Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum alb....?, fumulet alb.....

S4ase
post 14 Dec 2009, 00:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 27 June 09




salutare. Sa intamplat la careva sa scoata fum alb pe toba de esapament cand motorul este cald?am lasat motorul pornit vreo 3-4 ore la relantii dupa care lam oprit vreo 6 ore si dimineata cand am pornit am observat ca pe la 2000 turatii scoate fum alb motorul fiind cald dar dupa vreo 2 km nu mai scoate fum alb....chiar atat de sensibile sant masinile astea reno? ce poate avea?reviziile sant facute la zii,si nu merg cu masina subturata tinand cont ca merg mult pe autostrada..

This post has been edited by S4ase: 14 Dec 2009, 00:46


--------------------
Renault Clio 3 2006 1.5 dci 86 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 17 Dec 2009, 23:00
Post #2


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(S4ase @ 14 Dec 2009, 00:44)
... si dimineata cand am pornit am observat ca pe la 2000 turatii scoate fum alb motorul fiind cald
*



Pai ori era dimineata la pornire, ori era motorul cald?

Sigur nu e abur?

Eu stiu ca fum negru = carburant nears si fum albastru = ulei ars, dar de fum alb rau n-am auzit.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 18 Dec 2009, 07:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




"Fum alb" scot unele motoare vechi, daca s-a uzat garnitura de chiulasa; acel "fum alb" provenind din lichidul de racire care se vaporizeaza.
Sper (pt. S4ase) ca nu e vorba de asa ceva, poate o fi doar condensul de la sist. de evacuare.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PVF
post 18 Dec 2009, 08:05
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 31 December 04




probabil era abur.... pana s.a incalzit toba


--------------------
Renault Clio III - B 16 PVF 2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 12 Feb 2010, 18:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Iarna asta am observat si eu aceeasi problema cu fumul alb.(1,5 dci 70 CP)
Cand in atmosfera este o temperatura mai scazuta, fumul alb e mai dens ceea ce reprezinta de fapt condensul gazelor de esapare fierbinti care vin in contact cu aerul rece. Nu asta ma deranjeaza, ci faptul ca daca stai in spatele masinii emana un miros puternic de "gaz" ca si cand nu ai avea o ardere normala. Totusi sunt motoare "eco2" cu cea mai scazuta emisie CO2.
E clar ca e ceva in neregula?!?! Sau poate mi se pare mie?


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 13 Feb 2010, 01:25
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




mirosul poate sa vina si de la catalizator, el se mai auto incinge pentru a se curata si a arde depunerile din el, si atuncea miroase de zici ca o luat foc masina

fum negru - prea mult carburant - motorina
fum negru - prea mare avansu - benzina + motorina
fum albastru - un pic de ulei papat (daca nu ii place sa pape)
fum albastru + putere nebanuita a motorului - a luat-o pe ulei (strange bani de reparati)
fum alb 1 - aburi care s-au format in toba datorita condensului
fum alb 2 - prea sarac amestecul in carburant - motorina
fum alb 2 - prea mic avansul - benzina + motorina

daca ii garnitura de chiuloasa dusa - nu o sa intre apa in motor si o sa iasa pe esapament
- o sa intre gazele din compresia motorului in apa si o sa creasca presiunea la apa

si la chestia cu avansul nu ma luati cu: "astea nu au avans ca is bla, bla ,bla..."
- toate au avans - ca sunt pe benzina sau motorina - doar ca la astea avansul este gestionat de ECU
la alea vechi la benzina il reglai din delcou, la diesel din popa de injectie mecanica o roteai la stanga sau dreapta cu maxim un dinte (mai mult de un dinte, trebuia reglata distributia)


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 13 Feb 2010, 11:23
Post #7


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Mirosul ala e miros de motorina arsa,e normal sa se simta zic eu,mai ales acum iarna cand e aerul rece si proaspat si nasul parca e mai ager smile.gif.Cat despre fum,e mai degraba abur


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrutza
post 13 Feb 2010, 12:18
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 8 March 09




Nu cred sa fie garnitura de chiulasa, sunt semne clare cand e ciupita garnitura.
Cu avansul nu te contrazic pentru ca toti am avut probabil mai intai masini cu motoare pe injectie clasica si am invartit stanga-dreapta de pompa de i-au mers fulgii cand ba scotea fum, ba nu avea "inima " motorul.
Totusi in ultima perioada si consumul a cam sarit. E undeva la 8 % urban, cand el nu sarea de 6%.
Motorul toarce bine, fara semne de boala (ar fi culmea la 1 an, ca rodajul l-am facut ca la carte), insa poate sa fie faptul ca de 1 luna nu am iesit cu ea extraurban si am mers doar cu viteze de max. 50 km/h!
La -17 gradeC consuma 6% si la +5 grade C consuma 8%? E totusi ceva ciudat, oricum luna viitoare face anul si trebuie sa merg cu ea la revizie, pentru ca am inteles ca desi abia am 8000 km trebuie sa fac revizia la an.
Nu prea am incredere sa o las pe mana celor din service asa ca deja am vobit cu cineva sa pot participa si eu la revizie , nu de alta dar sa nu ma trezesc fara oarece piese.(ma rog, inlocuite ca exemple sunt destule)

This post has been edited by negrutza: 13 Feb 2010, 12:19


--------------------
Renault Clio III 2008 - 1,5 dci 70 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 17 Feb 2010, 12:03
Post #9


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Tehnic: un aer mai rece pe admisie permite o mai buna comprimare de catre turbina (aerul rece se comprima mai usor), astfel ca amestecul rezultat este mai bogat in oxigen => explozie mai puternica => un randament crescut al motorului => consum scazut. Observatiile tale sunt corecte!
Tocmai pentru a reduce temperatura in motoarele turbo diesel exista Intercooler (la modelele care il au) si circuitul EGR.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 17:07
Dacia