Vesti bune, Sandero 1.2
![]() ![]() ![]() |
Vesti bune, Sandero 1.2
bubu782001 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|||
tortulet |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 18 March 08 From: Bucuresti ![]() |
OOOOO DA !!!
|
--------------------
Renault
Twingo
2005
- B-81-AWX
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
super veste!!!Bubu la curent cu cele mai noi informatii mereu!
|
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
twingo_buc |
![]()
Post
#4
|
![]() fost twingar Group: Members Posts: 883 Joined: 4 January 09 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
mitsubishi
colt CZ3
1.1 75CP 2008 MOTION
- B8x8BBB fost twingar si fost TDI-st
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
piese...NOI
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#6
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Gata ! L-au lansat si piata romaneasca.
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda si se pare ca este EXACT motorul nostru (si nu versiunea cea noua - revizuita).
Banuiesc D4F 708 (editia revizuita a motorului D4F scoasa prin 2004) este pentru vest only. http://www.dacia.ro/despre-noi/noutati/iun...-motor-1-2.html This post has been edited by bubu782001: 24 Jun 2009, 23:02 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
alindrgn |
![]()
Post
#8
|
![]() mamut lânos Group: Members Posts: 1.347 Joined: 27 April 08 From: brasov ![]() |
nu este mai ieftin ca motorul de 1.4. din contra, este cu 635.89 lei mai scump. si se pune pe versiunile de echipare ambiance, preferance si laureate pe logan berlina si sandero. mcv nu o sa vada acest motor.
This post has been edited by alindrgn: 24 Jun 2009, 23:25 |
--------------------
Dacia
Logan / Duster --
2008 abs plus / 2017 black touch Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#9
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Important este ca o sa putem sa ne procuram piese noi de origine la preturi acceptabile, pentru motorasele buburuzelor noastre.
Ca loganul si sandero o sa fie mai scumpe, mai putin ne intereseaza aici, in sectiunea aceasta a forumului. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mi se pare foarte normal si logic sa fie mai ieftin motorizarea de 1.4.
De ce? Pai numai sa ne gandim: Motoriciul asta de 1.2 are 16 valve, tehnologia anilor 2000 (atunci a fost conceput motorul). Deci ceva mult mai nou si mai optimizat ca 1.4 care este o tehnologie relativ invechita (conceptie in anul 1997). In plus motorul D4F (1.2 16v) are un nivel de emisie a noxelor foarte scazut fiind eficient si pentru cerintele actuale, multe dintre ele fiind facute initial in standardul EURO 3 (anii 2001 / 2002) iar la schimbarea standardulu la EURO 4 pur si simplu au fost trecute ca EURO 4 si atat - mici modificari in softul de injectie (specificare in manualul de service). Asteptam aproximativ 2 - 4 ani sa apara baietii in Vitan sau la targ in Pitesti cu piese pentru motorasele astea. O sa incep sa fac comenzi - pentru un kit de distributie...o pompa de apa...bujii noi (de origine) - cu toate ca sa ajuns la concluzia ca cele mai bune din aceste tipuri de bujii ar fi cele fabricate de Bosch si anume Super VR8SEW. Apropo de aceste bujii se stie ca sunt SPECIALE adica au diametru de 2,3 mm si filetul de 12 mm, hexagon de 14 mm. Champion - REA8MCL (originale) DENSO - XE20HR_U9 NGK - LZKAR7A Bosch - Super VR8SEW (recomandat) Astea sunt singurele variante existente pe piata deci o gama foarte restransa. This post has been edited by bubu782001: 25 Jun 2009, 01:07 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
stelpop |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 19 November 08 ![]() |
Adevarat faptul ca se poate in sfirsit vorbi oficial si in Romanica despre D4F.Ma bucur deasemenea pentru toti TWINGO-arii care nu vor mai depinde exclusiv de reprezentantele Renault!
