Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

probleme necunescute

vlad_laguna
post 15 Sep 2008, 15:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




acum ceva timp am patit ceva de ce imi era frica cel mai tare si anume : pierdere de putere pana in 2000 rpm, dupa care revine la normal, martor injectie aprins, fara sa scoata fum. merg la serus, iese la diagnoza captor aer nu stiu cum. se uita aia la egr. rezultatul : nu mai functioneaza cum trebuie. dupa 2 sapt schimb egr. nu mai era martorul aprins, dar in schimb, se auzea un bazait la motor si nu tragea. piesa care bazaie este in stanga sus la motor, cum stai cu fata la el. merg sa o schimb si pe aia. la clip nu iese nimic. mecanicul imi zice ca este de la nu stiu ce senzor, situat pe un furtun ce trece pe langa ornamentul de plastic al motorului. cica pe acolo scapa aer,pe langa senzor, da niste valori eronate la electrovana aia din stanga motorului si de aia nu merge. a etanseizat senzorul si acum nu trage, scoate si fum, e bleaga de tot. m-am saturat de mecanicii astia de 2 lei. poate e cineva pe forum care ma poate ajuta sa identific si sa rezolv problema, eventual cineva care are un progr de diagnosticare, bineinteles toata activitatea nu pe gratis. eu nu ma prea pricep deloc la chestii din astea, mai ales unde e vorba de senzori si alte treburi delicate.
va multumesc anticipat.


--------------------
VW Passat 3C - OT-03-VTG 2006
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 15 Sep 2008, 19:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




1 - Senzorul din stanga sus e TRS-ul.L-am desfacut de curand pe al meu si nu prea are ce sa se strice in el...ia un multimetru si masoara rezistenta intre pini din mufa...ar trebui sa fie in jur de 20 ohmi.
2 - Senzorul de langa ornament e senzorul de presiune supralimentare...asta nu stiu cum sa-l verifici doar sa-i faci o diagnoza, si vezi ce valori iti da.
Ca sa stii de o treaba dute si verifica jocul la axul turbinei ca daca ea e pe duca poti sa schimbi toti senzori ca tot bleaga e.

Ce culoare are fumul?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 15 Sep 2008, 21:31
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




Aceeasi treaba o patesc si eu pana in 2000 de ture zici ca e mercedes o ia parca e inpinsa dupa 2000 de ture zici cai racheta, faza interesanta e ca la mine nu imi apare nimic la cb nici la diagnoza. Disperanta treaba vreau sa ma bag in trafic si mai mult incurc parca as fi cu caii la pascut. Fum am si eu ca si toata lumea da e negru si putin ceea ce nu ma tare deranjeaza. Sincer as vrea sa vad si eu mai multe pareri iar in sevice nu tare am curaj sa ma bag din motive financiare sleep.gif Ma pricep la mecanica si as dori sa incerc si alte metode inafara de cele pe care le stiu. Asa ca hai sa vedem daca putem face ceva


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 15 Sep 2008, 21:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu m-am chinuit ceva cu reglatul TRS. Acum in sfarsit merge.
Se poate ca si la voi sa fie problema de la el.
In mod normal nu ar trebui sa bazaie la ralanti.
Pana la urma ai schimbat TRS sau nu? Daca da ai luat unul nou?
In mod normal functionarea aiurea a turbinei datorata TRS se observa la un test in mers.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 15 Sep 2008, 22:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Nu ar trebui sa bazaie la relanti dar reglajul lui cred ca ar trebui sa fie in apropierea punctului unde incepe sa bazaie. Asta in sensul desurubarii


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 15 Sep 2008, 22:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu am reglat in apropierea punctului, in sensul infiletarii.
Daca desurubez trage aer mai mult si tija cade brusc.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 15 Sep 2008, 22:45
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Si cum stai cu fluieratul turbinei ? Vreau sa spun cand incepe sa "intre"?


