Accident fatal la raliul Iasului
![]() ![]() ![]() |
Accident fatal la raliul Iasului
RadNoise |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
- IS - 07 - CZE
1999 Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|||
yonutz84 |
![]()
Post
#2
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
Condoleante
![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
- IS-07-XXX
2006
|
|
andurs |
![]()
Post
#3
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Condoleante.
![]() Cand am ajuns eu pe acea speciala deja plecase. Mai jos, o fotografie de pe speciala 6. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Attached thumbnail(s) 104_4302.jpg ( Size: 741.78k ) Number of downloads: 1545 |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Adrian00 |
![]()
Post
#4
|
![]() .................... Group: Members Posts: 1.463 Joined: 2 April 08 From: Alba ![]() |
Am vazut si eu azi la stiri...Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!
|
--------------------
Audi
A4 B6
2001 1.9 TDI
|
|
bebecool |
![]()
Post
#5
|
![]() Doctor de oase Group: Members Posts: 549 Joined: 26 October 06 From: Pa scaun ![]() |
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. Totusi am semne de intrebare de ce nu a rezistat masina. Am vazut alte accidente mai grave la CM de raliuri si au scapat cu viata pilotii.
|
--------------------
Renault/Opel
Megane 2 1.5dci 80cp/ Focus 2 1.6Tdci 2009
- B-08-BBM
2007 Banii fac fericirea celor care nu merita alta fericire. (G. Gesbron)
|
|
loganfan2008 |
![]()
Post
#6
|
![]() Volvo Group: Members Posts: 392 Joined: 6 May 08 ![]() |
pai normal ca masinile de curse nu mai au structura de rezistenta ca atunci cand au iesit pe poarta uzinei, acestea fiind "usurate" la maxim...
am vazut si eu masina avariata la stiri, parerea mea e ca aceasta nu arata ca dupa un accident mortal; asteptam sa vedem ce zic medicii legisti, care au fost cauzele decesului... |
--------------------
Volvo
S40
1996 Swedish car
|
|
Dsign |
![]()
Post
#7
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
@loganfan, vorbesti balarii. Masina este usurata, insa nu se poate inscrie la competitie fara cusca de protectie. Lasati-i pe specialisti sa analizeze, nici un accident nu seamana cu altul
|
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai astea de raliuri nu au roll cage? sau cum naiba s-o numi cusca aia din fiare?
Aia prin WRC se dau cu ele peste cap de le sar ochii, cad in rape, n-am auzit sa moara nici unu de curand... cred ca a fost prost facuta protectia din interiorul masinii... Sper sa nu vb prostii This post has been edited by Cocojambo: 24 May 2009, 07:58 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
- B-86-...
2006 -
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Orice masuri de securitate ar avea pilotul- scaune scoica, centuri in "n" puncte, roll-bar, casca, combinezon- in cazul unui impact nu prea se poate evita un singur lucru: lovirea organelor interne de coaste si alte oase dinauntrul nostru. Acest lucru poate cauza hemoragie interna sau cine stie ce se mai rupe si ne uitam la masina lovita, vedem ce urmele impactului nu au ajuns la pilot, si ne intrebam cum a fost posibil sa moara...
In acest caz, conteaza varsta si norocul. Dumnezeu sa-l ierte! |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
yonutz84 |
![]()
Post
#10
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
Astia de la stiri vb prostii din 3 surse diferite toate difera intre ele. cele mai sf iste fiind de la protv! citeam ieri comentariile useri lor postate la stirea de pe www.antena3.ro si spuneau ca ar fi fost intacta cusca si au taitat o ce i de l smurd, etc. Si tind sa i cred pe ei decat stirile care vor sa fie cat mai spumoase. Oricum cuvintele sunt de prisos....