Bubu care este totusi diferenta dintre D4F 708 si D4F 772?Din ce stiu eu 708 a fost conceput initial ca euro3 si modificat ulterior pentru norma euro4 primind si alt indicativ 772 precum si un supliment de putere prin modificari de soft,se pare 77 cp ,cu aceasta caracteristica fiind si vindut in unele state UE? Sa fie oare disponibil acesta pentru DACIA?Adica ,,the new D4F? This post has been edited by stelpop: 25 Jun 2009, 07:45 |
--------------------
dacia/renault
logan/twingo II
2005/1.5 dci/2008-1.2 16v
- dj -- amp/dj--xfy
|
|
bubu782001 |
![]() ![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda deci in concluzie: motorizarea 1.2 16v de pe Dacia sandero este D4F 772 - care este in realitate un D4F 708 cu modificari in soft pentru emisii ultra scazute (de aia si Twingo 2 se cheama "Twingo 2 LEV", adica Low Emission Vehicle).
Diferentele dintre motoarele D4F din prima generatie cu cele din a 2 generatie sunt asa: Calculator Injectie: Siemens SIM 32 (D4F 772) vs Magnetti Marelli 5NR (D4F 702) Corpul clapeta (la generatia mai noua este in exterior - LUCRU FOARTE BUN) Injectoarele Potentiometru acceleratie Repartitor admisie (seamana foarte mult cu cel de la 1.6 16V - pentru cine doreste poze suplimentare sa ma anunte) Rampa injectie Chiuloasa (nu sunt sigur 100% aici - posibil sa fie doar ceva la prindere) Capac chiulasa Garnitura capac chiulasa Conducta umplere ulei Cablaj motor Senzor Temperatura aer (poza a 6-a) Cam multe de schimbat in concluzie..(eventual se poate achizitiona un Twingo cu acest tip de motor - cele de dupa anii 2004) Mai jos sunt niste poza cu un sandel 1.2 16v - motorul se vede clar ca este generatia a 2-a. Ciudat ca in poza de reclama (poza a 2-a) apare D4F din prima generatie. A se observa in poza a 3-a si a 7-a corpul clapeta care este pozitionat in exteriorul repartitorului de admisie (mult mai facil de ajuns la el). Partea buna a lucrurilor ca senzorul map (poza a 4-a), sondele lambda, supapele, segmentii, pistoanele, vibrochenul..si alte chestii sunt la fel. In cazul asta eu nu m-as baga decat evantual sa iau un Twingo de prin 2004 -2007 urmand ca dupa aceea sa pot profita din plin de toate bunatatile alea de la Pitesti / Mioveni. Asta daca nu imi iau o Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i ![]() This post has been edited by bubu782001: 25 Jun 2009, 17:47 Attached thumbnail(s) Foto0500.jpg ( Size: 971.93k ) Number of downloads: 776 Foto0501.jpg ( Size: 839.87k ) Number of downloads: 805 Foto0502.jpg ( Size: 882.68k ) Number of downloads: 813 Foto0503.jpg ( Size: 989.41k ) Number of downloads: 807 Foto0504.jpg ( Size: 977.83k ) Number of downloads: 796 Foto0505.jpg ( Size: 663.25k ) Number of downloads: 207 Foto0507.jpg ( Size: 855.95k ) Number of downloads: 203 Foto0513.jpg ( Size: 899.9k ) Number of downloads: 209 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
stelpop |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 19 November 08 ![]() |
Asta e! Pacat ca multi isi facusera iluzii, si chiar era o veste fantastica!Oricum multum-esc-(im) pentru explicatii!
