Ulei peste nivel, motiv de ingrijorare?
![]() ![]() ![]() |
Ulei peste nivel, motiv de ingrijorare?
klingherit |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
- B-16-NVD
2007 Fidji
|
|||
MuciX |
![]()
Post
#2
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Da, a pune mai mult ulei decat trebuie este echivalent cu a pune prea putin, face rau in aceeasi masura. Mai scoate putin. CAT MAI REPEDE!
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
costeloosh |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 10 January 08 From: constanta ![]() |
esti cumva constantean? mie mi-au pus cam cu un cm peste nivel
![]() |
--------------------
clio II
symbol
- CT 79 LMC
2007 / Expression / 1.5 DCI / 50 KW / K9K - V7 I'M WATCHING YOU !!!
|
|
crisolro |
![]()
Post
#4
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
uleiul peste nivel este o chestiune ffff grava din cate stiu eu ...
si un off ca nu ma pot abtine: cum se face ca schimbam uleiul pe la serviceuri autorizate Renault si ne trezim cu nivelul nu peste ci MULT peste? |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
ienupar |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 December 07 From: Bucuresti ![]() |
sunt si ei oameni, ca mine si ca tine, oricine poate face greseli.
|
--------------------
Renault
Clio II Symbol
2002
|
|
crisolro |
![]()
Post
#6
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
de acord, dar greseala lor il poate costa pe omul ala o masina ... cine raspunde? cine plateste? cine recunoaste ca i-au pus mai mult ulei?
eu sunt convins ca marja de eroare exista si un mm (hai doi) peste max nu cred ca strica dar la omul care zice "un cm" (exagereaza poate si el un pic sau n-a luat nivelul corect)? daca e un cm atunci motorul lui deja e in etapa mult laudata de Renault: reciclare materiale adevarat, ei nu pot tine masina acolo cu orele pana se scurge tot uleiul sa ia un nivel corect dar ar putea sa-ti lase in bidon 100 ml, nivelul estimat la jumatate si cand iti iei tu nivelul faci ce vrei cu suta aia de ml This post has been edited by crisolro: 18 Mar 2008, 11:03 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
verde |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
De ce ar fi o chestiune asa grava? Ideea asta s-a generalizat pe forum, e grav ca ai mai mult ulei dar cu ce afecteaza? Parca si in cartea tehnica a masinii am citit ceva de genul nu depasiti nivelul , dar ma obsedeaza intrebarea; de ce?
Klingherit in masina ta au rasturnat efectiv un bidon intreg am patit-o si eu si am mers pret de o revizie (10000) cu cei 4 mm ulei in plus,fara sa-mi sara niciun simering sau alte efecte.Si 7000 au fost numai autostrada 130km/h afara in concediu. Pana aflam de ce nu e bine poti sa mergi la orice service sa traga aia cu pompa (pe la joja de nivel ulei) putin ulei din baie, pentru linistea ta sufleteasca, dar cred ca apoi va trebui sa completezi tu exact pin la semn ,adica sa te pregatesti cu un bidon de 1litru. LE in carte scrie ceva de 4,8l iar la clio faza 2 , scrie5l. Diferenta ar fi cei 0,2 l plus probabil ce nu s-a scurs f bine ca a fost motorul mai rece. Oricum e indiferenta si lipsa de respect ptr client ,adica ptr cel care -i da salariu in definitiv. This post has been edited by verde: 18 Mar 2008, 13:36 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
crisolro |
![]()
Post
#8
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca cei 4mm sunt o problema
insa mai mult da! http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html scrie asa: So you topped up the engine when it was warm after getting a faulty dipstick reading, or you put too much oil in when you changed it yourself. What's the worst that could happen? Well the problem with this is that the next time the engine is run, the windage in the crankcase and other pressures generated by the oil pump, etc. place a great strain on the seal on the rear main bearing. Eventually, often much sooner than the ordinary man in the street might expect, the rear main bearing seal ruptures, and the engine becomes a 'leaker'. If you've got a manual gearbox, this means one thing: