Probleme relanti
![]() ![]() ![]() |
Probleme relanti
PVF |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|||
herculane |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
eu am avut o problema cu oscilarea turatiei dupa ce am alimentat odata de la agip. cateva zile asa mi-a facut, pana am realimentat din alta parte si apoi a trecut...
|
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
- xxxxx
|
|
PVF |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
cel mai des alimentez de la rompetrol, pentru ca imi este mai aproape... o sa incerc sa alimentez de la alte statii..
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
roty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Am o problema similara, dar se manifesta doar in primele 1-2 minute de la pornirea masinii si numai la temperaturi de <8 grade.
In general porneam masina, ajungeam in capatul stradutei unde este parcata, unde opream ca sa cedez prioritate si cand vedeam liber plecam. Incercam sa plec pentru ca motorul murise elegant cand calcasem ambreiajul initial de fapt. Dar mai departe de atat de casa nu am patit. Similara problema avea si tatal meu la Megane 2.1 |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
gruita2005 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de la Baia Mare Group: Members Posts: 1.220 Joined: 22 February 08 From: Baia Mare ![]() |
Si aceleasi simptome sunt si la Laguna II http://www.reno.ro/index.php?showtopic=86398&hl= dar din pacate nu se stie sigur care ar fi cauza.
|
--------------------
Ford
Mondeo II
1997, 1.6 16V, 90CP
- MM 05 PMD
|
|
dj22sib |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 26 March 07 ![]() |
Daca mergi mai mult in oras, cam asa se intampla. Nu mi se pare sa aiba o electronica deosebita, cel putin la motoarele astea mai vechi, din 98, cum e cel de 1.4 benzina. La meganul de 1.6 nu am patit, dar am mers mai mult in afara cu el. La clio de 1.4 se intampla mai des, dar dupa un mers in afara, dispare problema pentru un timp. Motorul de 1.2 e unul micut, si din cate am observat cam toate astea mici fac asa. Am vazut o Fiesta ... era ciudat rau de tot. Nici la Matiz nu aveam asa fluctuatii.
![]() This post has been edited by dj22sib: 9 Feb 2009, 10:39 |
--------------------
Renault
Megane 1.6 16V Expression Sedane,
Clio III 1.4 16V Exception
- DJ
|
|
PVF |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
Exact si mie imi moare elegant cand apas ambreiajul fara sa imi dau seama abia cand vreau sa plec imi dau seama, se intampla mai rar dar se intampla...
Sa nu mai zic ca dimineata cand o pornesc prima oara, porneste merge ca un c*r daca vreau s.o accelerez imediat dupa ce a pornit moare, face asta de cateva ori pana porneste si o pot accelera, sau o pornesc si o las pana se incalzeste nitel fara sa o accelerez si pe urma merge .... merge cum am scris mai sus... Probleme cu turatia la franare nu am.... oricum daca stie cineva niste senzori, valve (se pare ca benzina nu are EGR) sa imi spuna si mie pe unde sunt amplasati sa ii curat poate rezolv ceva. Multumesc |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
mene |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 194 Joined: 22 March 08 From: Bucuresti ![]() |
am patit si eu de cateva ori.mai rar dar s-a intamplat.de regula dimineata.si asta dupa ce mi-au schimbat bujiile.inainte nu mi-a facut deloc.de la benzina nu cred ca e.eu alimentez de cand am masina numai de la omv.
|
--------------------
renault
clio 3
2006 1.6 16v
|
|
Tudor |
![]()
Post
#9
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu as "vota" pentru apa in benzina. Aminteste-ti de unde ai alimentat ultima data si cu ce combustibil.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
roty |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Eu bag exclusiv de la Mol, si in 90% din cazuri de la cel de langa Udriste.
Simptomele s-au petrecut numai in primele minute de la pornire, in general cand e frig, niciodata in alte cazuri. |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
PVF |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
Eu nu sunt din bucuresti, dar fac drumuri dese in buc, am aici o benzinarie locala nu stiu de unde aduce produsele cand ajung in bucuresti bag in majoritatea timpului de la rompetrol, nu am o benzinarie preferata.