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 15 Sep 2008, 22:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cand e motorul rece se aude un fluierat mai anemic (asa ii zic eu) de pe la 1500 aprox. Dar se aude doar cand accelerez usor si las pedala.
Fluieratul adevarat de turbina se aude in accelerari bruste la peste 2000.
La cald suieratul se aude la turatii mai mari si cu o intensitate mai mica.
Presiunea de supraalimentare este de 1100hpa aprox la 2000 ture si la accelerari bruste de pana in 3000 ture am prins si peste 2000hpa.
De remarcat ca la ralanti probabil uch-ul taie supraalimentarea in jurul turatiei de 3000 rot/min.
Probabil ca mai am de lucru pana il reglez cum trebuie, dar deocamdata merge bine.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 15 Sep 2008, 23:05
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Da, recunosc perfect comportamentul asta . Tu ai mers cu reglajul in sensul insurubarii , eu am procedat invers . Am ceva argumente dar nu sunt absolut convins. Am ajuns la un punct unde nu se mai aude fluieratul acela plangacios , punct in care si masina merge bine. Totusi o sa mai insist regland cate un sfert de tura. Cred ca sunt pe aproape...


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 16 Sep 2008, 06:25
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




Interesant acum ma gandesc daca nu cumva de la TRS mi s-a spart si intercoolerul. Ca dupa cate am inteles eu acela regleaza presiune nu???? Si eu am acel suierat anemic la inceput am sa incep sa ma joc si eu cu acel TRS. Am sa va tin la curent cu ce am realizat si eu. Din cate am citit eu prin alte topicuri acel TRS nu se poate defecta nu???


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Sep 2008, 08:32
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Slabe sanse sa se arda, mai degraba se deregleaza.
Si da, el regleaza presiunea de supraalimentare si dereglandu-se in sensul cresterii presiunii poate provoca spargerea intercoolerului.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 16 Sep 2008, 10:13
Post #12


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(Fubiansky @ 15 Sep 2008, 19:24)
2 - Senzorul de langa ornament e senzorul de presiune supralimentare...asta nu stiu cum sa-l verifici doar sa-i faci o diagnoza, si vezi ce valori iti da.
*




In ce cazuri iti da eroarea ''scurtcircuit senzor presiune supraalimentare carburant''?? Sau daca ai idee cat mama naibii costa un senzor de genu... icon_mrgreen.gif


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myky
post 16 Sep 2008, 11:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 October 07
From: Arad






Silviu si la mine bazaie TRS la relanti sau la mine este alta treaba deoarece nu am
geometrie variabila.
Cate lagune am vazut la toate bazaia TRS la relanti,o fii fost la toate dereglat TRS?


--------------------
Renault laguna II expression 2003 1.9 dci 107CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 16 Sep 2008, 12:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




la mine fumul e negru. suieratul turbinei este mai anemic dupa ce am schimbat trs ala. practic nu mai aud motorul cum il auzeam inainte. e ceva schimbat, parca turbina intra dar mai putin. cine ma ajuta si pe mine cu reglatul trs-ului ala? sau daca e cineva priceput disponibil sa se intalneasca cu mine ca sa isi spuna o parere avizata. multumesc.trs-ul l-am schimbat, nu mai bazaie, dar nu trage masina. inclin sa cred ca este de la senzorul ala de pe furtunul de langa ornamentul motorului. fumul negru indica amestec dereglat? ce inseamna fum negru? nu este mult, dar inainte nu aparea decat la accelerari foarte bruste. acum si gradual daca accelerez, tot scoate fum.este o chestie de reglaj cred....va rog ajutati-ma

This post has been edited by vlad_laguna: 16 Sep 2008, 14:09


--------------------
VW Passat 3C - OT-03-VTG 2006
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 16 Sep 2008, 14:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




MHY...Nu stiu exact
Intr-un alt topic spunea silviu cum se verifica si ce valori ar trebui sa aiba.
Eu am verificat la mai multe lagune si la niciuna nu dadea cat scria acolo.
Azi am scos mufa de la senzor cand mergea motorul, a inceput TRS-ul sa faca ca naiba si mi-a aparut pe bord mesajul "einespritzung defekt" (nu mai retin exact cum scria) si binecunoscuta rezistenta portocalie.
Dar nu am mers cu masina sa vad cum se comporta.

