Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aprindere automata faruri, la pornire motor

PhilipMorris
post 29 Dec 2010, 17:34
Post #1


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Vreau ca pe pozitia 0 a comutatorului de lumini la pornirea motorului farurile sa se aprinda automat. Doresc asta din varii motive, in primul rand pentru a lungi durata de viata a blocului de lumini, eu mergand cu luminile aprinse si ziua.

Cum pot face asta, tinand cont ca operatiunea nu ar trebui sa imi modifice functionarea pozitiei blocului de lumini (pe pozitii ar trebui sa se aprinda numai pozitiile). plus de asta, pe pozitia de zero bordul nu ar trebui sa fie iluminat. Sunt sigur ca stiti despre ce vorbesc, nu o lungesc mai mult smile.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRY 79
post 29 Dec 2010, 17:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.974
Joined: 25 April 09
From: Sibiu




Nu este indicat ceea ce vrei tu sa faci.


--------------------
Renault Trafic - SB 10 KXF Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
With under cover face.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 29 Dec 2010, 17:48
Post #3


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




asa ceva are sotia pe o mazda 2- si in service la mazda l-am intrebat pe mecanic si mi-a zis ca asa sunt mazdele ca sa se alinieze nu stiu carei norme europene, in fine si la intrebarea daca imi distruge bateria nu a mai dat niciu raspuns- asa ca eu zic nu merita, la orice contact pus se aprind farurile sad.gif


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreis
post 29 Dec 2010, 17:54
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.689
Joined: 30 June 06
From: B u c u r e s t i




Care este utilitatea acestei functii si, acum nu vreau sa se considere ironie, de ce e atat de greu sa rotesti de maneta?


--------------------
ex Renault Megane 2.2 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 29 Dec 2010, 19:01
Post #5


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




pt CRY 89 de ce nee indicat? Consum prea mare de curent? Oricum calculatorul taie curentul, asa cum face la ceilalti consumatori. Beneficii - nu mai trebuie sa comut manual. Nu e vorba ca e greu sa o fac, dar pentru ce sa o fac mereu? Blocul de lumini este si el consumabil.
Aleksanders - oricum contactul nu il tii pe pozitia a doua, deoarece risti sa deteriorezi bobina. Este un proces automatic, in tarile nordice este legislatia de asa natura.
Un alt plus este ca nu mai auzi buzzerul de fiecare data cand uiti luminile aprinse. Alt avantaj este ca nu mai iti este iluminat bordul pe timp de zi, ceea ce iti slabeste vizibilitatea afisajului la casetofon.
Ajunge, nu vreau sa il transform intr-un topic pro-contra. Sistemul l-am avut la alta masina, este foarte bun. In timp devii multumit daca il ai.

Posesorii de bicorp il au, productia fiind ceva mai "evoluata" daca pot spune asa smile.gif Nu cred sa fie o mare scofala, daca stii ce ai de facut.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 29 Dec 2010, 19:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




care bicorp din ce ani? si eu am bicorp din 2002 si nu am, sau nu stiu de asa ceva...


--------------------
renault clio - MM88LTI 2002 expression,1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 29 Dec 2010, 19:31
Post #7


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




2005 il are, dar este cu senzor de lumina incorporat. Chiar asa de pretentios nu sunt smile.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 29 Dec 2010, 23:45
Post #8


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




eu cred ca te complici. te apuci sa modifici ceva si te trezesti ca de la asta iti cad altele, mai faci un scurt, iti mai ia foc masina.... nimic grav. pentru functia asta te sfatuiesc sa-ti schimbi masina. nu poti sa ceri de la un symbol ceea ce-ti ofera o masina din alta clasa.


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VyRuZ
post 29 Dec 2010, 23:50
Post #9


Chauffeur du Renault


Group: Members
Posts: 1.099
Joined: 3 December 09
From: București




Nu vreau să fac mișto, sunt doar curios: bicorp-ul are funcția asta, care-ți aprinde farurile când pornești motorul, fără să-ți aprindă și pozițiile și bordul?
Eu la Megane pot lăsa farurile aprinse, când deschid ușa șoferului (după ce scot cartela) ele se sting, iar când pornesc motorul pornesc și ele. Însă nu mă încântă ideea. Mi-ar plăcea însă niște Daylight Running Lights. Alea da.
Poate se poate adapta un sistem ca pe Megane (cel comandat de ușa de la șofer) și pe Clio, zic.

