Vrei sa pleci afara au ba...platesti RCA!
![]() ![]() ![]() |
Vrei sa pleci afara au ba...platesti RCA!
asarban |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
|
||
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Precizari:
1. De unde ai luat stirea? Pune un link sau citeaza sursa. 2. De cind astept asta... ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
asarban |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
din Adevarul
Da si tu cautare... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MariusI |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda, sigur..da' mai justifica astia multe taxe pe fumarit prin aderarea la ue ?? Cum se chema chestia asta ? Impozitare indirecta ?
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
litza |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
MariusI: crezi ca neamtul isi face Carte Verde cand pleaca in w/e sau la cumparaturi in afara Germaniei. In UE ai asigurare pe masina, e valabila oriunde mergi (in UE sigur, dar in Irak nu cred ca mai e
![]() O chestie buna. Multe asemenea taxe reprezinta costul integrarii, cost de care nu s-a zis nimc si nici nu o sa se zica din motive evident.. electorale. Explica-i tu lui Ion de la tara de ce nu mai are el voie sa vanda produse lactate pe trotuarul de langa piata, asta vis-a-vis de un reportaj de la stiri de acu vreo 2-3 zile. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Andrei, mai tii minte ca si anu' trecut tot cu asa ceva ne amenintau ???? Eu votez PENTRU!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
litza |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Pai da, dar ai uitat ca anul asta sunt alegeri? Se amana aplicarea pentru la anul sa nu afecteze prea tare bugetul lui badea Ghe care duce cu Dacia varza la piata, si care habar n-are ce e aia UE si cu ce se mananca.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
ovidiucornateanu |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 October 03 ![]() |
Eu sunt total impotriva.Adica sa platesc ceva de care teoretic nu beneficiez.Daca vreu sa ies din tara cu masina atunci sa platesc.Asa pentru ce?Inainte sa se introduca aceasta prevedere s-a facut o statistica sa se vada cati ramani ies anual cu auto proprii din tara?Asta e facuta pentru ingrasarea firmelor de asigurari.
|
--------------------
Ex Renault
Megane Hatch
2004 Avem o tara frumoasa.Pacat ce este locuita.
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mie imi miroase a: o sa fie asigurarea 3 milioane, toata lumea urla ca nuuuuuuuuu, e mult, nenorocitiiiiiii, etc, dupa care, o sa apara Nelu' salvatoru' si o sa zica, ca pentru binele poporului a luat decizia ca sa nu mai fie atat de mult, ci "doar" 2 milioane. Si uite asa se va scumpi iar asigurarea, si populatia va fi iar fericita ca nu o sa mai fie atat de scumpa ci doar mai putin.
Cam asa fac si cu benzina de fiecare data. E benzina 21, ei zic ca o fac 30, lumea urla, si pana la urma o fac 25 si toata lumea e fericita ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE Inainte sa se introduca aceasta prevedere s-a facut o statistica sa se vada cati ramani ies anual cu auto proprii din tara? Asta e facuta pentru ingrasarea firmelor de asigurari. Asta sa o crezi tu. Daca tu intri din vina TA intr-o masina care valoreaza mai mult decit casa ta, iti dai seama cit are de pierdut societatea de asigurari? :shock: Pune-te in locul acelei societati, care plateste 50,000 euro daune (presupunind ca in halul asta ai distrus masina ![]() ![]() Vrei UE, atunci TREBUIE sa vrei si sa platesti asigurare la masina vreo 600 euro in loc de 30 :wink: Cine nu are de unde, are alte posibilitati de a circula, incepind cu... mersul pe jos ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#11
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE mie imi miroase a: o sa fie asigurarea 3 milioane, toata lumea urla ca nuuuuuuuuu, e mult, nenorocitiiiiiii, etc, dupa care, o sa apara Nelu' salvatoru' si o sa zica, ca pentru binele poporului a luat decizia ca sa nu mai fie atat de mult, ci \"doar\" 2 milioane. Si uite asa se va scumpi iar asigurarea, si populatia va fi iar fericita ca nu o sa mai fie atat de scumpa ci doar mai putin.
