Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

sa fie turbo?

intudose
post 27 Nov 2008, 19:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 3 January 08




deci saptamana trecuta am descoperit un piston topit,mai exact pistonul nr3,..inainte ii facusem test clip si imi aparuse injectorul 4 cu probleme;am dus injectorul la bosch service si surpriza mergea normal nu avea nimic..am intrebat la reno si se pare ca cauza topiri pistonului este injectorul defect desi nu prea vad cum s-ar putea asa ceva,,,in fine am inlocuit pistonul si dupa vreo 200km mi-a aparut rezistenta portocalie in bord masina a inceput sa piarda putere si imediat mi-a aparut si nivelul de ulei urmat de turarea motorului singur si neputinta de a o putea oprii...am bagat in treapta a 6 si in acest mod am putut opri motorul...a adus-o acasa si am incercat sa o pornesc,masina a pornit imediat dar scoate un fum(mai rau decat 10tractoare)..+ca mananca la ulei (adica in 20sec cat a fost pornita mi-a mancat vreo 2liniute pe joja)..banuiesc sa fie turbo pentru ca nu se mai aude cand intra in momentul in care o accerelezi...dar mi se pare ciudat ca pe langa testul clip cei de la reno au verificat si turbo sa vada daca are joc si au zis ca nu are joc deloc,si in 200de km sa cada asa deodata...asa ca rog un sfat si daca ar fi turbo unde as gasii un atelir sa il repar sau cam la ce pret ajunge unul nou
?"


--------------------
Renault Laguna/Velsatis 2001/2007/privilege/initiale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 27 Nov 2008, 20:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nici urma de dubiu. S-a discutat pe aceasta tema destul, numai pe sectiunea Laguna sunt vreo doua-trei topicuri care ti-ar fi spulberat orice urma de indoiala. Uite numai unul dintre ele:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=64923&hl=turbina
E cam suspect ca ti-a cedat turbina imediat ce a stat in service. Inainte de asta manca ulei?

This post has been edited by dan73205: 27 Nov 2008, 20:46


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 27 Nov 2008, 20:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu era nevoie sa aiba joc in ax, sau sa manance ulei dinainte, ca sa se intample necazul

Pur si simplu, din cauza depunerii de calamina, s-a dezechilibrat rotorul si jocul a aparut imediat.

Tot ce a fost turbo cu geometrie variabila pana in 2004, au fost niste glume proaste.
Desi sunt mii de sfaturi sa le dai talpa, sa nu se depuna... tot se depune. Fiindca de la proiectare au avut deficiente.

E ca si cum ai incerca sa scoti gazele de evacuare ale unui motor normal, printr-o teava ca de pix... Oricate turatii i-ai da, niciodata nu ar fi evacuate complet.



This post has been edited by andu911: 27 Nov 2008, 20:47


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 27 Nov 2008, 20:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nu te contrazic (a patit-o Silviu asa hodoronc-tronc) dar, totusi, unele mananca ulei inainte sa cedeze. Ideea era ca eram curios daca a avut vreun simptom inainte si asta era unul posibil pentru ca mi se pare dubios ca a crapat dupa ce abia facuse 200 de km de la service. Eu, dupa 110 000 de km, am desfacut turbina si nu arata prea rau....parerea tipului care i-a facut operatiunea de intretinere, nu a mea, ca eu puteam sa ma uit ca curca-n craci, vorba aia. Dar nu contest ca au avut probleme, ca orice chestie noua aruncata pe piata si insuficient testata.

