daca e o problema deoarece nu mi se aprinde nici un martor, putere are in orice treapta, relanti-ul merge bine(in afara de prina pornire dimineatacand uneori are o mica fluctuatie de relanti - de la 2900-3000, scurt, insesizabila decat dacat esti cu ochii pe turometru). Mi-a sarit in urechi aceasta problema deoarece zgomotul de clio pe motorina imi place foarte mult si mai ales in sarcina(2500-3000) se aude in genul unei benzine turate, isterizate.
Si de cand a venit frigul, cam tremura destul de puternic la prima pornire.

Masina este un Clio DCI 1.5 din 2004(noi2003) cu 175.000 Km.

This post has been edited by mircea-daniel: 16 Oct 2009, 08:47


--------------------
Renault Lagunaaaa - B 666 GGG 2003
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 16 Oct 2009, 09:05
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Sunetul ala de alarma ti-l da cutia de viteza, mie mi-a aratat meseriasul de la reno cand i-am reclamat probleme la ambreiaj ca "prinde" prea jos (atentie am benzinar!). Zicea ca este protectia cutiei de viteze, care te avertizeaza/previne sa nu introduci o treapta de viteza mult prea mica raportata la viteza de deplasare. Ceea ce face la tine la 2500 ture in a 2-a cand incerci sa dai retard la 1-a imi pare un comportament normal.
Problemele de pornire pot sa fie de vreo la bujie incandescenta "arsa".


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 16 Oct 2009, 09:33
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Nu mai incerca sa bagi a-I-a din mers decat la viteze f.f.mici, daca vrei sa mai ai cutie . Viteza I-a se foloseste ptr. plecatul din loc , sarcina mare (greutate tractari) urcus cu inclinare mare. Angajarea cutiei in viteza I-a se face pe loc sau la deplasarea cu viteza f. mica. Frana de motor (folosita excesiv sau brutal) poate afecta durata de viata a curelei de distributie sau chiar a motorului atunci cand se rupe cureaua.
Muzica motorului depinde de combustibilul folosit. Probabil ai alimentat de la alta firma.

This post has been edited by verde: 16 Oct 2009, 09:34


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 16 Oct 2009, 10:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




mircea-daniel, asa cum ziceau si colegii, treapta I se foloseste exclusiv pt. pornire/viteze mici, daca chiar ai nevoie de retrogradare, fa-o la viteze de pana la 5-7km/h.

cred ca e o problema de exprimare in postul tau, o variatie de 2900-3000rpm la relanti (cand un relanti normal e pe la 850rpm) nu e deloc insesizabila, la acea turatie motorul "urla" semnificativ in linistea diminetii smile.gif

referitor la tremuratul cu motorul rece, ai cumva mici probleme la pornire ? porneste mai greu cu 1-2 ture decat normal. Bujiile incandescente ajuta pornirea si functioneaza intermitent in primele minute de relanti la rece (iarna, temperaturi negative) dar un dCi in stare buna porneste lejer cu toate bujiile arse, chiar la temperaturi de -5 grade C. Rolul bujiilor este mult mai evidentiat la un motor uzat sau cu probleme la injectie/injectoare.

This post has been edited by radunre: 16 Oct 2009, 10:07


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Oct 2009, 13:27
Post #5


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ce s-a zis mai sus este corect. Vreau sa accentuez si eu , NU mai baga in treapta 1 din treapata a doua. Omori cutia rau . Ce frana de motor iti trebuie tie in treapta 1?
Deja viteza e mica si poti opri din frana de serviciu chiar si iarna.
In plus, o frana de motor in treapta 1 este violenta si-ti va uza rau de tot bieleta aticuplu ( antirasturnare ) care primeste toate socurile.

Cu sunetul nu -ti pot da informatii, eu am benzinar.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea-daniel
post 16 Oct 2009, 15:47
Post #6


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Multumesc pentru raspunsurile voastre, am sa evit sa mai bag dintr-a doua intr-a-ntaia(asa se scrie?).
Cat despre pornire, da, sta pe la 800rpm si urca usor la 900-100, dar sesizabil doar daca esti atent la turometru. Zgomotul general al motorului este schimbat complet(zici ca i-am taiat testiculele), desi eu bag numai de la petrom(ar putea fi turbina?). De asemenea, pornirea este ok. Porneste bine, nu am nici o problema legata de pornire. Repet, motorul merge OK, este fashnetz, cand vreau putere da putere, nu scoate fum in general(cand dau talpa in spate insa lasa ceva)...Doar zgomotul este schimbat.

