Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
![]() ![]() ![]() |
Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
thesmoker777 |
![]() ![]()
Post
#6361
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 September 22 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
4
|
|||
meg2s |
![]()
Post
#6362
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
La ce pom de Craciun descrii tu acolo, imi pare a fi destul de apropiat de simptomele celor care au ramas fara baterie pe Megane 4. Ar ajuta sa pui in semnatura si alte detalii despre masina - anul ar spune ceva despre vechimea bateriei de exemplu.
Incearca sa "suni un prieten" cu baterie avand parametri similari ca sa ellimini cea mai simpla problema posibila - baterie moarta. Am mai auzit de asemenea erori multiple si aparent necorelate atunci cand a fost "inundat" panoul cu sigurante si relee din zona motorului; poate arunci o privire si pe-acolo. |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
thesmoker777 |
![]()
Post
#6363
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 September 22 ![]() |
QUOTE(meg2s @ 25 Sep 2022, 16:35) Este exact pom de Craciun, are 5 ani masina, diesel 1.6, bateria e cea originala. Masina n-a fost inundata si pana de dimineata a mers fara probleme, la sigurante am verificat ce tine de frane si erau ok, la asta m-am gandit si eu prima data sa n-am o siguranta arsa. E o idee asta cu bateria, mersi. |
--------------------
renault
megane
4
|
|
meg2s |
![]()
Post
#6364
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
In general cand spunem "inundate" nu vorbim strict de o inundatie in care a fost imersata masina. Se intampla de multe ori din cauza infundarii totale sau partiale a scurgerilor apei de la baza parbrizului. Asta corelat cu un cheder (intre capota si parbriz) care nu mai etanseaza (ceea ce la Megane 4 am vazut des) poate face ca apa sa se scurga din abundenta spre compartimentul motor. Cu ceva ghinion sau cu mizerie/frunze blocate pe la cutia de sigurante, apa poate ajunge sa balteasca pe (si in) acea cutie.
Daca ai "noroc" e doar bateria; 5 ani la astea AGM/EFB pare sa fie deja o varsta maricica. O sa gasesti pe acest forum oameni care au inlocuit bateria la M4 pe la 2-3 ani. l.e. uite pe aici (in jur de post #5481) vorbeau colegii despre cum moare bateria fara sa dea vreun semn (plus pomul de craciun in extra-sezon ![]() https://www.reno.ro/index.php?showtopic=326851&st=5460# This post has been edited by meg2s: 25 Sep 2022, 16:56 |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
nislau |
![]()
Post
#6365
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 December 14 ![]() |
Nu mai bine verifici bateria cu un multimetru. E mai ieftin multimetru decât să o duci pe platforma. Pui multimetru pe baterie + -. Și dai contact. Dacă scade sub 12v ... Bateria.
|
--------------------
renault megane
megane 4
2018
- vn05mur
|
|
thesmoker777 |
![]() ![]()
Post
#6366
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 September 22 ![]() |
Multumesc domnilor! E dusa bateria, am pornit-o fara probleme cu cabluri.
|
--------------------
renault
megane
4
|
|
dillyman |
![]()
Post
#6367
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 14 February 13 From: Timisoara / Vulcan (HD) ![]() |
bateria e problema. cum ti s-a confirmat. exact asa am patit si eu martea trecuta, exact aceleasi simptome in bord. pornea cu cabluri instant.
uite aici si o filmare, poate mai au altii pe viitor probleme similar https://photos.app.goo.gl/1f9U9amoNgfsvjgA7 la mine avea 5 ani jumate bateria originala (EFB). Incepuse timid de iarna trecuta prin mesaje sa verific start stop. peste vara o mers normal, insa cum o dat frigul s-o dus. cu cateva ore inainte sa nu mai porneasca, am avut si eu eroare la frana de parcare (nu se mai debloca). This post has been edited by dillyman: 26 Sep 2022, 09:25 |
--------------------
Renault
Megane IV Estate
2017 - 1.6dci 130 CP
- TM 85 NBF
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#6368
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
Raspund aici, sa nu fim off-topic dincolo...
QUOTE(Nilo @ 29 Sep 2022, 06:17) Interesant , se poate transplanta un radar frontal de pe alta masina sau mai trebuiesc si alte modificari ? de gen si senzori de parcare sau alte chestii ( eventual daca stiti cablajul e complet dn fabrica sau trebuie transplant avansat ?) Intreb in principiu ... pare interesant ideea unui transplant . Se poate transplanta, insa cablajul nu exista. Sunt cateva fire care vin dinspre radar la cutia de sigurante de langa baterie dar si la panoul de sigurante din interior. Aici colegul @BANDOI s-a ocupat ![]() Ai nevoie de volan cu buton de ACC (poate fi de Megane, Talisman, Scenic, Espace.. eu am pus de Talisman IP), grila frontala cu gaura pentru radar si radar. De restul nu stiu sa iti zic, daca ai nevoie sau nu si de alte functii pe masina (senzori parcare fata, camera in parbriz), insa eu le-am avut. This post has been edited by TaliR_K: 29 Sep 2022, 09:25 |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
Nilo |
![]()
Post
#6369
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
Mersi mult , deci lucrare mare .
