Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Senzor temperatura aer, caut disperat - va rog.... ajutor

tazmaniandevil
post 15 May 2009, 05:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Salutare,
posed de multi ani un R19 Chamade Ph1 care m-a servit credincios in vremuri grele financiar si in care am decis sa bag niste bani (dupa vreo cinci ani...) asa ca am refacut motorul si am schimbat tot ce era evident ca trebuia schimbat, adica tot ce a intalnit mecanicul defect. Din proprie initiativa, in baza unor manuale luate in format electronic de la voi, am inceput sa prind curaj si am bagat unghia si acolo unde mecanicii sau electricienii moderni au zis pas. Asa ca am reparat motorasul pas-cu-pas (curatat, gresat), am masurat cu un multimetru digital senzorii de pe galeria de admisie, cel de apa zic eu in valori normale dar cel de temperatura amestec carburant era cam dus putin... adica nu mai avea nici macar pastila dintre cele doua fire.
Va rog in incheiere sa ma ajutati cu un cod de piesa originala, facet, valeo sau dialogys. Mai spun ca am un prieten care poseda magazin de piese auto noi si l-am disperat si pe ala, cauta de 2 zile si nu gaseste nimic. Vreau sa pun ceva nou pe masina mai ales acum cand am prins mare drag de ea (din nou rolleyes.gif ) iar la Renault cred ca o sa ma scuture rau de bani.
Prin urmare, datele masinii:
Renault 19 Chamade 1990, motor C3J-710
VF1L5320503034329
am nevoie de:
- un senzor de temperatura amestec carburant sau de un cod
de producator sa il identific mai bine;
- programul dialogys sa nu va mai stresez si alta data (locuiesc in Bucuresti, piata Titan sau ma deplasez oriunde in tara pe o raza de 100 Km)
cu multumiri anticipate,
Taz
P.S.
am gasit intr-un topic un cod dar cred ca era vorba de un motor F3N si nu stiu daca se potriveste in primul rand la filet si apoi la valorile masurate (temp/ohm) - 8933002755 - o fi asta?
mi-a adus prietenul meu unul ieri dar nu era nici in valori masurate cu multimetru, nici nu se potrivea la filet desi asa ii dadea programul de la magazin...


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 15 May 2009, 14:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Te duci frumos la Conex electronic, pe Maica Domnului, si ceri un termistor NTC 2k7, si o sa iti dea piesa care lipseste intre cele doua fire, apoi cu ajutorul unui letcon, o lipesti de firele ramase de la vechiul senzor, cost aproximativ 1,5 ron. (PS: rasucesti piciorusele piesei de piciorusele ramase ale fostei piese apoi aplicat fludorul).


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 15 May 2009, 14:34
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




deci urmatoarele repere din poza atasata:
11. captor presiune 8933002735 - 110.13 euro fara tva
8. alt captor presiune - 7700706876 - 141.61 euro fara tva

sau cum zice mihai mult mai ieftin biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
image002.jpg ( Size: 47.94k ) Number of downloads: 3674


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 15 May 2009, 15:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Rezultate cautari:
- la reprezentanta nu le mai apare reperul nici pe comanda (expresia folosita fiind "e mort de tot")
- la demolari aceeasi situatie pe tot bd. Mihai Bravu
asa ca am 2 variante:
1. fac cum a zis Mihai si merge, caz in care e invitat la o bere
2. mai caut pe fundeni la piciorul podului, caz in care tot dau o bere
concluzie: hai la bere (suc pentru soferi blink.gif )
maine ma duc pe maica domnului sa rezolv treaba
oare, nu se poate lega si de senzorul de apa ? in paralel 2 fire . . .? valorile ar fi cam aceleasi... oricum incerc mai intai cum zice Mihai si apoi vedem
Salutare si multumesc de promptitudine!
Salutare in special pentru Mihai, Zeu si R19/16v. Respect


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 16 May 2009, 20:19
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Am gasit pe str. Maica Domnului doar termistor NTC 2K2 in loc de 2K7. Am montat. S-a mai schimbat mersul masinii, adica a mai scazut relantiul pe la 950-1000 rpm. cand se incalzeste creste putin peste 1000. O sa il caut pe cel 2K7. este o mare diferenta de pret intre ce luam de pe raft si costul de productie. fantastic!
atasez si ceva poze inainte si dupa, plus poza cu motorasul pas cu pas desfacut in care se vede vaselina pietrificata...
Multumesc de pont, Mihai. Cand esti disponibil sa dau berea?
Mai adaug un document word cu descrierea termistorilor.