In legatura cu zgomotul din 2 in 1, sa o duc in service sau sa merg asa cu ea si sa evit sa o mai fortez? Nu am probleme de bagat in viteza, nu sare, nu troncane, nu nimic. Doar acel zgomot din 1 in 2.

This post has been edited by mircea-daniel: 16 Oct 2009, 15:52


--------------------
Renault Lagunaaaa - B 666 GGG 2003
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bed
post 16 Oct 2009, 16:28
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 30 June 09




In legatura cu zgomotul nu stiu ce sa-ti zic da n-are cum sa fie turbina ca atunci ai simti o acuta lipsa de putere,adica motorul ar urca greu in turatii.In legatura insa cu zgomotul acela de alarma sa stii ca am auzit si io la masina mea de cateva ori, insa nu la frana de motor ci la prima pornire de pe loc dimineata,dar si atunci doar in cazul in care plec mai brutal de pe loc.Acum parerea mea(n-am verificat inca la un mecanic)dar cred ca imi patineaza discul de ambreiaj(inca nu tare)din cauza uzurii.


--------------------
renault clio2 - cj-85-bed 2001/expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 16 Oct 2009, 16:46
Post #8


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(mircea-daniel @ 16 Oct 2009, 16:47)
In legatura cu zgomotul din 2 in 1, sa o duc in service sau sa merg asa cu ea si sa evit sa o mai fortez? Nu am probleme de bagat in viteza, nu sare, nu troncane, nu nimic. Doar acel zgomot din 1 in 2.
*


Se pare ca toti ce-au scris pe-aici si-au pierdut timpul... sad.gif
Eu nu pot sa inteleg. Ia zi, cam pe la ce viteza de deplasare treci tu din 2 in 1?...ca sa ai 2000 si ceva de rotatii inseama ca masina are si ceva viteza, nu?
Ai prins o deprindere gresita. Strici cutia amice, o strici rau, o sa aduni dintii pinioanelor ca pe margele!

Daca te duci in service, o sa se uite aia suspect la tine, ca sa zic asa. wink.gif



--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea-daniel
post 16 Oct 2009, 19:57
Post #9


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Ms frumos de precizari, sunt foarte bine venite.voi fi mai atent sleep.gif
Offtopic, pentru cei cu dci-uri: al meu clio a fost masina de firma, are 175.000 de km, am luat-o de la 150.000(il stiam pe om). In afara de un senzor de temperatura(bubitza de pe oglinda dreapta), 2 bujii si o telecomanda de inchidere defecta, masina nu a avut nici o problema din 2004(2003).
Glory Glory Renault!


--------------------
Renault Lagunaaaa - B 666 GGG 2003
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_sm89
post 17 Oct 2009, 11:24
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 8 June 09




si eu am ceva probleme cu cutia am observat. plec cu a1a de pe loc dau a2a si parca o blocheaza ceva, si daca urc turatia un pic intra mai bine.. exact asa face daca vreau din a3a sa dau a2a parca o blocheaza ceva si trebuie sa o trag mai fortat sa-mi intre! de la ce sa fie ? sad.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Oct 2009, 14:28
Post #11


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pe forumul asta problema e de la SEARCH, intelegi? sad.gif

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40262&hl=cutie&st=0
...retine ce au scris VladSoare si SorinV.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_sm89
post 17 Oct 2009, 15:10
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 8 June 09




@hellcat : mersi frumos wink.gif
ma gandeam eu ca sincroanele or fi de bai:( si mai rau e ca am cutia de 4 luni pe masina. tocmai in vara am inlocuit-o pentru ca cea de dinainte s-a dus pinion treapta 1, acuma asta e...
Numai bine.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Oct 2009, 18:12
Post #13


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Acum nu trebuie sa te iei de sincroane in mod direct, retine ca asa lucreaza cutiile de renault, sunt sa zic asa, ultra protejate.
Si mie cutia imi opune o anumita rezistenta la retrogradarea din 3 in 2 la viteze maricele, insa pot finaliza trecerea si implicit frana de motor fara zgomote sau alte impotriveli din partea cutiei.
Pai si asta ce-ar presupune, sa ma apuc sa-mi desfac cutia, sa inlocuiesc 1/3 din piese si apoi sa observ ca principiul de functionare e identic? Evident ca nu...


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_sm89
post 17 Oct 2009, 19:35
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 8 June 09




Inteleg, numai ca a lucrat foarte bine pana acuma ( si cutia de dinainte nu facea asa, intra lejer) dar asta vad ca acuma asa dintr-odata a inceput sa faca.
Oricum m-am obisnuit cu ea tongue.gif

This post has been edited by florin_sm89: 17 Oct 2009, 19:36


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 00:35
Dacia