|
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
RveMO |
![]()
Post
#6370
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
QUOTE(RveMO @ 15 Sep 2022, 20:16) Din pacate efectul WD40 cu silicon nu este de lunga durata si problema reapare treptat cu trecerea timpului. Cand o sa am putin timp o sa comand varianta cu litiu si o sa incerc cu aia. Daca nu rezolva cu nimic cred ca o sa schimb tot ansamblul cu piese aftermarket pentru ca astea de origine clar nu sunt ce trebuie. Chiar stau si ma gandesc daca nu cumva problema ar putea fi chiar de la amortizor pentru ca 10 000 de km dupa ce mi le-au schimbat nu s-a auzit nimic dupa care a inceput treptat. Pana la urmă am lamurit-o azi la mecanic. Problema e de la amortizor si mai exact tija amortizorului freacă pe simeringul care colectează uleiul din telescop. Mi-a sugerat să nu mai iau de origine. |
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
iulliann |
![]()
Post
#6371
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 20 January 09 ![]() |
Va rog ajutati-ma cu schema de sigurante si relee.
This post has been edited by iulliann: 9 Oct 2022, 20:11 |
--------------------
Renault
Megane IV 1.6 dCi 130cp
2018
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#6372
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
QUOTE(RveMO @ 6 Oct 2022, 21:19) Pana la urmă am lamurit-o azi la mecanic. Problema e de la amortizor si mai exact tija amortizorului freacă pe simeringul care colectează uleiul din telescop. Mi-a sugerat să nu mai iau de origine. Deci, asa cum sugereaza italienii, Bilstein B4. Direct replacement pentru OEM This post has been edited by TaliR_K: 10 Oct 2022, 10:32 |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
RveMO |
![]()
Post
#6373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Da, probabil. Ma gandesc sa pun B6.
|
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
WhizzGBR |
![]()
Post
#6374
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 April 22 ![]() |
Stiti cumva cum se pot obtine logo-urile posturilor radio pe Easy Link 7"? Nu ca ar conta mult ca e mai mult un moft dar sunt curios daca stie cineva ceva. La mine apar toate cu antena mov dar am vazut ca la alte modele apar o parte din logo-urile posturilor radio. Am vazut ca apar si pe Easy Link 7", nu doar pe cel de 9,3". Am cautat si pe forumuri din Franta si am vazut ca la ei depinde de zona antenei de unde prind semnalul radio, in functie de asta apar si dispar.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Sedan Intense
2022 EDC 1.3 TCe 140CP // Dacia Logan 2 Ambiance 2014 1.2 75CP
|
|
iulliann |
![]()
Post
#6375
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 20 January 09 ![]() |
Baterie dusa? Scurtcircuit? De unde sa incep cu verificatul?
In urma cu 2 saptamani am schimbat bec-ul din portbagaj si cele din interiorul masinii (3 din plafoniera) cu bec-uri led (T10 W5W Canbus 6000k). Dar, avand in vedere ca dupa inchiderea masinii ramanea semnal slab pe led-uri le-am schimbat din nou dupa cateva zile cu cele standard (T10 W5W). Dupa acest episod, la pornirea masinii mi-a aparut mesajul "verifica ABS" + semnal "cheie" fara simptome la masina, in trafic sau repaos cu motorul pornit. A doua zi acest mesaj mi-a disparut. Verificand in aceasta zi bec-urile masinii am observat ca bec-urile lampi ceata spate si lampi iluminare numar inmatriculare spate nu functionau. Bec stop stanga spate ars, schimbat si functioneaza corect. Masina este achizitionata recent de la proprietar din Romania, posibil sa fi dezactivat mesajul de lampi arse? Nu mi se aprinde, nu mi se afiseaza nimic referitor la bec-urile arse.Am cautat schema pentru tabloul sigurante, am verificat sigurantele din habitaclu - fara a fi probleme. Mentionez ca in decurs de aproape o saptamana am verificat vizual aceste lampi (ceata si numar) si: uneori bec-ul dreapta numar statea aprins, cele de ceata cand activam din maneta lampile de ceata acestea de aprindeau dar imediat se inchideau. Astazi am verificat cu un multimetru soclul-urile bec-urilor numar si: fara bec-uri in ele imi da tensiune de 11-12, dupa ce am introdus bec-urile standard acestea au tensiune 0. Am pus doar pe soclu stanga bec led - acesta sta doar ca si cum ar avea semnal slab. Cand am pus bec led si ulterior standard pe soclul dreapta bec-ul led din stanga s-a stins dar cel din dreapta nu s-a aprind deloc. Mi-am zis ca o fi o ciudatenie, urmand sa apelez la un electrician auto. Operatiunea de verificare si schimb bec-uri in socl-uri a durat cam 30 min. Altceva