|
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
- IS-07-XXX
2006
|
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(loganfan2008 @ 24 May 2009, 08:05) pai normal ca masinile de curse nu mai au structura de rezistenta ca atunci cand au iesit pe poarta uzinei, acestea fiind "usurate" la maxim... am vazut si eu masina avariata la stiri, parerea mea e ca aceasta nu arata ca dupa un accident mortal; asteptam sa vedem ce zic medicii legisti, care au fost cauzele decesului... QUOTE(Cocojambo @ 24 May 2009, 08:58) Pai astea de raliuri nu au roll cage? sau cum naiba s-o numi cusca aia din fiare? Aia prin WRC se dau cu ele peste cap de le sar ochii, cad in rape, n-am auzit sa moara nici unu de curand... cred ca a fost prost facuta protectia din interiorul masinii... Sper sa nu vb prostii Moama. Ce de experti pe aici, sa moara Cici Balerina (Copyright Marty) Pai baaaa, daca in loc sa va dati cu parerea ati incerca sa si intelegeti cate ceva poate nu ar mai iesi tampenii dinastea fenomenale. @Exportu' loganfan2008 Masinile se usureaza. Se da jos tot antifonu, toata plasticaraia se pune capota de carbon si alte cenzuraturi? De ce? Pentru a usura masina, dar mai ales a compensa greutatile adaugate de roll-cage and shit. Masina ta in veci nu o sa aiba nici jumatate din rigiditatea unei caroserii de masina de raiul. Sa iti vad io oalele dupa ce aterizezi de la 2 metri inaltime. @Expertu' Cocojambo Poate nu ai aflat pana acum, dar te anunt ca la un impact poti muri si daca masina NU se atinge deloc de tine, NU te loveste deloc, NU te striveste deloc. Ghici de ce? Da, ai ghicit, deceleratia mare poate provoca leziuni interne. Altfel spus, te omori singur. Propria ta masa, propria ta inertie te ucide. NU masina. Si uite asa te alegi cu o ruptura de splina, una de ficat, creierul se deplaseaza mult prea mult in craniu si te alegi cu cateva comotii serioase. Noah, sa te vad ca mai supravietuiesti. Multe tragedii din raliuri soldate cu morti sau doar raniti fix asa se produc. Rareori vezi genul de traume care le vezi pe sosele. Sunt, dar mai rar. Iar explicatia se gaseste in paragraful anterior. Roll-cage-ul, scaunul si centura speciala au grija sa nu ajugi carne tocata ca in cazul masinilor normale. Asteptam alti experti. R.I.P. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
yonutz84 |
![]()
Post
#12
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
Acu sper sa nu vina unu sa zica ca era reno masina si de aia o murit! ca mai auzeam eu comentarii la unii!!
![]() Attached thumbnail(s) DSC_1573.jpg ( Size: 728.72k ) Number of downloads: 1356 DSC_1586.jpg ( Size: 796.47k ) Number of downloads: 1241 |
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
- IS-07-XXX
2006
|
|
stanyc2003 |
![]()
Post
#13
|
![]() Omu cu Fluensu' Group: Members Posts: 622 Joined: 2 December 08 From: Bucharest ![]() |
faptul ca a murit nu neaparat are legatura cu ranforsarea masinii. te poti impiedica pe strada si mori, asa ca... Dumnezeu sa-l ierte
|
--------------------
Renault
Fluence
- numere roșii
2010,1,5 dci, 105 CP, negru metalizat
|
|
Dsign |
![]()
Post
#14
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
In continuare se da vina pe pilot si pe greselile sale de pilotaj. Ca de obicei, la noi, mortul e de vina!!!
Am citit declaratiile lui Daniel Onoriu, unul dintre participantii la raliuri (anul acesta nu alearga la CNR, doar la Viteza in Coasta) si acesta spunea ca locul in care s-a pierdut Girbocea este de fapt o linie dreapta de 2.5 km, pe care unii piloti o abordeaza cu 5 Plin si pe care masinile ajung la viteza de varf. Linia asta dreapta este un drum denivelat, ingust, pe marginea caruia sunt copaci foarte aproape de calea de rulare. La viteze de 200km/h+ masina devine destul de instabila. Daca tot nu se renunta la proba speciala respectiva, Onoriu spunea ca ar trebui montate sicane pentru reducerea vitezei in zona respectiva. De ce nu trebuie invinuit pilotul? Pentru ca este o competitie contra cronometru, este normal ca acesta sa incerce sa mearga la limita. Cine trebuie invinuit? Organizatorul competitiei si responsabilul pentru securitate. De multe ori plangerile pilotilor, mentiunile acestora legate de traseu sunt ignorate complet. Imi pare rau ca vad atitea pareri neprofesioniste, atati necunoscatori care arunca vorbe cretine, mai ales in mass-media. Se promoveaza acest sport (care este de o mie de ori mai frumos ca fotbalul) doar prin aspectele sale negative SA NE FIE RUSINE. |
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu trebuie învinuit pilot, dar nici atât de mult organizatorul.