this oil goes right onto the flywheel and the face of the clutch disc. A lubricated clutch is A Bad Thing. If this still goes unnoticed, the front seal is the next to go, and the engine then becomes a 'gusher' (or to be more colourful, it starts pissing oil all over the place). As well as smothering the clutch with oil from the rear, the oil now coming from the front leak will be neatly distributed about the engine bay as it hits the front pulley - often propelling it out as far as the brake discs. At the same time as this Hollywood disaster movie is unfolding outside the engine, things aren't working out any better on the inside. As you can see from the diagram, the correct oil level is really close to the rotating crank. Overfilling will mean the crank dips into the oil and churns it into a froth. Froth is good on certain types of coffee but not good in an engine. The mixture of aerated oil will be forced into the bearings and in case you didn't know, air is not a lubricant. Typically this means that bearing damage will follow quite rapidly, especially if you are driving on a motorway. You'll know bearing damage when you get it. The engine smells like a garage mechanic cooking over an open flame and the noise coming from the engine is the sort of thing you'd normally hear in vaudeville plays when a piano is pushed down a flight of stairs. As if that all wasn't bad enough, the excess oil gets thrown up into the piston bores where the piston rings have a hard time coping with the excess oil and pressure. It gets into the combustion chamber and some of it will get out into the exhaust system unburned resulting in a nice patina of oil all over the platinum surfaces of your catalytic converter. This renders it utterly useless for good. "deci se duc semeringurile alea si incepe sa-ti piarda ulei .... Cum este explicat si mai sus de catre cei de la carbibles.com, daca nivelul uleiului este in plus fata de limita maxima si ajunge sa atinga contragreutatile arborelui atunci vei avea o spuma in loc de ulei...asta va duce la scaderea presiunii uleiului in sistem (pompa trage si aer in acelasi timp) racirea motorului nu se mai face la fel de bine pt ca o spuma raceste mult mai greu decat un lichid...(termodinamica) si asta poate duce la CALAREA MOTORULUI... Repet daca nivelul uleiului atinge contragreutatile ... asta inseamna cel putin 500-1000ml in functie de capacitatea motorului . Deci motorul se poate CALA in ambele situatii...altfel ne-ar fi pus sa le umplem cu ulei pana da pe afara...sau sa nu mai punem deloc ulei nu?" This post has been edited by crisolro: 18 Mar 2008, 13:44 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
verde |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Ok!! Jos cu palaria !
Si cred ca ar trebui mentionat ca sorbul pompei de ulei e pozitionat sub cota de nivel minim de pe joja ,iar spuma aia sta oricum deasupra uleiului din baie.Deci cred ca pericolul ar fi binisor peste cei 4 mm.Oricum ,trebue respectat nivelul de pe joja. Proiectantii stiu de ce. This post has been edited by verde: 18 Mar 2008, 14:07 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
costeloosh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 10 January 08 From: constanta ![]() |
nu am exagerat deloc cu acel cm. in plus. drept dovada au scos din motor, atentie : pe la busonul baii de ulei, aprox 500ml cu , iarasi atentie, recomandarea de a-l refolosi, ca urmare a protestelor mele vis-a-vis de banii pe care ei mi-i aruncau, caci am platit acel ulei. si culmea, toate aceste recomandari veneau de la patronul reprezentantei, basca si 1/5 dintre lucratori. aceste intamplari inedite le puteti trai la reprezentanta renault din c-ta. of, abia astept sa ies din garantie...mi-a mancat sufletul si banii. la propriu
![]() |
--------------------
clio II
symbol
- CT 79 LMC
2007 / Expression / 1.5 DCI / 50 KW / K9K - V7 I'M WATCHING YOU !!!
|
|
Abu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Si eu am patit-o dupa revizia de 20k. Am realizat pe la 23k si am scos cam 200ml pana la nivel. Data viitoare le zic sa puna mai putin si completez eu acasa.
