Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Corelare consum cu CB

marsel
post 10 Jun 2009, 20:13
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




Stie cineva daca se poate face cu CLIP-ul o corelare intre consumul real si cel afisat de computer-ul de bord? La VW stiu ca se poate face, si teoretic ar trebui sa se poata face si la Renault (Megane 2.2, 1,9 dci). Ma framanta aceasta problema deoarece am o eroare destul de mare, 8-9%, intre ce arata CB-ul si realitate. De exemplu, daca pe CB imi arata un consum mediu de 6,7%, cel real, verificat la pompa, este in jur de 7,2-7,3%. Calculul il fac la fiecare plin, cand resetez si CB-ul, deci eroarea de la pompa o elimin, deoarece la fiecare plin apar diferente intre ce afiseaza CB si cat alimentez.
La Logan, se poate face o resetare mai ampla a CB-lui, din meniul de diagnoza, fara conectarea CLIP-lui, resetare care reinitializeaza si sonda din rezervor, dar si consumul afisat pe CB. La Megane, am intrebat mai demult la reprezentanta si mi-au spus ca nu se poate face o astfel de resetare. In schimb, nu am intrebat daca se poate face aceasta corelare de care v-am spus mai sus. Sper sa-mi fac timp zilele astea si sa intru pe la vreun dealer. Pana atunci, poate ma ajutati voi!
Drumuri bune!


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 11 Jun 2009, 00:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




stiam ca parca iti spune in modul de test si cati litri de benzina mai ai in rezervor. Incearca sa vezi daca aici iti arata info corecta. Faci plinul, mergi 100km, vezi cati litri iti arata CB ca mai ai in rezervor si apoi te duci la pompa si faci plinu si vezi daca intra tot atat si in rezervor.


--------------------
Renault Megane III 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC - N-am...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 11 Jun 2009, 05:53
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




Am specificat mai sus ca este vorba de Megane 2.2.Acest model nu are aceasta optiune! Doar la Megane 2.1 poti vedea cati litri mai ai in rezervor, la Logan...


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 11 Jun 2009, 12:07
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.353
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Se poate face corelarea cu o resoftare ECU injectie, insa daca te-a mancat undeva sa-ti faci "Tuning by TCM ", te multumesti cu efectele. De ce credeai ca se lauda baietii cu scaderea consumului, ca doar modifica si ce afiseaza calculatorul de bord?
Anvelopele au dimensiunile originale?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 11 Jun 2009, 16:29
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




Da, anvelopele sunt cele stock, 205/55/16.
Resoftare ECU injectie, tuning..., nu-i cam tot aia? Si apropos de "Tuning by TCM", nu e prima masina facuta la Dragos Voinea, ci a-3-a, si vreau sa te asigur ca e prima data cand mi se intampla necorelarea asta, intre ce afiseaza CB si real. Deasemenea, problema este expusa si lui Voinea, care m-a asigurat 100% ca fisierul este OK, si nu are nici o influenta asupra a ceea ce arata CB.
In alta ordine de idei, am fost azi la dealer-ul din Oradea, unde am aflat de la tipul de la receptie (care de altfel mi s-a parut ca ar fi cam in plus pe-acolo), ca nu se poate face nimic din CLIP, doar o resetare din maneta de stergator, resetare pe care eu o fac la fiecare alimentare mad.gif . A continuat..., incercand sa ma convinga, ca ceea ce arata CB-ul este 100 REAL, si nu ce alimentez eu la pompa. bash.gif I-am multumit frumos, dupa care am plecat! death.gif
Deci, in consecinta...... chiar nu stiu ce sa-i fac, merg cu ea asa. Am aruncat o privire pe VW forum, si am aflat ca cei cu Octavii si Golfuri, au erori intre 8% si 12%, asa ca ma mai consoleaza acest lucru!


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Jun 2009, 07:02
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.353
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Resoftarea ECU injectie recomandata de mine inseamna fix rescfrierea softului cu unul original din fabrica folosind CLIP-ul, la reprezentanta. Situatie in care ai pierde softul scris de TCM.
Nu am zis ca e prima masina facuta de domnul voinea sau ca nu stia ce face. Insa nu ar fi primul sau ultimul "chiptuner" care altereaza informatiile astea ca CB-ul sa arate un consum mai mic. Ca in cazul tau nu a facut asta... el stie.
Oricum, nicaieri nu zice ca ce da CB-ul e 100% real si fara erori. Orice masuratoare are o marja de eroare, ce vezi tu pe ecranul ala e o marja mai mare. Oricum, cotechul din service avea dreptate, CLIP-ul nu poate modifica/ajusta nimic in directia asta.
Numai bine!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bacu
post 15 Jun 2009, 10:36
Post #7


Membru Privilegiat


Group: Members
Posts: 1.956
Joined: 11 May 06
From: Luxembourg




si eu am 10% eroare de consum la CB, si nu am Chip. eu sunt sigur ca toate megane-urile au, numai ca nu recunosc posesorii lor. tongue.gif