Dar de acum incolo nu mai bag nici de la mine nici de la rompetrol si o sa cumpar si o solutie d.aia de eliminat apa (parca exista ceva de pus in rezervor) sa vedem daca se modifica ceva. Daca mai are cineva alte sfaturi sunt deschis... Multumesc |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
PVF |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
Noutati.... tot la fel.
Am schimbat filtrul de benzina si am alimentat de la LUKOil, am curatat corpul cu clapeta aia (avea un fel ulei intarit ... am sters din pe acolo) si parca pe moment se accelera mai bine (sau doar mi.se parea mie) nu am avut timp sa ies pe drum. Oricum azi dimineata la fel a pornit.. foarte greu, ce naiba ca doar e injectie ce senzor ii spune ca e frig ![]() Am mai citit pe forum... sa imi spuna si mie cineva daca exista si unde se afla urmatoarele: -captor pozitie axa cu came. -bobina sau bobine. Faza e ca la bord nu se aprinde nimic ![]() Multumesc |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#13
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Captorul se gaseste in partea dreapta, pe corpul motorului (cum deschizi capota si te uiti la motor). Eu nu mai am benzinar ca sa iti pot face poza. Cel mai bine este sa iti arate cineva in service si sa ti-l si curete acolo. Oricum, daca invarte si nu porneste sunt 50% sa fie captorul. Captorul e sensibil la un simplu bobarnac (asta face sa mai cada din pilitura acumulata si ii permite sa functioneze corect), problema e ca aproape de el este si senzorul de temperatura la motor, iar ala e foarte sensibil la un bobarnac . Cele 2 se confunda usor, ambele sunt legate cu 2 fire, prin lovire usoara captorul se "repara", iar senzorul se strica, incepe sa comunice valori aiurea si atunci chair ca iti merge motorul naspa... se supraincalzeste, merge prea rece... chestii neplacute. E bine ca prima data sa iti arate fizic cineva care stie, altfel patesti ca mine, care am stricat senzorul si m-am trezit cu motorul fierband pe Valea Prahovei in coloana.
Bobinele sunt mai usor de gasit, sunt in capul fiecarei bujii. Se verifica usor, doar sa aici cheile necesare. Cauta pe forum, deja s-a discutat amplu pe tema asta. O bobina cu probleme determina o ardere incompleta in cilindru si noxe peste limita la evacuare, iar asta aprinde martorul motor de la bord, deci nu cred sa fie bobina. La Rompetrol am citit ca acum au un sistem prin care garanteaza calitatea carburantului (ceva ca cisternele si rezervoarele nu se deschid decat legate intre ele si doar la comanda de la un centru, soferul si ala de la pompa ci ca doar fac legaturile, nu comanda si transferul), eu pun cam 50% de la Rompetrol si nu am avut vreodata probleme (recunosc ca e un Rompetrol din asta modernizat, la statii din alea vechi nu ma risc niciodata). As banui statia locala sau Lukoil (eu am unul relativ aproape de casa, dar de cand au reusit sa puna 5,7 l intr-o canistra de 5 l in care la Petrom intrasera doar 4,85 l, m-am lecuit de ei). |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
PVF |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
tenchiu tenchiu
![]() Poze : DSC03192__Large_.JPG ( Size: 148.7k ) Number of downloads: 707 DSC03194__Large_.JPG ( Size: 85.84k ) Number of downloads: 758 DSC03195__Large_.JPG ( Size: 118.35k ) Number of downloads: 760 DSC03196__Large_.JPG ( Size: 123.02k ) Number of downloads: 727 DSC03197__Large_.JPG ( Size: 73.19k ) Number of downloads: 705 Rosu = senzor turatie (acolo era si la DSN) Verde = bobina Albastru = captor pozitie axa cu came (cam acolo putea fi axa cu came) Asa e sau ma insel? ![]() captorul ala am inteles ca nu e prea scump pana in 100 ron o bobina cat o fi? Astept pareri ....si inca ceva daca scot fiecare bobina (acu ca stiu ![]() This post has been edited by PVF: 19 Feb 2009, 11:56 |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
19vik |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu albastru e senzorul de temperatura a apei, nu captorul pozitiei axei cu came. Iti poti da seama pentru ca intra in chiulasa in acelasi loc in care intra si cutia termostatului. Captor pozitie axa cu came nu este decat la motorul D4F 764, cel cu defazor.
