Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

coduri de eroare ( ECM si nu numai )

Johnny2006
post 14 Jul 2008, 16:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




desi am cautat pe forum nu am gasit nimic referitor la subiectul asta.

masina e un Renault Megane I 1.9 dci ( 2002 ). de ceva timp mi se aprinde la bord martorul de bujie incedescenta ( stiu ca s-au mai plans multi pe forum de chstia asta, insa ceea ce au facut altii pentru a repara buba nu se aplica si la mine, din pacate ) si imi taie din putere. am fost pe la Renault insa am realizat destul de repede ca se pricep toti sa schimbe bucsi, insa daca ii pui sa faca ceva mai de finete si unde e nevoie de ceva creier atunci treaba e nasola pentru mine ca si client. asa ca am facut rost de un program de diagnosticare si mi-am bagat nasul prin computerul masinii sa vad ce eroare am. problema este ca neavand o baza de data completa programul nu stie sa identifice eroarea, asa ca imi da doar un numar ( de fapt doua ca sunt doua erori ): 1834 si 1836. stiti careva ce reprezinta, sau ( mai bine ) aveti cunostinta de ceva documentatie de service referitoare la acest subiect ?

Multumesc anticipat

This post has been edited by Johnny2006: 14 Jul 2008, 16:14


Attached thumbnail(s)
ECM_errors.JPG ( Size: 58.12k ) Number of downloads: 499


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Jul 2008, 16:47
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.337
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Tu ai o poblema cu EGR-ul...este topic dedicat...spor la treaba..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hawk84
post 14 Jul 2008, 20:10
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Johnny2006 cum ai testat masina? ai interfata de conectare? de unde ai luat interfata?


sunt programe de care poti face rost si care au baze de date, dar sunt pt mai multe modele de masini!


--------------------
Renault Megane 1 classic 1.9 dTi 2000 - CT-87-GCA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 15 Jul 2008, 08:34
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




cj98czh: atat EGR-ul cat si intercooler-ul sunt schimbate. deci e altceva ( poate injectoare, poate turbina, poate ... etc. ) poate ma lamuresti: cine comanda EGR-ul ? poate buba e acolo.

Hawk84: pentru diagnosticare folosesc DDT2000 ( programul de diagnosticare pentru Renault/Nissan/Dacia ). cablul de conectare l-am imprumutat de la cineva care se ocupa cu tunning-ul. ( daca l-as gasi undeva de cumparat probabil ca mi l-as lua, insa cred ca pretul e destul de mare ).

15 Jul 2008, 09:31:
Am aflat ce inseamna codurile de eroare:

P1834 Shift solenoid open
P1836 Pressure control valve open

Stie cineva cum pot fi interpretate ?

Multumesc.


This post has been edited by Johnny2006: 15 Jul 2008, 09:31


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudor27
post 20 Jul 2008, 22:32
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 18 January 08




Si eu am avut aceeasi problema pana azi, cand am vazut ca era un furtunas pe langa EGR pe acolo care era rupt. L-am inlocuit si s-a rezolvat toata problema cu 2 lei biggrin.gif

Am incercuit in poza cu rosu furtunasu.

Sper ca ti-am fost de ajutor.

Attached thumbnail(s)
Imag001.JPG ( Size: 178.92k ) Number of downloads: 588


--------------------
renault megane 1.9 dci 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
croitoru12
post 1 Aug 2008, 09:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 21 July 08




am avut si eu aceeasi problema si s-a rezolvat cu tot cu un furtunel, dupa ce am citit ce a scris Tudor27, cand la sevice imi spuneau ca am probleme cu turbina (717 Euro) sau cu injectoarele



--------------------
Renault Megane I 2002 / 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 1 Aug 2008, 09:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pressure control valve .... imi suna a furtun sarit de la trs sau cablu intrerupt la senzori.
Ai incercat sa stergi acele erori?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 2 Aug 2008, 22:25
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




revin dupa ce cateva zile nu am mai dat pe acest forum si sincer sa fiu imi luasem gandul ca cineva imi va mai raspunde. insa sa o luam pe rand:

tudor27: multumesc mult de sfaturi si de poza. Ma oftic putin ca nu am citit mai repede sfatul tau pentru ca azi am demontat EGR-ul sa ma uit daca e cumva murdar. Bineinteles ca nu avea nimic insa la furtunasul cu pricina nu m-am uitat. O sa ma uit maine la prima ora biggrin.gif . Sincer insa nu cred ca are ceva.

croitoru12: deci atat costa o turbina ? eu deja ma gandesc sa pun bani deoparte sad.gif . Sper sa nu fie pompa de inalta presiune ca m-am ras. Am inteles ca e undeva in jur de 2000 de euro.

$$ilvviu: am incercat sa sterg erorile insa nu am reusit.

