bujii incandescente, care incalzesc apa in motor!, ca de astea nu cred ca s-a discutat...
![]() ![]() ![]() |
bujii incandescente, care incalzesc apa in motor!, ca de astea nu cred ca s-a discutat...
KataCris |
![]()
Post
#241
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|||
audiofilu' |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.884 Joined: 4 February 09 ![]() |
Uite, tu le ai dar nu stii daca functioneaza corect.
Eu ba le am, ba nu le am, nu le vad fizic dar cica exista. ![]() Atata vreme cat functioneaza si imi baga caldura e ok. Timp de 14 ani nu am stiut de ele (sau am stiut dar nu m-a interesat vreun amanunt), pot sa mai astept sa se aseze informatiile. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#243
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Deci nu functioneaza, am testat in mers si nimic, nu sunt comandate releele. Ma gandesc daca nu cumva trebuiesc activate cu can clip, pt ca eu mu am can clip, am mai patit asa cu senzorul de ploaie si lumini ca era programat gresit ca model, si era sa cumpar altul noroc ca nu am gasit modelul necesar. Pana imi iau eu can clip poate ne spune cineva care are, daca se poate activa si dezactiva ca eu tind sa cred ca aici e buba. Daca scot unul din cele 3 relee imediat observa si imi da eroare, deci totul e functional doar ca nu primeste comanda nici unul din relee. Problema este ca se incalzeste greu daca nu ii dau talpa, si am de coborat vreo 5 km in prima faza, deci inghet in masina, ca la intoarcere ajunge la 90 grade in 5 km. Am stat pe loc cu ea turata la 2000 ture 20 minute si a ajuns la 60 grade, termostatul e ok, nu scapa, cel putin intrarea in radiator e rece ..... Oricum ar trebui sa porneasca termoplonjorul, dar nu vrea, si nu inteleg de ce releul de la bujiile din motor e activ/inactiv, fluctuează continuu si la cald, nu cumva sa fie de acolo, dar nu ai ce sa faci in acest caz, e soft pur problema daca este asa.
20 Dec 2019, 00:17: Eu nu cred ca exista pe benzinare pus asa ceva, pt ca nu are rost. This post has been edited by KataCris: 20 Dec 2019, 00:17 |
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.884 Joined: 4 February 09 ![]() |
Eu am motorul 2.0t și probabil sistemul de răcire are capacitate mai mare.
Am trimis VIN la doua magazine mari și ambele au spus că am acest bloc de termoplonjoare. Doar că fizic nu le vad unde ar fi conform schemelor. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
[quote=KataCris,19 Dec 2019, 23:05]
Deci nu funcționează,...... din ce știu si ce mi-a zis, acele termoplonjoare merg atunci când temperatura de afara e de 4 grade sau sub 4 grade atunci încep sa încălzească ,bineînțeles si motor rece ,când pornești motorul încep si ele sa încălzească(asa mi-a zis un electrician auto ,si când ajunge la o anumita temperatura ele se opresc din încălzit ,nu mia zis la ce temperatura,si cica nu știu daca e adevarat protejează si de îngheț ) |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
KataCris |
![]()
Post
#246
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Eu am pus gheata pe senzor si era cu minus temperatura, ...nimic.
20 Dec 2019, 12:41: Si ciudatetia mai mare este ca acestea nu erau legate la masa initial...da, nu erau, sunt puse pe o traversa de metal care pare a fi prinsa in caroserie dar nu este, am legat eu traversa la masa, considerand ca este o eroare de fabricatie....nu e ciudat???? Acum functioneaza doar in test, inainte nici asa, deci eu cred ca e vrajala, sincer. This post has been edited by KataCris: 20 Dec 2019, 12:41 |
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
da nu știu ce sa zic eu am rezistenta si e diferita clima mea fata de laguna 2
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
KataCris |
![]()
Post
#248
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Dupa ultimele cercetări am ajuns la concluzia ca acest termoplonjor este programabil, deci la mine nu cred ca e activata functia asta, ca si functia de lumini automate de ex. La un moment dat am crezut ca nu am lumini automate pt ca nu le puteam activa conform manualului, dar din teater a mers, apoi le-am dezactivat iar... Am vazut un cod de activare pe un forum dar nu il mai gasesc, stiu sigur ca era cu 030 pt bujiile astea, era de fapt un manualt cu coduri pt activari si etc.
|
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
clau166 |
![]()
Post
#249
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Trebuie sa le verific si eu. Se incalzeste foarte greu lichidul de racire.
