Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme relanti, relanti oscilant

marius.arges
post 1 May 2008, 19:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Salutare! Revin din nou cu câteva probleme:
1. la r19-le meu, la relanti turația oscilează între 800 și 1100 rotații. Dacă mai calc în mod repetat și frâna, turația crește până pe la 1300 de rotații. Am încercat să mai reglez relantiul din șurubul care se găsește în capătul motorașului pas cu pas, dar tot oscilează.
2. am motor 1721, 54 kw, iar undeva pa partea cu bujiile, exact la jumătate între bujiile 3 și 4, dar puțin mai jos, se găsește un fel de condensator (cel puțin aduce cu unul) care este înșurubat cu un capăt în chiulasă iar din celălalt capăt iese un cablu care duce într-o mufă rotundă cu trei pini. Îmi poate spune și mie cineva ce rol are?
3. undeva pe galerie în partea dreaptă a injecției se găsește un senzor, cred că de temperatură a aerului. Acum ceva timp l-am scos și am văzut că are un fel de contact cu 2 lamele. Lamelele erau încărcate cu calamină așa că le-am curățat ușor să nu le dereglez cumva. Am făcut bine? Pot avea probleme din cauza asta?
dry.gif


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 May 2008, 22:15
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. E normal ca atunci cand apesi frana repetat sa creaca turatia, dar nu e normal sa oscileze intre 800 si 1100 la relanti.
2. Senzor de detonatii. Lasa-l acolo. Nu il strange, nu il desface!
3. Nu ar trebui sa ai probleme daca ai lucrat delicat.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 2 May 2008, 00:39
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Salutare și mulțumesc pentru informații! Mai am câte cave de lămurit:
1. am schimbat acum ceva timp senzorul de temperatură care comandă injecția (cobora turația greu de la 2000 de rotații la 800 - 900) și credeam că se va rezolva și problema cu relantiul oscilant. Poate avea legătură cumva și sonda lampda? Cum se manifestă când se defectează?
2. am mai postat acum ceva timp o problemă și anume: la cald când merg puțin subturat se aude un țăcănit (cam ca la dacie când se mergea cu benzină proastă), la fel și când în treptele superioare accelerez brusc. Dacă meg numai cu benzină cu cifră octanică mare 99, 100 nu se mai aude. Am primit niște sugestii și anume probleme la tacheți (apropo se pot regla? cum?). Mai era pomenit și senzorul de detonații de mai sus (nu știu exact ce rol are ).
Nu ar fi foarte derajantă problema cu relanțiul oscilant însă cea cu "țăcănitul" este. Ce pot face ? Help!


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 2 May 2008, 09:02
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




1. Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?

2. Detoneaza. Si la mine face la fel. Daca pleci cu ea subturata si cu mototrul rece o sa vezi ca nu se aude, cel putin pana se incalzeste motorul. Eu am schimbat benzina si s-au redus detoanatiile, dar daca sunt nevoit sa bag benzina care n-o agreez (unul din motive fiind chiar detonatiile) imediat se simte. Incearca un Efix de la Rompetrol. Vad ca detoneaza mai putin. Sau...baga numai 99, 100 cu care intr-adevar nu detoneaza.

EDIT : Rezolvare 2 : nu o mai calca subturat. De exemplu, daca schimbi dintr-a 1-a in a 2-a la 3200, turometrul pica pe la 2000 rpm si indiferent de cum o calci nu se mai aud detonatii.

Sau poate nu-ti functioneaza bine senzorul de detonatii. Are rol de a intarzia/avansa aprinderea amestecului daca sesizeaza detonatii in oricare din cei 4 cilindrii, pentru a impiedica repetarea lor. Sunt destul de daunatoare motorului pentru ca amestecul practic explodeaza, nu arde.

Oricum problema nu provine de la tacheti. Si nici de la injector.

Tachetii nu se pot regla - au niste pastile care vin intre tacheti si came. Daca se tocesc, se schimba tot setul de 8 pastile.

This post has been edited by MindBlank: 2 May 2008, 09:22


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 2 May 2008, 16:48
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




"Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?"

Am schimbat o sondă de temperatură (nr. 14 din imaginea de mai jos), iar acum, la rece, sau după orice pornire, urcă până la 2000 rpm dar își revine foarte repede la turația de relanti. Înainte, mai ales iarna, nu prea puteam face frână de motor pentru că aproape tot timpul relantiul era mare. Prețul a fost undeva în jur de 90 lei RON. Mulțumesc pentru celelalte informații. O să verific chestia cu benzina și sper să meargă cu efix. Salutare!

