Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Patinare ambreiaj, inainte de vreme

Sorinux
post 28 Dec 2008, 13:46
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 31 August 06




Mi s-a intamplat prima oara Miercuri, pe langa Alba Iulia. La o accelerare mai puternica in tr. a V-a (in jur de 2200 rot/min) am auzit motorul turandu-se puternic fara a simti nimic in acceleratia masinii. Instinctiv m-am uitat la turometru unde acul era pe la 3000 rot/min, si care in 1-2 sec a scazut la ~2500, asta in conditiile in care eu am mentinut pozitia pedalei. Am pus problema pe seama carosabilului (chit ca era uscat), gandindu-ma ca rotile au pierdut aderenta. Nu i-am dat importanta si nu am mai sesizat nici o problema pana la Craiova.

Ieri, intorcandu-ma la Cluj, aceeasi problema. La un moment dat, la o depasire in tr. a IV-a cu piciorul in podea, plecat de pe la 2500 rot/min, motorul s-a turat in 2 secunde pana in jur de 3200 si apoi a scazut pe la 2700, masina continuandu-si acceleratia normal dupa. De atunci am mai experimentat problema in tr. IV si V la acceleratii medii si puternice facute la peste 2000 rot/min de cam 7 ori, motiv pentru care am si lasat-o mai moale, nemai-depasind nimic ce se deplasa cu o viteza apropiata de 90 km/h, decat in caz de vizibilitate foarte buna, dandu-mi posibilitatea sa accelerez usor. In Cluj am avut o alta experienta neplacuta in tr. a III-a, grabindu-ma sa trec pe langa un autobuz oprit intr-un fel de alveola inainte de masina care vedea din sensul opus, ne-avand amandoi loc.

Am rascolit prin sectiunea de Clio III aseara dar nu am gasit probleme de genul asta (sau in general probleme cu ambreiajul) in afara de cazuri izolate, deci parca nu as miza pe un defect de fabricatie. Totodata, utilizare necorespunzatoare iar nu poate sa fie (rar ma las provocat la semafor, nu parchez pe borduri, nu fac liniute, nu frec ambreiajul excesiv la plecarea din rampa etc). O singura posibiliate as vedea, legata de o anumita marire a cuplului motor cu 25% printr-un anumit procedeu (chip tuning biggrin.gif), efectuata acum 20.000 Km. Masina are acum un pic peste 27.000 Km si aproape un an jumate. Ce ziceti, e posibil sa se duca ambreiajul asa de repede din cauza mai sus mentionata? Ati mai avut probleme de genul asta cu ambreiajul?

O sa ma prezint maine in service la prima ora sa vedem ce-or zice si ei.


--------------------
Renault Clio 3 Exception
Clio 3 Exception 1.5 dci 105CP @ DimSport, noir nocturne, iunie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 28 Dec 2008, 14:28
Post #2


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Si eu am patit de cateva ori sa se tureze motorul fara ca viteza de deplasare sa creasca proportional insa doar in treptele de viteza inferioare (I, a II-a, parca o data si in treapta a III-a). Am dat vina pe aderenta scazuta a anvelopelor pe carosabil desi la prima vedere, din masina, nu parea sa fie polei, gheata, sau apa. Tutusi, inca nu sunt convins ca ambreiajul este in regula.
La tine, daca aceleasi simptome s-au manifestat in treptele de viteza superioare (a IV-a, a V-a), sunt mari sanse sa fie din cauza ambreiajului.


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebeclio
post 29 Dec 2008, 12:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 28 December 08
From: Bucuresti




Salut......si eu am patit la fel de vreo 2 ori,dar in oras.La mine am gasit repede explicatia:fiind in oras si schimband vitezele foarte des,stateam cu piciorul deasupra ambreajului si fara sa-mi dau seama mai apasam putin pe el...indejuns sa decuplez viteza si atunci automat masina se tura!:D Ganaditi-va putin....poate a-ti patit la fel biggrin.gif


--------------------
Renault Clio III 2007 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 29 Dec 2008, 12:33
Post #4


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Mda, pai te duci la Renault in service, il iei pe responsabilul de la garantii de-o aripa in masina si daca reusesti sa-i arati acelasi lucru cu variatia de turatie atunci e kit de ambreiaj inlocuit pe garantie!