Ca pozitionare la Megane 3 se afla sub bara fata aproximativ sub farul stanga. Accesul cel mai usor este cu bara demontata dar se pot accesa si pe dedesubt fara demontare bara. Am descoperit ca pe masina mea nu am alternatorul original ci unul de putere mai mica. Sper sa n-am supriza ca din cauza asta nu porneste incalzirea cu termoplonjoare. This post has been edited by clau166: 23 Dec 2019, 21:15 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
KataCris |
![]()
Post
#250
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Revin cu niste detalii. Azi am mai probat sa vad daca nu cumva pe frigul asta -5grade nu pornesc bujiile din termoplonjor... In timp ce eram cu capota ridicata am simtit miros de incins. De la borna de plus a bateriei pleaca 3 cabluri, unul spre electromotor si alternator presupun, unul la cutia de sigurante si relee din compartimentul motor, si inca unul nu stiu unde care era foarte incins, initial am crezut ca e vb de un contact cu problema, am curatat dar nici o schimbare. Am pus clampmetru si am vazut ca erau 80-90 amperi consum pe el, hmm, am zis gata, sigur lucreaza termoplonjorul dar nu il verific eu bine, am scos cele 3 relee de la termoplonjor dar nimic, acelasi consum.....nu mai delatiez. Consumul are legatura cu incalzirea la habitaclu astfel: daca pun pe 16 grade clima, consumul este zero, apoi incepand cu 17 grade incepe de la 20-30 amperi (prin cablul de care am precizat ca se incinge) si creste odata cu temp setata pana la 80-90 amperi. Sunt in ceata totala, sa inteleg ca am incalzitoare in aeratoare? Daca da, de ce nu simt caldura? Sau cat de cald ar trebui sa simt aerul? Nu cred ca e vb de ceva clapeta pt ca daca e cald motorul totul functioneaza ok. Are cineva o schema electrica sa vad unde ar duce cablul asta? Poate potriveste de la laguna, nu neaparat espace. Multumesc, si astept parerile voastre. 😀
3 Jan 2020, 08:05: Care din acestea doua ar fi pt incalzire? Sau amandoua, nu inteleg de ce una din ele mai este numita resistenta trepte aeroterma. 3 Jan 2020, 10:54: Am verificat si vine aer caldut in fata dupa mai putin de 1 minut, si dezgheata parbrizul si geamuri laterale fata, in spate nu am simtit sa vina cald. Deci nu are cu sa porneasca si termoplonjorul, e clar, ar fi un consum de curent imens. Atunci de ce este montat si chiar functional daca primeste comanda de pornire. Nimeni nu stie, probabil nici producătorul 😁😁😁. This post has been edited by KataCris: 3 Jan 2020, 10:54 Attached thumbnail(s) desc_rcare.jpeg ( Size: 34.77k ) Number of downloads: 604 1190200571540900093.jpg ( Size: 384.65k ) Number of downloads: 602 |
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
din ce știu ,dacă ai termoplonjoare nu ai rezistenta,dacă ai rezistenta nu ai termoplonjoare,deci ce ai tu? cele din poza sunt pt încălzire depinde de model normal prima poza cea cu albastru e de la l2
This post has been edited by andru1973: 3 Jan 2020, 20:17 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.884 Joined: 4 February 09 ![]() |
Mister si la mine, benzina.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#253
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
100% am si termoplonjoare si incalzire cu rezistente in aeroterma, deci nu e nici un dubiu, dupa 1 minut baga aer cald dar apa nu se incalzeste, termoplonjoarele le-am deconectat ca sa fiu sigur ca nu e de la ele caldura. Deci SIGUR le am pe ambele, dar termoplonjoarele nu pornesc. Urmeaza sa testez cu clima oprita, atunci nu pornesc rezistentele din aeroterma, sa vad daca nu pornesc atunci termoplonjoarele. Am impresia ca pornesc doar in cazul in care nu reuseste motorul sa se incalzeasca si este nevoie de regenerare DPF, presupun, pt ca pe tot locul scrie ca au ca scop antipoluarea.