Bobina e una singura, o cutie paralelipipedica in spatele chiulasei, din care pleaca fisele care vin la bujii. Bobina_captor_volanta_D4F.jpg ( Size: 97.02k ) Number of downloads: 225 Nu sunt sigur, dar captorul axei cu came cred ca este pozitia 5 din desen, cel putin asa arata si la mine, doar ca e amplasat in alt loc. This post has been edited by 19vik: 19 Feb 2009, 13:03 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
PVF |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
QUOTE(Tudor @ 19 Feb 2009, 10:35) Bobinele sunt mai usor de gasit, sunt in capul fiecarei bujii. Se verifica usor, doar sa aici cheile necesare. Cauta pe forum, deja s-a discutat amplu pe tema asta. O bobina cu probleme determina o ardere incompleta in cilindru si noxe peste limita la evacuare, iar asta aprinde martorul motor de la bord, deci nu cred sa fie bobina. Si plus ca multe lume vorbeste de BOBINE (adica mai multe), exista cutia aia din care pleaca fisele. Pe lateralul chiuloasei nu am nici un senzor, nimic, probabil schema ta este de la alt tip de motor. Sa vedem ce mai zic si alti. ![]() |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
George Paul |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Tu ai motor de 1.2 16v, cu o singura bobina, cum spune si 19vik. Tudor n-o fost atent la motorizarea ta.
Si uite aici motorul tau. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
PVF |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
Gata va cred
![]() Deci 1.2 16v are o singura bobina mare si lata, care la mine probabil este partial bulita si pe care poate o s.o cumpar maine. Dar senzorul ala unde e? De fapt exista? Trec pe la o reprezentanta si il cumpar si pe ala. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#19
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze, e corect, n'am fost atent la motorizarea ta. La motorul de 1.2 16v nu stiu cum e, ca nu m-am uitat niciodata la unul. Am crezut ca e 1.4 sau 1.6.
Oricum, din ce vad in poze, albastru = senzor temperatura. Eu cred ca captorul pe care sa-l incerci cu un bobanac (atunci cand nu vrea sa porneasca) e cel cu rosu. Numai captorul de acolo e cel care se murdareste. La motoarele fara defazor (ca cele cu 8v) captorul de pe volanta are un rol foarte important, el sincronizeaza aprinderea cu pozitia pistoanelor, daca e murdar si nu indica pozitia 0 a motorului, atunci computerul nu stie cand sa comande aprinderea si decat sa strice, nu da curent pe bobina(e) (si in consecinta bujiile nu produc nici o scanateie), motorul se invarte, dar nu porneste. Captorul asta e o chestie simpla in esenta, este un senzor optic care "citeste" o gaura de pe volanta corespunzatoare pozitiei 0 a motorului. Cand vede gaura da un impuls. La pornire impulsul e folosit pentru a porni sincronizat aprinderea, in mers pe baza frecventei impulsurilor computerul calculeaza turatia motorului. Simplu. In timp, ambreiajul din imediata apropiere creaza praful specific care se depune peste tot unde are ocazia, iar acest captor este chiar la locul potrivit. Odata opacizat nu mai vede gaura si nu da nici un impuls. Un bobarnac mic scutura din pilitura si rezolva temporar problema. O curatare temeinica in service rezolva problema penru un termen mai lung, dar niciodata definitiv, pentru ca praful de la ambreiaj se produce continuu si de ajuns pe captor tot ajunge. Cat am avut benzinar (80k km + 15k km), ma obisnuisem sa cer sa il curete la fiecare revizie, dar nu e obligatoriu, cred ca la fiecare 20k km e de ajuns (depinde si de stilul de condus). Nu te grabi sa schimbi bobina. Daca nu s-a aprins nici un martor de bord, e foarte posibil sa nu fie bobina. E bina sa iti cumperi una sa o ai cu tine in masina, ca atunci cand te lasa iti blocheaza masina (pentru ca e una singura). La cele cu 4 merge rau, dar merge, te poti tarai pana la primul service. Vezi ce marca e bobina, la cele cu 4 bobine, cele Sagem faceau belele, erau preferabile cele Beru. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
PVF |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
O sa.l desfac pe ala de pe volanta (la DSN era ceva magnetic nu optic, dar vom vedea), deci sa inteleg ca pe axul cu came nu are senzor.
