Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Urcare pe borduri, ...strategii

aaddrryyss
post 13 Jul 2009, 02:09
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Stiu ca suna a teoria chibritului, insa chiar ma framanta intrebarea...


Context: mi-am schimbat serviciul de curand si (evident) locul in care parchez masina in fiecare dimineata.
In cadrul noului "decor", locurile de parcare sunt o raritate, asa ca fiecare se "descurca cum poate". Adica le lasa d'amboulea.

Am reperat un loc in care nu incurc absolut pe nimeni, si nici nu poat fi "incurcat" (blocat) la randul meu. Sta intotdeauna liber, intrucat nu-l vrea nimeni. Intre noi fie vorba, nici nu poate ajunge orisicine pana la el. Presupune urcarea unei borduri. Una inalta. Nu stiu sa va spun in centimetri, insa judecand la ochi are putin sub lungimea combinata a 2 carcase de CD. Are si tesitura la muchia de sus, ce-i drept, ceea ce ajuta, insa ca idee e destul de inalta.
Daca tot s-a nimerit sa am Megane iar Megane-ul sa aibe PDG, m-am tot cocotat acolo pe fiecare dimineata, de aproape o luna jumate. A trebuit sa abuzez ce-i drept de "fusta" de cauciuc de sub botul masinii insa ca idee genearala, a mai fost ea vandalizata si cu alte ocazii (nu multumesc, refuz sa-mi iau un SUV; nici nu mi-l pot permite dealtfel).

Beleaua e ca oricum as da-o e totusi un efort considerabil pentru masina, mai ales ca are loc zilnic...
Am incercat 2 abordari:
- venit cu un pic de viteza (sa zicem in jur de 2-3-4 KM/h) si urcat pur si simplu (cu balansarile si smuciturile de rigoare)
- venit pana langa bordura, facut contact cu ea (viteza 0 deci), si apoi efectuat pur si simplu echivalentul unei porniri de pe loc mai in forta pentru a o putea urca.

In primul caz din cate imi dau seama au de suferit cauciucuri, jante, amortizoare (in general trenul de rulare, care trebuie sa preia toate socurile alea), iar in al doilea caz chinui ceva mai rau motorul (care trebuie turat destul de tare) precum si ambreiajul (care are ocazia sa patineze destul de mult).

Stiu ca e rau in ambele cazuri insa totusi...exista vreun rau care sa fie "mai putin rau" decat celalalt?
Pana una-alta in ultima vreme am adoptat cel mai des strategia 2...pe ideea ca nu e capat de lume daca e sa am probleme la motor sau ambreiaj, insa este capat de lume daca ma trezesc cu belele la directie sau stabilitate de exemplu.

Practic deci acrobatia asta de o luna jumate, iar de curand am facut si o revizie la care n-a aparut nimic in neregula la nici unul dintre subansamble.

Ideea e asa..daca ar fi masina voastra, voi cum ati proceda? (da, am incercat sa-mi caut si alt loc de parcare...cel mai aproape ar fi la ~1300 de metri, ceea ce cam nulifica toata ideea mersului cu masina la servici...)



--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 13 Jul 2009, 02:14
Post #2


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




cea mai buna abordare a bordurii e cea oblica in care atingi bordura cu cate o roata o data, nu doua cate doua.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Jul 2009, 03:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu urc si cobor numai cu rotile virate la maxim
altfel pocnesc scut, praguri...spoilere, fusta, etc...

Si e efortul mult mai mic pentru motor, cutie, planetare. Pe rand cate o roata.

Te asezi langa bordura, ca si cum ai fi facut parcare laterala, dupa care mai faci o parcare laterala pe bordura.
Urci mai intai rotile de pe spate una cate una, dupa care pe cele de pe fata, la fel, una cate una. Bine, nici n-ai avea cum altfel din pozitia asta. biggrin.gif

Si nu omori nici motor, nici ambreiaj si nu mai "vandalizezi" nici fusta.

Si cobori la fel, cu rotile virate la maxim si piciorul pe frana cand simti ca ai ajuns la marginea bordurii.

This post has been edited by andu911: 13 Jul 2009, 03:44


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 15 Jul 2009, 22:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




QUOTE(aaddrryyss @ 13 Jul 2009, 02:09)
Stiu ca suna a teoria chibritului, insa chiar ma framanta intrebarea...

smile.gif Care e teoria chibritului?
QUOTE(aaddrryyss @ 13 Jul 2009, 02:09)
Ideea e asa..daca ar fi masina voastra, voi cum ati proceda? (da, am incercat sa-mi caut si alt loc de parcare...cel mai aproape ar fi la ~1300 de metri, ceea ce cam nulifica toata ideea mersului cu masina la servici...)
*


Sa vedem:
1. Pui doua pietre, la distanta egala cu ecart-ul biggrin.gif (scrie in manual distanta dintre roti) si te folosesti de ele (din pacate, odata si odata vor disparea).
2. Pui doua caramizi in portbagaj si le folosesti in acelasi scop ( le aranjezi frumos acasa, faci panta, etc.) - cam incomod ce-i drept, trebuie sa te dai jos din masina de 2 ori;
3. Iei o galeata icon_mrgreen.gif , pui 12 masuri (cancioc) nisip si 4 masuri ciment...merge si 2-3 masuri pietris marunt, dar iese beton bun si fara ele - cu ce ti-am dat, cred ca te descurci sa faci doua inaltari - partea proasta e ca s-ar putea sa gasesti mai des locul ocupat.