Cit despre Auris, nu-i rau, parca e un hibrid nu, dar sunt pesimist fiindca nu este o formula consacrata, iar despre experienta mecanicilor si a pieselor din Vitan........ Oricum alegerea i-ti apartine dar ar fi pacat de experienta pe care o ai cu Twingo. Cred ca ar fi mai buna aia cu un Twingo mai nou cu 772 sau de ce nu, chiar cu un T II! Bafta indiferent de alegere! |
--------------------
dacia/renault
logan/twingo II
2005/1.5 dci/2008-1.2 16v
- dj -- amp/dj--xfy
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu Toyota Auris nu e hibrida. Are doar VVTi - Variable Valve Timing with intelligence. Adica unghiul axelor cu came se modifica in timp real in functie de nevoile motorului si de cum calci acceleratia. Modificarea se face hidraulic cu ajutorul unor supape controlate de ECU. In urma acestor modificari (sunt 2 stagii de pozitie ale axelor cu came) se schimba implicit si timpii de deschidere a supapelor. Asta implica o putere mai mare sau un consum mai mic si o putere mai mica in functie de ce spuneam mai sus - necesitatile motorului si a soferului.
Pentru a obesrva cu merge sistemul uite un link si o sa te prinzi. Sfatul meu este sa NU VA DEZILUZIONATI deoarece toate componentele scumpe - senzorul map, sondele lambda, supapele, segmentii, pistoanele, vibrochenul si multe alte chestii sunt la fel. Exista de unde totusi. Alternatorul este acelasi, la fel si electromotorul, sunt sanse si cutia de viteze sa fie la fel - aceleasi rapoarte (deoarece motorul este acelasi tip 1.2). Difera doar injectia si admisia atat. Apropo astazi unul mi-a dat-o in fund. Cu un Opel Astra... TRIST, spoilerul spart, nu stiu inca restul... Sa vedem ce facem. This post has been edited by bubu782001: 26 Jun 2009, 16:54 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
dany_ing3r |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 27 November 07 ![]() |
Bubu, vad ca esti destul de informat in legatura cu motoul de sandero.
eu vreau sa imi schimb distributia ca am ajuns la 115000 de km si urmeaza in curand un drum de vreo 5000 de km... Oare se potrivesc piesele de la sandero 1.2? Motorul meu e 1.2 16V 2001. Am sunat la 2 reprezentante renault si la una zicea cam 1500 RON la cealalta 1200 de RON (daca nu trebuie schimbata si pompa de apa). Eu zic ca e cam scump si acum astept un raspuns de la un service auto cu oferta de pret. Daca tot asa scump e si la ei si se potrivesc piesele de la sandero, iau eu piesele de altundeva ca ar trebui sa fie mai ieftine si manopera o sa vad unde. |
--------------------
Renault
Twingo
2001 1.2 16V 75CP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
In principiu se potrivesc. Insa inainte trebuie verificat - dupa coduri. Asta ar fi una.
A doua este de ce nu-ti iei tu piesele separat si cei de la service doar le monteaza? |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
brasil |
![]()
Post
#17
|
![]() Mai bine organ decat membru Group: Members Posts: 140 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum a zis si bubu, e mai bine sa iei piesele separat si sa ti le monteze cineva.
