Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

problema "grava" climatronic si pornire, laguna II 1.6 16V

bhn_02
post 5 Aug 2008, 12:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 31 March 08




Salut forumisti

Mi-am luat si eu acum citeva luni (prin aprilie) o laguna II, 1.6 16V din 2002 adusa direct din Franta.
Masina arata si mergea impecabil in momentul achizitionarii, i-am facut revizia si schimbat distributia.
Dar, cum nu se poate fara acest dar, acum 2 saptamini in timpul mersului cu climatronicul deschis..undeva la 19 grade..viteza 110-120 km/h mi-a scazut dintr-o data puterea motorului, il simteam ca efecitv nu mai trage, iar acul de la indicatorul de apa a scazut la minim, ajungand in punctul mort, ca atunci cind ai avea motorul oprit. (dar motorul nu s-a oprit, doar era lipsit de putere)
In acele momente m-am panicat putin ca nu stiam ce se intimpla si dupa 10-15 secunde dupa aparitia fenomenului am oprit climatronicul. Masina si-a revenit foarte bine si mi-am continuat rulajul in mod normal. Am stat pe ganduri daca sa ii mai dau drumul la climatronic sau nu si in cele din urma dupa vreo 10-15 minute mi-am luat inima in dinti si l-am deschis. In continuare masina a mers fara probleme ajungand la destinatie. Apoi la vreo 2-3 zile dupa eveniment, dimineatza, am vrut sa pornesc masina, climatronicul era deschis, exact cum il lasasem seara cind am parcat masina si surprinza...nu a vrut sa porneasca....a dat la automat electromotorul....dar nici gand sa porneasca.
Am oprit din buton masina...am inchis climatronicul...si apoi i-am dat iar start..dupa o mica chinuiala a pornit.
Ei si chestia asta s-a mai repetat de vreo 2 ori. Problema e ca si in traficul din bucuresti mi-a facut o data aceasta mica surpriza, oprindu-se la semafor motorul, dar din fericire a pornit "la prima cheie".
Mentionez ca circul mult cu masina la drum lung si foarte putin prin bucuresti, ea stand mai mult parcata in timpul saptaminii si doar in wkend o scot.
Am sunat la cei de la renault (serus in cauza) dar abia peste vreo 2 saptamini sunt programat.
As vrea sa stiu daca a mai patit cineva asa ceva sau cine se mai pricepe ce crede ca s-ar putea intimpla. Nu ma dau afara banii din casa si am o presimtire ca ma vor usca de bani cei de la serus, daca ar fi sa-i citez, problema ar fi una deosebit de grava.
Multumesc pentru eventualele sfaturi, pareri si opinii.

This post has been edited by bhn_02: 5 Aug 2008, 15:20


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16V 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanny69
post 5 Aug 2008, 18:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 499
Joined: 6 April 08




Problema e ca la masinile astea nu prea poti merge pe ghicite. Poate a mai patit cineva, dar poate ca a avut alta problema. Eu iti recomand sa-i faci o diagnosticare, vreo 50 ron, plus ca nu tre sa astepti 2 sapt sa te programeze. Poti sa mergi la orice atelier care dispune de testere. Si asa e cel mai sigur. Iti citesc codul de eroare si iti interpreteaza si s-ar putea sa fie doar un senzor, sau vre-un contact slabit.
Bafta


--------------------
Ex Renault Laguna II 2002 1,9 dci 140 Cp
Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 6 Aug 2008, 09:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




E posibil sa ai o cantitate prea mare de freon in instalatia de climatizare.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 6 Aug 2008, 10:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.250
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




eu sunt doar curios de unde pana unde iti veni ideea sa opresti climatronicul?
stiai ceva dinainte?


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bhn_02
post 6 Aug 2008, 14:46
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 31 March 08




Sa am prea mult freon in instalatie?? nu stiu cind a fost sau daca a fost reincarcata instalatia, aer rece da ok, desi diferenta intre 19 si 24 de grade nu mi se pare extraordinara, iar daca vreau aer cald trebuie sa dau temperatura la exact 26 altfel nu-mi baga deloc aer cald, nici macar la 25 sau 25.5.
Legat de inspiratia cu inchisul climatronicului, stiam ca de obicei AC iti fura 2-3 cai putere daca nu si mai multi din puterea motorului si atunci, climatronicului functionand la o treapta destul de mare (pe auto), am zis sa-l inchid.
Mai citisem pe alte forumuri de exempu la cielo, povesti de genu..ca in depasiri daca mergeau cu AC deschis il inchideau ca sa cistige aici 2-3 cai putere si sa faca depasirea mai in forta si apoi il redeschideau dupa terminarea manevrei.
Pe marti am programare la Serus, azi mi-au confirmat, si sper sa ii dau de capat.


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16V 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 6 Aug 2008, 18:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




O instalatie de climatizare a unui turism are nevoie de macar 5 kW. Daca ai avea prea mult freon, s-ar putea genera o presiune in instalatie si in pompa mult mai mare decat cea nominala. Mai departe, fie cedeaza vreo conducta, fie vreo pompa, fie motorul nu prea poate face fata, mai ales la turatii scazute.

Daca nu ma insel, in instalatia de climatizare, pentru Laguna II, intra aproximativ 600 grame de agent de racire.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
traffictours
post 6 Aug 2008, 19:11
Post #7


Membru autentic


Group: Validating Reno
Posts: 1.013
Joined: 9 January 07
From: Bucuresti




Din ce stiu eu daca scade sau creste presiunea freonului exista un presostat care opreste compresorul. Daca asta nu lucreaza cum trebuie, atunci cine stie ce bucle apar in circuitul electronic al calculatorului masinii si de aici vreun dereglaj in comportamentul masinii. Ce spun eu aici e doar asa, o idee, trebuie pus testerul pe masina si de abia dupa aceea se poate vorbi ceva concret.


--------------------
BMW - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bhn_02
post 12 Aug 2008, 20:10
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 31 March 08




Tocmai ce m-am intors de la service si zic eu ca am rezolvat problema, acuma sa o vedem si la un drum lung. Problema s-a dovedit a fi din senzorul de temperatura de la motor ce era defect inregistrand alte temperaturi decit cele reale, de unde si fluctuatia indicatorului de la bord.
Legatura cu climatizarea, dupa cele spuse de cei din service, ar fi faptul ca varia intensitatea electrica cea ce facea ca senzorul intr-un fel sa-si revina.
Daca as fi continuat as fi putut merge cu motorul supraincalzit, desi cica ar fi un sistem in calculatorul masini care oricum declanseaza ventilatorul de la radiator in conditii extreme.
Bine ca s-a rezolvat si sa fie numai atat.
Sa auzim numai de bine.


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16V 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 00:23
Dacia