Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

De ce este comandata valva EGR

yonvaida
post 21 Sep 2009, 07:57
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 February 09




Buna . am si eu o problema despre care s-a discutat foarte mult pe acest forum. Mi s-a aprisn pe bord martorul luminos de la evacuare si am fost la tester la Dacia si mi-au spus ca este valva egr blocata. Am facut testul la aceasta valva dupa o documentatie de la firma pierburg si valva egr este ok la toate verificarile care erau trecute acolo. As vrea sa stiu de cine este comandata aceasta valva si care ar putea fi problema de imi zice pe tester supapa EGR blocata. Mai jos am atasat si documentatia de la firma Pierburg in care este specificat cum se face testul la aceasta valva. Multumesc anticipat .


Attached File(s)
Attached File  egr.pdf ( 388.23k ) Number of downloads: 458


--------------------
renault clio 2005 1.5 dci - cj 05 kbl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 21 Sep 2009, 08:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




sa inteleg ca ai demontat-o si "Am facut testul la aceasta valva" prin urmare s-au testat urmatoarele:
- integritatea bobinei prin masurarea pinilor 1 si 5 cu obtinerea unei valori de ~8 ohmi
- integritatea potentiometrului cititor de cursa, valori la pinii 2 si 4 de ~3,7-4 Kohmi si masurarea valorii intre pinii 6 si 4 in momentul miscarii supapei ar trebui sa varieze de la 0 la ~3,7-4 Kohmi
- miscarea usoara a valvei mecanice cu observarea etansarii
Astea fiind verificate si in regula, se poate trece la o verificare in circuit (conectata si montata, cu motorul pornit) conform manualului pe care l-ai atasat.
Cel mai adesea se distruge potentiometrul cititor de pozitiei al valvei sau depozite seriose de calamina, astfel calculatorul nu mai primeste informatiile necesare/corecte.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonvaida
post 21 Sep 2009, 08:33
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 February 09




Da astea le-am verificat. am verificat tensiunea intre pinii 1 si 5 cant era motorul la relantii si cand era turat, dar mufa nu era bagata la valva. si am constatat ca tensiunea este intre 8 si 10 volti. Tensiunea dintre pinul 1 si masa masinii este de 6 volti cand este pus contactul si nu este pornit motorul. Si potentiometrul cititor al pozitiei se refera la pinul 6 nu?


--------------------
renault clio 2005 1.5 dci - cj 05 kbl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 21 Sep 2009, 10:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Vezi aici toata documentatia

http://photokite.free.fr/clio/RTA-Renault-...se-2-Diesel.pdf

sau in atasament doar ce te intereseaza.

Attached thumbnail(s)
fff.JPG ( Size: 151.03k ) Number of downloads: 826


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 21 Sep 2009, 10:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Masuratorile unei piese "in functionare" le faci intotdeauna cu mufa conectata !! altfel, valorile sunt inutile.
Potentiometrul cititor se refera la pinul 6 doar in raport cu 4 sau 2, masuratorile de care-ti povesteam mai sus se fac pe valva (deconectata si demontata) si nu pe mufa de la calculator, cu atat mai putin in timp ce motorul este in functiune.
Demonteaz-o si fa masuratorile cu ea "pe genunchi", daca totul e in regula este ori un defect intermitent ori problema la cablaj sau computer (putin probabil).

This post has been edited by radunre: 21 Sep 2009, 10:36


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonvaida
post 21 Sep 2009, 11:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 February 09




ok o sa incerc sa fac masutratori cu ea montata sa vad ce imi da si o sa scriu aici ce masuratori o rezultat. dar nu stii cam in ce interval trebuie sa fie valorile


--------------------
renault clio 2005 1.5 dci - cj 05 kbl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 24 Sep 2009, 20:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




eu iti recomandam sa faci masuratori cu ea demontata... dar daca insisti, poti sa le faci si nedemontata cu mufa conectata, in acest caz e mai dificil fiidca mufa e una conceputa sa nu permita infiltrarea de impuritati, lichide, praf, in plus risti sa faci un scurt-circuit si sa bulesti ECU. Personal as folosi metoda de masurare in mers/montata ca ultima solutie de diagnoza.

Oidee mai exhaustiva ar fii sa cumperi 2 mufe tata/mama identice cu cele de pe EGR/Cablu si sa construiesti un "cablu de dignoza" cu prize pt. aparatul de masura pt. acest caz aparte.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:02
Dacia