Senzorul ala de la volanta e cam greu accesibil fiind sub furtunele alea de apa. 9.0195.JPG ( Size: 13.07k ) Number of downloads: 187 FACET 140ron la Elit |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#21
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
... eu stiam ca e optic, dar sincer n-am verificat/intrebat niciodata. MAi mult decat sa-i dau bobarnace nu am umblat la el, mereu l-au curatat mecanicii in service. Se prea poate sa fie magnetic, ceea ce explica oarecum si viteza cu care se incarca de murdarie.
Apropo, acest captor exista si la motoarele diesel, iar murdarirea lui are acelasi efect. Tocmai l-am curatat pe al meu. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
19vik |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Desenul pe care l-am pus mai sus, e pentru motorul D4F 740 si D4F 764 (1,2/16v). Diferenta intre cele doua e ca primul nu are nici defazor nici captor de pozitie axa cu came.
Ca o informatie in plus, bobina e de fapt o bobina dubla (2 in 1), una pentru cilindrii 1 si 4, una pentru cilindrii 2 si 3. Fiecare da scanteie simultan la ambii cilindri, nu conteaza ca e la sfarsitul compresiei sau la sfarsitul evacuarii. Senzorul de pe volanta e magnetic, e o banala bobina cu miez de otel, care "vede" o fanta=lipsa de metal de pe exteriorul volantei, adica o perturbare a campului magnetic creat de bobina... de fapt cred ca 4 fante echidistante corespunzatoare PMS al pistoanelor nu una, ca altfel nu vad de unde stie sa-i spuna ECU-lui la care cilindru sa comande injectia, care piston e la sfarsitul compresiei si care e la sfarsitul evacuarii? Treaba asta o face captorul axei cu came la motoarele care au asa ceva si la care volanta are o singura fanta corespunzatoare PMS piston 1 si 4. Din cate vad din poze, accesul la senzorul volantei e aproximativ la fel ca la Megane, la prima vedere pare aproape imposibil, dar nu e chiar asa. Eu l-am curatat de 2 ori pana acum si mi-a luat maxim 10 minute demontat-curatat-montat la loc. Furtunul de jos, cel de sub carcasa termostatului si care trece prin dreptul senzorului, e prins probabil intr-un semicolier de plastic de alta chestie de pe acolo (asa e la mine). Il scoti din colier, il ridici in sus si ai mai mult acces la senzor, iti mai trebuie o tubulara scurta de 10 si gata. This post has been edited by 19vik: 19 Feb 2009, 23:57 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
PVF |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
gata .... am lustruit senzorul ala. Am dat iar corpul clapeta jos si l.am curat si pe ala bine.
Sa vedem acum cum merge, detalii pe seara sau maine. 22 Feb 2009, 22:48: ![]() Sa vad maine dimineata cum porneste ... ![]() This post has been edited by PVF: 22 Feb 2009, 22:48 |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 15:57 |