This post has been edited by dan73205: 27 Nov 2008, 21:13


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intudose
post 27 Nov 2008, 23:24
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 3 January 08




absolut nici un simptom,masina tragea bine,pur si simplu m-a lasat pornirea,si asa am detectat pistonul topit..curios este faptul ca cei de la reno erau fermi convinsi ca masina nu porneste din cauza injectorului si a vanei egr...si mi se pare ciudat ca turbo a cedat chiar acum dupa c am inlocuit pistonul...sa fie din cauza ca am curatat admisia,pentru ca acum cat motorul a fost dezmembrat,m-am apucat si am curatat admisia ca erau multe depuneri acolo si de mentionat e ca masina nu consuma deloc ulei...cealalta laguna pe care o am mai consuma doua liniute pe joja la schimb dar asta nu consuma deloc


--------------------
Renault Laguna/Velsatis 2001/2007/privilege/initiale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 28 Nov 2008, 00:06
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Daca tu ai umblat la galeria de admisie sa cureti nu cred ca avea cum sa se duca mizeria spre compresor. Traseul aerului care intra la admisie e urmatorul: filtru aer, compresor, intercooler si ultima e galeria de admisie. Tie ti-ar fi putut cadea mizerie spre EGR dar nu cred ca spre turbina desi, totusi, nu stiu exact de unde vin gazele de esapament in EGR pentru recirculare si daca e vreo legatura cu partea de turbina a turbocompresorului. De la turbina se duc direct in catalizator si apoi la teava de esapament....Nu stiu, e ceva distanta totusi intre EGR si locul unde e prinsa turbina de evacuare.

This post has been edited by dan73205: 28 Nov 2008, 00:52


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 28 Nov 2008, 01:05
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




de la galeria de evacuare se duc in egr si mai departe in admisie

Ideea e ca daca iti cade jegul inapoi in evacuare, dupa aia se duce in turbina...

Cea mai buna treaba e cand dai galeria jos.


intudose: ca sa fii cu sufletul impacat, ca nu ti-a schimbat nimeni turbina, uita-te la suruburile dintre turbina si catalizator si la cele dintre catalizator si evacuare... se vede usor daca s-a umblat la ele.

This post has been edited by andu911: 28 Nov 2008, 01:11

Attached thumbnail(s)
turbo.JPG ( Size: 83.71k ) Number of downloads: 187


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 28 Nov 2008, 01:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Aviz amatorilor care scot EGR-ul si curata galeria cu mijloace proprii printre care si eu. Data viitoare am sa ma asigur mult mai bine ca nu scapa nimic in jos desi am lucrat cu atentie si pana acum. Chestia ca la mine nu erau depuneri intarite ci numai funingine.

This post has been edited by dan73205: 28 Nov 2008, 01:57


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intudose
post 3 Dec 2008, 20:57
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 3 January 08




bai fratilor tocmai am terminat de montat noul turbo(am 5minde cand am terminat),am pornit masina am lasat-o sa se incalzeasca dupa care am accerelat pana pe la 1500 de ture de vreo 2ori si a 3oara s-a turat singura la maxim si mi-a dat uleiul afara pe la admisie si cred ca si pe evacuare ca a scos la fum de nu mai vedeai nimic,,imi vine sa-i dau foc;o fi alta problema?ceva sfaturi va rog!!!


--------------------
Renault Laguna/Velsatis 2001/2007/privilege/initiale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 3 Dec 2008, 22:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




inainte sa schimbi turbina ai curatat intercoolerul de ulei?E posibil ca acea turatie sa fie din aceasta cauza...


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intudose
post 4 Dec 2008, 09:00
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 3 January 08




recunosc ca nu l-am curatat...dar chiar asa sa cada din primele 5 minute de functionare?si asta sa fie cauza?


--------------------
Renault Laguna/Velsatis 2001/2007/privilege/initiale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 4 Dec 2008, 11:35
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




turbina ta nu a cazut,imagineaza-ti ca presiunea formata de ea a impins tot uleiul cumulat in intercooler in admisie si de aici turatia motorului.La schimbarea turbinei se recomanda curatarea intregului sistem de admisie.Recunosc ca nici eu nu am facut-o,insa am lasat un pic motorul sa mearga la ralanti pana cand a atins temperatura optima de functionare si am iesit cu masina sa afum de tzantzari smile.gif)...Nu mi s-a mai turat in gol insa am afumat pe toata lumea smile.gif
Deci nu te speria,garantez ca turbina ta nu a cazut!Daca e noua si nu reconditionata!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 06:33
Dacia