baterie pe MEGANE 2, ce baterie aveti ?
![]() ![]() ![]() |
baterie pe MEGANE 2, ce baterie aveti ?
Mr_X |
![]()
Post
#1531
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|||
cosmin_69 |
![]()
Post
#1532
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.333 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Am avut Varta de 70 Ahm.
Sunt aproape 6 ani, da semne de descarcare, asa ca am sa o schimb. Tot Varta o sa iau, dar apropo despre ce a zis colegul Mr_X, este buna de 70 Ahm sau sa iau mai slaba putin la amperaj? This post has been edited by cosmin_69: 11 May 2017, 18:47 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
babone |
![]()
Post
#1533
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 23 April 05 ![]() |
Megane 2.2 1.5dci 78kw, bateria originala varta renault 70 ah 720en, din aprilie 2008! 160.000 km. Da semne de oboseala, porneste mai greu la rece (sub 20 grade C) dar din prima, desi neregulat si cu un pic de fum negru. Inainte de a schimba bateria, ma gandesc sa nu fie si altceva gen bujii incandescente, alimentare, injectie.. Oricum, la 9 ani jumate banuiesc doar bateria pt inceput
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Estate
2008, 1.5dci 78kw
|
|
vcristi77 |
![]()
Post
#1534
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 15 February 10 From: timisoara ![]() |
QUOTE(babone @ 23 Sep 2017, 06:43) Megane 2.2 1.5dci 78kw, bateria originala varta renault 70 ah 720en, din aprilie 2008! 160.000 km. Da semne de oboseala, porneste mai greu la rece (sub 20 grade C) dar din prima, desi neregulat si cu un pic de fum negru. Inainte de a schimba bateria, ma gandesc sa nu fie si altceva gen bujii incandescente, alimentare, injectie.. Oricum, la 9 ani jumate banuiesc doar bateria pt inceput ![]() Vezi daca nu ai consumatori de curent cand masina stationeaza,eu am patit de curand tot asa ca tine,imi pornea tot mai lung pana intrun final na mai pornit,am crezut ca e bateria că si a mea era de peste 8 ani(tudor 77 amperi 770 en).Am cumparat una nou tot tudor bineinteles(multumit de marca asta),toate bune si frumoase in primele 2 zile,apoi incepuse sami porneasca tot mai lung si atunci am suspectat ca ceva imi consuma bateria sau nu imi incarca bine bateria.Din pacate imi consuma ceva bateria si e foarte greu de gasit ce anume consuma,preferam sa fie alternatorul,al schimbam si gata cu problema.Eu zic sa te uiti daca incarca corect bateria undeva in jurul 14.40 volti cu motorul pornit si consumul in stationare sa nu fie mai mare de 0.02 amperi(indidicat ar fi si mai putin,dar e cam greu la renault treaba asta,sunt experti in electronica ![]() This post has been edited by vcristi77: 23 Sep 2017, 20:21 |
--------------------
renault
megan II 2.0 dci 150 c.p. grad tour
2006/megane2.2
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1535
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Am reușit să scap iarna trecută de schimbarea bateriei (la limită), dar acum trebuie să o schimb. Deși pornește "la sfert", se simte că la sub 15 grade învârte mai greu și la 5 grade îmi e teamă că nu mai poate învârti deloc - și am avut temperaturi de 5 grade săptămâna trecută.