Ce bine ar fi sa fie asigurarea NUMAI atit... Dar banuiesc ca te referi la rata lunara, nu? :wink: Atunci ai dreptate... :wink: ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
litza |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Ei las ca doar nu o sa ajunga cat un CASCO, ca se colecteaza de la mai multi. Numai bagati panica .. ca-mi cumpar bicicleta.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Ov |
![]()
Post
#13
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
MoneyTalks, partial color sunt perfect de acord cu tine, dar sa nu ma oblige sa dau o gramada de bani (pt mine gramada, pt tine, poate nu
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
ovidiucornateanu |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 October 03 ![]() |
Ne invartim in jurul cozii.Toate le platim ca in UE dar salariile noastre?Nimeni nu se gandeste ca mai mult de jumatate din conducatorii auto vor deveni infractori pentru ca nu vor plati aceste sume.In UE platesi 600 euro asigurare dar asta inseamna 1/2 sau chiar mai putin dintr-un salariu.La noi pentru multi asta inseamna salariul pe 6 luni.Si atunci ce facem omoram populatia de dragul UE?
|
--------------------
Ex Renault
Megane Hatch
2004 Avem o tara frumoasa.Pacat ce este locuita.
|
|
litza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Ce sens are CASCO obligatoriu? Cu masina ta faci ce vrei, pe riscul tau. Dar trebuie sa te asiguri ca nu provoci pagube altora din prostia ta. Asta e rostul RCA. Si unificarea cu Cartea Verde are rostul imbunatatirii circulatie in cadrul UE, si al persoanelor si al decontarii banilor. Ar trebui sa fie egal ca tu ai asigurare in RO sau in DE.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE In UE platesi 600 euro asigurare dar asta inseamna 1/2 sau chiar mai putin dintr-un salariu. Suma aia e pe an, nu lunara. Iti dai seama ca nu foarte multi ar putea sa plateasca atitia bani lunar! Ceea ce revine la 50 euro/luna. De acord ca salariile sint minuscule la noi, aproape ca nu se vad ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE Ar trebui sa fie egal ca tu ai asigurare in RO sau in DE. Asta se doreste. Dar in UE asigurarea incepe de pe la 600 euro/an (cam atit ar reveni pentru o Dacie berlina :wink:) si creste in functie de mai multi factori: - puterea motorului (de exemplu la un motor de 130cp asigurarea e dubla fata de un motor de 75cp si creste aproape "exponential" cu puterea motorului. La motoare de peste 200cp trebuie sa fii milionar ca sa poti plati asigurarea ![]() - vechimea masinii (creste odata cu vechimea, logica este ca o masina cu cit e mai veche, cu atit sansele sa se strice sint mai mari si creste si riscul de a produce accidente din aceasta cauza). Consecinta o vedeti cu totii: masinile SH sint introduse pe pietele din est... :wink: - istoricul masinii si al celui care se asigura in ceea ce priveste accidentele. Adica daca ai avut un accident, ai doua sanse: sau platesti o parte din reparatia masinii lovite (nu a ta! ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Mihai1962 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
As vrea sa va supun atentiei un anumit aspect, pe care nu l-am vazut (desi ma asteptam): Taxele de RCA "afara" sunt de 600Euro, de acord! Ce inseamna asta? ca, cei 600 Euroi reprezinta o parte din suma pe care societatea de asigurari o plateste pagubitului pentru reparatie. Dar pagubitii, in germania, au WW si BMW-uri si Mertzane. La asemenea masini si la tariful orar de reparatie la service, e normal sa iei o asemenea suma. Dar la noi, 99% din populatie are o amarita de Dacia, care oricum ar fi nu face mai mult de 4000 euro. Adica, mai simplu, inseamna ca asigurarea ar acoperi pagube de genul "una din 7 dacii (noi) facute praf". Pai, cam asa, daca dacia face 4000 euro, 7 asigurari a 600=4200 euro, deci firmei de asigurari ii convine sa plateasca masina noua 4000 euro si tot ramine cu 200 profit. Numai ca reparatiile curente (accidentele usoare) cu greu depasesc in Romania 800 euro, (majoritatea sunt sub 100) si atunci, cum ramine cu profitul :?:
Sigur, daca iesi in afara, ai toate sansele sa pocnesti un audi (care va fi reparat tot afara) si atunci suma mi se pare corecta, dar 90% din romani nu conduc afara, salariile la service sunt romanesti nu straine, tariful ashijderea, atunci PENTRU CE? |
-------------------- Numai bine si
"Sa va mearga toate ca pe roate!" Mihai |
|
Marty |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pentru ca m-am saturat de toate junghiurile de pe care curge tabla, care n-au faruri si care scot un fuma mai mare decit Combinatul de la Copsa Mica, d-aia! Pe multi ii auzi: n-am bani sa-mi cumpar becuri/anvelope/segmenti/etc.! Da' bani de benzina are, nu ?