3 Jan 2020, 23:04: Cele doua poze le-am luat de pe net....din ce am vazut pe net ar fi cel cu albastru. This post has been edited by KataCris: 3 Jan 2020, 23:04 |
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#254
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Poate ajuta cu ceva, asta e de pe laguna 2 1.9dci ... banui.
A mea nu cred ca are incalzirea electrica, dar daca as avea cum as identifica-o? Eu am in mod sigur termioplonjoane, dar nu cred sa am rezistenta. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.315 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(andru1973 @ 3 Jan 2020, 18:48) din ce știu ,dacă ai termoplonjoare nu ai rezistenta,dacă ai rezistenta nu ai termoplonjoare,deci ce ai tu? Nu prea cred, pot sa fie ambele ... pe batranul Megane 1.9 dCi le aveam pe amandoua ... si era din 2001, Vagonul le are pe ambele ... termoplonjoanele sunt componenta a sistemului antipoluare ... rezistenta este pt. confort .. This post has been edited by cj98czh: 6 Jan 2020, 13:25 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
Da posibil nu mă contrazic,așa mi-a spus un electrician auto
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
ProfiBv |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.142 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
Masina din semnatura , le are pe ambele.
Defecte si remedieri : https://www.drive2.ru/l/9661111/ sau https://www.drive2.ru/l/512634378262675680/ https://www.drive2.ru/l/9920246/ cele de pe motor . Traduce google , multumitor. This post has been edited by ProfiBv: 6 Jan 2020, 17:46 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.884 Joined: 4 February 09 ![]() |
Am fost la alte doua serviceuri si printre altele am intrebat si de aceste bujii, sa vada unde sunt pozitionate (inainte de a arata schema).
Ei bine, nu exista, si nici cablajele. Cum oare apare ca le am conform VIN la magazinele de piese online la care am facut cerere de oferta? E ciudat rau de tot. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#259
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Normal ar fi sa nu ai la benzina bujiile alea....nu stiu, ei spun ca e pt poluare, dar 1.9dci le are cu toate ca e vb de modele fara FAP (asa stiu).
|
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
clau166 |
![]()
Post
#260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am si eu toate cele 4 bujii arse. Am verificat atat cu multimetru ( circuit deschis ) cat si desfacand o bujie si incercand cu tensiune pe baterie. Sunt moarte sigur. Modelul bujiilor este HIDRIA 11 721 113 ; 13.5V ; 300W . Asta scrie pe ele.
Am incercat sa scot 2 bujii dar una nu vrea sa iasa desi filetul se desface usor. Lasa senzatia ca e umflat capatul ei de parca ar fi explodat. Sper sa o pot scoate cumva. Problema se pune acum pe unde gasim altele bune ? Am vazut ca s-a recomandat Champion dar pare ca bujiile mele nu corespund ca specificatii cu acestea champion. Cel putin lungimea e mai mare la astea champion. N-am fost inspirat sa masor mai atent cand au fost demontate dar am niste poze cu dimensiunile lor aproximative. Dimensiunea montaj pare sa difere. Lungime bujie Hidria aprox 65-70mm vs champion 83 mm. Nu cred ca se potriveste. A gasit cineva bujii compatibile ? Producator: CHAMPION Cod producator: CH248/002 Detalii tehnice: Tensiune [V]: 11 Tehnica de cuplaj: M5 Diametru [mm]: 5 Dimensiune filet: M10x1,25 Lungime totala [mm]: 83 Deschidere: 12 mm Varianta bujii incandescente: Bujie incandescenta tip-creion Adancime montaj [mm]: 28.8 Moment incovoiere [Nm]: 35 Moment strangere de [Nm]: 15 Cuplu de strangere pana la [Nm]: 20 30 Jul 2020, 09:39: As fi interesat sa aflu si de o posibila cauza pentru care sunt arse. Teoretic sunt imersate in lichid care circula permanent. De ce oare s-ar arde toate 4 ? Am desfacut masina sa verific cu gandul ca nu are cum sa fie arse toate 4 asa cum arata pe diagnoza si m-am inselat. Nu prea vad rostul sa se arda toate anul asta. In primavara nu era niciuna arsa. Ma gandesc sa nu existe vreo problema de circulatie apa sau poate e vreo supapa care impiedica circulatia apei. Ceva trebuie sa fie . Altfel pun altele si pana in iarna le am iar arse daca nu inlatur cauza. This post has been edited by clau166: 30 Jul 2020, 09:39 Attached thumbnail(s) screenshot.2171.jpg ( Size: 242.43k ) Number of downloads: 455 screenshot.2173.jpg ( Size: 266.29k ) Number of downloads: 423 screenshot.2175.jpg ( Size: 266.24k ) Number of downloads: 406 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#261
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
in functie de motor cauta aici: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pic...cAAAAAAmlMin%24
|
--------------------
Renault
Laguna II
2003 1.9 dci hatchback
- B-CFX
|
|
clau166 |
![]()
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Mersi. Am Megane 3 k9k 636.