Mașină: Megane 2 2007, 1.6 16V. Variante: - Renault 47Ah, curent pornire 420A - varianta cu care a venit din fabrică - Renault 50Ah, curent pornire 600A - Tudor 61Ah, curent de pornire 600A - Tudor 53A, curent de pornire 540A Bateria originală avea 47Ah și un curent de pornire de 420A (primul link). Acum am o baterie Rombat căreia nu-i văd specificațiile (ar trebui să o dau jos și să o întorc). Din ce știu, nu este indicat să pun o baterie cu o capacitate mai mare de 60Ah. La a doua variantă Renault, curentul de pornire este foarte mare, deși capacitatea nu este extraordinară. Dar renumele bateriilor pe care scrie Renault (cine știe de cine sunt făcute) nu este minunată. Pe de altă parte, Tudor are specificații mai slabe dar renume (mult) mai bun. Păreri? PS: Eu înclin spre varianta din ultimul link: Tudor 53Ah, curent pornire 540A. This post has been edited by Mr_X: 24 Sep 2017, 10:08 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
valikris2002 |
![]()
Post
#1536
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 944 Joined: 11 November 05 From: roman,neamt ![]() |
eu am luat de la renault de 60 ah, pt. 1.5dci, face 3 ierni anul asta, sunt facute de varta, am dat pe ea 350 ron si are garantie 3 ani fara verificare impusa cum are varta din 6 in 6 luni. Daca trece si de iarna asta ar fi o surpriza, am avut inainte o varta black care a murit dupa 18 luni, cat era in garantie, dar pt. faptul ca nu am fost sa o verifice la 6 luni am pierdut garantia
|
--------------------
megan sedan
manager 1.5 dci, 85 cp
26-10-2007
- -
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1537
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Asta cu verificarea la 6 luni este o surpriză/un element pe care nu l-am luat în calcul. Nu am timp și chef să mă duc în service, să le dau 50 lei la 6 luni și să dublez prețul bateriei în 3 ani.
Doar la Varta este valabilă verificarea la 6 luni sau și la Tudor? This post has been edited by Mr_X: 24 Sep 2017, 11:23 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1538
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(Mr_X @ 24 Sep 2017, 09:26) Am reușit să scap iarna trecută de schimbarea bateriei (la limită), dar acum trebuie să o schimb. Deși pornește "la sfert", se simte că la sub 15 grade învârte mai greu și la 5 grade îmi e teamă că nu mai poate învârti deloc - și am avut temperaturi de 5 grade săptămâna trecută. Mașină: Megane 2 2007, 1.6 16V. Variante: - Renault 47Ah, curent pornire 420A - varianta cu care a venit din fabrică - Renault 50Ah, curent pornire 600A - Tudor 61Ah, curent de pornire 600A - Tudor 53A, curent de pornire 540A Bateria originală avea 47Ah și un curent de pornire de 420A (primul link). Acum am o baterie Rombat căreia nu-i văd specificațiile (ar trebui să o dau jos și să o întorc). Din ce știu, nu este indicat să pun o baterie cu o capacitate mai mare de 60Ah. La a doua variantă Renault, curentul de pornire este foarte mare, deși capacitatea nu este extraordinară. Dar renumele bateriilor pe care scrie Renault (cine știe de cine sunt făcute) nu este minunată. Pe de altă parte, Tudor are specificații mai slabe dar renume (mult) mai bun. Păreri? PS: Eu înclin spre varianta din ultimul link: Tudor 53Ah, curent pornire 540A. https://www.emag.ro/baterie-auto-rombat-pre...rch-Action=view De ce ai luat altceva decat asta pentru 1.6 16v? Are 3 ani garantie, facuta in Romania, curent excelent de pornire. O am la munca pe un Logan, a secat-o de 3 ori, merge si acum excelent dupa 2-3 ani deja. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Nu știu exact ce înseamnă "a secat-o de 3 ori", pentru că dacă înseamnă că a trebuit reîncărcată de 3 ori, exact din cauza aia nu mi-aș lua-o.
Nu am timpul și energia ca atunci când ajung acasă să stau să scot bateria și să o duc la încărcat și dimineața pe la 6.30, după ce am dat zăpada 1 oră (stau la Predeal) să mai pierd 10 minute cu mâinile înghețate să montez bateria încărcată peste noapte. Asta în cazul fericit în care am dus bateria la încărcat cu o seară înainte și nu mă trezesc că nu-mi pornește mașina. O diferență de 100-150 lei în plus merită, pentru mine, confortul și lipsa de stres. Știu că o pot păți cu orice firmă/model, dar de ce să nu micșorez șansele apariției unei probleme? This post has been edited by Mr_X: 24 Sep 2017, 11:50 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1540
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Ah nu s-a descarcat din cauza bateriei. Ci pe motiv de faruri lasate pornite.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1541
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Am dat comandă pentru un Exide Premium 53Ah/540A (probabil identică cu Tudor 53Ah/540A) din motive legate de existența unui magazin în Brașov - 270 lei.