This post has been edited by VyRuZ: 29 Dec 2010, 23:51


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW, - B-***-**F 09/2007
If it ain't broke, don't fix it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Dec 2010, 23:52
Post #10


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La modelele de Renault fabricate pentru tarile nordice(Suedia,Norvegia)aceasta functie este montata de origine din fabrica.
In tarile astea este obligatorie circulatia cu farurile aprinse.
Daca vrei sa faci modificarea asta studiaza un model construit pentru zona din nord a Europei.
Numai bine!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 30 Dec 2010, 00:03
Post #11


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




QUOTE(VyRuZ @ 29 Dec 2010, 23:50)
Nu vreau să fac mișto, sunt doar curios: bicorp-ul are funcția asta, care-ți aprinde farurile când pornești motorul, fără să-ți aprindă și pozițiile și bordul?
Eu la Megane pot lăsa farurile aprinse, când deschid ușa șoferului (după ce scot cartela) ele se sting, iar când pornesc motorul pornesc și ele. Însă nu mă încântă ideea. Mi-ar plăcea însă niște Daylight Running Lights. Alea da.
Poate se poate adapta un sistem ca pe Megane (cel comandat de ușa de la șofer) și pe Clio, zic.
*



pai, tocmai... vezi de ce clio e mai ieftin decat megane? (asta e una din diferente)


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 30 Dec 2010, 00:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




@PhilipMorris.
Ar merge. Pui un releu comandat de un fir infasurat de mai multe ori (8 - 10) pe una din fisele de inalta tensiune de la bujii, releu care sa lege farurile direct la baterie. Simplu. Pornesti motorul, curentul indus in fir activeaza releul care inchide circuitul si aprinde farurile. Opresti motorul, excitatia dispare, releul deschide circuitul, farurile se sting. Nu luminezi nici bordul, nimic altceva. Lykke til! smile.gif
P.S. Sper ca nu ai 16V cu bobinele pe bujii.

This post has been edited by D-Ice: 30 Dec 2010, 00:33


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geluoradea
post 30 Dec 2010, 00:57
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 30 May 10




bun subiect. cel mai mult imi lipseste de la aveo pe care l-am vandut aceasta functie de aprindere/stingere automata a farurilor (in egala masura imi lipseste si mp3-ul din fabrica sad.gif )
@D-Ice : montajul de care zici merge si la diesel?


--------------------
renault clio 1.5 dCi - BH 10 ... 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bastus
post 30 Dec 2010, 11:48
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 6 June 08
From: Pitesti




Eu am asa ceva; m-am inspirat din topicul cu DLR pe Megane; practic am folosit schema nemtilor, cea care e data pe prima sau a doua pagina; aprind becurile de la lumina de drum in impulsuri cu factor de umplere cam de 30%; am luat semnal de la pozitii asa ca becurile se dezactiveaza cand aprind pozitiile. Practic nu am fost nevoit sa tai nimic, totul l-am conectat in spatele panoului de sigurante asa ca nu se vede nicio modificare in compartimentul motor.


--------------------
Renault Symbol - AG88JYL 2008/fidji/1,5dci/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 30 Dec 2010, 12:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




@geluoradea.
Nu prea. Releul ia ca semnal curentul indus in fir de campul electromagnetic generat de curentul pulsatoriu din fisa de inalta tensiune, la diesel nu ai asa ceva. Ai putea lua semnal de pe alimentarea pompei electrice de combustibil, dar deja intri la taiat fire si alte alea. Poate stie altcineva alta solutie la diesel.


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 30 Dec 2010, 20:10
Post #16


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Bastus, esti mare.
Exact aia vreau. Zi-mi ce sa fac si esti un guru. Urmaresc sa fac asta de mult, contrar parerii majoritare e o chestie utila. Revino cu poze ale montajului, cand ai tu timp. Printre doua pahare de vin, bineinteles.

un an de exceptie si cu consideratie


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caine
post 30 Dec 2010, 21:10
Post #17


membru de rand


Group: Members
Posts: 39
Joined: 7 May 10
From: Bucuresti




in loc sa te chinui sa faci un sistem care sa aprinda farurile cand pornesti motorul, mai bine (si mai simplu) faci unul care sa le stinga automat cand "tai" contactul. poti lasa farurile/pozitiile aprinse in permanenta, daca asa ai tu nevoie, ca ele se vor stinge oricum cand opresti motorul. pe vechea masina eu asa aveam si nu mai trebuia sa fiu eu atent daca a mai ramas ceva pornit/aprins, daca piuie sau nu ceva, taia tot ce era electric cand opream si nu mai aveam nici o grija. daca doream sa o las cu pozitiile aprinse, exista un buton pe care apasam cand scoteam cheia si ramaneau aprinse. dar capetele "luminate" nu puteau gandi asa, mai bine sa bage o piuitoare cand cobori (pe care e posibil sa n-o auzi daca nu esti atent), decat sa opreasca automat luminile (ca o ironie, radio-cd-ul se opreste radmasa.gif )
in concluzie, bagi cate un releu pe masa becurilor de far, comandat de tensiunea care apare cand pui contactul, si ai cam acelasi lucru cu ce vrei tu, plus ca le poti opri, atunci cand vrei. bafta!

This post has been edited by caine: 30 Dec 2010, 21:12


--------------------
renault noul symbol 2009 1,4/16v/98cp - Best
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 30 Dec 2010, 21:18
Post #18


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Hmm pai bun, dar daca nu vrei sa se uzeze blocul de lumini.. cu semnalizarea cum ai rezolvat ? Sau nu folosesti.. Oricum blocul de lumini tot se uzeaza.. Ori ca pica acum sau pica la anul tot trebuie reparat / schimbat.
Si daca vei vrea odata sa opresti farurile cine stie pentru ce motiv ce vei face ? Vei opri motorul ?