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 29 Dec 2008, 15:32
Post #5


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.240
Joined: 10 March 06
From: GL




la un Megane DCi am tot dat vina pe ambreiaj....ce-i drept patina.....dupa mai multe teste inclusiv schimbat fara ambreiaj(NU RECOMAND) mi-am dat seama ca cilindrul hidraulic de ambreiaj ramanea "agatat" pe la juma' de cursa adica tinea placa de presiune "apasata" putin.....am schimbat lichidu' am aerisit circuitu' si acu pare ca merge OK.... happy.gif

This post has been edited by sobolan: 29 Dec 2008, 15:33


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 29 Dec 2008, 23:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




@sobolan - interesant; poate asa se explica de ce uneori cupleaza foarte ciudat - cupleaza pana la jumatate liniar, iar apoi intra intr-un soi de rezonanta foarte foarte neplacuta de care scapi ori apasand iar ambreiajul ori lasandu-l complet, caz in care desigur cupleaza cu "hac"...

si eu am avut experiente similare pe care le-am pus pe seama carosabilului si a cauciucurilor; si in buna parte asa a si fost; acum ca e frig si ghetus puteti experimenta si veti vedea comportamentul smile.gif


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorinux
post 25 Jan 2009, 00:08
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 31 August 06




QUOTE(hellcat @ 29 Dec 2008, 12:33)
Mda, pai te duci la Renault in service, il iei pe responsabilul de la garantii de-o aripa in masina si daca reusesti sa-i arati acelasi lucru cu variatia de turatie atunci e kit de ambreiaj inlocuit pe garantie!
*


Ce bine ar fi daca ar fi asa de simplu. Am fost la service (incalzind corespunzator ambreiajul in prealabil cu un Cluj-Turda si retur biggrin.gif) si ghici ce? M-au programat peste 2 saptamani pentru proba blink.gif Au zis ca o sa vina un mecanic cu mine sa-i arat problema, asa ca a doua oara nu m-am mai stresat cu incalzirea ambreiajului in prealabil.

Zis si facut, am ajuns la Renault dupa 2 sapt, am luat mecanicul de-o aripa si am pornit la drum. Si cum urcam eu Feleacul, a inceput sa ploua usor. Temperatura de afara era de 1-2 grade iar carosabilul umed era predispus la polei. Pe la mijlocul drumului spre Turda mecanicul mi-a cerut sa ne intoarcem si sa repetam testul intr-o zi cu soare, lucru pe care l-am si facut date fiind riscurile mari si castigul mic. Pe drumul de intoarcere, unde mai prindeam zone in urcare trageam de masina in tr a V-a si a IV-a scurt (picior in podea si lasam acceleratia daca nu patina). Incet incet problema a inceput sa-si arate coltii. La un moment dat pe urcare, de la 2100 ture calc acceleratia, aud motorul cum se tureaza in gol si il rog si pe mecanic sa se uite la turometru. Acul a descris un 2100 - 2700 - 2200 chiar sub ochii mecanicului, cu o variatie ascendenta insesizabila in viteza de deplasare. Omul a zis ca e ciudat, si ca pare a fi ceva legat de turometru care nu arata corect turatia motorului. blink.gif blink.gif Am replicat ca e imposibil, doar se aude motorul cum se tureaza in gol. El a zis ca nu a auzit nimic (era mai in vasta) si ca data viitoare vine la test cu nu stiu ce aparat care indica turatia direct de la ax sa vedem daca nu cumva asta e problema. Nu m-am lasat si am continuat sa ii explic ca este imposibil, dar n-am reusit.