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
Heavyd |
![]()
Post
#1542
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 17 February 17 From: Timisoara ![]() |
Am vazut foarte multe pareri.
Eu cu o baterie de 74Ah 640a lam cumparat. Ce baterie ar fi recomandat pentru masina sau unde gasesc lista ce recomanda renault? Multumesc This post has been edited by Heavyd: 25 Sep 2017, 16:52 Attached thumbnail(s) IMG_20170527_141548.jpg ( Size: 2.57mb ) Number of downloads: 573 |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci 60 kw 82 cp
2004
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Ca să afli ce recomandă Renault, cea mai simplă soluție este trimiterea unui mail la orice reprezentanță cu VIN-ul. Îți spun ei ce este recomandat și îți fac și o ofertă (de obicei, oferta este cu 30% mai mare ca la un service multi marcă).
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
babone |
![]()
Post
#1544
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 23 April 05 ![]() |
Am pornit-o azi dimineata la rece cu o alta baterie, fara probleme. E clar acum ca trebuie sa o schimb pe cea veche, insa nu sunt deloc lamurit in privinta curentului de pornire. Cea originala are 720 a la 70 ah. Nu se mai gaseste asa ceva decat rombat pt Dacia, f ieftina si nu stiu cat tine. Cat de important este curentul asta de pornire? De ce acum bateriile cu 70 ah au curent de pornire mult mai mic? Am gasit cu 70 ah la maxim 640. Daca iau cu ah mai mare, am inteles ca omor alternatorul. Pareri?
This post has been edited by babone: 26 Sep 2017, 07:01 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Estate
2008, 1.5dci 78kw
|
|
Heavyd |
![]()
Post
#1545
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 17 February 17 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Mr_X @ 26 Sep 2017, 06:43) Ca să afli ce recomandă Renault, cea mai simplă soluție este trimiterea unui mail la orice reprezentanță cu VIN-ul. Îți spun ei ce este recomandat și îți fac și o ofertă (de obicei, oferta este cu 30% mai mare ca la un service multi marcă). Ma gandeam ca egsista tabel pentru fiecare motorizare... Mersi se raspuns. |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci 60 kw 82 cp
2004
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#1546
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
De la Rombat doar Premierul ... restul nu ... le folosesc de ani de zile fara probleme.
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1547
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Un update legat de noua mea baterie Exide (Premium, 53Ah/540A): la cea veche trebuia să-i dau uneori o pedală ca să nu moară motorul imediat după pornire și să urce la turația normală (se bâlbâia), cu asta nouă pornește ceas. Dacă mă bazez pe ea 3-4 ani, atunci sunt mulțumit.
