Probleme relanti, relanti oscilant
![]() ![]() ![]() |
Probleme relanti, relanti oscilant
marius.arges |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
19
1993 hatchback
- ag-02-elw
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
1. E normal ca atunci cand apesi frana repetat sa creaca turatia, dar nu e normal sa oscileze intre 800 si 1100 la relanti.
2. Senzor de detonatii. Lasa-l acolo. Nu il strange, nu il desface! 3. Nu ar trebui sa ai probleme daca ai lucrat delicat. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
marius.arges |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 April 08 ![]() |
Salutare și mulțumesc pentru informații! Mai am câte cave de lămurit:
1. am schimbat acum ceva timp senzorul de temperatură care comandă injecția (cobora turația greu de la 2000 de rotații la 800 - 900) și credeam că se va rezolva și problema cu relantiul oscilant. Poate avea legătură cumva și sonda lampda? Cum se manifestă când se defectează? 2. am mai postat acum ceva timp o problemă și anume: la cald când merg puțin subturat se aude un țăcănit (cam ca la dacie când se mergea cu benzină proastă), la fel și când în treptele superioare accelerez brusc. Dacă meg numai cu benzină cu cifră octanică mare 99, 100 nu se mai aude. Am primit niște sugestii și anume probleme la tacheți (apropo se pot regla? cum?). Mai era pomenit și senzorul de detonații de mai sus (nu știu exact ce rol are ). Nu ar fi foarte derajantă problema cu relanțiul oscilant însă cea cu "țăcănitul" este. Ce pot face ? Help! |
--------------------
renault
19
1993 hatchback
- ag-02-elw
|
|
MindBlank |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 October 04 ![]() |
1. Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?
2. Detoneaza. Si la mine face la fel. Daca pleci cu ea subturata si cu mototrul rece o sa vezi ca nu se aude, cel putin pana se incalzeste motorul. Eu am schimbat benzina si s-au redus detoanatiile, dar daca sunt nevoit sa bag benzina care n-o agreez (unul din motive fiind chiar detonatiile) imediat se simte. Incearca un Efix de la Rompetrol. Vad ca detoneaza mai putin. Sau...baga numai 99, 100 cu care intr-adevar nu detoneaza. EDIT : Rezolvare 2 : nu o mai calca subturat. De exemplu, daca schimbi dintr-a 1-a in a 2-a la 3200, turometrul pica pe la 2000 rpm si indiferent de cum o calci nu se mai aud detonatii. Sau poate nu-ti functioneaza bine senzorul de detonatii. Are rol de a intarzia/avansa aprinderea amestecului daca sesizeaza detonatii in oricare din cei 4 cilindrii, pentru a impiedica repetarea lor. Sunt destul de daunatoare motorului pentru ca amestecul practic explodeaza, nu arde. Oricum problema nu provine de la tacheti. Si nici de la injector. Tachetii nu se pot regla - au niste pastile care vin intre tacheti si came. Daca se tocesc, se schimba tot setul de 8 pastile. This post has been edited by MindBlank: 2 May 2008, 09:22 |
-------------------- Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
|
|
marius.arges |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 April 08 ![]() |
"Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?"
Am schimbat o sondă de temperatură (nr. 14 din imaginea de mai jos), iar acum, la rece, sau după orice pornire, urcă până la 2000 rpm dar își revine foarte repede la turația de relanti. Înainte, mai ales iarna, nu prea puteam face frână de motor pentru că aproape tot timpul relantiul era mare. Prețul a fost undeva în jur de 90 lei RON. Mulțumesc pentru celelalte informații. O să verific chestia cu benzina și sper să meargă cu efix. Salutare! 2 May 2008, 16:51: "Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?" Am schimbat o sondă de temperatură (nr. 14 din imaginea de mai jos), iar acum, la rece, sau după orice pornire, urcă până la 2000 rpm dar își revine foarte repede la turația de relanti. Înainte, mai ales iarna, nu prea puteam face frână de motor pentru că aproape tot timpul relantiul era mare. Prețul a fost undeva în jur de 90 lei RON. Mulțumesc pentru celelalte informații. O să verific chestia cu benzina și sper să meargă cu efix. Salutare! This post has been edited by marius.arges: 2 May 2008, 16:51 Attached thumbnail(s) sonda_temperatura_1_.JPG ( Size: 210.17k ) Number of downloads: 457 |
--------------------
renault
19
1993 hatchback
- ag-02-elw
|
|
MindBlank |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 October 04 ![]() |
Si cat de repede scade acum? Mie imi sare in 2000 de rpm la pornire si scade pe la 1200 rpm in aproximativ 5 secunde. Cand e rece ma refer. Si apoi scade progresiv pe masura ce se incalzeste motorul. Tie iti face altfel acum cu senzor nou, adica iti coboara la relanti dupa ce sare la 2000?
Iarna statea ridicat tot timpul? Si mie imi sta sus iarna, dar scade progresiv pe masura ce se incalzeste stabilindu-se la 750 cand e calda. Dar primele minute, sta pe la 1300 rpm poate chiar mai mult. Nu stiu daca e normal, ca am mai vazut F3N cu comportament oarecum similar dar nu m-am gandit ca s-ar putea ca la mine sa fie exagerat si sa am problema cu acel senzor. M-ai pus pe ganduri acum. Cat priveste efix, nu zic ca ar fi rezolvarea problemei, insa eu cel putin as zice ca ar fi o oarecare ameliorare in frecventa/intensitatea detonatiilor. Ea oricum nu are CO mare, insa poate e mai apropiat de realitate decat la alte benzine. Anul trecut bagam de la Petrom si vara imi detona destul de mult cand era subturata. Incerc totusi fie sa nu o calc subturata fie sa schimb mai sus vitezele si sa evit problema usor. This post has been edited by MindBlank: 2 May 2008, 20:50 |
-------------------- Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
eu am F3N740 si comportamentul este similar.
adica la pornire am 2000, scade imediat in 1300 rpm dupa care in ca 5-10 min dep de tempoeratura de afara scade la 850 turatii care este relanti-ul normal ptr acest motor. |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
MindBlank |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 October 04 ![]() |
Bun, deci am stabilit ca nu am probleme cu senzorul
![]() |
-------------------- Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
|
|
unicooll |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
Si eu am probleme cu relantiul...Am crezut ca face probleme de la alternator ca imi incarca haotic...iar cum aprind farurile imi scade de la 1300 rot/min la 1000-1100...Dar totusi i-am schimbat releul de tensiune si acum imi incarca bine, nu imi mai incarca prea mult bateria si nici nu mai creste sau mai scade intensitatea luminilor... Am crezut ca o data cu schimbarea releului lucrurile vor reveni la normal si cu relantiul, dar nu s-a intamplat asta ci a ramas la fel ca pana acum: cat e motorul mai rece se mentine turat la 800-1000 rot/min, apoi cum se incalzeste creste la 1300 rot/min la relanti, pana ii bag consumatori...cand bag consumatori scade...Am masurat si la baterie cu aparat de masura...nu imi incarca alternatorul mai mult de 13,8 de cand i-am schimbat releul oricat as tura-o(iar inainte de a schimba releul cum o turam imi incarca pana la 17, chiar 17 si ceva pana imi arunca acid din baterie)...dar daca ii bag consumatori imi scade pe la 12 - 12 si ceva pe aparatul de masura... Are careva vreo idee daca e bine sau nu asa????
![]() P.S.: Am soc manual, nu automat! This post has been edited by unicooll: 3 May 2008, 21:47 |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 11:49 |