No power la R21 medallion 2165cmc injecti benzina
![]() ![]() ![]() |
No power la R21 medallion 2165cmc injecti benzina
capitane |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|||
dj01fad |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
salut. prima data trebuie sa verifici aprinderea - fisele si bujiile. injectoarele nu cred ca e cazul, ca iti mergea rau in relantiu. axa cu came nu este daca spui ca a apucat-o brusc. poti sa ai esapamentul infundat, si... cea mai naspa problema poate sa fie garnitura de chiuloasa si sa scape compresia intre cilindrii. poti sa ii faci un test de compresie sa vezi ce iese.
nu trage la nici o turatie? cum se comporta daca de exemplu in 2 la 3500 de ture o calci tare? This post has been edited by dj01fad: 12 Feb 2009, 12:53 |
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
capitane |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
Salut nick!
![]() nu te-am uitat! ![]() masina trage bine cand sunt in turatii, de la 2500 trage de numa' mai ales daca sunt i a II-a (chiar si in a III-a), dar de ce oboseste cand urca panta si trebuie sa retrogradez in a IV-a chiar daca sunt in a V-a cu 2500 de ture care inseamna 100 km/h? cu aprinderea nu am probleme deloc, asa cum am spus si in postul precedent, doar ce am skimbat bujiile si fisele de la bujii nu au nici o problema, masina porneste la sfert de cheie. Esapamentul e gol, ca s-a infundat catalizatorul si l-am scos. iar daca era garnitura de chiulasa, nu trebuia sa am ceva probleme cu temperatura apei? ca la mine sta asa frumos indicatorul la jumatate si apa nu pierde. si inca ceva... mi se balbaie intre 1600 si 1900 de ture, cand urc in turatii frumos, iar daca urc mai sportiv in ture nu se mai balbaie, dar problema asta o am doar cate-odata. |
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am avut motorul asta pe primult R25..2165 cmc 125 de cai...
Motorul asta se simte bine la turatii mari.... mi se pare absolut normal sa nu traga la deal cu a 5 la 2500rpm... este o turatie mica... puterea o atingi la turatii mari... eu il duceam frecvent la 5000-5500 rpm.... si suna demential motorul...ca su nu mai spun cum mergea... Cand eram cuminte nu schimba sub nici o forma sub 3000.... ia incearca sa-l duci turat si te vei minuna ce poate motorul asta.... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
dj01fad |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
cand se strica garnitura la motorul asta, de regula incepe sa scape compresia intre pistoanele 2 si 3, exact printre inele, si nu se incinge deloc. daca spui ca se balbaie intre 1500 si 2000, problema este electrica. ori aprinderea, si aici ma refer la bobina, poate sa nu aibe curent suficient pe alimentarea de + contact, poate sa fie si lectorul de la volanta dar ala nu mananca din putere, decat da rateuri si face prostii. incearca daca ai cum sa ii faci o proba cu alta bobina care stii ca e buna, sau incearca bobina ta la alta masina care merge.... este o problema destul de cretina, am avut si eu la xm-ul care il am acum aceeasi treaba, dar eu am schimbat toata partea electrica a motorului, calculatorul si injectoarele cu totul de la un model mult mai evoluat, si a disparut problema, cu toate ca stiam sigur ca e de la bobina. daca nu ma insel, tu ai bobina cu 4 fise direct, faca centrala. sau ai cu distribuitor de scanteie rotativ? sa nu ai avansul prea mic...
repet, daca ar fi fost sa fie ceva mecanic, tot nu tragea bine deloc, iar faptul ca spui ca se balbaie la o anumita turatie, asta este clar electronic... fa totusi si un test de compresie, ca sa poti sta linistit. chiar daca e mai mica din cauza uzurii, trebuie sa fie la fel pe toate pistoanele... 13 Feb 2009, 00:58: acum mi-a picat fisa... vezi sa nu fie de la senzorul map... acela regleaza avansul, fiind o piesa de comanda, care analizeaza in permanenta presiunea absoluta din admisie. verifica sa nu fie cumva spart furtunelul care vine in el, cumva furtunul de la servo, verifica toate vacuumurile de pe admisie. poate scapi mult mai simplu ![]() This post has been edited by dj01fad: 13 Feb 2009, 00:58 |
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
capitane |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
Senzorul map....
sa sti ca am verificat cu ceva vreme in urma furtunasele de vacuum, dar o sa ma mai pun sa le verific odata. Fain ar fi sa si stiu unde se afla senzorul map. ![]() e cumva in ECU? |
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|
dj01fad |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
la mine la xm este in ECU, si cum frantuzoaicele au solutii asemanatoare, e posibil sa fie si la tine. in calculatorul meu, in afara de mufa, mai intra si un furtunel
![]() |
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
cj77shv |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca e senzorul de presiune absoluta (cred ca e ala) pot sa-ti spun ca la F3N se afla in compartimentul motor in fata pasagerului de pe scaunul din dreapta.