PS: Momentul când am schimbat-o a fost perfect: de a doua zi au scăzut sub 0 temperaturile (cu gheață pe parbriz). Vedem la iarnă, la temperaturi de -15 grade, cum reacționează. This post has been edited by Mr_X: 30 Sep 2017, 07:16 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
yron_mike |
![]()
Post
#1548
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 5 April 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mr_X @ 5 May 2017, 04:53) Dacă o iei de capacitate (Ah) foarte mare, chinui alternatorul care va merge mereu la capacitate maximă străduindu-se să încarce bateria. Sfatul meu este să te limitezi la cea a pus producătorul (dpdv al capacității) sau, dacă vrei neapărat, puțin mai mare. Ceea ce zici tu e o mare prostie.Documenteaza-te,invata rolul si functionarea alternatorului si cel mai important : nu mai vorbi aiurea.Eu sunt electrician auto si am intrat aici pentru a schimba opinii cu toti membri.Unde stiu dau un sfat bun.Unde nu ,NU MA BAG. 10 Oct 2017, 22:25: QUOTE(babone @ 26 Sep 2017, 06:57) Am pornit-o azi dimineata la rece cu o alta baterie, fara probleme. E clar acum ca trebuie sa o schimb pe cea veche, insa nu sunt deloc lamurit in privinta curentului de pornire. Cea originala are 720 a la 70 ah. Nu se mai gaseste asa ceva decat rombat pt Dacia, f ieftina si nu stiu cat tine. Cat de important este curentul asta de pornire? De ce acum bateriile cu 70 ah au curent de pornire mult mai mic? Am gasit cu 70 ah la maxim 640. Daca iau cu ah mai mare, am inteles ca omor alternatorul. Pareri? Salut Babone.Este foarte buna si bateria aia de 70Ah/640 A.Cumpar-o daca-ti place.Curentul asta de pornire e un curent de suprasarcina.Un exemplu ca sa te luminezi: Cand incerci sa pornesti motorul,electromotorul va lua un varf de curent de aproximativ 250A.Bateria ta trebuie sa fie capabila sa livreze electromotorului tau curentul asta de 250A chiar de acesta dureaza cateva milisecunde.Acum..pe acumulatorul tau scrie 640A.Deci e bun acumulatorul.Si un acumulator cu 300A era bun.Asa ca ia-l linistit.Eu intotdeauna aleg acumulatori cu acest curent de suprasarcina mai mic.De ce?Pentru ca placile de plumb din interior sunt mai groase,o constructie mai robusta rezista mai mult la socuri electrice si mecanice.Daca iti cumperi acumulator cu o capacitate mai mare nu omori alternatorul.Astea sunt numai prostii,dovada clara ca habar nu are ce vorbeste ala care a scos perla asta.Ba dimpotriva ai la dispozitie o rezerva de putere.Sper ca ti-am fost de ajutor. This post has been edited by yron_mike: 10 Oct 2017, 22:25 |
--------------------
renault
megane sedan
2005
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Mă bucur că un electrician a intrat pe forum să ne lumineze (serios).
Astfel, am ocazia să-l întreb la ce intensitate încarcă alternatorul un acumulator cu o capacitate de X Ah și să tragem o concluzie: dăunează alternatorului și/sau acumulatorului un acumulator de capacitate mai mare sau nu? PS: Și, să îmi explici, te rog, ce legătură este între capacitatea mai mare a unui acumulator și "rezerva de putere" (din câte știu eu, cel cu perlele, puterea se măsoară în W și capacitatea în Ah - dar nu eu sunt profesionistul). This post has been edited by Mr_X: 11 Oct 2017, 05:10 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
yron_mike |
![]()
Post
#1550
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 5 April 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mr_X @ 11 Oct 2017, 04:56) Mă bucur că un electrician a intrat pe forum să ne lumineze (serios). Astfel, am ocazia să-l întreb la ce intensitate încarcă alternatorul un acumulator cu o capacitate de X Ah și să tragem o concluzie: dăunează alternatorului și/sau acumulatorului un acumulator de capacitate mai mare sau nu? PS: Și, să îmi explici, te rog, ce legătură este între capacitatea mai mare a unui acumulator și "rezerva de putere" (din câte știu eu, cel cu perlele, puterea se măsoară în W și capacitatea în Ah - dar nu eu sunt profesionistul). La o intensitate pe care o cere acumulatorul.Tu trebuie sa privesti acumulatorul ca pe un consumator.In functie de gradul lui de descarcare,acesta va cere alternatorului un curent mai mare sau mai mic.Alternatorul are grija de baterie,nu o lasa sa se descarce.CUm vede ca s-a descarcat putin a si inceput sa puna la loc in ea.In felul asta bateria fiind doar putin descarcata automat va cere alternatorului o catitate mai mica de energie. La a doua: Presupunem ca tu ai acumulator 12v 60Ah,eu unul 12v 75Ah.Ce inseamna asta?Ca acumulatorul tau iti poate oferi un curent de 60 A timp de o ora.Al meu imi poate da 75A timp de o ora.Suntem in desert amandoi.Tu ai un butoi cu apa de 60 litri.Eu am unul de 75 de litri.In momentul cand tu l-ai golit pe al tau,eu mai am inca 15 litri de apa.Asta e rezerva de energie despre care vorbeam.Am zis rezerva de putere ca am crezut ca intelege tot omul la ce ma refer.Tu stii gresit. Capacitatea se masoara in Farazi si capacitatea de stocare se masoara in Amper x ora. |
--------------------
renault
megane sedan
2005
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1551
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Ok, mulțumesc pentru explicații.