Raliul este un sport periculos! Dacă ne apucăm să modificăm relief, să tăiem copaci, să punem șicane și ziduri de protecție din anvelope, facem curse de circuit... Cât costă să amenajezi astfel un traseu de până la câteva sute de kilometrii pentru un singur raliu??? Când te înscrii într-o asemenea competiție, ar trebui să fii conștient că vei concura la câțiva centimetrii de copaci, stânci, capete de pod... Fiecare trece pe lângă sau prin ele după preferință și putință, cu o viteză mai mică sau mai mare, după curaj sau inconștiență... This post has been edited by MAERSK: 26 May 2009, 09:40 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
roland |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Masinile sunt facute sa se deformeze. Cu cat se deformeaza mai mult, impactul e atenuat, deceleratia scade.
Stiu pe cineva care s-a lovit cu un Audi vechi (de ala beton) de un copac, habitaclul era intact, dar omul a murit. Leziuni interne. Daca masina s-ar fi deformat controlat, ca astea moderne, socul era absorbit si poate scapa. E ca diferenta intre a da cu capul de un zid de beton si un zid de BCA. BCA-ul se sparge si socul e mai mic. |
--------------------
.
.
.
|
|
Dsign |
![]()
Post
#17
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
N-a zis nimeni nimic de modificat relief sau de facut balarii pe traseu. Sa stii ca chestia cu sicanele se foloseste in WRC destul de des.
@roland, nu e cazul sa facem comparatii, pentru ca o masina de raliu se comporta altfel la impact. Pentru a vedea exact cum se construieste o masina de raliu, puteti urmari topicul despre Logan D1A de aici, de la stiri. |
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, mai ales în Finlanda...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(loganfan2008 @ 24 May 2009, 07:05) pai normal ca masinile de curse nu mai au structura de rezistenta ca atunci cand au iesit pe poarta uzinei, fuarte tare..dar , de fapt, structura de rezistenta la astea de competitie e de multe ori mai buna decat cand a iesit din fabrica. In rest, pilot amator de profesie afacerit + ceasul rau, s-a intamplat necazul...nu masina e de vina, ci fizica, nu viteza omoara, orpirea brusca, nu face bine organelor interne, masina s-a comportat bine, o masina de serie se rupea in doua sau se facea colac daca o lovea copacul cu 140 la ora din lateral. EDIT, mi-a scapat, vad ca si driverx e de acord cu mine ![]() This post has been edited by argon: 26 May 2009, 10:22 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Dsign |
![]()
Post
#20
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Si lumea ma considera nebun ca vreau sa-mi pun roll-cage in masina de strada. Chiar daca pretul este de 1000e, voi face aceasta nebunie, pentru ca merita.