La tine se poate sa fie altfel. |
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
- CJ-56/95-JON
2008 - Initiale Paris
|
|
dj01fad |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
pai el nu are f3n, ci motorul de 2.2... nu cred ca este la fel pozitionarea, mai ales ca si motorul e pus longitudinal.
|
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
capitane |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
dragi "pretini"
![]() map senzor-ul din cate imi spunea dj01fad, are rolul de a regla avansul. ei, acuma daca furtunele sunt ok, map senzor-ul cum il verific sa vad daca functioneaza? Chiar astazi am facut un drum de 70 de km cu masina, si in oras in timp ce plecam dupa loc cu a I-a, in timp ce urcam in ture, tot asa, intre 1600 - 1900 RPM, a cazut in nas, parca s-a intrerupt ceva acolo. Nu da sa se opreasca niciodata, doar intrerupe. hai sa vedem, "asa pe fir in sus" unde o fi baiul si sa speram ca le va fi de folos si altora care se vor confrunta cu aceeasi problema. |
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|
dj01fad |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
map: tragi furtunul din admisie, astupi cu degetul admisia sa nu ia aer fals, iar apoi ii faci vacuum cu gura pe furtun... il zapacesti putin. daca e ok, ar trebui sa reactioneze ecu si sa se modifice mersul motorului. (sa faci asta cu motorul caldut)
|
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
bartal |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 29 October 08 From: Huedin jud Cluj ![]() |
Aceasta problema am si eu de foarte mult timp la unr21medallion 2,2linjectie multipunct.In afara de senzor MAP[conector cu 3 fire,deasupraECU]in partea din fataa motorului si filtrul de aer mai este o VALVA SOLENOID care la rindul lui este comandata de ECU.Acesta valva regleaza debitul de aer care intra in galeria de admisie.Se compune din rotor cu colector si perii,stator cu magnet permanent. Axul rotorului misca in sens circular o clapeta care inchide si deshide aerul.Se poate intimpla sa fie blocat sau sa se miste greu.Eu l-am schimbat dar turatia motorului la relanti a ramas peste 1200rot/min.Problema cel mai mare este ca nu am documentatie necesara si mai ales schema electrica a masinii.Cu aceasta ocazie v-as ruga f.mult daca cineva ma poate ajuta.Cu respect Laci din Huedin[cluj]
|
--------------------
renault
21 medalion
- CJ02ZAB
1988 2/2 benzina
|
|
capitane |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
eu am verificat cu ceva timp in urma cand aveam probleme cu pornirea acest mototras pas cu pas care se ocupa de relantiu.
l-am dat jos, desfacut in bucati, curatat bine, verificat, pus la loc, dar nu am vazut nici o skimbare, era de fapt senzorul de temperatura al apei din cauza caruia nu imi pornea masina. oricum, in seara asta o sa ma pun sa verific MAP senzorul, dupa instructiunile de mai sus ale colegului dj01fad sa vedem ce si cum... incet incet sunt sigur ca ii dam de cap! ![]() |
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|
Fery_ |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 17 January 07 From: DEVA ![]() |
eu am R21 1.7 multipunct .............la mine cand scot furtunul de la MAP motorul se opreste instantaneu nu mai apuci sa faci ceva
intreruperea aceea e ceva legat de instalatia electrica am patit asa ceva de la o fisa de bujie care facea figuri imi dadea in nas pe la 1000 si ceva de ture verifica cu atentie fisele..........dasfa delcoul sa vezi sa nu fie oxidate in el ................si ar fi bine sa dai cu spray contact pe fiecare mufa de la motor |
--------------------
Renault
21
- HD75LEX
GTS-1989 1721MPI 69kw
|
|
dj01fad |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 20 November 08 ![]() |
@bartal: daca nu iti functioneaza iacul (acel motoras despre care povestesti), este posibil sa fie ars integratul din ECU care il comanda... fi fara grija, se poate schimba, dar inainte sa faci asta, sa verifici motorasul de la iac sa nu fie blocat
@fery: eu de regula cand scot furtunul de la map pentru probe, o tin putin accelerata ca sa nu mi se opreasca. dar, daca se opreste cand ii scoti furtunul, inseamna ca lucreaza ![]() |
--------------------
citroen
xm
1991 benzina + GPL
|
|
capitane |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 February 08 ![]() |
sorry ca nu am mai dat nici un semn.
dar nu am vrut sa ma "pripesc". deja de o saptamana, motorul nu a mai intrerupt intre 1600 - 1900 rpm. e atat de fain sentimentul.... ![]() nu am vrut sa raspund pana nu am fost ferm convins ca problema a disparut. ce am facut? pur si simplu am miscat de niste contacte: -fisele de la bujii (capetele care intra in ruptor-distribuitor) -fisa centrala care intra in "alumage" bineinteles cum masina are 21 de anisori, contactele s-au oxidat si iac'asa... dar lipsa aia de putere, parca tot o simt un pic... desi motorul parca trage foarte fain acum. tare as fi curios sa conduc un alt renault cu motorul asta de 2165 cmc, sa vad la altii cum merge. de ce? am impresia ca la cilindreea asta un motor trebuie sa traga "fluierand" o caroserie usoara cum e cea a R21. (1200 kg) inca nu am scos furtunul de la MAP sensor din galeria de admisie ca sa testez senzorul, dar cand o sa o fac o sa va povestesc. daca cumva mai aveti unele idei pentru bunul mers al motorului, va rog nu ezitati... multumesc mult! |
--------------------
Renault
19 16V 1990 ph1
- AR-07-NRG
Medallion 2.2i 1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th August 2025 - 15:50 |