Apoi m-a mai pus sa ii dau talpa in treapta a II-a, cica acolo are motorul puterea cea mai mare si ar trebui sa patineze daca e ceva. Fara o pregatire superioara in domeniul mecanicii auto am incercat sa-i explic (dupa ce i-am facut pe plac) ca motorul dezvolta in tr. a II-a aceeasi putere ca in tr. a V-a, singura diferenta fiind ca in tr. a II-a e mult mai usor sa o puna pe asfalt si ca in tr a V-a rotile se opun mai tare => cutia se opune mai tare => sarcina mai mare asupra ambreiajului. N-am avut cu cine, cica testul standard se efectueaza in tr a II-a. Am ajuns in service, l-am debarcat pe om si am cerut de la receptie o hartie cum ca am semnalat problema si ca nu am reusit sa o reproduc. M-a surprins (in mod placut) ca nu am fost pus sa platesc testul.

Acum eu am doua probleme existentiale, una mai mare decat cealalta. Nu ma mai pot baza in depasiri la viteze mari pe masina si nestiind cum poate sa reactioneze ambreiajul, trebuie sa fiu maxim de precaut. Pe scurt, problema asta poate dauna "sanatatii". Pe de alta parte, daca continui sa folosesc masina extraurban sau sa tot incerc sa demonstrez ca ambreiajul patineaza, exista posibiliatea ca in momentul in care o sa reusesc si o sa-l desfaca sa decreteze utilizare necorespunzatoare. Cu ce e mai diferita o plecare cu scart decat un ambreiaj pe care il patinezi 2-3 secunde la o talpa puternica?

Si ce mecanic e ala care zice ca n-a auzit de ambreiaj care sa patineze in treptele superioare, doar in cele inferioare? Eu bag mana in foc ca daca patineaza in II, patineaza si mai tare in IV.

Astept de vre-o saptamana ziua cu soare ca sa ma duc din nou peste ei. Deocamdata nimic smile.gif


--------------------
Renault Clio 3 Exception
Clio 3 Exception 1.5 dci 105CP @ DimSport, noir nocturne, iunie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 25 Jan 2009, 09:24
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 26 June 05




Sigur nu ai umblat cu chipuri,rescriere soft sau alte vrajeli de astea?daca da nu te mai obosi la service ca te descopera imediat la tester si adio tot,vad ca ai dimsport la semnatura,de aia ti-am spus.


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 1.6 dci - CT 99 xxx
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorinux
post 25 Jan 2009, 10:44
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 31 August 06




Ba am umblat si am explict si in primul post ca mi-e ca problema se datoreaza exact motivului astuia. De-asta si ceream pareri, probabil ca nu sunt singurul cu asa ceva la 1.5 dCi si daca asta e cauza, m-as astepta ca si altii sa fi experimentat problema asta.

Nu cred ca ma pot depista asa de usor pe tester, dar nici nu intentionez sa schimb un kit ambreiaj pe garantie cand o modificare facuta de mine a dus la uzura lui prematura. Pe de alta parte, parca nici pe banii mei n-as face operatia fara sa fiu impacat cu mine ca asta este cauza. Si stau in dubii deoarece mi se pare ca s-a dus prea repede (in doar 20.000 km rulati cu chip tuning si 27.000 in total).


--------------------
Renault Clio 3 Exception
Clio 3 Exception 1.5 dci 105CP @ DimSport, noir nocturne, iunie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 25 Jan 2009, 23:10
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




27.000km sunt cam putini chiar si cu tuning la motor...


--------------------
renault clio III 2007 1.6 16V dynamique - B-xx-ELF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 26 Jan 2009, 00:38
Post #11


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




In general probleme de genul asta la ambreiaj si numar mic de km poate aveam mai multe cauze: picior tinut sau sprijinit pe ambreiaj la semafor sau in trafic, depasiri fara retrogradare din trepte superioare, kickdown in turatii mici si trepte superioare, uzura prematura la sistemul de ghidaj al placii de presiune, ulei etc. Toate aceste probleme pot afecta atat o masina stoc cat si una tunata. Nu este exclus ca si tuning-ul sa influenteze aceasta uzura daca masina nu este utilizata corespunzator.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 26 Jan 2009, 00:52
Post #12