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#20
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE Pentru ca m-am saturat de toate junghiurile de pe care curge tabla, care n-au faruri si care scot un fuma mai mare decit Combinatul de la Copsa Mica, d-aia! Pe multi ii auzi: n-am bani sa-mi cumpar becuri/anvelope/segmenti/etc.! si daca platesc eu mai mult pt. asigurare le da banii la astia sau care-i legatura? |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
Bobo |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
auzi marty, macar de s-ar curata soselele de aceste janghine; cum n-ai platit impozitul, rca-ul sa te penalizeze imediat;
dar tare mi-e ca nu o sa fie asa... |
-------------------- |
|
Bobo |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Politele RCA vor costa cateva sute de euro
Tarifele de prima vor creste treptat in urmatorii trei ani, pana la integrarea in UE In 2007, masinile romanilor va trebui sa fie asigurate la fel ca ale oricarui vest-european. Cum veniturile se adapteaza mult mai lent, socul mai mare al schimbarii va fi amanat pana in ultimul an. Romania a cerut Comisiei Europene o perioada de tranzitie de cinci ani pentru a-si adapta tarifele politelor RCA, insa a fost refuzata. Ceea ce inseamna ca pana in 2007 piata noastra va trebui sa functioneze dupa reglementari identice celor occidentale. In Uniunea Europeana, acestea ridica nivelul primelor la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pana aproape de 1.000 de euro pe an, in cazul unei masini de clasa medie. La veniturile din Romania, o astfel de suma poate trage definitiv pe dreapta mare parte dintre soferi si este greu de crezut ca ar putea deveni, chiar si in 2007, mult mai usor de suportat. Dorind sa se integreze, Romania nu va avea insa de ales, neputand decat sa amane socul schimbarii cat mai mult catre 2007. Modificarile aduse Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile au reglementat schimbarile principale ce vor avea loc in regimul RCA. Aspecte dintre cele mai importante vor fi stabilite, insa, prin norme. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a elaborat deja un proiect al acestora, pe care l-a transmis, spre consultare, si societatilor de asigurari, si care ar putea fi aprobat pana la finele acestei luni, cand misiunea periodica a expertilor europeni se va afla la CSA. O prima cerinta de integrare - unificarea politelor RCA si Carte Verde, astfel incat asigurarea sa aiba valabilitate atat pe teritoriul Romaniei, cat si in UE, va fi indeplinita chiar de anul viitor. Tot in 2005 vor creste si limitele de raspundere ale asiguratorilor, pana la cele din UE. Cum in cazul unei polite incheiate unui sofer roman s-ar putea ajunge in situatia de a datora despagubiri pentru accidente provocate in Europa Occidentala (despagubiri mult mai mari decat cele obisnuite la noi, mai ales la vatamari de persoane, unde se pot solicita inclusiv daune morale uriase), asiguratorii considera ca primele trebuie majorate in consecinta. Potrivit aprecierilor de pana acum, acoperitor in noile conditii ar fi un nivel al primei de cel putin 500 de euro pe an. Scumpirile vor fi determinate si de cresterea contributiei la fondul victimelor strazii, a carui utilizare a fost deblocata recent prin schimbarile legislative. Comisia de Supraveghere nu va lasa, insa, asiguratorii sa stabileasca singuri prima de asigurare decat in anul integrarii. Pana atunci, liberalizarea se va face cu doua trepte mici, tabelul primelor aprobate de CSA continuand sa aiba cea mai mare greutate. Anul viitor, scumpirile s-ar putea mentine sub 40-45% (anul trecut cresterea a fost de circa 30%). Pentru a impiedica o explozie si mai mare a tarifelor, limitele de raspundere vor creste numai pana la nivelul actual din UE (de exemplu, 100.000 de euro pentru daune materiale). Statele vest-europene intentioneaza insa sa majoreze din nou aceste limite (pana la un nivel de aproape trei ori mai mare). La acestea din urma Romania nu se va alinia