În consecință, este corect să tragem una din următoarele 3 concluzii ? - voi folosi analogia ta cu butoaiele - 1. Când eu eu am terminat de umplut butoiul, tu mai lucrezi încă? 2. Ca să-l umpli la fel de repede ca mine, trebuie să muncești mai mult? 3. Rar vei reuși să umpli butoiul dacă nu stăm destul de mult la "adăpare" (ex: mers pe distanțe scurte)? |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
bogdanpaul |
![]()
Post
#1552
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 19 August 17 ![]() |
@Mr_X
Reciteste acest pasaj (contine premisa discutiei) : "Tu trebuie sa privesti acumulatorul ca pe un consumator.In functie de gradul lui de descarcare,acesta va cere alternatorului un curent mai mare sau mai mic.Alternatorul are grija de baterie,nu o lasa sa se descarce.CUm vede ca s-a descarcat putin a si inceput sa puna la loc in ea." Butoiul tau va fi mereu mai gol, iar al lui mereu mai plin. Deci tu vei mai lucra la umplere, nu el. Niciodata n-ai sa-l umpli inaintea lui, pt ca al tau se goleste mai mult. ![]() |
--------------------
Renault
Megane II Grand Tour
2.0 16v
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1553
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Mr_X, pui intrebarile gresite.
1. Da, cand tu ai ramas fara baterie, el mai are. Ba mai mult, lucrul asta e relevant in durata de viata a bateriei. In timp scade capacitatea ei. Adica dimensiunea butoiului. Daca intr-un an pierzi sa zicem 10Ah din baterie, dupa 4 ani tu o sa mai ai 20Ah, deci probabil iarna nu mai pleaca, iar el mai mare 35Ah, deci mai duce un an bateria in plus, poate chiar 2. 2. Da, dar e un scenariu care nu prea se regaseste in practica. Adica acela in care ai bateria epuizata complet si pe urma ai vrea sa umpli bateria la loc in timp redus. Cand ti-a intamplat tie asta ultima oara? Mie niciodata. 3. Pai da, dar pui gresit problema. Rolul bateriei nu este sa ai un butoi plin cu tine tot timpul. Ci sa nu mori de sete chiar in cazul in care esti nevoit sa bei des. Si din nou, bateria cu capacitate mai mare iese in avantaj fix in exemplul tau, pentru ca iti permite sa faci mai multe driumuri pe distante scurte decat una cu o capacitate mica, tocmai pentru ca are rezervor mai mare de unde consumi cu fiecare pornire. In fine, ai zis o balarie, inghite-o si recunoaste ca nu te pricepi. Nu mai incerca sa o dregi acum cu intrebari ”inteligente” Situatia e fix ca la versusul intre un rezervor mic si unul mare. Si argumentul contra la rezervorul mare e ca trebuie sa stai mai mult la benzinarie ![]() This post has been edited by clio4edc12: 13 Oct 2017, 05:37 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1554
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Dacă am zis o tâmpenie, aia e, n-am ce-i face. Nu am nicio problemă în a recunoaște că am greșit. Dar vreau să înțeleg ce se întâmplă ca data viitoare să nu mai zic prostii.