Eu le-am schimbat singur anul trecut si m-au costat cam asa: - kit distributie 300 ron - pompa apa 150 e pacat sa umbli acolos i sa nu schimbi si ppa de apa. nu stii niciodata cand te poate lasa si nu costa o avere. dar sa te lase dupa ce ai schimbat distributia si sa trebuiasca sa desfaci din nou... |
--------------------
Ford Mondeo Turnier
TDDI, 116 caluti frumosi
2001 Renault Twingo Soleil 1998, 8v PACE VOUA, TUTUROR ! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Salut dany_ing3r. M-am interesat cu privire la componentele de distributie pentru motorul D4F (am vazut ca in semnatura ai motor in 16 V) si am gasit cam asa: - asta numai la UNIXTRADE
1. Galet intinzator (cod renault - 8200103069): RUVILLE - 339,15 RON BREDA - 378,46 RON SKF - 605,63 RON 2. Curea distributie (cod renault - 8200106085): GATES - 117,55 RON BOSCH - 200,6 RON 3. Pompa de apa (cod renault - 8200266950) HEPU - 273,05 RON SKF - 316,52 RON La toata afacerea asta mai trebuie niste silicon pentru etansare pompa de apa (maxim 100 RON - unul de calitate) si antigel (se presupune ca schimbi si antigelul) si mai pui si 5l de antigel (exact cantitatea de care avem noi nevoie la o inlocuire) cam 60 RON. Daca stam sa calculam - cele mai scumpe din lista, iesim aproximativ la 1300 RON - CU TOT CU POMPA DE APA - deci iei TEAPA curata sa am pardon. Un pret corect pentru piesele de la disributie ar fi: (dupa parerea mea) - un galet intinzator RUVILLE - 339,15 RON - o curea de distributie GATES - 117,55 RON - o pompa de apa HEPU - 273,05 RON Dupa cum vezi, cu rotunjime ajungi cu piesele pe la 900 RON (incluzand siliconul + antigelul). Mai adugi la manopera care ai sa zicem la foamete mare (AKA CRIZA)..cu indulgenta, un 400 RON (in realitate mai mult de 250 RON - 270 RON nu are cum sa ceara). Deci dupa cum se vede la un maxim 1300 RON ajungi. Asa ca pe scurt, mai dai in "BIP" de HOTI ORDINARI. This post has been edited by bubu782001: 8 Jul 2009, 14:26 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
dany_ing3r |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 27 November 07 ![]() |
multumesc pentru informatii.
asteptam un raspuns de la un service dar acesta nu a mai venit. daca nici un telefon promis nu pot sa dea nici eu nu mai insist sa le dau bani ![]() am sa imi iau piesele de la magazin(am sa caut sa vad de unde ies mai ieftin, poate ajung si in ungaria daca e rentabil). montajul o sa il fac pe bani putini(inca nu stiu exact cat). dupa ce rezolv, am sa va scriu preturile . apropo, deocamdatat ma gandesc la combinatia data de bubu (RUVILLE,GATES, HEPU). avand in vedere ca diferenta de preturi nu e asa de mare intre ele (in afara de SKF), as putea sa iau si pe cele mai scumpe. dar nu sunt dispus sa le iau pe alea mai scumpe doar pentru ca sunt mai scumpe. stiti careva ce inseamna diferenta de pret dintre ele, adica ce au in plus ? se schimba la mai multi km sau e doar marca? |
--------------------
Renault
Twingo
2001 1.2 16V 75CP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Din cate am auzit - de altfel am si intrebat special pentru pompa de apa cam asa sta treaba:
SKF sunt FOARTE tari (poate cei mai tari) in rulmenti. De aia si diferenta de pret la galetul intinzator. Pompa de apa este insa ALTCEVA - si chiar nu am auzit cum ca ar SKF ar fi straluciti pe partea asta. Oricum pompa de apa are doar un singur rol: sa pompeze apa. Ce interes avem noi la o pompa de apa? pai sa nu faca zgomot in timp (a se citi huruit) si sa etanseze bine (sa nu scape lichid de racire pe la presetupa). Bazati in pompe de apa (si ideea e ca nu sunt contrafacute) sunt Ruville, Bosch, INA..etc. Asa ca de aia m-am orientat catre Ruville. Oricum mari diferente intre ele nu prea cred ca sunt - de altfel nici pe forumuri nu prea am vazut preferinte. Si pompele Hepu sunt foarte bune, asa ca ai de unde alege. Ca idee pompa de apa este bine sa o schimbi odata cu distributia - deci intre 60.000 si 80.000. Renault specifica la noi (D4F 1.2 16v) ca distributia se schimba pe la 120.000 km. Dar cum noi traim in RO te sfatuiesc sa nu depasesti 80.000 km cu ansamblul distributie + pompa de apa. This post has been edited by bubu782001: 8 Jul 2009, 15:00 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:59 |