--------------------
Honda CRV 2017 Executive Sensing 1.6 iDtec 9AT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 15 Jun 2009, 11:09
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




10% la 50-55 de litri inseamna 5-5,5 litri. Eu merg de la plin la rezerva si cat zice CB ca am consumat, atata imi intra, +/- 0.1 litri. Crezi ca nu recunosc?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bacu
post 16 Jun 2009, 13:20
Post #9


Membru Privilegiat


Group: Members
Posts: 1.956
Joined: 11 May 06
From: Luxembourg




poate la megane 2.1. era mai corect... si eu fac la fel ca tine, bag cam 53 de litri pana la prima oprire a pompei (nu bag motorina 'ochi'), iar calculatorul de bord imi arata ca am consumet 48 litri de la ultimul plin. si mai stiu cel putin 1 megane 2.2 la care apare acelasi fenomen.

sincer, nu ma intereseaza prea mult acest aspect, insa mi se pare cam aiurea pentru o marca care se respecta... smile.gif


--------------------
Honda CRV 2017 Executive Sensing 1.6 iDtec 9AT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 16 Jun 2009, 13:35
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




10%, chiar si 8-9% cat zice initiatorul topicului, mie mi se pare o eroare imensa... inseamna ca daca mai e si pe "-" cum zici, cand se aprinde martorul si ar trebui sa mai ai vre-o 7 litri, de fapt risti sa nu ajungi nici pana la prima pompa...


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bacu
post 16 Jun 2009, 20:31
Post #11


Membru Privilegiat


Group: Members
Posts: 1.956
Joined: 11 May 06
From: Luxembourg




? pai ce tu te uiti pe CB ca sa vezi cata benzina mai ai? nu te uiti la indicatorul de benzina?

This post has been edited by Bacu: 16 Jun 2009, 20:31


--------------------
Honda CRV 2017 Executive Sensing 1.6 iDtec 9AT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 16 Jun 2009, 21:14
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




QUOTE(marsel @ 11 Jun 2009, 17:29)
Am aruncat o privire pe VW forum, si am aflat ca cei cu Octavii si Golfuri, au erori intre 8% si 12%, asa ca ma mai consoleaza acest lucru!
*




si aia au scris in semnatura ce ai scris si tu icon_twisted.gif


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 16 Jun 2009, 21:27
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




QUOTE(caktuss @ 16 Jun 2009, 21:14)
si aia au scris in semnatura ce ai scris si tu  icon_twisted.gif
*


Si tu si Einstein sunteti foarte "draguti". mad.gif
Am mai spus si o repet: nu e prima masina resoftata la firma cu pricina, si la nici una din ele nu au fost erori, cu aceasta exceptie.


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freelif3
post 13 Jan 2016, 06:15
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 6 May 15
From: București




CB, de unde isi ia datele de consum pentru cati litri s-au consumat de bezina?
M-am trezit zilele trecute ca acul, indicatorul de benzina, a scazut, desi initial cand am alimentat, 20 litri, era mai sus. Si de obicei cand aveam in rezervor 24 litri, era pe la mijloc acul.

Intreb in ideea, ma pot baza pe cat imi spune CB, ca s-a consumat bezina sau tot acul, indicatorul de bezina e baza?

This post has been edited by freelif3: 13 Jan 2016, 06:17


--------------------
Renault Megane III 2013 1.5 110 81kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_X
post 13 Jan 2016, 07:46
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 17 October 15
From: Brașov




Eu m-aș baza pe indicatorul de benzină, nu pe CB (deși la mine a fost între o diferență de vreo 0.4% la consumul mediu și 100% corect).

Cred că funcționează așa: indicatorul este electro-mecanic și dacă nu este stricat ceva pe acolo, arată bine. Are un plutitor care, în funcție de poziția unde este, trimite un semnal și indicatorul se poziționează în consecință.

CB funcționează altfel: măsoară cantitatea de benzină care trece prin injectoare, returul, măsoară km parcurși și, cu puțină matematică, iese consumul. Aici mai apare o problemă: CB își ia informația despre cantitatea de benzină din rezervor de la plutitorul ăla de mai devreme și nu cred că poate face diferența între un plin până când se oprește pompa și un plin forțat până în gură. La ambele plinuri, CB primește informația că ai 55 l și de acolo începe numărătoarea inversă. Plus eroarea la măsurarea distanței, plus eroarea la măsurarea cantității de benzină consumate/returnate.

De-aia spun că la indicator șansa să greșească este mai mică.