mai devreme de anul integrarii. Cresterile de tarife vor fi, totusi, mai "blande" pentru soferii cu un cazier rutier curat, in conditiile in care din 2006 va fi introdus sistemul "bonus-malus" de diferentiere a primelor. In anii urmatori, diferentele ii vor avantaja si pe soferii cu autovehicule inregistrate in comune si orase mai mici, precum si pe cei cu experienta. Etapele liberalizarii • In 2005 tabelul tarifelor RCA va fi aprobat tot de CSA, asiguratorii avand libertatea de a le misca in sus sau in jos cu cel mult 10%. Intre doua companii, diferenta ar putea ajunge astfel la 20%. • Pentru anul viitor, scumpirea primelor din tabelul aprobat de CSA nu va fi mai mare de 40-45%. • In 2006, libertatea de stabilire a tarifelor va fi extinsa pana la 15% din nivelul aprobat de CSA • Abia in 2007 companiile vor putea decide singure cat trebuie sa solicite la incheierea unei polite RCA (cu acoperire si pe teritoriul altor tari). (capital) |
-------------------- |
|
Ake |
![]()
Post
#23
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am citit si eu ceva in "Capital" si spunea ca diferentierea se va face nu numai dupa caracteristicile masinii, dar si in functie de oras,(mai aglomerat=mai scump), si de varsta posesorului.(mai tanar=mai scump). Mi-am imaginat cum o sa-si inmatriculeze toti Merzanele pe numele bunicilor sau rudelor de prin satele din fundu' muntelui. Plus ca nu-mi imaginez ce se va intampla cu masinile inmatriculate pe firma sau in leasing. Oricum, deocamdata oamenii de la asigurari abereaza la greu pe tema asta , sper ca o sa le vina mintea la cap si o sa ia o legislatie vest in loc sa inventeze vreo prostie pe care dupa aceea sa o schimbe in fiecare an
|
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Bobo |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Polita RCA, mai scumpa cu 30%
Pretul asigurarii obligatorii auto ar fi fost si mai mare, dar CSA a renuntat la unificarea cu Carte Verde, valabila in strainatate Politele obligatorii auto vor fi mai scumpe anul viitor cu circa 30%-37%, sustin surse din piata asigurarilor. Initial, scumpirea estimata pentru anul 2005 era de cel putin 50%, ca urmare a unificarii asigurarii Carte Verde (valabila doar in strainatate) cu cea de raspundere civila auto (RCA) obligatorie. Potrivit unui oficial al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), unificarea, una dintre regulile valabile in UE, nu va avea loc in 2005. In 2005, firmele de asigurare vor avea voie, in premiera, sa majoreze sau sa reduca cu 10 procente tarifele pentru asigurarea auto obligatorie hotarite de CSA. “Este un prim pas catre liberalizarea acestei piete. Pentru 2006, aceasta marja va creste probabil la 15a-20a”, argumenteaza Albin Biro, membru in Consiliul CSA. Cu toate acestea, tarifele nu vor putea fi negociate intre firma de asigurari si fiecare client in parte. Pentru ca firmele autorizate sa incheie aceste polite vor fi nevoite sa publice pe site-ul propriu si in cel putin doua ziare de circulatie nationala tarifele pe care le vor practica in 2005. Polite reinnoite automat Pentru asigurati, vestea este cit se poate de buna, intrucit lasa loc unor reduceri generoase. Insa asiguratorii ii sfatuiesc pe proprietarii de masini sa nu ia in calcul numai pretul politei, ci si stabilitatea si renumele companiei pentru care opteaza. Acest lucru este cu mult mai important cu cit, tot de la anul, intre asigurat si asigurator va exista o relatie contractuala, dupa cum o numeste oficialul CSA. Ce inseamna asta? “Cind valabilitatea politei mai are putin pina la expirare, societatea de asigurare poate prelungi automat acest contract. Asta numai in cazul in care asiguratul nu a instiintat societatea respectiva ca nu mai doreste sa fie clientul sau. La rindul lui, asiguratorul trebuie sa il anunte pe proprietarul masinii asigurate ca termenul de valabilitate al politei urmeaza sa expire si ca trebuie sa o reinnoiasca”, explica Biro. Cum reinnoirea politei presupune plata pentru un nou an de