Si a mea scoate fum negru doar atunci cand ma cert tare cu ea...mai simplu spus cand apas pedala la podea...in rest nu scoate gram de fum asta de cand am schimbat statia de alimentare.

This post has been edited by Fubiansky: 16 Sep 2008, 14:18


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Sep 2008, 14:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




E posibil ca un TRS nou sa nu fie reglat corespunzator.
Din cate vad eu sunt destul de greu de reglat, mai ales daca nu stii cum sa o faci.
Eu imi bat capul de o buna bucata de timp cu el.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 16 Sep 2008, 15:32
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




E acum vreau sa va intreb: TRS-ul meu functioneaza daca ii scot mufa tija de la turbo revine e treaba e ca nus cum sa vad la sarcina daca functioneaza de reglat de unde se regleaza??? se scoate capacul de pe ea???? A am si masurat TRS are 16,1 Ohm-i

This post has been edited by cobretti3x: 16 Sep 2008, 15:48


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Sep 2008, 17:49
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Are un capac de plastic sub care este un surub.
Din acel surub se regleaza.
Poti desfileta un sfert, apoi jumatate de tura si vezi rezultatul.
Dar mare grija sa nu incurci turele, in caz de ceva sa il poti aduce macar la reglajul de acum.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 16 Sep 2008, 18:40
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




si la mine bazaie la relanti..chiar tare ... stie cineva din surse sigure faptul ca nu trebuie sa se auda la relanti ?? Sa inteleg..daca il desfiletez creste presiunea pe care turbo o baga in motor..fapt pt care risc spargerea IC-ului ?


--------------------
none ex Lag 2 - none 1.9dci
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Sep 2008, 19:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Daca bazaie la ralanti ar trebui sa ai erori pe wastegate (injection failure, semnalate pe CB) sau cel putin eu asa patesc.
Daca il desfiletezi teoretic presiunea ar trebui sa creasca, deoarece tija geometriei variabile cade. Practic din masuratorile pe care le-am facut cu DDT2000 am vazut ca nu e asa. Aici mai e ceva ce eu inca nu am descoperit.
Haideti sa dau si o modalitate de a regla TRS, poate nu tocmai cea mai buna dar singura la care am ajuns eu.
Asadar surubul TRS are o pozitie in care tija cade brusc. Se identifica acea pozitie (TRS bazaie la ralanti) dupa care se infileteaza cate un sfert de tura pana cand incepe sa apara "fluieratul jalnic ca un mieunat anemic si enervant". Din acest punct se desfileteaza cate putin atata cat sa nu apara "injection failure".


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 16 Sep 2008, 19:34
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




Am gasit surubelul e ok dar intrebarea este daca incep sa reglez pe el scap de datul in nas la pornirea de pe loc??? sau trebuie sa caut si in alta parte inainte de a incepe sa reglez pe TRS. Sunetul ala lesinat si eu il am parca ar face un turbo de 120 de ani. Trebuie sa caut valorile care ar trebui sa fie pe pinii de la senzirul de supraalimentare si cel de la debitmetru.


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 16 Sep 2008, 21:13
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Daca nu ti-a dat rezistenta infinita nu e defect TRS-ul (si ai spus ca are 16R deci e bun)
Cel mai probabil e dereglat.
La mine nu bazaie deloc TRS-ul...nici cand turez motorul nici la relanti.
Nici nu vibreaza cand pui mana pe el si sunt sigur ca lucreaza cum trebuie pentru ca tija de comanda a geometriei variabile functioneaza.In plus de asta nu am nici-o eroare sau ceva de genu asta.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 16 Sep 2008, 22:56
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




Inseamna ca nu e de la TRS acelasi lucru am constata si la mine nu bazaie nu face nimi inchide si deschide cand scot mufa de pe el cred ca va trebui sa ma axez pe debitmetrul de aer si senzorul de preiune. La astea cum as putea sa aflu daca functioneaza bine sau nu.??? Pe tester DDT nu imi arata nici o eroare de genul asta si nici in CB nu se aprind martori.


