Senzor temperatura aer, caut disperat - va rog.... ajutor
![]() ![]() ![]() |
Senzor temperatura aer, caut disperat - va rog.... ajutor
tazmaniandevil |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|||
mihai1677 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Te duci frumos la Conex electronic, pe Maica Domnului, si ceri un termistor NTC 2k7, si o sa iti dea piesa care lipseste intre cele doua fire, apoi cu ajutorul unui letcon, o lipesti de firele ramase de la vechiul senzor, cost aproximativ 1,5 ron. (PS: rasucesti piciorusele piesei de piciorusele ramase ale fostei piese apoi aplicat fludorul).
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
deci urmatoarele repere din poza atasata:
11. captor presiune 8933002735 - 110.13 euro fara tva 8. alt captor presiune - 7700706876 - 141.61 euro fara tva sau cum zice mihai mult mai ieftin ![]() Attached thumbnail(s) image002.jpg ( Size: 47.94k ) Number of downloads: 3674 |
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Rezultate cautari:
- la reprezentanta nu le mai apare reperul nici pe comanda (expresia folosita fiind "e mort de tot") - la demolari aceeasi situatie pe tot bd. Mihai Bravu asa ca am 2 variante: 1. fac cum a zis Mihai si merge, caz in care e invitat la o bere 2. mai caut pe fundeni la piciorul podului, caz in care tot dau o bere concluzie: hai la bere (suc pentru soferi ![]() maine ma duc pe maica domnului sa rezolv treaba oare, nu se poate lega si de senzorul de apa ? in paralel 2 fire . . .? valorile ar fi cam aceleasi... oricum incerc mai intai cum zice Mihai si apoi vedem Salutare si multumesc de promptitudine! Salutare in special pentru Mihai, Zeu si R19/16v. Respect |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit pe str. Maica Domnului doar termistor NTC 2K2 in loc de 2K7. Am montat. S-a mai schimbat mersul masinii, adica a mai scazut relantiul pe la 950-1000 rpm. cand se incalzeste creste putin peste 1000. O sa il caut pe cel 2K7. este o mare diferenta de pret intre ce luam de pe raft si costul de productie. fantastic!
atasez si ceva poze inainte si dupa, plus poza cu motorasul pas cu pas desfacut in care se vede vaselina pietrificata... Multumesc de pont, Mihai. Cand esti disponibil sa dau berea? Mai adaug un document word cu descrierea termistorilor. Attached thumbnail(s) DSC00034.JPG ( Size: 134.69k ) Number of downloads: 4195 DSC00037.JPG ( Size: 191.38k ) Number of downloads: 3872 DSC00040.JPG ( Size: 655.97k ) Number of downloads: 3806 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
E 99% ok cu termistorul, nu e de acolo relanti, curata motoras relanti, apoi uitate la toate furtunelele sa nu ai unul fisurat, a doua treaba uita-te la topicul tutorial "consum mare monopunct", ai cateva sfaturi acolo cu resetat computer, verificare circuit vapori benzina, etc
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
pai de la topicul ala am inceput sa imi bag unghiuta in senzorii aia... a fost sutul de care aveam nevoie
![]() acuma alta intrebare: are ceva daca nu am rasucit firele? ca nu aveam loc de manevra sa le rasucesc, le-am aliniat si le-am lipit. am citit pe un forum ca fludorul se topeste pe la 320 grade Celsius. sper sa nu ajunga vreodata acolo !!! am fost in probe cu ea astazi. pana la munca in Chitila si inapoi. se vede mare diferenta la consum. acum pot sa zic ca s-a redus pe la 9% (urban), ceea ce este o mare diferenta la masina mea. Atat cu vestile bune. acum alea proaste. la intoarcerea de la munca am avut neplacuta surpriza sa vad ca temperatura apei in martorul de bord fluctua de ma gaseau toti d...cii de la linia a 2-a pana sub prima si invers dar brusc, nu liniar, dar mai apoi s-a stabilizat undeva sub a 2-a linie, de mers urban.... eu o tot dau pe harta pe care tre s-o faca ECU dupa resetare. voi ce ziceti de asa ceva? a mai patit-o careva? Mihai, cand dau berea? sau sucul? sau pizza? |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
nea flo |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 17 March 09 ![]() |
cauta pe net firma go auto ,si vei primi acasa toate piesele necesare la preturi fara concurenta ,daca nu gasesti i-ti trimit eu maine telefonul lor
|
--------------------
logan breack
logan breack
2008 laureat
- B 50 S F J
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca variatia asta brusca se intampla o singura data e normal, si anume deschide termostatul in radiator este apa ceva mai rece prima data, acul cade brusc.