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
verde |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
http://facultate.regielive.ro/laboratoare/...gere-14740.html
pentru ca mi-am adus aminte care e functiunea internetului am cautat mai pe romaneste.Descarcati si cititi cu atentie la dezaerarea uleiului ce zice despre aditivii antispumare!!! asta vis-a-vis de celebra intrebare ce aditivi sa punem in ulei. LE si o poza din manualul clio K9k , (dci1,5). Avazut cineva la un motor desfacut acele carenaje antispumare? Colegii din service-uri? This post has been edited by verde: 18 Mar 2008, 15:04 Attached thumbnail(s) antiemulsion.JPG ( Size: 27.55k ) Number of downloads: 1090 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
costeloosh |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 10 January 08 From: constanta ![]() |
Si eu am patit-o dupa revizia de 20k. Am realizat pe la 23k si am scos cam 200ml pana la nivel. Data viitoare le zic sa puna mai putin si completez eu acasa.
incearca sa-i rogi sa-ti puna doar 4.200 l. 18 Mar 2008, 17:08: QUOTE(Abu @ 18 Mar 2008, 15:36) Si eu am patit-o dupa revizia de 20k. Am realizat pe la 23k si am scos cam 200ml pana la nivel. Data viitoare le zic sa puna mai putin si completez eu acasa. scuze...revin cu ideea, zi-le sa-ti puna doar 4.200 l si cred ca-ai sa fii la limita admisa. This post has been edited by costeloosh: 18 Mar 2008, 16:08 |
--------------------
clio II
symbol
- CT 79 LMC
2007 / Expression / 1.5 DCI / 50 KW / K9K - V7 I'M WATCHING YOU !!!
|
|
CataT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.089 Joined: 19 April 07 From: C o n s t a n t a ![]() |
Iar Constanta exemplu negativ, am verificat si eu, la fel vreo 3 mm peste max
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 / 1.6 16V
|
|
wolfin |
![]()
Post
#15
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.018 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
la dacie 1310 sare busonul de ulei
![]() This post has been edited by wolfin: 18 Mar 2008, 16:33 |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Abu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Una peste alta, tre sa fim atenti dupa fiecare revizie sa verificam ba una, ba alta. Lucru nu tocmai placut dar ma amagesc si eu cu ideea ca nu e Mercedes...
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
verde |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Ba incep sa cred din ce in ce mai tare ca e Masina. Puteti citi pacilea daca aveti timp http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=199
Si daca mercedes am avea toti tot mecanicii aia ar schimba uleiul. |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
costeloosh |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 10 January 08 From: constanta ![]() |
asa este, trebuie sa mai lucreze la atitudine, si noi la pretentii...e un simplu schimb de ulei...mi-e frica ce are sa se intample la 60k km cand va trebui sa schimb distributia...sa iau cu mine
![]() |
--------------------
clio II
symbol
- CT 79 LMC
2007 / Expression / 1.5 DCI / 50 KW / K9K - V7 I'M WATCHING YOU !!!