asigurare, proprietarul masinii va putea achita tariful aferent fie la CEC, fie la banca. “La sate, acolo unde este mai dificil sa anunti asiguratul ca polita urmeaza sa expire, exista posibilitatea ca agentul de asigurare care reprezinta societatea respectiva sa vina direct la asigurat pentru a incasa prima”, adauga oficialul CSA. Potrivit unor surse de pe piata de profil, anul viitor, politele auto obligatorii vor fi mai scumpe cu circa 30%-37%. In buzunarul celor mai multi soferi, costul acestei polite se va simti din plin, insa scumpirea previzionata initial pentru 2005 era de cel putin 50%. Si asta deoarece se avea in vedere unificarea politei Carte Verde cu RCA-ul obligatoriu. La costul unificarii se adauga si cel al majorarii limitelor de despagubire in caz de pagube materiale ori victime. “Pentru 2005, unificarea este o masura ratata. Nu au aparut norme, nu s-au putut rezolva o serie de probleme ce tin de o baza certa de date, asa ca am aminat aceasta unificare. Insa anul 2007 trebuie sa ne prinda cu politele unificate, potrivit cerintelor europene”, mai spune Albin Biro. Aproape 90% din autovehicule sint asigurate Potrivit unor surse de pe piata asigurarilor, numarul masinilor asigurate obligatoriu s-a majorat semnificativ, astfel incit acum se vorbeste de un grad de cuprindere de 85a-90a. “Cele mai recente date neoficiale, oferite de politie, arata ca exista aproximativ 4 milioane de autovehicule in circulatie, din care 3,2 milioane au numar nou. Iar numarul politelor RCA emise a fost de 2,8 milioane”, sustin sursele citate. Criterii mai lejere Tarifele RCA valabile in 2005 vor fi stabilite cel tirziu pina pe 5 decembrie a.c. De asemenea, 2005 va fi ultimul an in care societatile de asigurari care vor vinde RCA se vor autoriza. “Din 2006, firmele care au fost autorizate cu un an in urma nu vor mai fi nevoite sa se reautorizeze. Insa atunci cind o societate incalca grav anumite reguli, i se va retrage acest drept. De asemenea, in cazul firmelor noi care vor dori sa vinda acest tip de asigurare, criteriile care vor conta cel mai mult vor tine de acoperire teritoriala, reputatie, existenta unei retele informatice conectabila la viitoarea baza de date. Pina acum, accentul se punea pe datele financiare, precum marja de solvabilitate, lichiditate si rezerve”, ne-a mai spus Albin Biro. Exemplu de calcul Polita RCA valabila in 2005 va fi mai scumpa cu cel putin 30%. Asta inseamna ca pe proprietarul unei Dacia 1310 noua polita il va costa 1.664.000 lei. Insa daca scumpirea va fi de 37%, pretul asigurarii pentru autoturismele cu capacitate cilindrica cuprinsa intre 1201 si 1400 cmc va fi de 1.753.600 lei. Potrivit oficialilor CSA, firmele de asigurari vor avea voie sa majoreze sau sa reduca noile tarife cu 10%. Evenimentul Zilei, Eryka Lang, 29 noi 2004 |
-------------------- |
|
Funny |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.272 Joined: 7 October 04 ![]() |
QUOTE(litza @ 9 Mar 2004, 10:23) Ce sens are CASCO obligatoriu? Cu masina ta faci ce vrei, pe riscul tau. Dar trebuie sa te asiguri ca nu provoci pagube altora din prostia ta. Asta e rostul RCA. Si unificarea cu Cartea Verde are rostul imbunatatirii circulatie in cadrul UE, si al persoanelor si al decontarii banilor. Ar trebui sa fie egal ca tu ai asigurare in RO sau in DE. Ar fi bine si civilizat.Acum platim si Casco si RCA exact cum platim cablul si la firma prestatoare dar si la RTV. Daca toti am avea Casco fiecare si-ar repara masina pe asigurarea lui si nu am mai plati 2 asigurari.Mai nou,am citit pe undeva ca daca ai o masina prapadita sau daca lovesti pe unu' cu o masina evaluata sa zicem la 20mil.lei iar reparatia costa 35 mil.lei societatea de asigurare nu-ti(nu-i) plateste decat 20mil.lei.Asta in conditiile in care RCA-ul pentru o Dacia din '69 are aceeasi valoare ca si pentru o Dacia din '04. Diferenta o achita vinovatul de bunavoie sau pe calea justitiei.Si atunci......? |
--------------------
Dividae
et
impera! Lasciate ogni speranza , voi ch'entrate!