Daca face mereu, ori ai un contact imperfect la sonda, ori instalatia de racire are aer, (dispare apa din borcan?). PS: si la mine s-a simtit la consum cand am schimbat sonda, dar mai ales la demaraj in sensul reducerii acestuia, trebuia sa retrogradez in a4a pt depasiri in forta, initial depaseam lejer cu a5a. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Problema este ca avand motorul cald indicatorul arata motor rece, in jur de 20 de minute, apoi iarasi isi revine si tot asa. O sa il iau la puricat si pe asta. Pe undeva e frumos sa mai si surubaresti, mai ales daca ai rezultate.
Cauze: 1. contact imperfect 2. senzor defect Cautam |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Am cautat cauza si se pare ca senzorul de aer este problema. Am deconectat mufa acestuia si sonda a inceput sa se comporte normal din nou. Am deconectat si sonda de temperatura apa, cea de pe pompa de apa, si in bord tot imi indica temperatura! Probabil sonda de temperatura a apei, cea de pe galeria de admisie, da in bord semnal... (?) Uimire totala... In final am pus totul la loc fara a mai incerca sa mai inteleg.
Am omis sa va spun ca masina avea la origine un bord foarte sarac, adica doar indicator nivel carburant in rezervor si vitezometru. Pentru temperatura apei avea doar un bec rosu, probabil cand ajungea sus se aprindea pentru atentionare. L-am schimbat cu unul complet, cu vitezometru, turometru, indicator temp apa, indicator nivel carburant si inca unul care banuiesc ca este pentru nivelul uleiului din motor. Poate ca nu sunt compatibile, sau poate vin prea multe informatii... contradictorii. O alta cauza presupusa de mine ar fi rezistenta prea mica a termistorului, care la temperatura mare indica o rezistenta prea mica (90 grade C=120 Ohmi) fata de 300 ohmi cat da cartea, daca imi aduc bine aminte. O sa incerc sa pun un termistor de rezistenta mai mare sau unul mai exact, cu toleranta mai mica. Majoritatea celor de pe piata sunt cu toleranta de 10-20%, ceea ce mi se pare mare (la 3000 sunt 300-600 Ohmi). Oricum, astept concediul sa am ceva mai mult timp de manevra dar promit sa va tin la curent cu evolutia reparatiilor. In alta ordine de idei, vreau sa schimb si rulmentii de pe mijlocul puntii spate. A facut cineva asa ceva? Poate sa imi impartaseasca din experienta lui? Va salut cu faza mica ![]() |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca citeai cu atentie tutorialul, observai ca sonda pt temp apa a ceasului din bord este alta decat cele de pe galerie.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Tutorialul l-am citit, de aici si uimirea mea. Din ce am inteles eu sondele (apa,aer) de pe galerie + sonda de oxigen + sonda sarcina + cititorul de rotatie + senzorul de presiune absoluta comunica direct cu ECU, iar acesta din urma comanda injectorul in functie de valorile primite. Pentru ceasurile de bord sunt sondele de apa (de pe pompa) si cea de ulei de sub distribuitor. Uimirea mea consta in faptul ca fara senzorul de pe pompa cuplat, tot am valoare in bord... de unde vine semnalul? Si inca ceva: la accelerare brusca scade valoarea afisata in bord. Banuiesc ca intra mai mult aer in galerie si raceste termistorul>rezistenta mai mare>in bord temperatura mai mica. Eu NU reprosez nimic, nimanui dintre cei ce m-au ajutat. Doar am facut o constatare. Imi pare rau daca asa a sunat post-ul meu.
![]() Oricum, multumiri inca o data pentru faptul ca macar cititi ceea ce scriu ![]() Am comandat si senzor de apa, de pe pompa, si cel de presiune ulei (cred ca cel de 30 bar este cel corect). Ii inlocuiesc si sper sa fiu cu ceva pasi mai aproape de scopul propus. |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Acum am inteles, tu ai scos sonda de bord, si tot indica, pai ai o problema cu instalatia electrica, ceasul de bord nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie, ce ai observat tu este un efect paralel nu are treaba cu injectia, doar in cazul in care cineva a umblat pe la instalatia electrica. PS am inteles ca bordul tau nu era prevazut cu ceas de temperatura, cine stie cum s-au facut legaturile pe acolo. Ma repet pt temperatura apa ai doua sonde una pe galerie pt ecu, si a doua pt bord, ele nu au legaturi comune.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca trebuie un check-up complet la partea electrica. Multam fain Mihai pentru discutia de azi.
Un link pentru cei interesati de piese si coduri: http://en.calameo.com/subscriptions/48380?...0#paginationTop Sper sa va folosesca. |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Am desfacut aproape toata instalatia azi. Am verificat furtunele de la EGR, canistra si pana la senzor MAP. Toate par in regula.