|
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#21
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Merită... salvează mașina, nu pe tine...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
driverx |
![]()
Post
#22
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.639 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
QUOTE(Dsign @ 26 May 2009, 09:30) ... spunea ca ar trebui montate sicane pentru reducerea vitezei in zona respectiva. Sicana chiar nu merge pus acolo, dar se poate scurta proba speciala sa se termine acolo(accidentul sa intamplat la 2 km de finish). QUOTE(argon @ 26 May 2009, 10:15) fuarte tare..dar , de fapt, structura de rezistenta la astea de competitie e de multe ori mai buna decat cand a iesit din fabrica. Omu' isi dadea cu parerea in necunostinta de cauza, ca sa nu mai faca greseala a 2-a oara ii pun niste poze. Asa se pregateste un sasiu de masina de raliu. 43388541.th.jpg 52431173.th.jpg 25581773.th.jpg 95911939.th.jpg 82879398.th.jpg b11a.th.jpg b13b.th.jpg b14p.th.jpg b15npi.th.jpg b16p.th.jpg b19x.th.jpg b20k.th.jpg b21j.th.jpg b22i.th.jpg b23p.th.jpg b24o.th.jpg b25k.th.jpg b26.th.jpg b27l.th.jpg b28v.th.jpg Ghici cu cat e mai solid/rigid sasiul asa pregatit fata de unul de serie? Pentru un exemplu, ce crezi ca s-ar intampla cu o masina de strada daca ar face asta? |
--------------------
Renault
Megane R26
- XX-xx-xxx
2008
|
|
yonutz84 |
![]()
Post
#25
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
Linia aia dreapta nu are 2.5 km ceva mai putin, este un camp si nr copacilor este mic.. Pilotul a avut ghinionul sa loveasca copacul daca se intampla cu 2 m mai devreme altfel era situatia. Pe acea speciala drumul este ff ingust si sunt podete ff inguste fix cat e o masina. Am vazut astfel de podete pe la inceputul specialei chiar dupa o linie dreapta, deci zone periculoase sunt foarte multe. Si anul trecut s a organizat raliul tot pe acea bucata numai ca traseul era impartit in 2 speciale. Din ce citeam pe un site auto masina ar fi avut cca 140km/h in linia aia dreapta.
|
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
- IS-07-XXX
2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#26
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Deviem de la subiect cu niste pareri pe care le-ati tine pentru voi dragilor.
Masina mea are deja scaune de competitie, omologate, Sparco EVO, centuri de siguranta in 4 puncte Sparco, omologate, suporti de scaun cu cadru din teava patrata. Ce repede ati sarit voi cu comentariile voastre (altadata erati mai nostimi). Fiti siguri ca am studiat nitel problema si un roll-cage nu este intotdeauna o adunatura de fiare care te lovesc in caz de impact. Ideea e de rigidizare a ansamblului, in timp ce partea deformabila controlat ramane neschimbata. Oricum, daca ti-e scris sa mori, mori si de la o coaja de mar inghitita aiurea, cum spunea un coleg mai sus Ideea e ca s-a pierdut un om si nimic nu-l mai poate aduce inapoi. |
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Problema este ca daca nu porti casca de protectie vei da cu capul de rollbar in caz de impact lateral sau chiar fata...
|
--------------------
Renault
Megane R26
- XX-xx-xxx
2008
|
|
Dsign |
![]()
Post
#28
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Oricum dai cu mecla de toti peretii in caz de ceva. Stii ca se pot izola tevile cage-ului.
In caz de accident, doar bulanul si D-zeu te mai scapa. |
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Rollbarul este montat mult mai in interior fata de usa de exemplu, deci esti cu capul mult mai aproape de el ->sansele sa dai cu capul de el sunt mai mari decat sa dai de usa daca n-ai avea rollbar. Iar buretele ala care se pune pe el nu o sa te ajute de loc. Am vazut casti sparte de la impactul cu rollbarul...
Iar problema cu centurile in 4 puncte e ca la un impact frontal dur s-ar putea sa se fractureze coloana cervicala mult mai usor decat daca ai avea centuri normale si airbag (asta daca nu ai purta un dispozitiv HANS tot timpul)... In loc sa-ti montezi un rollbar de competitie, mai bine ti-ai suda sasiul calumea (asta i-ar creste rigiditatea foarte mult) si i-ai monta un rollbar de strada(numai in spate, ar trebui sa scoti bancheta)... This post has been edited by MihaiD: 26 May 2009, 13:47 |
--------------------
Renault
Megane R26
- XX-xx-xxx
2008
|
|
driverx |
![]()
Post
#30
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Well. N-are rost sa ne contram acuma prea mult. Eu de exemplu dau cu capul si de plafon (cand mai ies din masina). Si a mea nu are roll-bar. Dar noah. Dsign or fi mai mic.
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 21:51 |