Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

fum alb la evacuare

miita
post 18 Jun 2012, 19:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 18 June 12




va salut pe toti
am si eu o laguna 1,9 dci din anul 2002 si de catva timp a inceput sa scoata fum alb pe evacuare cu un puternic miros de cauciuc ars ,ceva mai incoace a inceput sa scoata fum da din alb la inceput sa transformat in negru negru dupa care mult mai incoace am pornito iar si acum scoate fum la fel ca la inceput ,adica alb +mirosul acela.dupa lungi cautari discutii etc cineva a zis ca sigur e turbina , da ea nu scoate zgomot deloc la acest moment ,altcineva a zis ca sigur e egr ,cineva a zis sa am grija cind il scot ca se rupe in evacuare,treaba asta ma pus pe ginduri dar intr-un final am zis fie ce o fi si am fortat un pic insa surpriza egr care e la mine pe masina e compus din doua piese nu din unul cum am vazut si eu ca arata de fapt.
are cineva o parere ? si ce ma sfatuiti sa fac mai departe?


--------------------
renault laguna 1,9 dci - br 03 eoh 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 18 Jun 2012, 19:28
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Egr-ul are o parte electrica si una mecanica cu 2 supape,... normal ar trebui sa iasa ambele ( asta daca nu este rupt ) . In legatura cu fumul poate si de la turbina , insa o turbina dusa incepe sa consume ulei... daca ai constatat o scadere a nivelului poate fi de aici fumul ! Nu strica totusi o verificare a jocului axial si radial !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cheluu
post 18 Jun 2012, 21:21
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 27 May 11




salut! verifica in primul rand turbina,din cate stiu un egr blocat sau infundat are ca si urmare producerea de fum in exces la esapament dar fumul este negru iar masina trage mai greu.oricum scoate-l si curata-l.mai pot fi uzate si simeringurile de la supape si chiar si segmentii , incerca un test de compresie sau intreaba un mecanic priceput.un mecanic bun iti va spune imediat care e problema , asa cu presupusul despre turbina isi poate da oricine ca prim sfat la vederea fumului.scoate furtunul care vine din filtrul de aer si o sa poti verfica si singur jocul din ax al turbinei.mai rasfoieste si forumul poate mai este cineva cu aceiasi problema si sa discutat deja.bafta si tine-ne la curent!


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCi 88 kW/120 cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miita
post 18 Jun 2012, 21:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 18 June 12




multumesc mult pentru sfat si daca nu cer prea mult,ai idee ,acea parte a egr care e in galerie merge scoasa prin rasucire ? sau doar prin extragere cat despre turbina? ,cam ce joc ar fi cel normal?


--------------------
renault laguna 1,9 dci - br 03 eoh 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_dodita
post 19 Jun 2012, 16:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 1 October 08
From: Panciu, Vrancea




Eu chiar duminica am scos EGR-ul ca sa-l curat (si e prima data cand fac asta). Si mie mi-a ramas partea mecanica in galerie, dar am batut usor in ea si intr-o parte si in alta si a inceput sa se miste, distantandu-se un pic de galerie. Apoi am bagat o surubelnita intre aceasta si partea de EGR ramasa acolo si am facut un fel de parghie si a iesit. Nu stiu daca am procedat corect sau nu, stiu ca exista o cheie speciala ptr operatiunea asta, dar cum nu aveam asa ceva, ti-am povestit cum am reusit eu. Succes!


--------------------
Renault Laguna III - VN xxx DOD 2008, 2.0 dCI, 110 kw, DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan4ever22
post 19 Jun 2012, 18:36
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 15 May 12




mitta....fumul alb e cauzat din cauza motorinei,fumul gri-albastrui e cauzat de arderile de ulei (semeringurile la pistoane uzate).iar fumul negru nici mercedes-benz diesel nu va scapa niciodata de el(motorina nearsa in totalitate)...cum spun colegi nostri verifica turbine in modul urmator:din filtu de aer porneste o teava de plastic ce te duce direct la turbina..desfa colierul metalic si misca delicat axul turbinei(daca aceasta are un mic joc(0,1mm)e normal daca are deja un milimetru joc asta nu e bine...dar eu zic ca fumul alb e de la motorina verifica filtrul de motorina si cel de aer verifica teava de plastic de la intelculer ce duce la admisie poate e crapata si primeste prea mult aer..La turbina in partea de sus langa supapa e o teava de ulei cu o piulita de 17...desfileteasa piulita tevii si verifica daca are ungere un lucru foarte important e ungerea....din experienta proprie si profesionala iti recomand la fiecare 10mii schimb de ulei si filtru ulei motorina si aer(asa supravietuieste un timp indelungat turbina)....ferestete ca de dracu sa strici turbina si ai grija daca scoate un zgomot ciudat (suieratura) nu forta nota ca motorul poate face autoaprindere(in cazul asta in viteza a 6 piciorul pe frana si eliberezi ambreiajul)nu glumesc,motorul nu se va opri nicidecum daca intrerupi bateria sau scoti cartela ...eventual gatui furtunul de la admisie...dar e mai dificil sa faci asta pt ca e plasticat si crapa.Iti doresc mult noroc ,laguna e o masina fantastica dar nuti ofera o a doua sansa la reparat.


--------------------
renault renault laguna 1,9 dci - pls 30 ps (polonia) 2002 Dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 00:26
Dacia