Cum verific daca senzorul MAP este defect? Aceeasi intrebare si pentru electrovana EGR. Stie cineva? Legat de instalatia EGR: cum trebuie orientata sageata verde a piesei albe rotunde de langa electrovana? cu sageata spre motor sau spre exteriorul masinii? Relantiul sta cam pe la 1300 rpm si ma cam omoara. Am descoperit si cauza fluctuatiei in ceasul de bord a temp apei. Senzorul avea un cablu care avea un papuc... slabit. Sper sa fie asta cauza. Maine facem un test, sper sa fie caldura mare sa vad cum merge. Attached thumbnail(s) DSC00095.JPG ( Size: 841.42k ) Number of downloads: 3403 DSC00085.JPG ( Size: 656.61k ) Number of downloads: 578 DSC00096.JPG ( Size: 816k ) Number of downloads: 556 DSC00094.JPG ( Size: 639.6k ) Number of downloads: 573 DSC00097.JPG ( Size: 793.03k ) Number of downloads: 596 |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul ceasului de bord care arata temperatura apei functioneaza normal. Papucul slabit era vinovat. Asta am rezolvat-o.
Intrebare: cum verific daca senzorul MAP (senzor presiune absoluta) functioneaza normal? Atasez si o poza cu senzorul. Multumesc anticipat. Pentru mihai1677: MULTUMESC!! PS scuze de majuscule dar vroiam sa subliniez mesajul. Attached File(s) |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
salutare ai acelasi motor ca al meu. la mine statea in 1800. sa vezi de unde era problema..la axul de la clapeta de aer! verifica si tu ca trage aer fals p-acolo! nu te mai chinui sa o desfaci din toate oasele ca si asa e veche si mai rupi cine stie ce!
|
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
cj77shv |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu am inj multipunct pe r21 f3n722 si atunci cand scot furtunul de la senzor motorul se opreste. Asta trebuie sa faca la mine, la tine nu stiu sigur dar poti incerca.
|
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
2008 - Initiale Paris
- CJ-56/95-JON
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc de sfat, o sa incerc.
|
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
vin cu noutati d-alea mari. Am descoperit un loc cu demolari doar de Renault unde exista o carca de piese de R19 ph 1 & 2. Am schimbat sonda de oxigen (Lambda) si electrovana de purjare a canistrei de vapori. Merge mai bine motorul acum. Mai ramane sa schimb si senzor temp. aer si e la marele fix masina (tot are un relanti marisor 1050rpm, zic eu ca de la senzor, la rece e normal). Am schimbat si rulmentii de pe mijlocul puntii spate care faceau un zogomot asurzitor. Acum e mai liniste pe spate decat pe fata. ![]() Multumesc tuturor pentru ajutorul dat si va mai tin la curent cu evolutia masinii, momentan astept salariul sa mai merg pe la demolari. Kit reparatie punte spate (2 rulm + garnitura) 200 RON manopera - 150 RON |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
florin68 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 June 09 ![]() |
tazmaniandevil te rog spune-ne si noua unde ai descoperit piese R19 .caut de ceva vreme
Iti multumeste 0723358514 -Florin |
--------------------
Renault
19 RN 1.4 e
1993 ,1400 cmc ,carburator BICORP Weber32 TLRD R19 ph2 ,1993, hatchback
1390 cmc,59kW [EMAIL]florinvalentin68@yahoo.com[/EMAIL] |
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Fara a face reclama unei societati comerciale adaug adresa aproximativa a atelierului: la intrarea in comuna Magurele, cum vii de la rondul mare unde se termina calea Rahova, parca, mergi cam 2 km sa zic, inainte de a intra in comuna Magurele pe partea stanga este un garaj. La poarta are un panou "piese Renault si Citroen". Proprietar Dl. Mihai, telefon: 0722.343.042
sau pe www.wikimapia.org dai cautare "service dezmembrari auto Renault" sau aici: http://wikimapia.org/#lat=44.3795299&lon=2...muna%20magurele sper sa va foloseasca are cam tot ce vrei Bafta si tineti masinile in stare de functionare... |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
tazmaniandevil |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 21 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare!
Noutati prea mari nu am. Doar ca am schimbat termistorul de 2,2k cu unul de 3k si merge mai bine, consumul cam la fel, adik unul bun pentru oras si ff bun ptr afara. Totul functioneaza pe masina (in sfarsit!) si mai ramane doar sa ma bucur de ea... Bafta maxima la toata lumea! |
--------------------
Renault
19 Chamade
1990 (L532, C3J-710, JB1023)
- B 82 CEM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:22 |