Probleme...
![]() ![]() ![]() |
Probleme...
dj_bonssay |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|||
vepman_ro |
![]()
Post
#2
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Mai mult decat sigur turatia motorului este influentata de releul defectuos al alternatorului.
Verifica cel mai bine cu un voltmetru , tensiunea la bornele bateriei MARE GRIJA trebuie sa fie cu motorul pornit si fara/cu consumatori in intervalul de 14,4 +/- 0,2V. In manualul se specifica intervalul acesta dar trebuie totusi sa admitem ca sunt mahsini vechi si o oarecare abatere le-o permitem . Cel mai bine te opresti la un centru de schimbat baterii ( au tester de baterie si voltmetru cu sunt si ei isi pot da seama in cazul in care ai o dioda arsa ) . Dupa ce ai montat bateria pe mashina ai "resetat" ECU-ul ca la carte ? 30 de min motorul pornit fara a atinge epdala de acceleratie ? Si apropo 2-3 zile dupa ce ai resetat ECU vei simti cateva fluctuatii de putere si turatie ale motorului datorate resetarii ECU-lui . Deci cu alte cuvinte verifica bateria- releul de tensiune - alternator si in rest nu ar trebui sa-ti faci probleme .. In cazul in care problema persista ..rediscutam ![]() |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Legat de martorul de bord pentru baterie: asa am patit si eu la inceput cu un mic sprit apoi cu unul mai mare, apoi in timpul mersului samd. Era de vina puntea redresoare care contine si carbunii care erau dusi. La mine se aprindea apoi se stingea, avea viata proprie. Am scimbat tot ansamblul, punte-carbuni si de atunci nu mai am probleme. Din ce imi aduc aminte fluctua si intensitatea luminoasa a farurilor odata cu relantiul.
Bafta! |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tomas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 4 January 09 From: RM.VALCEA ![]() |
Treaba cu intensitatea luminilor care scad in relanti si cresc pe acceleratie trebuia sa te conduca sigur catre alternator TAZ,dar la DJ Bonssay cred ca e altceva in afara de alternator,cred ca ar fi vorba de mufa de la debitmetru sau undeva un fir da la masa pe caroserie.
Oricum alternatorul se poate verifica rapid daca ii mai sunt bune diodele sau nu,cea mai simpla varianta :se porneste motorul,se pune voltmetrul pe bornele bateriei, se pornesc ceva consumatori(pozitii,faza lunga,a.c,ventilator de bord),se tureaza motorul la 2500-3000 de ture iar la citire trebuie sa fie peste 13,5V,daca nu inseamna ori releu ars ori punte de diode arsa. 25 Aug 2009, 22:33: Apropo VEPMAN de de 30 de minute si nu 15 minute????????? Fluctuatiile de putere la mine nu s-au simtit din contra raspunde mult mai bine la acceleratie dupa resetare. This post has been edited by tomas: 25 Aug 2009, 22:33 |
--------------------
RENAULT
19 1.8I
1995 BERLINA
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
In cele din urma am fost la mecanic si a desfacut capacul ala unde vin carbunii. Din cate am inteles carbunii sunt buni inca, cca 1.5 cm. Era ceva murdar pe acolo, a curatat iar acum face la fel. Cat de lungi sunt carbunii de noi? Unde e debitmetru asta? si ce ar trebui sa urmaresc la el?
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
tomas |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 4 January 09 From: RM.VALCEA ![]() |
Daca ai F3P trebuie sa ai galeria de evacuare in spatele motorului,iar debitmetrul e deasupra motorului la intrarea in galeria de admisie,daca nu ai asemenea motor oricum acel debitmetru se afla in zona mai sus descrisa.
Rolul debitmetrului este de a da motorului acea cantitate optima de aer,daca mufa e sarita din port merge numai cu benzina si se inneaca de aici si relantiul mic sau oprirea motorului in secunda urmatoare. Ca sa-l gasesti mai repede urmaresti furtunul ce duce de la filtrul de aer la motor la capatul dinspre motor trebuie sa fie si acest debitmetru. Tine-ne la curent oricum |
--------------------
RENAULT
19 1.8I
1995 BERLINA
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Nu se opreste motorul... sta doar la 600 rpm si doar cand e frig afara... orele 4-7. Dupa ce se incalzeste motorul... 5-10 minute sta cum ar trebui. Nu cred ca e de acolo. Desi contrar celor spuse de mecanic eu totusi cred ca e de la alternator. Valorile masurate ma pun pe ganduri. Motor rece fara consumatori=14,39, motor cald fara consumatori 13.40. De ce??? Motor cald cu tot ce inseamna consumator + cd player pornit si faza lunga si aeroterma pornita = 11.30 - asta inteleg. Valorile sunt date la relanti. Si inca ceva: cum va explicati ca la relanti sunt aceste valori cand incep sa turez, valoare creste cu 0.20 maxim si apoi incepe sa scada???
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai noroc schimbi decat carbunii, sau daca ai norocul meu gasesti un fir deslipit in releul de incarcare ( adica schimbi releul).
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 16:20 |