|
|
aoprea |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 11 July 06 From: Iasi ![]() |
am verificat si eu pentru prima data de cand am masina nivelul uleiului ... OK
insa m-a uimit forma jojei de ulei . adica are o forma elicoidala si ma gandeam ca ea fiind din plastic a capatat aceasta forma din cauza temperaturii la care ajunge motorul si a deformat-o trebuie sa ma ingrijorez sau asta e forma ei standard ? |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dCI, 85 CP, E4, climatronik
- IS.75.ADI
27.11.2007
|
|
crisolro |
![]()
Post
#20
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
asa e ea
si daca o lasi sa mearga in jos cum vrea ea se va duce fara probleme daca nu-i nimeresti pozitia, se va "aseza" cu un pocnet care te va face sa palesi: "s-a rupt" ... ei bine nu s-a rupt! cu timpul vei invata o pozitie (in functie de curbura aia a ei) din care sa incepi sa o introduci fara sa mai faca poc: ceva de genul - cu scobitura inspre parbriz, apoi o impingi usor in jos si o lasi sa lunece usor si sa se invarta cum vrea ea cel putin la mine si daca tot zici ca e ok, pot indrazni sa te intreb la ce nivel e? cate "rombulete" s-au dus pana acum si in cati km? This post has been edited by crisolro: 31 Mar 2008, 07:29 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
aoprea |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 11 July 06 From: Iasi ![]() |
acum am verificat din nou ... s-au dus trei (3) rombulete din opt (8)
5700 km la bord This post has been edited by aoprea: 31 Mar 2008, 07:51 |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dCI, 85 CP, E4, climatronik
- IS.75.ADI
27.11.2007
|
|
crisolro |
![]()
Post
#22
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
cam asa si la mine
eu il verific din mie in mie, a consumat mai mult pana in 5000 km |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
tatelu |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 6 April 08 From: Campulung Muscel ![]() |
Ce tip de ulei imi recomandati sa bag la un clio de 1,5 litri dci,si ce cantitate imi intra ca sa nu fac vreo prostie? In cartea tehnica a masinii nu scrie mai nimic despre acest lucru .Parca sunt facute sa te duci numai la ei sa te lase orfan de bani.Placutele de frana le-am schimbat singur si e ok.Amsalvat niste bani .Astept raspuns.Multam'
|
--------------------
renault
clio
- AG 00 XXX
2006 symbol Sa auzim de bine!
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#24
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cum sa nu scrie in cartea masinii ?
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
verde |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
http://www.reno.ro/5W40-sau-10W40-t97150.html
http://www.reno.ro/Ulei-de-motor-altceva-d...LF-t105264.html 5w40 la masina noua sau 10w40 la masina cu rulaj mai mare. Service reno pune la dci incepand cu revizia a 2a, 20000 km ,10w40 Elf. Vorbesc de AMAT care e pe jud Arges . Oricum citeste cu atentie manualul de utilizare si cel de service ca undeva scrie sigur. Citeste si topicurile pe care ti le-am pus aici si vezi ca o sa ai trimitere in alte topice. Ar trebui sa cauti prin tot forumul la clio/megane/logan la Daciaclub ca toate au motoare DCI renault. Elf 10w40 gasesti la supermarket Auchan in Pitesti ptr diesel exact ce folosesc la AMAT. Despre cantitate , foloseste joja si te apropii de nivel cu completari succesive. This post has been edited by verde: 17 Apr 2008, 08:12 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
costeloosh |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 10 January 08 From: constanta ![]() |
din cate stiu eu se pune Elf 5w40 ( sau ma rog un corespondent de la alta firma) pana la moarte. cartea masinii asta recomanda la temperaturile tipice romaniei. faza cu 10w40 care e deja ulei mineral nu mi se pare in ordine. plus ca 20.000 km nu este mult deloc deabia incepe si masina sa se deszmeticeasca.
|
--------------------
clio II
symbol
- CT 79 LMC
2007 / Expression / 1.5 DCI / 50 KW / K9K - V7 I'M WATCHING YOU !!!
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.464 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE faza cu 10w40 care e deja ulei mineral nu mi se pare in ordine Imi pare rau, dar trebuie sa te contrazic: uleiul Elf 10W40 nu este mineral, ci semisintetic. |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
cj98czh |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
costeloosh - nu sti prea bine .....uleiul 10W40 este semisintetic si se recomanda foarte bine in Romania...chiar se pune in masinile Renault la reviziile in reprezentante.... nu mai da informatii eronate sau auzite de la a 15 persoana...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
UXE |
![]()
Post
#29
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
ok mie mi-au pus la revizie ulei 10W40.. inainte cred ca aveam 5W40 ptr ca era incolor cand am cumparat masina.....
acuma cand mi-au pus ..am bidonasul in portbagaj de 10w40 ..si vad ca e mai inchis la culoare decat celalalt.....zici ca e "uzat" ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- UXE
2006 1.4 8v Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
tatelu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 6 April 08 From: Campulung Muscel ![]() |
Multam'm, am citit.Sunt lamurit acum.
|
--------------------
renault
clio
- AG 00 XXX
2006 symbol Sa auzim de bine!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 20:43 |