2 May 2008, 16:51:
"Ce exact ai schimbat, pentru ca si la a mea (motorul ca al tau) coboara ralantiul greu de la 2000 rpm? Acum nu-ti mai sare ralantiul la 2000 rpm la pornire?"

Am schimbat o sondă de temperatură (nr. 14 din imaginea de mai jos), iar acum, la rece, sau după orice pornire, urcă până la 2000 rpm dar își revine foarte repede la turația de relanti. Înainte, mai ales iarna, nu prea puteam face frână de motor pentru că aproape tot timpul relantiul era mare. Prețul a fost undeva în jur de 90 lei RON. Mulțumesc pentru celelalte informații. O să verific chestia cu benzina și sper să meargă cu efix. Salutare!

This post has been edited by marius.arges: 2 May 2008, 16:51

Attached thumbnail(s)
sonda_temperatura_1_.JPG ( Size: 210.17k ) Number of downloads: 457


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 2 May 2008, 20:47
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Si cat de repede scade acum? Mie imi sare in 2000 de rpm la pornire si scade pe la 1200 rpm in aproximativ 5 secunde. Cand e rece ma refer. Si apoi scade progresiv pe masura ce se incalzeste motorul. Tie iti face altfel acum cu senzor nou, adica iti coboara la relanti dupa ce sare la 2000?

Iarna statea ridicat tot timpul? Si mie imi sta sus iarna, dar scade progresiv pe masura ce se incalzeste stabilindu-se la 750 cand e calda. Dar primele minute, sta pe la 1300 rpm poate chiar mai mult.

Nu stiu daca e normal, ca am mai vazut F3N cu comportament oarecum similar dar nu m-am gandit ca s-ar putea ca la mine sa fie exagerat si sa am problema cu acel senzor. M-ai pus pe ganduri acum.

Cat priveste efix, nu zic ca ar fi rezolvarea problemei, insa eu cel putin as zice ca ar fi o oarecare ameliorare in frecventa/intensitatea detonatiilor. Ea oricum nu are CO mare, insa poate e mai apropiat de realitate decat la alte benzine. Anul trecut bagam de la Petrom si vara imi detona destul de mult cand era subturata.
Incerc totusi fie sa nu o calc subturata fie sa schimb mai sus vitezele si sa evit problema usor.

This post has been edited by MindBlank: 2 May 2008, 20:50


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 2 May 2008, 21:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




eu am F3N740 si comportamentul este similar.
adica la pornire am 2000, scade imediat in 1300 rpm dupa care in ca 5-10 min dep de tempoeratura de afara scade la 850 turatii care este relanti-ul normal ptr acest motor.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 2 May 2008, 21:35
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Bun, deci am stabilit ca nu am probleme cu senzorul smile.gif


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 3 May 2008, 21:44
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Si eu am probleme cu relantiul...Am crezut ca face probleme de la alternator ca imi incarca haotic...iar cum aprind farurile imi scade de la 1300 rot/min la 1000-1100...Dar totusi i-am schimbat releul de tensiune si acum imi incarca bine, nu imi mai incarca prea mult bateria si nici nu mai creste sau mai scade intensitatea luminilor... Am crezut ca o data cu schimbarea releului lucrurile vor reveni la normal si cu relantiul, dar nu s-a intamplat asta ci a ramas la fel ca pana acum: cat e motorul mai rece se mentine turat la 800-1000 rot/min, apoi cum se incalzeste creste la 1300 rot/min la relanti, pana ii bag consumatori...cand bag consumatori scade...Am masurat si la baterie cu aparat de masura...nu imi incarca alternatorul mai mult de 13,8 de cand i-am schimbat releul oricat as tura-o(iar inainte de a schimba releul cum o turam imi incarca pana la 17, chiar 17 si ceva pana imi arunca acid din baterie)...dar daca ii bag consumatori imi scade pe la 12 - 12 si ceva pe aparatul de masura... Are careva vreo idee daca e bine sau nu asa???? nedumerire.gif
P.S.: Am soc manual, nu automat!

This post has been edited by unicooll: 3 May 2008, 21:47


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 11:49
Dacia