Și dorința de a înțelege mă duce la un articol ca ăsta: Ralația Ah-CCA care contrazice (cu date) afirmația ta nr. 1. Da, dacă stăm pe loc cu muzica pornită, bateria cu capacitatea de stocare mai mare va "rezista" mai mult. Dar nu înseamnă că peste 4 ani bateria cu capacitate mai mică va avea un CCA mai mic ca cea cu capacitate mai mare, atât timp cât nu este o legătură directă între CCA și Ah. Din același motiv explicat în articol, deducția logică este că nici afirmația de la pct 3 (cea cu drumurile scurte) nu este corectă. This post has been edited by Mr_X: 13 Oct 2017, 13:09 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
aluibasarabeanu |
![]()
Post
#1555
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 24 August 08 From: CONSTANTA ![]() |
Cum pot face sa îmi meargă geamurile electrice ca nu mai merg bine după ce am scos bateria?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,6 16v anul 2006
- Necunoscut momentan
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1556
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(Mr_X @ 13 Oct 2017, 12:57) care contrazice (cu date) afirmația ta nr. 1. Care e partea din articol care contrazice? Ca l-am citit si eu si nu o gasesc ![]() |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#1557
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Partea asta:
QUOTE(clio4edc12 @ 13 Oct 2017, 05:35) [...] Daca intr-un an pierzi sa zicem 10Ah din baterie, dupa 4 ani tu o sa mai ai 20Ah, deci probabil iarna nu mai pleaca, iar el mai mare 35Ah, deci mai duce un an bateria in plus, poate chiar 2. Dacă nu este o legătură bătută în cuie între CCA și Ah și depinde mai mult de construcția bateriei sau de cum a fost încărcată (apropo de drumurile scurte care în care ai de umplut un butoi mare și nu ajungi o faci decât rar), concluzia ar fi că o baterie care are o capacitate mai mică poate furniza un CCA corespunzător pentru pornirea mașinii. This post has been edited by Mr_X: 14 Oct 2017, 07:07 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#1558
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
In general la bateriile mai performante, relatia dintre capacitate Ah si curentul de descarcare la rece, exprimat in A, ar trebui sa existe un raport de 1/10. Cu alte cuvinte, o baterie de 60Ah si 600A e o baterie performanta.
Functie de producator si gama de produse (orice producator are gama entry level, medie si premium); la Varta avem, black, blue si silver. In legatura cu achizitionarea unei baterii, este bine sa tii cont in primul rand de curentul de descarcare la rece (CCA), pe care l-a avut bateria originala si in al doi lea rand de capacitatea acesteia. O baterie de capacitate mai mare va avea intotdeauna resurse mai mari dar in acelasi timp va avea nevoie de un rulaj mai mare pentru a se reincarca suta la suta; bateriile descarcate sunt mai vulnerabile procesului de sulfatare, de aceea este recomandat sa pastram bateria incarcata cat mai aproape de procentul maxim. Cu timpul, starea de sanatate a unei baterii (SOH) se deterioreaza si atunci curentul disponibil(CCA), scade; cu alte cuvinte, capacitatea de stocare se diminueaza, iar rezistenta interna a acesteia creste. In acest caz, intre generator (alternator), va exista o circulatie de curent mai mica, dictata de acea rezistenta interna, conf. legii lui Ohm, ceea ce inseamna ca bateria va avea nevoie de un timp mare de reincarcare, care nu poate fi respectat intotdeuna in mers. Am atasat cateva poze, pentru a fi mai bine inteles; test pe un Rombat Premier 65Ah/640A, aflata pe un K4M. Attached thumbnail(s) rsz_sam_3219.jpg ( Size: 631.38k ) Number of downloads: 489 rsz_sam_3220.jpg ( Size: 618.8k ) Number of downloads: 452 rsz_sam_3221.jpg ( Size: 623.65k ) Number of downloads: 441 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
xymzar |
![]()
Post
#1559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 3 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane II Estate
2006 / 1.5 dci-74KW
|
|
istimegane |
![]()
Post
#1560
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 6 November 14 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2
2003 Grandtour 1.6 16V 83kW
- CJ 16 JKO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:04 |