Attached thumbnail(s)
DSC00034.JPG ( Size: 134.69k ) Number of downloads: 4195
DSC00037.JPG ( Size: 191.38k ) Number of downloads: 3872
DSC00040.JPG ( Size: 655.97k ) Number of downloads: 3806


Attached File(s)
Attached File  Rezistoare_Neliniare_Dependente_de_Temperatura_si_Tensiune_Electrica___Termistoare_Varistoare.doc ( 300.5k ) Number of downloads: 290


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 18 May 2009, 15:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




E 99% ok cu termistorul, nu e de acolo relanti, curata motoras relanti, apoi uitate la toate furtunelele sa nu ai unul fisurat, a doua treaba uita-te la topicul tutorial "consum mare monopunct", ai cateva sfaturi acolo cu resetat computer, verificare circuit vapori benzina, etc


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 18 May 2009, 17:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




pai de la topicul ala am inceput sa imi bag unghiuta in senzorii aia... a fost sutul de care aveam nevoie tongue.gif
acuma alta intrebare: are ceva daca nu am rasucit firele? ca nu aveam loc de manevra sa le rasucesc, le-am aliniat si le-am lipit. am citit pe un forum ca fludorul se topeste pe la 320 grade Celsius. sper sa nu ajunga vreodata acolo !!!
am fost in probe cu ea astazi. pana la munca in Chitila si inapoi. se vede mare diferenta la consum. acum pot sa zic ca s-a redus pe la 9% (urban), ceea ce este o mare diferenta la masina mea.
Atat cu vestile bune. acum alea proaste.
la intoarcerea de la munca am avut neplacuta surpriza sa vad ca temperatura apei in martorul de bord fluctua de ma gaseau toti d...cii de la linia a 2-a pana sub prima si invers dar brusc, nu liniar, dar mai apoi s-a stabilizat undeva sub a 2-a linie, de mers urban.... eu o tot dau pe harta pe care tre s-o faca ECU dupa resetare. voi ce ziceti de asa ceva? a mai patit-o careva?
Mihai, cand dau berea? sau sucul? sau pizza?


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nea flo
post 18 May 2009, 19:16
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 17 March 09




cauta pe net firma go auto ,si vei primi acasa toate piesele necesare la preturi fara concurenta ,daca nu gasesti i-ti trimit eu maine telefonul lor


--------------------
logan breack logan breack 2008 laureat - B 50 S F J
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 19 May 2009, 09:46
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Daca variatia asta brusca se intampla o singura data e normal, si anume deschide termostatul in radiator este apa ceva mai rece prima data, acul cade brusc.
Daca face mereu, ori ai un contact imperfect la sonda, ori instalatia de racire are aer, (dispare apa din borcan?).
PS: si la mine s-a simtit la consum cand am schimbat sonda, dar mai ales la demaraj in sensul reducerii acestuia, trebuia sa retrogradez in a4a pt depasiri in forta, initial depaseam lejer cu a5a.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 20 May 2009, 04:45
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Problema este ca avand motorul cald indicatorul arata motor rece, in jur de 20 de minute, apoi iarasi isi revine si tot asa. O sa il iau la puricat si pe asta. Pe undeva e frumos sa mai si surubaresti, mai ales daca ai rezultate.
Cauze: 1. contact imperfect 2. senzor defect
Cautam


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 23 May 2009, 17:52
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Am cautat cauza si se pare ca senzorul de aer este problema. Am deconectat mufa acestuia si sonda a inceput sa se comporte normal din nou. Am deconectat si sonda de temperatura apa, cea de pe pompa de apa, si in bord tot imi indica temperatura! Probabil sonda de temperatura a apei, cea de pe galeria de admisie, da in bord semnal... (?) Uimire totala... In final am pus totul la loc fara a mai incerca sa mai inteleg.
Am omis sa va spun ca masina avea la origine un bord foarte sarac, adica doar indicator nivel carburant in rezervor si vitezometru. Pentru temperatura apei avea doar un bec rosu, probabil cand ajungea sus se aprindea pentru atentionare. L-am schimbat cu unul complet, cu vitezometru, turometru, indicator temp apa, indicator nivel carburant si inca unul care banuiesc ca este pentru nivelul uleiului din motor. Poate ca nu sunt compatibile, sau poate vin prea multe informatii... contradictorii.
O alta cauza presupusa de mine ar fi rezistenta prea mica a termistorului, care la temperatura mare indica o rezistenta prea mica (90 grade C=120 Ohmi) fata de 300 ohmi cat da cartea, daca imi aduc bine aminte. O sa incerc sa pun un termistor de rezistenta mai mare sau unul mai exact, cu toleranta mai mica. Majoritatea celor de pe piata sunt cu toleranta de 10-20%, ceea ce mi se pare mare (la 3000 sunt 300-600 Ohmi). Oricum, astept concediul sa am ceva mai mult timp de manevra dar promit sa va tin la curent cu evolutia reparatiilor.
In alta ordine de idei, vreau sa schimb si rulmentii de pe mijlocul puntii spate. A facut cineva asa ceva? Poate sa imi impartaseasca din experienta lui?
Va salut cu faza mica cool.gif