nu am schimbat sau verificat la masina. Dupa, cand i-am dat cheie surpriza, lumini in bord, semnal normal la iluminatul interior dar nu mai porneste masina. Dupa 2-3 incercari de pornire, mi-a aparut mesajul "Baterie slaba, porneste motorul". Am decuplat bornele de pe baterie, le-am tinu cam 5 minute decuplate, si dupa le-am cuplat. S-au aprins luminile normal, mesajul "Baterie slaba, porneste motorul" nu mai apare dar masina tot nu porneste. Am mai incercat de cateva ori sa o pornesc in tot acest timp. Mentionez ca de ieri imi apare "cheia" si mesajul "Verifică sistem frânare" si la pornire masinii se dezactiveaza automat Start&Stop, fara a-l putea activa din butonul dedicat. In cazul prezentat, ce ma sfatuiti sa fac? Sa ii dau curent bateriei, sa o schimb? Cum verific daca bateria este dusa? O dignoza CLIP m-ar ajuta? Sa apelez la un electrician? Daca sun la un service autorizat imi vor spune sa o duc la ei, si este cam greu de scos din parcare - cum dezactivez frana de mana electrica? Masina este un Megane 4, 1.6 dci 130 cp 2018, 169000 km, cu bateria din fabricatie pe ea. |
--------------------
Renault
Megane IV 1.6 dCi 130cp
2018
|
|
meg2s |
![]()
Post
#6376
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
Inearcsa sa-i dai curent de la o alta masina - ar trebui sa porneasca, sau sa imprumuti o baterie similare de test. O prima verificare a bateriei este o masurare a tensiunii cu un simplu multimetru; la ce descrii probabil bateria este dusa.
|
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
iulliann |
![]()
Post
#6377
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 20 January 09 ![]() |
Problema rezolvata. Bateria era cea care trebuia schimbata. Eram nedumerit deoarece in ultimele zile mi-au aparut mai multe erori aparent din senin. Mi s-a explicat ca atunci cand bateria este pe terminate senzorii o iau razna si incep anumite componente sa se dezactiveze sau sa emita erori. Bateria veche avea putin peste 100A.
|
--------------------
Renault
Megane IV 1.6 dCi 130cp
2018
|
|
BMO |
![]()
Post
#6378
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 15 October 22 ![]() |
QUOTE(WhizzGBR @ 17 Oct 2022, 18:48) Stiti cumva cum se pot obtine logo-urile posturilor radio pe Easy Link 7"? Nu ca ar conta mult ca e mai mult un moft dar sunt curios daca stie cineva ceva. La mine apar toate cu antena mov dar am vazut ca la alte modele apar o parte din logo-urile posturilor radio. Am vazut ca apar si pe Easy Link 7", nu doar pe cel de 9,3". Am cautat si pe forumuri din Franta si am vazut ca la ei depinde de zona antenei de unde prind semnalul radio, in functie de asta apar si dispar. Am aceeasi problema, nu apar logo-urile in FM. Pe semnal digital (DAB) e in regula. |
--------------------
Renault
Megane - 1.33 / M6
2021 Sedan
|
|
Nilo |
![]()
Post
#6379
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
@iulliann , aceeasi problema cu leduri care ba se aprind , ba nu se aprind am avut eu cand am schimbat pe led , toate w5w - urile si anomalii din partea masinii , ledurile erau philips si narava si can bus si fara.
Nu am asteptat pana a doua zii , am pus becurile cu filament inapoi si totul merge normal . E interesant , mai ales ca am avut si becul de ceata "inundat" si nu imi aparea avertizare , nu facea nimic , doar nu mai mergea nici ceata fata nici spate , pornea si se oprea instant . This post has been edited by Nilo: 21 Oct 2022, 09:59 |
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
goguspan |
![]()
Post
#6380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 November 13 ![]() |
la tine a umblat careva pe acolo, eu am becuri cu led de pe Aliexpress si merg perfect si nu da nici o erroare, la becuri semnalizare proiectoare etc, se invata din ddt , trebuie schimbat in loc de bulb, led si va merge.
![]() |
--------------------
Dacia, Renault
logan, Megane
1.2 TCE Intens 2018, Laureate plus 2006
|
|
Nilo |
![]()
Post
#6381
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
SUper , daca merge cu ddt ma apuc iar de modificat , am 10 philips-uri de 1 W care stau degeaba
|
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
goguspan |
![]()
Post
#6382
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 November 13 ![]() |
eu am ps pe semnalizarile din fata, becuri led, si pana nu am modificat din ddt clipeau repede
|
--------------------
Dacia, Renault
logan, Megane
1.2 TCE Intens 2018, Laureate plus 2006
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#6383
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
Salutare!