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rino
post 15 Jul 2009, 22:54
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 838
Joined: 9 December 07




Aia cu galeata si canciocul i-mi trebuie mie ... nu stiam rapoartele


--------------------
Renault Megane 2005, 2009
DIY / open source fan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 2 Aug 2009, 19:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Dupa etapa galeata si canciocul s-ar putea sa-ti cauti alt loc de parcare pt ca devine tentant si pt altii. Este destul de interesanta idea cu 1-2 bucati de lemn (nu caramizi) taiate sub forma de prisma triunghiulara care pot sta linistite in portbagaj si utilizate cand timpul permite iar in cazuri de necesitate urcarea cu spatele cu cate o roata pe rand cum spunea andu911. Parerea mea blush.gif !


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 3 Aug 2009, 05:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Superbe unele idei, se vede ca romanul este talentat.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 2005/1598 cmc 1,6 16 V - Nr. de SV
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 3 Aug 2009, 14:33
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Daaaa biggrin.gif curat brainstorming...hai sa plusez la ideea lui b_gabi:
- unesti cele doua prisme de lemn cu o scandura, la dimensiunea distantei intre roti - in felul acesta nu trebuie sa masori vizual de fiecare data tongue.gif (stiu ca se poate marca si pe asfalt...dar dupa cateva ploi, se sterge);
- Daca nu intra in portbagaj, poti face ansamblul pliabil, pe la mijlocul scandurii (ai putea folosi si bare de aluminiu in acest scop).
- Ma plictisesc, da... wink.gif


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 6 Aug 2009, 07:46
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE
- unesti cele doua prisme de lemn cu o scandura, la dimensiunea distantei intre roti - in felul acesta nu trebuie sa masori vizual de fiecare data tongue.gif (stiu ca se poate marca si pe asfalt...dar dupa cateva ploi, se sterge);
- Daca nu intra in portbagaj, poti face ansamblul pliabil, pe la mijlocul scandurii (ai putea folosi si bare de aluminiu in acest scop).

Sau le legi cu o sfoară de lungimea potrivită, și așa ai rezolvat și problema plierii. tongue.gif

QUOTE
Ideea e asa..daca ar fi masina voastra, voi cum ati proceda?

Cu prima mașină din semnătură, n-aș proceda în nici un fel. Nu mă urc cu ea pe borduri atît de înalte. Punct.
Cu a doua mașină, cuplez reductorul și urc pe bordura aia fluierînd, ca și cum n-ar fi. biggrin.gif

This post has been edited by VladSoare: 6 Aug 2009, 07:47


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 9 Aug 2009, 11:48
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Folosesc zilnic metoda prezentata de Fratzica si am urcat borduri destul de mari (bine ca symbolul are scut metalic biggrin.gif, a troncanit saracul de cateva ori...)!
Eu opresc mai intai la ~1metru de locul "tinta", bag in treapta 1 si ma apropii oblic foarte incet de bordura. In momentul in care simt contactul cu bordura, din ambreiaj si acceleratie ii dau scurt un pic de forta cat sa urc prima roata, la fel fac cu fiecare roata in parte.


--------------------
Renault Symbol Fidji - MS-08-?MS
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zoard
post 9 Aug 2009, 21:08
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 21 July 09
From: Deva




Cea mai buna (pentru masina) abordare, e cea a lui andu...usurel, oblic, cu spatele...


--------------------
Renault Symbol 2005-1.4 8V 75CP - HD99CIZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 9 Aug 2009, 22:35
Post #12


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




QUOTE(VladSoare @ 6 Aug 2009, 07:46)
Sau le legi cu o sfoară de lungimea potrivită, și așa ai rezolvat și problema plierii. tongue.gif


Super tare, frate smile.gif


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, primavara cu verde crud si albastru - pur pretutindeni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 10 Aug 2009, 11:14
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Daca folosesti sfoara s-ar putea sa iei amenda ca umbli cu arme albe (nunceag) radmasa.gif!


--------------------
Renault Symbol Fidji - MS-08-?MS
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 11 Sep 2009, 06:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Misto faza, de fapt la noi poti sa iei amenda pentru ca incerci sa eludezi greutatile vietii (exemplu: bordurile, gropile din asfalt, nebunii ce intra in tine si trebuie sa te feresti de ei si intri in alte masini ce circula normal si platesti tu reparatiile). biggrin.gif


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 2005/1598 cmc 1,6 16 V - Nr. de SV
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 11 Sep 2009, 11:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




eu (initiatorul topic-ului) am rezolvat problema definitiv...merg la servici pe jos mai nou.

Am vazut desfacuta turbina unui prieten cu Opel Omega 2.5 diesel, care n-a mai scos masina din oras de 2 ani...

Deci masina o pastrez pentru drumurile extraurbane, eventual doar la nevoie prin oras. Mersul la servici nu e "la nevoie".


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 05:00
Dacia