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 25 May 2009, 15:33
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Daca citeai cu atentie tutorialul, observai ca sonda pt temp apa a ceasului din bord este alta decat cele de pe galerie.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 25 May 2009, 17:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Tutorialul l-am citit, de aici si uimirea mea. Din ce am inteles eu sondele (apa,aer) de pe galerie + sonda de oxigen + sonda sarcina + cititorul de rotatie + senzorul de presiune absoluta comunica direct cu ECU, iar acesta din urma comanda injectorul in functie de valorile primite. Pentru ceasurile de bord sunt sondele de apa (de pe pompa) si cea de ulei de sub distribuitor. Uimirea mea consta in faptul ca fara senzorul de pe pompa cuplat, tot am valoare in bord... de unde vine semnalul? Si inca ceva: la accelerare brusca scade valoarea afisata in bord. Banuiesc ca intra mai mult aer in galerie si raceste termistorul>rezistenta mai mare>in bord temperatura mai mica. Eu NU reprosez nimic, nimanui dintre cei ce m-au ajutat. Doar am facut o constatare. Imi pare rau daca asa a sunat post-ul meu. sad.gif Oricum masina mea a fost ignorata prea mult timp (vina mea), cei ce si-au bagat nasul in ea au fost de o calitate indoielnica iar acum incerc sa o fac sa mearga macar la nivelul la care am achizitionat-o eu. Deci, aveti rabdare cu mine va rog. Daca deranjez pe cineva scuze anticipate. De fiecare data cand deschid capota mai gasesc ba un fir razlet, rupt, pe care ma chinui sa-l cuplez la locul lui, ba un senzor defect. Ma si mir ca mai mergea masina asta...
Oricum, multumiri inca o data pentru faptul ca macar cititi ceea ce scriu wink.gif
Am comandat si senzor de apa, de pe pompa, si cel de presiune ulei (cred ca cel de 30 bar este cel corect). Ii inlocuiesc si sper sa fiu cu ceva pasi mai aproape de scopul propus.


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 26 May 2009, 16:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Acum am inteles, tu ai scos sonda de bord, si tot indica, pai ai o problema cu instalatia electrica, ceasul de bord nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie, ce ai observat tu este un efect paralel nu are treaba cu injectia, doar in cazul in care cineva a umblat pe la instalatia electrica. PS am inteles ca bordul tau nu era prevazut cu ceas de temperatura, cine stie cum s-au facut legaturile pe acolo. Ma repet pt temperatura apa ai doua sonde una pe galerie pt ecu, si a doua pt bord, ele nu au legaturi comune.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 26 May 2009, 21:15
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Hai ca trebuie un check-up complet la partea electrica. Multam fain Mihai pentru discutia de azi.
Un link pentru cei interesati de piese si coduri:
http://en.calameo.com/subscriptions/48380?...0#paginationTop

Sper sa va folosesca.


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 30 May 2009, 12:44
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Am desfacut aproape toata instalatia azi. Am verificat furtunele de la EGR, canistra si pana la senzor MAP. Toate par in regula.
Cum verific daca senzorul MAP este defect? Aceeasi intrebare si pentru electrovana EGR. Stie cineva?
Legat de instalatia EGR: cum trebuie orientata sageata verde a piesei albe rotunde de langa electrovana? cu sageata spre motor sau spre exteriorul masinii?
Relantiul sta cam pe la 1300 rpm si ma cam omoara.

Am descoperit si cauza fluctuatiei in ceasul de bord a temp apei. Senzorul avea un cablu care avea un papuc... slabit. Sper sa fie asta cauza.
Maine facem un test, sper sa fie caldura mare sa vad cum merge.

