Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Scartait directie Megane 2.1, zgomotul se aude la virari

Avani
post 11 Dec 2008, 11:30
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Deschid si eu acest topic pentru ca nu am gasit nimic care sa ma lamureasca (folosit search`ul).

Am avut masina stationata vreo 1 luna si 2 saptamani in service pentru o lucrare la tinichigerie si mecanica partea din fata. Am ridicat masina din service acum 2 zile si constat:

1. Directia greoaie la viteza mica (5- 10 km/h), asa ceva nu se intampla intainte sa o las in service. La 5km/h volanul este intarit ca si cum as merge cu vreo 120kmh.

2. Scartait la roti in viraj (indiferent stanga sau dreapta). Ca sa intelegeti mai bine, scartaitul este la fel cu cel al unor placute uzate ce ar trebui schimbate. Nu este cazul si aici, placutele au fost schimbate acum vreo 9000 km si nu merg sportiv. Masina are 43.000 km. Scartaitul se aude cand virez stanga- dreapta si pun putina frana (face si fara frana).

Pietricele sau mai stiu eu ce, nu este cazul, am verificat.

Fac mentiunea ca masina a fost in service datorita unui accident, in care s-a inlocuit lonjeronul. Cei din service au spus ca dupa inlocuirea lui i-au facut nu stiu ce teste si ca e totul OK. Masina nu trage stanga - dreapta.

Ceva solutii pentru pctul 1 si 2 ?

ps: eu cred ca sunt doua probleme independente, directia neavand treaba cu scartaitul... acum... chiar nu stiu !



--------------------
. . .
Think forward !
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 11 Dec 2008, 12:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




ai incercat sa identifici cam de unde ar veni scartaitul? Chiar daca ai schimbat placutele la 9000km totusi poate veni de la placute scartaitul daca atunci cand rotesti volanul se atinge placuta de disc putin.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Dec 2008, 12:44
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




1. Intrebare aiurea dar totusi... ai verificat presiunea in roti? Cand pui contactul simti ca coloana intra in functiune, adica devine evident mai usor de manevrat volanul? Se mai poate ca unghiurile de fuga sa fie egale stanga cu dreapta => nu trage in nici-o parte, dar nu sunt cat trebuie sa fie.
2. Scartait de la placute fata am si eu, cand franez usor la viteza mica pana opresc masina, mai slab cu rotile drepte si foarte strident cu rotile virate, cand parchez... seara cel putin se uita vecinii dupa mine cand ajung acasa, zici ca soseste trenul in gara radmasa.gif Si eu tot 43000 am, dar placutele au 15000, nu sunt uzate si scartaitul a aparut de cateva luni bune, intre timp s-a accentuat.
Scartait in viraje proportional cu viteza dar de anvelope nu de placute, apare si de la presiunea insuficienta in roti, sau unghiuri incorecte.

This post has been edited by 19vik: 11 Dec 2008, 14:57


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 11 Dec 2008, 12:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




ce spune 19vik legat de unghiul de fuga cam are logica. Spui ca ai avut-o in service pt. schimbare lonjeron in urma unui impact, care banuiesc ca nu a fost asa usor din moment ce a fos nevoie sa schimbi lonjeronul, lucru care a dus la dereglarea unghiurilor.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 11 Dec 2008, 13:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Pai da... a dus poate la o dereglare de unghiuri, dar reparatia s-a facut in service autorizat Renault si am primit o confirmare cum ca s-au facut teste de directie si ca e totul OK. Nu am primit nici o foaie la mana sa pot vedea exact niste date sau rezultate.

Presiunea in roti intradevar nu am verificat-o, am sa o fac si pe asta.

Totusi nu inteleg de ce volanul se misca greu la viteze mici. Fac mentiunea ca am avut presiune pe fata si 1.8 si volanul mergea foarte usor, fiind electrica.