E primul diesel pe care il am cu DPF si nu stiu daca e ceva in neregula la mine, sau nu. In ultima luna am observat regenerari foarte, foarte dese. Sub 2-300km, regenerare. Sa zicem ca o prind in regenerare cand sunt pe autostrada, merg cativa km, se incinge bine, se opreste regenerarea, deci concluzionez ca a terminat cu succes procesul in sine de regenerare. A doua zi, aceeasi situație, incepe regenerarea. Sau si mai des, cand o alerg si se incinge, reincepe regenerarea, desi tocmai a facut asta o data in urma cu 100km. 1.5 dci. Din experiența voastra cu diesel-uri cu DPF, care ar fi un interval normal intre regenerari? Exista anumiti senzori care declanseaza aceste regenerari, pe care ii pot verifica si sa vad daca vreunul citeste "eronat"? Cu masina merg 40% urban si 60% extra. Evacuarea e curata curata, fara urme de funingine. Masina are acum 151.000km. Alrceva misterios nu am observat in funcționarea ei. This post has been edited by TaliR_K: 28 Oct 2022, 12:19 |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#6384
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.337 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
este simplu .. cu cat bagi mai mult oras cu atat baga regenarari mai dese .. cu ce vezi regenerarile? iti dau un exemplu .. cu Delphi imi arata la C5 o medie a regenerarilor la 350 km .. cu testerul original media era la 645 ... eu zic ca atat timp cat masina merge bine, nu o doare nimic .. sa nu iti bati capul ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#6385
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
Cu un elm327 si cu aplicatia CarScanner o prind in regenerare.
Cel mai usor o prind cand nu e zgomot in masina, iar panoul de sigurante din interior face mare concert. Atunci stiu sigur ca incepe regenerarea. Cupleaza si decuplează ceva non stop pe toata perioada regenerării. Merge bine, nu bate, nu troncance, doar atat ca mi se par dese regenerările ![]() |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
jbn |
![]()
Post
#6386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Cat dureaza "concertul" releelor? S-ar putea sa fi descoperit si eu acum, la aproape un an de cand am vandut masina, detinuta 5 ani, care era motivul pemtru care uneori, la drum intins, timp de 2-3 minute, aveam "concert" de relee.
|
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#6387
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
Ceva similar si la mine, 2-3-4 minute fac zgomote releele, dupa care se mai aude cate un releu (de vreo 2-3 ori apoi liniste).
Am tot urmarit pe aplicatia aia de pe telefon incarcarea cu cenusa (soot) al DPF-ului si aseara de exemplu aveam 13.5g, a inceput regenerarea iar in urmatoarele 5 minute am ramas cu 1.8g. Am mers pe centura Bucurestiului din Militari pana in Berceni, deci a avut timp sa se incinga. O sa urmaresc si diseara, pe acelasi traseu, daca reincepe regenerarea, pentru ca teoretic nu ar fi avut cand sa se incarce din nou la valoarea respectiva. |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
gabi12you |
![]()
Post
#6388
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 18 August 19 From: Alexandria ![]() |
Salut. Azi am ridicat megane-ul. Ce sa zic merge mai bine decat kadjarul avut inainte.
Dar am o problema sau inca nu i-am dat eu de cap. Daca dau climatizarea pe HI(evident pe caldura), mor de cald. Problema apare cand o dau o treapta inapoi, atunci imi apare 25.5 grade si temperatura este mai mult spre rece decat spre cald. Am venit de la Bucuresti cu temperatura data la pasager pe HI si la mine pe 25 (indiferent de treapta ventilatorului). Mentionez ca nu a fost apasat nici un buton dintre cele trei SOFT, AUTO sau FAST. M-i se pare prea mare diferenta intre HI si urmatoarea treapta. Ceva sfaturi pentru un reglaj optim? Multumesc. This post has been edited by gabi12you: 11 Nov 2022, 21:13 Attached thumbnail(s) 20221111_155053.jpg ( Size: 1.27mb ) Number of downloads: 226 20221111_155048.jpg ( Size: 1.8mb ) Number of downloads: 226 |
--------------------
Renault
Megane IV tehno
2022 1.33 tce 140 EDC
|
|
nislau |
![]()
Post
#6389
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 December 14 ![]() |
Personal merg pe soft la picioare. Căldura e de jos în sus că în fizica. Ventilatorul dat pe 2-3 liniuțe. Vara merg pe auto 23 grade. Temperaturile le țin la fel pe ambele zone.
|
--------------------
renault megane
megane 4
2018
- vn05mur
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#6390
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.064 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 21:37 |