Se pare ca releul meu este : 271206395R. Bujia ar parea sa aibe codul : 8200565976 . M-a trimis catre aceeasi bujie champion de mai sus. Dupa descriere este cu 14-15mm mai lunga. Poate nu influenteaza lucrul asta. Ramane in continuare misterul defectarii tuturor bujiilor simultan. Sa nu fie defect ceva pe traseu. Cand am inlocuit termostatul am observat o piesa atasata pe el careia nu i-am inteles rostul. Sa nu fie vreo supapa / pompa pe circuitul asta care nu functioneaza si eu nu stiu. Attached thumbnail(s) screenshot.438.jpg ( Size: 39.98k ) Number of downloads: 88 screenshot.439.jpg ( Size: 42.65k ) Number of downloads: 72 screenshot.440.jpg ( Size: 48.1k ) Number of downloads: 60 screenshot.444.jpg ( Size: 37.44k ) Number of downloads: 57 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
cringuscristian |
![]()
Post
#263
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 24 November 20 ![]() |
atentie laguna 2 120cp si altele similare la termoplonjoare.....era sa iau foc ! nici la mine nu se incalzea repejor motorul si am inceput sa studiez....am aflat ca ecu le comanda in functie de mai multi factori, cum se verifica releele r1, r5,r11...bujiile, si am inceput inspectia vizuala.....gasit pipele care se infig in bujii super oxidate....verificat cu un bec si un fir continuitatea bujiilor (aici am gresit copilareste)....pornit masina (afara erau -10 grade) si a inceput sa iasa fum ! panica....oprit rapid motoru....gasit problema....cele 4 fire care duc la bujii sunt protejate intr-un furtun gofrat si impreuna cu alte fire in zona de sub pompa de vacuum pina spre filtrul de ulei. am desfacut tot pachetul si am inlocuit toate firele topite total.....pornit din nou masina si din nou fum.....disperare mare.....pus mana pe carte si citit....sa va explic unde am gresit esential : asa zisa ,,verificarea" cu un fir de la + cu sau fara bec e o mare prostie ! pentru simplul motiv ca bujia ,,buna " are circa 0,4 ohmi si merge.....zici ca e buna .....e buna pe draku ! ale mele erau in termeni de electronisti ,,CUI " adica ZERO ohmi ! adica scurt......in loc sa se arda, adica sa se intrerupa, ale mele faceau scurt la circa 4x15=60 amperi.....in mod normal trebuia sa sara siguranta....si aici atentie din nou ca nu stiti ! zona in care s-au prajit initial firele era foarte mult ulei printre fire si in interiorul furtunului gofrat de protectie.....protectie pe draku, ca tinea uleiul acolo....si acum vine bomba ! firele electrice care stau mult timp in ulei si la ceva caldura capata rezistenta electrica ( electronist fiind am crezut ca face misto de mine ala de la service....). IATA DE CE NU S-A ARS SIGURANTA SI DE CE S-AU TOPIT FIRELE !
PS: al drakului ulei a penetrat uimitor izolatia firelor si colcaia printre lite.....alta nasolie ! acelasi nastrusnic ulei a dezintegrat furtunul de intratrea in blocul de bujii....furtunul s-a muiat si s-a umflat ca o basica si a explodat la o ,,talpa" la deal.....restul stiti...fara cleste special de coliere elastice n-ai ce face pe drum..... |
--------------------
renault
laguna 2
2001/120cp
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Exact aia e zona unde intra in scurt firele de la EGR, senzor ax came si senzor temperatura antigel (parca si actuatorul de la dumper trece pe acolo). Majoritatea au problema cu uleiul dar de obicei problemele cauzate de functionarea defectuoasa a EGR-ului impinge lumea la "reconditionarea" cablurilor in zona aia. La tine e o exceptie ca a plecat de la termoplonjoane
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:16 |