@19vik: daca nu aveam servo electrica ma gandesc ca ar fi fost logica afirmatia facuta de tine la pctul 1, dar fiind electrica, nu se compenseaza electric orice "retinere" de manevrare usoara ?

Adica (exceptand pana) chiar daca am rotile desumflate putin, eu asta nu ar trebui sa o simt cand stau pe loc si rotesc de volan ?!... sau ma insel.


LE: fac mentiunea ca directia nu a avut absolut nimic de suferit, lonjeronul a fost inlocuit datorita sigurantei, si nu tot lonjeronul ci "capul de prindere" (asa s-a exprimat cel din service).
Rotiile, caseta de directie, flanse, nimic nu a fost afectat, doar bara de suport a spoilerului.

Cu scartaitul m-am mai linistit, dar tot nu mi se pare normal, mai ales ca durata medie de functionare a placutelor este de 30.000 km (depinde mult de stilul de condus)... dar au mai existat discutii cum ca sunt de`astea eco si de aceea se comporta in felul acesta.



This post has been edited by Avani: 11 Dec 2008, 13:45


--------------------
. . .
Think forward !
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Dec 2008, 13:44
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu prea inteleg ce vrei sa spui in penultima fraza... ma gandeam ca poate nu ti se alimenteaza coloana de merge la fel de greu la 5km/h ca la 120km/h... la 120 oricum merge cam la fel cu sau fara servodirectie. Iti dai seama de diferenta rotind volanul pe loc cu coloana alimentata (pui contactul), sau nealimentata (iei contactul/opresti motorul fara sa scoti cardul, ca sa nu se blocheze volanul), in ultimul caz iti trebuie muschi nu gluma ca sa rotesti volanul o jumatate de tura. Oricum, merge mai greu servo electrica de pe megane fata de o masina cu servo hidraulica, la care poti sa rotesti volanul cu un deget cu masina stand pe loc, ceea ce nu prea poti sa faci la megane... dar in fine, banuiesc ca stii deja asta.
Pe langa unghiurile de fuga, adauga-le si pe cele de convergenta. Cumva ai reparat-o la AMG? La ei mi-am schimbat si eu o bieleta de directie acum un an si jumatate, mi-au refacut geometria si am vazut cu ochii mei pe monitor ca unghiurile erau ok, dar imediat ce am iesit pe poarta service-ului, am vazut ca volanul statea spre stanga, fara sa traga in nici-o parte totusi, asa ca m-am intors (nu in ziua aia ca se terminase programul), au pus masina iar pe stand si unghiurile nu mai erau ok, le-au refacut din nou... meseriasul, altul de data asta, intreba care din colegii lui a facut-o prima data... nu e chestie de aparat decalibrat, ci pur si simplu de cum aseaza masina pe stand si cum ataseaza dispozitivele pe masina... eventual de jenti deformate, dar asta e primul lucru pe care al trebui sa-l verifice, asa ca pot sa-ti spuna ca au facut ce teste vor si sa-ti dea ce hartii vrei, totul e o loterie pana la urma...


LE: Ma refeream la fraza asta: "daca nu aveam servo electrica ma gandesc ca ar fi fost logica afirmatia facuta de tine la pctul 1, dar fiind electrica, nu se compenseaza electric orice "retinere" de manevrare usoara ?" dar ai editat intre timp.

LLE: Deci ai schimbat doar capul de lonjeron, teoretic n-ar fi trebuit sa umble la geometrie.

This post has been edited by 19vik: 11 Dec 2008, 13:51


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 11 Dec 2008, 13:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




biggrin.gif fix AMG.

Eu ma gandeam sa nu am ceva afectat la pompa de servo.. sau mai stiu eu ce grav pe la coloana de directie.

E ok atunci, am sa trec pe la ei cand am timp si sa le explic putin situatia.

Directia se misca o "tzara" mai grea decat imi aduceam eu aminte. Fara contact (nealimentata) trebuie sa aplici o forta mareeee ca sa poti roti nici un sfert de cursa, dar nu e vorba de asa ceva aici.