Spuneam ca nu am mai dat pe acest forum pentru ca in concediu fiind am facut un drum pana la mare ( de la Brasov ). Masina a mers destul de prost iar uneori de-a dreptul execrabil. Martorul de bujii incandescente s-a aprins intr-o veselie iar urcarea unei pante era uneori datatoare de emotii dintre cele mai mari. Au fost momente in care o panta de sa zicem 3-4%, care alteori o urcam in treapta a 5a acum nu o urcam nici cu a 4a ( in masina erau doar doua persoane si niscai valize -deh, cam ce-si ia omu' la mare smile.gif ). Faza frustranta era ca atunci cand se aprindea ghidusia (chiar la vale fiind), masina nu mai accelera si ramanea la viteza la care o apucase damblaua. Faza nasoala era cand se aprindea in timpul unei depasiri. Bomboana pe coliva a venit azi cand aproape ca nu am reusit sa depasesc o Dacia 1300 in linie dreapta, pe loc drept. Eram in treapta a 3a, la 3000 de ture unde masina ar fi trebuit sa zboare si se misca precum un melc. Deci am dedus eu ca in momentul asta masina mea are undeva la 65 de cai, ceea ce ma duce cu gandul ca turbina e moarta. Oricum luni o sa ma duc la Auto-test sa o pun pe stand si sa vad ce-i cu motorul.

Daca mai aveti ceva sfaturi va rog nu ezitati sa le impartasiti cu mine. Nu de alta, da' cand ma gandesc cat ma pot costa piesele ... . Iar cosmarul suprem este ca o sa dau caruta de bani pe ele iar problema tot nu o sa se rezolve. Sunt patit deja la Renault: am avut niste batai la puntea fata. M-au pus sa-mi schimb amortizoarele cand de fapt erau culisantele de la etriere sad.gif C-asa-i in service : mad.gif



--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 3 Aug 2008, 07:53
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Nu e turbina la tine. Eu cred ca e de la TRS.
Asta daca nu ai vre-un furtun spart sau sarit.
Verifica cele 2 piese pe care ti le-am incercuit cu albastru.
Sa nu fie mufele oxidate sau furtunele sarite.


Attached thumbnail(s)
Imag001.JPG ( Size: 182.58k ) Number of downloads: 512


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 3 Aug 2008, 09:24
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




Tocmai am verificat cele sugerate: contacte si furtunase. Toate sunt la locul lor si in perfecta stare.

$$ilvviu, de ce crezi ca nu e turbina ? In cazul in care ar fi, cum ar trebui sa se comporte masina ?

Multumesc.

This post has been edited by Johnny2006: 3 Aug 2008, 09:24


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 3 Aug 2008, 12:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Si eu am patit faza asta anul trecut si pe cuvant daca stiu care a fost cauza pentru ca s-a manifestat doar de cateva ori si apoi si-a revenit.

fum alb/negru scoate cumva?



This post has been edited by alex0507: 3 Aug 2008, 12:22


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 3 Aug 2008, 12:43
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Turbina face zgomot.
Se uzeaza axul si paletii ating in carcasa.
La tine probabil vanele turbinei sunt deschise.
De ce? Daca zici ca furtunele sunt la locul lor atunci este un senzor din cei 2 defect sau contact imperfect\fir rupt.

3 Aug 2008, 13:44:
Ar mai fi o chestie.
Sa se fi blocat tija turbinei.
Ai incercat sa vezi daca se misca?

This post has been edited by $$ilvviu: 3 Aug 2008, 12:44


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 3 Aug 2008, 21:18
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




alex0507 : nu scoate nici un fel de fum. Asta ar putea fi un lucru bun.

$$ilvviu: pentru mine turbina e ca extraterestrii: am auzit de ea, insa n-am vazut-o niciodata biggrin.gif. Habar n-am unde e pozitionata ( banuiesc ca undeva in partea de jos a motorului ). Daca imi explici cum ajung la ea atunci o sa vina a doua nelamurire: eu imi imaginam ca turbina e o chestie incapsulata in care nu pot sa-mi bag nasu'. Probabil ca daca o gasesc si o studiez mai indeaproape o sa vad daca are ceva parti mobile pe care le pot misca. Daca buba o fi la vreun contact sau fir atunci o sa dureze ceva pana ce o sa-l gasesc ( eu sau oamenii din service ).