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 30 Dec 2010, 22:06
Post #19


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Stiu ca are si parti rele chestia, asa cum si abs-ul are contestatari. Chiar si inchiderea centralizata sau telecomanda la motor. Chiar si calculatorul de bord are hibe. Nimic nu e perfect, trebuie sa supravietuim situatiei.

D-Ice, bastus, caine, incerc si va tin la curent.

hola


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bastus
post 31 Dec 2010, 11:15
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 6 June 08
From: Pitesti




uite eu schema asta am folosit-o:
splan.jpg ( Size: 33.74k ) Number of downloads: 1649

vezi ca tranzistoarele sunt figurate invers deci trebie sa inversezi drena cu sursa altfel o sa-ti stea aprinse permanent becurile pt ca intre drena si sursa ele au o dioda care asa e in conductie permanent.
Condensatorul a carui valoare nu e pe schema eu l-am pus de 10 nF. Montajul l-am facut pe o placa de test si a iesit foarte mic, cat lungimea integratului. PAD2 l-am conectat la luminile de pozitie deci becurile se sting cand aprind pozitiile.
Poze n-am facut ca m-am grabit sa-l testez cand am prins ceva zile mai calduroase si n-am mai umblat de atunci; totusi mai am un montaj cu care vreau sa aprind becurile de pe faza scurta progresiv ca sa le protejez un pic de socul de la pornire, cand o sa-l testez si pe asta o sa fac poze si la celalalt.
am un filmulet cu testele dar e cam mare si e pe un server extern si nu pot sa-l pun.
Sanatate si un an nou mai bun.


--------------------
Renault Symbol - AG88JYL 2008/fidji/1,5dci/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 31 Dec 2010, 15:08
Post #21


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Sa vad cum pot sa o fac, trebuie sa stii sa faci ce ai facut tu. smile.gif De-a gata s-o gasi?
Un an bun deasemeni


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caine
post 31 Dec 2010, 15:27
Post #22


membru de rand


Group: Members
Posts: 39
Joined: 7 May 10
From: Bucuresti




@bastus am cateva nelamuriri...
1. punctele de conectare PAD1-4 se numesc asa dupa locul unde se leaga in blocul de lumini? adica asa sunt notate acolo?
2. sa inteleg ca "iesirea" catre becurile din far (faza scurta) se leaga practic peste vechea iesire, care ramane in continuare comandata cand aprinzi farul?
3. spune-ne mai exact cum lucreaza, din ce ai spus pana acum, am inteles ca: pornesti(pui contactul)-se aprinde faza scurta, daca aprinzi pozitiile sau orice faza-iesirea montajului tau se dezactiveaza(trece pe off). am inteles corect?


--------------------
renault noul symbol 2009 1,4/16v/98cp - Best
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 3 Jan 2011, 12:04
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




oricum eu cred ca mai indicat ar fi sa se inchida singure cand tai contactul daca sunt pornite pe 1 pozitie , am vazut ceva de genul asta la un grande Punto, desi erau farurile pornite cand am luat contactul gata s-au stins, la clio nu, doar daca deschid usa biuie
La un clio din 2005 expression sau ceva de genu hatch, avea in dotarea lui standard aprinderea automata a farurilor cand era intuneric- seara mi se pare ca daca era comutat oe un buton, nu stiu sigur, dar cand avea aprinderea automata activata cand luam contactul se stingeau singure si luminile


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bastus
post 3 Jan 2011, 12:40
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 6 June 08
From: Pitesti




Salut in noul an!
1.punctele de pe schema corespund cu numerotarea de pa cablajul produs de firma care face montajul respectiv si se poate vedea aici. Dar eu nu am vrut sa dau 35 de euro pe ceva pe care am facut cu 15 lei.
2.exact; cu precizarea ca eu am folosit becurile de la faza lunga.
3.da la fel ca la punctul 2. Montajul functioneaza doar cand are + pe intrarea optocuplorului, seara de ex daca stationezi cu pozitiile aprinse nu merge si am considerat ca e normal ca doar stationezi.
Pe topicul cu drl pe megane se punea problema posibilitatii dezactivarii acestui lucru pentru cand vrei sa astepti/stai pe/cu cineva cu toate luminile stinse si motorul pornit; eu sunt de alta religie si nu-mi pun astfel de probleme.
Deasemenea nu apare in schema, eu am mai pus si un releu, cu contactele normal deschise; asta pentru ca partea de putere este alimentata cu + permanent iar montajul doar impreuna cu releul cu + dupa contact. Am vrut sa dorm mai linistit stiind ca nu am + pe tranzistoare cu motorul oprit.


--------------------
Renault Symbol - AG88JYL 2008/fidji/1,5dci/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 23:13
Dacia