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 16 Sep 2008, 22:59
Post #24


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




pana sa plec in concediu am umblat si eu la trs-ul ala si nu mi s-a parut nici o diferenta indiferent de reglaj aveam suieratul ala jalnic ,nu imi apare nimic pe cb ,eee cand am venit din concediu dupa 1500 de km in care am cam calcat-o ,am mers si cu 180 km si am pierdut un capac sad.gif ,asta este alta discutie),eee suieratul ala bleg pot sa spun ca a mai disparut cred ca s-a curatat turbinuta care avea sigur multa mizerie de la mersul asta de oras in turatii mici si motorul frate ...parca era altul zici ca se bucura pe drum,rupe ....si atunci m-am gandit ,ba sa sti ca era mizerie pe paletii turbinei,asta mi-a venit in cap(o sa radeti de mine smile.gif )cand mi-a zis nevasta, mai Ioane mai curata si tu ventilatorul la hota ca face urat rau si.....atunci mi-a cazut fisa cu turbinuta mea de la masina ..... biggrin.gif
Bafta si Doamne Ajuta !!!


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 17 Sep 2008, 07:45
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




vlad_laguna----- ai rezolvat ceva????


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 17 Sep 2008, 12:12
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




nu am rez nimic. nu stiu ce sa mai fac.....masina e bleaga de tot si ma enerveaza groaznic


--------------------
VW Passat 3C - OT-03-VTG 2006
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 17 Sep 2008, 17:34
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




Idem si la mine daca e cineva care stie valorile de la senzorul de presiune turbo si cel de la debitmetru as fi tare recunoscator daca lear posta. Vreau sa le masor si pe alea sa nu am dubii Multumes tare mult.

This post has been edited by cobretti3x: 17 Sep 2008, 17:35


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoshu
post 18 Sep 2008, 13:35
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 15 September 08




sal lagunishti sunt destul de nou p-aci si as vrea sa va multumesc pentru postarea rezolvarilor multor probleme ale dragelor noastre reno-uri , acu on topic:

cobretti3x:iti atasez un jpeg cu toate valorile senzorilor presiune

Cu respect

Attached thumbnail(s)
valori.JPG ( Size: 105.07k ) Number of downloads: 745


--------------------
renault laguna 2 - b-XX-TIZ 2001 1.9dCI 107 bhp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 18 Sep 2008, 13:57
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




ba sunt atat de bou incat nici unde sa masor nu stiu....imi vine sa mor ca in facultate nu mi-a placut electrotehnica


--------------------
VW Passat 3C - OT-03-VTG 2006
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cobretti3x
post 18 Sep 2008, 14:39
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 21 August 08
From: Baia Mare




dragoshu----- ms tare mult pt valor. Hehe se pare ca valorile mele de pe senzorul de presiune turbo sunt la niste valor la care cred ca nar functiona bine nici un motor, cel putin ce am masurat eu 1-3=5,30 2-3=4,65 1-2= 6,23 ce ziceti si voi de aceste valor??? Mie mi se pare cam decalibrat. Va trebui sa mai astept pt ceva fonduri ca sa cumpar altul ca acu sunt pe janta blush.gif

vlad_laguna------- ID meu de mess e acelasi cu userul daca vrei te pot ajuta sa-l masori online dupa ora 17:30 atunci ajung acasa de la servici.

This post has been edited by cobretti3x: 18 Sep 2008, 14:43


--------------------
Renault Laguna 2 Expresion - MM-07-FCL 140Hp 2002
Laguna 2
1.9 dCi 140Hp
2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 12:17
Dacia