LE: exact, nici eu nu ma asteptam sa-mi faca nu stiu ce teste la directie, desi repet, se pare ca le-au facut.

Masina merge si se comporta impecabil, nu am ce sa-i reprosez. Poate mi-am iesit eu din mana.. si nu mai stiu cum se misca directia smile.gif

Oricum multumesc pentru feedbackul prompt... pacat ca nu mai exista reputatie wink.gif

This post has been edited by Avani: 11 Dec 2008, 13:56


--------------------
. . .
Think forward !
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Dec 2008, 13:55
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu exista pompa de servo, toata asistenta consta intr-un motor electric cu reductorul aferent atasat de coloana (intre volan si pedale).
Cumva in cele 1,5 luni ai mers cu alta masina... poate una cu servo hidraulica si te-ai dezobisnuit cu directia de pe Megane?

This post has been edited by 19vik: 11 Dec 2008, 13:55


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 11 Dec 2008, 14:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Asa este.. fara pompa servo ... duhhh !!!

Nu am condus nimic in acea perioada... dar repet, am sa fac o vizita sa vad exact daca dupa un test (unghiuri fuga) o sa mearga la fel de .. greu.

ps: nu am mai slabit ca sa-mi pierd din putere smile.gif


--------------------
. . .
Think forward !
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Dec 2008, 14:21
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Dar nici n-ai mai facut exercitii cu volanul de pe megane... ti-ai pierdut antrenamentul biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 11 Dec 2008, 15:07
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




19vik, te contrazic. Directia la megane e mai usoara decat una care este hidraulica. Si asta o sustin pt. ca a mai fost nevoie sa ma urc la volan si intr-un golf 4 si intr-un serie 3 e46 si la ambele a fost nevoie de ambele maini pt. a putea roti volanul pe loc, lucru care la megane il fac cu 1 deget.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 11 Dec 2008, 16:18
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Parerile sunt impartite, unii zic ca e mai usoara, altii ca e mai greoaie. Depinde cu ce o compari... eu o compar cu ce am avut inainte si intr-un fel o mai am si acum si am mers chiar de curand cu ea... un Espero. Pe ala il pot parca si cu un deget pe spitele volanului. Dezavantajul e la viteza mare, cand volanul merge la fel de usor... prea usor. Dar cred ca deja suntem off...


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 11 Dec 2008, 20:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




QUOTE(19vik @ 11 Dec 2008, 16:18)
Parerile sunt impartite, unii zic ca e mai usoara, altii ca e mai greoaie. Depinde cu ce o compari... eu o compar cu ce am avut inainte si intr-un fel o mai am si acum si am mers chiar de curand cu ea... un Espero. Pe ala il pot parca si cu un deget pe spitele volanului. Dezavantajul e la viteza mare, cand volanul merge la fel de usor... prea usor. Dar cred ca deja suntem off...
*


Confirm,Cielo executive sau Espero.


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 15 Dec 2008, 15:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Mai am si eu o intrebare. Se aude de vreo 4-5 luni de zile un fasait cand stationez din partea stanga de sub masina, undeva pe la jumatatea masinii sub stalpul central putin mai in spate pana la roata.

Ca sa intelegeti .. se afla la jumatatea distantei dintre roata spate stanga si stalp central stanga.

Zgomotul este ca un sifon care se opreste, iar porneste, iar se opreste.... fasss.... fasssssss.....fas...fasss (sper sa nu fiu penibil), dar nu am inregistrat sunetul.

Masina face de la pornire pana la oprirea motorului, nu conteaza ca e rece afara, ca e panta, ca e umed.. nope... nimic. Franele nu au nimic, eroare ABS nu am... dar e stresant rau fasaitul ala.

Se aude doar daca deschid usa de la sofer si nu cobor.. in habitaclu nu se aude nimic.



--------------------
. . .
Think forward !
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 15 Dec 2008, 15:48
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Verifica etanseitatea evacuarii.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 18:23
Dacia