|
|
litza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Partea trista e ca nu poti face CASCO la masini vechi. De ex eu am vrut sa-mi fac si societatea la care am vrut a zis ca nu face la masini peste 10 ani. Si decat sa platesc pe un an la CASCO cat ma costa o alta masina neinmatriculata iarasi nu-mi convine.
Pt CASCO obligatoriu nu sunt de acord. RCA ar trebui sa suporte toate pagubele ce le provoc eu din vina mea celorlalti. Ca legea de RSR de de cacao e alta poveste. Sa speram ca normele impuse de UE sunt mai cu cap gandite. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
adimicu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 25 October 04 From: Constanta ![]() |
Toate astea mi se par strigatoare la cer.Cum sa aplatesc 600 de euro rca + carte verde atata timp cat dacia mea din 92 nu are voie sa intre in UE? e scandalos.Ar trebui facute diferentiere pt masinile care pot circula in UE si care nu.totusi nici asa nu este destul de bine dar tot mai multumesti ceva oameni.ideea e ca o masina din 95 face 1000$ aprox 750 de euro.Mai are rost de vreun comentariu daca asigurarea este 600 euro????
![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2005, 1.6Tdci 109Cp
- CT 82 AUM Cu cat maimuta se catara mai sus cu atat isi arata fundul mai bine.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#28
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(adimicu @ 1 Dec 2004, 09:00) Ar trebui facute diferentiere pt masinile care pot circula in UE si care nu. Tocmai ca NU trebuie facuta nici o diferentiere! Daca tu cu acea masina lovesti o alta de 100,000 euro (care poate intra in UE) si faci o paguba de 50,000 euro, CINE plateste diferenta de la 1.5 milioane la... 50,000 euro? Sa te vad in cazul asta cum iti vinzi casa ca sa poti plati pagubele! ![]() Foarte nasol ca nu s-a facut asigurarea RCA de 600 euro inca! ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Liviu M |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
Dupa parerea mea, aici e o confuzie mica.
Asigurarile obligatorii sunt facute sa acopere daunele produse celorlalti participanti la trafic in cazul in care esti de vina intr-un accident. In UE cartea verde e bonus, cetatenii UE n-au nevoie de carte verde cand circula in celelalte state UE, ci numai daca ies din UE. In acest ultim caz, trebuie sa solicite in mod explicit cartea verde. Ar trebui ca la situatia asta sa ajungem si noi (sunt destul de multe masini bune si in tara, asa ca n-ar trebui sa conteze unde faci accidentul). In occident primele de asigurare se fac in functie de mai multe criterii: - experienta (nr. ani de condus) - antecedente - varsta - tip masina (exista statistici referitoare la numarul de accidente facute cu un anumit tip de masina) - persoanele din casa care mai conduc masina (parteneruld e viata e inclus din start, dar se cer informatiii despre copii majori care ar putea conduce masina). - zona in care locuiesti. - ... Asigurarile sunt procente dintr-un tarif de baza (diferit de la companie la companie, dar cu variatii nu foarte mari) si pleaca, in general, de la 240% pentru un incepator si ajunge la cateva zeci % pentru cei cu vechime si fara evenimente. Pentru masinile noi se recomanda casco full, pentru masinile vechi se foloseste un sistem de casco partial, in care posesorul masinii plateste o parte din dauna, iar societatea de asigurari restul. |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
Sony |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
MoneyTalks, esti foarte radical! Ti se pare normal sa dai 600 euro numai pe RCA la un salariu de 200 euro? Asta inseamna sa muncesc 3 luni numai pt RCA.
Intr-adevar s-ar imputina masinile. Ar mai circula probabil 10% din ele. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 04:22 |