Oricum, sfaturile voastre imi sunt de folos si tin sa va multumesc inca o data.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 3 Aug 2008, 22:17
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




vin-o miercuri seara la intalnire sa ne dam si noi cu parerea ras hohote.gif ca doar altceva n-avem ce face...


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Aug 2008, 00:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




erorile alea sunt de la termoplonjoare, cauta si tu o schema electrica ca sa vezi ce legaturi au..., relee, singurante...etc
Eu n-am de megane 1 nimic, m-am luat dupa ECD15.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 4 Aug 2008, 13:03
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




tocmai vin de la Autotest ( aceeasi chestie ca si Computest-ul din Bucuresti ). Am aflat ca masina are acum 35 de cai ( probabil sa mai fi pierdut ceva pe drum smile.gif ) si ca turbina nu mai prea face nimic. asa ca stau si ma intreb ce sa fac: sa incerc sa o repar sau sa iau una noua? deocamdata tind spre prima. merita ?

This post has been edited by Johnny2006: 4 Aug 2008, 13:03


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Aug 2008, 15:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




tu ai o turbina cu geometrie fixa, daca masina a fost intretinuta n-are voie sa nu tina macar 300.000 km

Ce tester au folosit ? Cum au ajuns la concluzia asta ? Poate e doar wastegate'ul blocat, sau s-a spart membrana de la capsula, sau se pierde vacuum pe la vreun furtunas.

Ca idee... turbina cu geometrie fixa nu cade asa deodata...singurul lucru care se buleste la ea este axul, care isi face joc... dar asta se intampla in timp si incepe sa manance ulei din ce in ce mai mult. Iti mananca ulei ?

Eu nu cred nimic din ce-au zis aia, mai ales ca s-au apucat si-au masurat caii... fapt care nu da niciun indiciu asupra defectiunii, oricum se stia ca masina nu trage... probabil din exces de zel si din lipsa altor cunostinte.

This post has been edited by andu911: 4 Aug 2008, 16:02


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 5 Aug 2008, 07:43
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




nu ma intreba ce tester au folosit ca nu stiu ( si nici n-am intrebat ). eu am stat dincolo de geam si ma uitam cum o testeaza.

ulei nu mananca mai mult decat "normal". adica la 15.000 km mai completez maxim 1 litru de ulei.

oricum, m-am pripit ieri cand am luat de buna ce au zis aia, asa ca o sa mai merg si pe la altii sa vad ce verdict dau. va tin la curent.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Aug 2008, 08:50
Post #19


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.337
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Aia nu este chiar "normal",eu fac schimbul la 10.000 pt. ca 15.000 mi se pare mult prea mult si nu am lipsa decat maxim 200 grame...poate nici atat....deci la tine este o problema undeva....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 5 Aug 2008, 09:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Dupa 10000 km uleiul se "subtiaza " din ce in ce mai mult si se consuma intr-o cantitate mai mare decat pana atunci. Eu zic sa incerci mai intai sa faci o proba cu un TRS de la un coleg din brasov sa vezi cum reactioneaza masina. Totodata verifica si daca tija de la turbina functioneaza( pune pe cineva sa porneasca masina si uita-te daca se misca tija, cand accelereaza). Vezi sa nu fie inversate furtunasele de la TRS (a mai fost un caz pe forum). Tine-ne la curent.
Apropo: la voi in brasov se curata si se repara turbine, in cazul in care ai probleme intradevar cu turbina apeleaza cu incredere. Daca ai nevoie de date de contact da-mi pm.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Aug 2008, 10:04
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.337
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu sunt de acord cu ce spui tu....in Germania de exemplu reviziile se fac din 30 in 30.000 si se foloseste ulei Elf 10W40 sau 5W40 si nu trebuie completat de la schimb la schimb....asta daca totul functioneaza OK...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 6 Aug 2008, 11:12
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




mergand la un alt service mi s-a confirmat ca este turbina. mi-a explicat tipu' ca la intrarea in turbina sunt niste palete care se inchid si se deschid in functie de nu stiu ce parametri si care la mine stau tot timpul deschise. intrebarea este ce fel de turbina este pe tipul meu de masina: cu geometrie fixa sau variabila ?