Attached thumbnail(s)
DSC00095.JPG ( Size: 841.42k ) Number of downloads: 3403
DSC00085.JPG ( Size: 656.61k ) Number of downloads: 578
DSC00096.JPG ( Size: 816k ) Number of downloads: 556
DSC00094.JPG ( Size: 639.6k ) Number of downloads: 573
DSC00097.JPG ( Size: 793.03k ) Number of downloads: 596


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 31 May 2009, 19:45
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Senzorul ceasului de bord care arata temperatura apei functioneaza normal. Papucul slabit era vinovat. Asta am rezolvat-o.
Intrebare: cum verific daca senzorul MAP (senzor presiune absoluta) functioneaza normal?
Atasez si o poza cu senzorul.
Multumesc anticipat.

Pentru mihai1677: MULTUMESC!!
PS scuze de majuscule dar vroiam sa subliniez mesajul.

Attached File(s)
Attached File  senzor_presiune_absoluta.bmp ( 1.37mb ) Number of downloads: 51


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 1 Jun 2009, 08:20
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




salutare ai acelasi motor ca al meu. la mine statea in 1800. sa vezi de unde era problema..la axul de la clapeta de aer! verifica si tu ca trage aer fals p-acolo! nu te mai chinui sa o desfaci din toate oasele ca si asa e veche si mai rupi cine stie ce!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 1 Jun 2009, 14:07
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Eu am inj multipunct pe r21 f3n722 si atunci cand scot furtunul de la senzor motorul se opreste. Asta trebuie sa faca la mine, la tine nu stiu sigur dar poti incerca.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 2008 - Initiale Paris - CJ-56/95-JON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 1 Jun 2009, 19:48
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Multumesc de sfat, o sa incerc.


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 14 Jun 2009, 14:03
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Salutare,
vin cu noutati d-alea mari. Am descoperit un loc cu demolari doar de Renault unde exista o carca de piese de R19 ph 1 & 2.
Am schimbat sonda de oxigen (Lambda) si electrovana de purjare a canistrei de vapori. Merge mai bine motorul acum. Mai ramane sa schimb si senzor temp. aer si e la marele fix masina (tot are un relanti marisor 1050rpm, zic eu ca de la senzor, la rece e normal).
Am schimbat si rulmentii de pe mijlocul puntii spate care faceau un zogomot asurzitor. Acum e mai liniste pe spate decat pe fata. smile.gif)
Multumesc tuturor pentru ajutorul dat si va mai tin la curent cu evolutia masinii, momentan astept salariul sa mai merg pe la demolari.
Kit reparatie punte spate (2 rulm + garnitura) 200 RON
manopera - 150 RON


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin68
post 29 Jun 2009, 12:11
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 June 09




tazmaniandevil te rog spune-ne si noua unde ai descoperit piese R19 .caut de ceva vreme
Iti multumeste
0723358514 -Florin


--------------------
Renault 19 RN 1.4 e 1993 ,1400 cmc ,carburator BICORP Weber32 TLRD
R19 ph2 ,1993, hatchback
1390 cmc,59kW
[EMAIL]florinvalentin68@yahoo.com[/EMAIL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 29 Jun 2009, 13:06
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Fara a face reclama unei societati comerciale adaug adresa aproximativa a atelierului: la intrarea in comuna Magurele, cum vii de la rondul mare unde se termina calea Rahova, parca, mergi cam 2 km sa zic, inainte de a intra in comuna Magurele pe partea stanga este un garaj. La poarta are un panou "piese Renault si Citroen". Proprietar Dl. Mihai, telefon: 0722.343.042
sau pe www.wikimapia.org dai cautare "service dezmembrari auto Renault"
sau aici:
http://wikimapia.org/#lat=44.3795299&lon=2...muna%20magurele

sper sa va foloseasca
are cam tot ce vrei
Bafta si tineti masinile in stare de functionare...


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazmaniandevil
post 14 Jul 2009, 15:14
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 21 April 09
From: Bucuresti




Salutare!
Noutati prea mari nu am. Doar ca am schimbat termistorul de 2,2k cu unul de 3k si merge mai bine, consumul cam la fel, adik unul bun pentru oras si ff bun ptr afara. Totul functioneaza pe masina (in sfarsit!) si mai ramane doar sa ma bucur de ea...
Bafta maxima la toata lumea!


--------------------
Renault 19 Chamade 1990 (L532, C3J-710, JB1023) - B 82 CEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:22
Dacia