--------------------
Renault Megane II 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Jan 2016, 08:16
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




E gresit spus ca se "masoara cantitatea de benzina care trece prin injectoare".
ECU stie intotdeauna cat e timpul de injectie.
Sunt cunoscute si debitul si presiunea de benzina create de pompa.
Cu informatiile astea ECU stie oricand cata benzina consuma la fiecare deschidere a fiecarui injector.
Daca vreuna din valorile de mai sus variaza din cauza uzurii, vreunui defect etc apar diferente intre consumul indicat de CB si cel real.

Sonda litrometrica e... informativa.
Eu m-as baza mai mult pe CB decat pe indicatia sondei.

This post has been edited by R19/16v: 13 Jan 2016, 08:16


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 13 Jan 2016, 08:35
Post #17


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Clar CB e mult mai exact. Mai ales la Megane, unde sonda are o perioada de esentionare imensa. Adica ea nu masoara in timp real cati litri sunt in rezervor. Masoara la plin gen sau cand alimentezi si pe urma se foloseste de informatii din CB pentru ca a scadea acul.

Asta se vede cel mai usor cand ai GPL. Ca masina citeste initial ca ai juma de rezervor. Mergi pe GPL vreo 500 de km si scade benzina pe rezerva. Dar de fapt nu ti-a consumat deloc benzina. Ci el doar crede ca a consumat benzina si scade cantitatea din ce a citit el acum 100 de ani cu sonda.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_X
post 13 Jan 2016, 11:36
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 17 October 15
From: Brașov




Da, explicațiile voastre au sens și este posibil să greșesc. Să înțeleg că singura informație pe care și-o ia CB de la sondă este cantitatea inițială de combustibil din rezervor? Sau se face o corelare periodică între sondă și CB?

This post has been edited by Mr_X: 13 Jan 2016, 11:37


--------------------
Renault Megane II 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Jan 2016, 11:59
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Cum spuneam - informativa, ca minutele de Windows smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 13 Jan 2016, 18:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 944
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




Aceeasi problema, la fiecare aprindere de rosu resetez cb dupa care alimentez. De vre o 3 ani imi iese lipsa intre 3 si 5 litri fata de momentul in care tipa ca am intrat pe rosu si cat am eu consumat pe cb. Am intrebat la renault si explicatia ar fi ca in timp se decalibreaza sonda litrometrica, si nu ca ar fura cei de la benzinarie cum zic eu. Precizez ca am alimentat din mai multe locuri si aceeasi diferenta iese mai mare vara adica 5 litri ai mai mica iarna 3,5 litri probabil datorita dilatarii si contractarii rezervorului. Eu am testat rezerva de 10 litri cat zice in manual pana la 8 litri consumati pe cb dupa ce a tipat ca e pe rosu


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp 26-10-2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 13 Jan 2016, 18:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




ce probleme aveti si voi.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_X
post 13 Jan 2016, 20:01
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 17 October 15
From: Brașov




QUOTE(valikris2002 @ 13 Jan 2016, 18:12)
Aceeasi problema, la fiecare aprindere de rosu resetez cb dupa care alimentez. De vre o 3 ani imi iese lipsa intre 3 si 5 litri fata de momentul in care tipa  ca am intrat pe rosu si cat am eu consumat pe cb. Am intrebat la renault si explicatia ar fi ca in timp se decalibreaza sonda litrometrica,  si nu ca ar fura cei de la benzinarie cum zic eu. Precizez ca am alimentat din mai multe locuri si aceeasi diferenta iese mai mare vara adica 5 litri ai mai mica iarna 3,5 litri probabil datorita dilatarii si contractarii rezervorului. Eu am testat rezerva de 10 litri cat zice in manual pana la 8 litri consumati pe cb dupa ce a tipat ca e pe rosu
*



Asta înseamnă că CB îți afișează un consum foarte bun dar, în realitate, este mai mare cu vreo 0.5-0.6% . Corect?


--------------------
Renault Megane II 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Salinas
post 13 Jan 2016, 21:00
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 18 November 12
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 13 Jan 2016, 08:35)
Clar CB e mult mai exact. Mai ales la Megane, unde sonda are o perioada de esentionare imensa. Adica ea nu masoara in timp real cati litri sunt in rezervor. Masoara la plin gen sau cand alimentezi si pe urma se foloseste de informatii din CB pentru ca a scadea acul.

Asta se vede cel mai usor cand ai GPL. Ca masina citeste initial ca ai juma de rezervor. Mergi pe GPL vreo 500 de km si scade benzina pe rezerva. Dar de fapt nu ti-a consumat deloc benzina. Ci el doar crede ca a consumat benzina si scade cantitatea din ce a citit el acum 100 de ani cu sonda.
*



Corect spus. Am observat si eu ca, la pornire, citeste nivelul benzinei din rezervor. Apoi incepe sa scada acul, in functie de distanta parcursa, desi am mers numai pe GPL. La prima repornire, iar arata nivelul initial al benzinei, pentru ca nu consumase, de fapt.


--------------------
Renault Megane 2.1 Grandtour 1.6 16v Privilege 2004 cu GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 16:33
Dacia