la Renault o turbina este 900 euro fara TVA sad.gif asa ca trebuie gasite alte locuri de unde sa o procur sau eventual sa o repar.


byby: nu pot sa dau pm pentru ca am prea putine mesaje postate ( asa mi-a spus "matricea" smile.gif ). am vorbit la un centru de reparatii turbine ( Turbocar ) si pretul ar varia intre 200 si 1000 de lei fara TVA . daca stii un centru bun da-mi te rog datele de contact. Am mai auzit de "Pada turbo" insa nu am ajuns la ei. Oricum, garantia este de doar 6 luni, ceea ce mi se pare cam putin.

This post has been edited by Johnny2006: 6 Aug 2008, 11:17


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 6 Aug 2008, 12:01
Post #23


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.337
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




AI turbina cu geometrie fixa.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 6 Aug 2008, 12:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai despre vane ti-am zis si eu in ultimul post, ca ar fi blocate pe deschis.
Trebuie sa vezi daca se misca tija.
Daca tija se misca atunci problema e din mecanismul de comanda al vanelor si ar putea fi vre-un senzor defect sau furtun sarit.
Daca nu se misca tija atunci inseamna ca aceasta sau vanele sunt blocate.
Se rezolva cu spray degripant, in nici intr-un caz cu schimbarea turbinei.

This post has been edited by $$ilvviu: 6 Aug 2008, 12:21


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 6 Aug 2008, 16:53
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




am dat jos turbina si am dus-o la centrul de reparati. axul turbinei are "un joc cam mare" ( ca sa-l citez pe meserias ) si nu stie daca o poate repara. din cauza asta arunca si ulei. oricum, maine o va desface si-mi va da verdictul. reparatia este undeva intre 900 - 1000 ( garantata 6 luni ) de lei iar una noua, tot la ei, este undeva intre 2300 -2600 de lei ( garantie 1 an ).


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Aug 2008, 17:34
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cati km are masina ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 7 Aug 2008, 10:54
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




masina are 103.600 km.

ultimele noutati: turbina nu are nimic. continuam investigatiile.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 7 Aug 2008, 12:38
Post #28


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.337
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Johnny2006 @ 6 Aug 2008, 17:53)
am dat jos turbina si am dus-o la centrul de reparati. axul turbinei are "un joc cam mare" ( ca sa-l citez pe meserias ) si nu stie daca o poate repara. din cauza asta arunca si ulei. oricum, maine o va desface si-mi va da verdictul. reparatia este undeva intre 900 - 1000 ( garantata 6 luni ) de lei iar una noua, tot la ei, este undeva intre 2300 -2600 de lei ( garantie 1 an ).
*




QUOTE(Johnny2006 @ 7 Aug 2008, 11:54)
masina are 103.600 km.

ultimele noutati: turbina nu are nimic. continuam investigatiile.
*




Acuma hotaraste-te...ori este alba ori este neagra??? tongue.gif biggrin.gif tongue.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 7 Aug 2008, 13:29
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Depinde pe mana carui meserias intra.
Acum cateva zile unui coleg cu papuc voiau sa-i schimbe pompa de injectie si omul avea doar cateva erori memorate. Le-am sters si merge brici biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 10 Aug 2008, 19:25
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




Hai ca s-a gatat telenovela. Dupa curatarea turbinei s-a facut din nou o reevaluare a problemei. S-a gasit EGR-ul blocat in pozitie deschis ( curios, pentru ca l-am curat cu vreo 2-3 zile inainte ) si cam toata evacuarea plina de funingine. Probabil drumul de la mare pana la Bv. cu buba asta si-a spus cuvantul. Acum masina merge foarte bine DAR ( ca trebuie sa fie si un "dar" ) la acceleratie se aude un fel de fasait care habar n-am de unde vine si care nu se auzea inainte. Cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la turbina ( din nou turbina smile.gif ) insa deocamdata nu-mi fac griji. Ma bucur ca merge si ca de maine se ieftineste motorina biggrin.gif. Multumesc tuturor pentru sfaturi.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 15:54
Dacia