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(Sorinux @ 25 Jan 2009, 09:08)
[...] La un moment dat pe urcare, de la 2100 ture calc acceleratia, aud motorul cum se tureaza in gol si il rog si pe mecanic sa se uite la turometru. Acul a descris un 2100 - 2700 - 2200 chiar sub ochii mecanicului, cu o variatie ascendenta insesizabila in viteza de deplasare.
[...]
Apoi m-a mai pus sa ii dau talpa in treapta a II-a [...] cica testul standard se efectueaza in tr a II-a.
Si ce mecanic e ala care zice ca n-a auzit de ambreiaj care sa patineze in treptele superioare, doar in cele inferioare? Eu bag mana in foc ca daca patineaza in II, patineaza si mai tare in IV.
Du-te peste ei si roaga-i sa-ti arate negru pe alb unde scrie ca testul pentru patinatul ambreiajului se face in viteza a doua. Mecanicul ala e un nenorocit, ca multi altii de teapa lui face orice ca sa nu ti se schimbe kitul pe garantie. Totusi, e probabil instruit de sefii lui sa te abureasca cu atata nesimtire.
Un alt aspect pe care ar trebui sa-l ai in vedere: daca ti se da inlocuire pe garantie incearca sa fii de fata cand ti se repara masina, risti ca baietii sa dea comanda de piese dar pe masina sa iti puna tot din alea vechi, pe cele noi praduindu-le pe sub mana, printre cunoscuti wink.gif


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 26 Jan 2009, 18:39
Post #13


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




"27.000km sunt cam putini chiar si cu tuning la motor..."

Nu zi, avem si pe forum cativa posesori de Megane care in cateva zeci de mii de km rulati sunt deja la al 3-lea ambreiaj. Daca vrei, poti... wink.gif


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 26 Jan 2009, 18:45
Post #14


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




radmasa.gif


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorinux
post 28 Jan 2009, 00:43
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 31 August 06




QUOTE(A l e x @ 26 Jan 2009, 18:39)
Nu zi, avem si pe forum cativa posesori de Megane care in cateva zeci de mii de km rulati sunt deja la al 3-lea ambreiaj. Daca vrei, poti... wink.gif
*


Pai nu vreau, asta e problema smile.gif Pe de alta parte stiu ca la Megane au fost si ceva probleme de fabricatie si ca multa lume le-a inlocuit pe garantie. La Clio (cel putin pe forum), sunt primul cu asa ceva.

@Doc, evident ca pot exista mai multe cauze dar cum am spus, nu consider ca e vorba de utilizare necorespunzatoare. Dar cum ai scris si tu aici permite-mi sa te intreb: ai "auzit" de cazuri similare cu al meu? Adica dupa chip tuning ai auzit de ambreiaje cu probleme in 10-40k km? NU dau vina pe chip tuning si NU regret (ba din contra) ca l-am facut, dar m-ar ajuta sa stiu daca e cazul sa-l schimb pe banii mei (si maine as da comanda) sau sa continui sa ma joc de-a soarecele si pisica cu garantia de la Renault. In plus de asta, anul asta cel mai probabil o sa schimb Clio-ul si parca nu i-as pune in carca viitorului posesor un schimb de abreiaj din ~30k in ~30k km. Si PM-ul e ok, nu intentionez sa fac reclama negativa wink.gif

@adip, omul era destul de in varsta si parea de buna credinta. Tot repeta ca astia de la garantii nu schimba chiar orice si ca trebuie sa fie clara problema pentru ca daca nu e, ei o sa-l desfaca si eu o sa ajung sa-l platesc. Tot el mi-a recomandat sa cer in scris ca am raportat problema, lucru care ma va ajuta sa obtin schimbul pe garantie mai usor (ca un fel de history).

Cum s-a mai uscat pe jos, s-a mai incalzit si eu am mai mult timp liber cred ca o sa le fac o noua vizita cat de curand biggrin.gif Va tin la curent.


--------------------
Renault Clio 3 Exception
Clio 3 Exception 1.5 dci 105CP @ DimSport, noir nocturne, iunie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 16:39
Dacia