Ulei in circuitul vacuumatic, Pompa vacuum defecta?
![]() ![]() ![]() |
Ulei in circuitul vacuumatic, Pompa vacuum defecta?
Deeblue |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
pompa de vacum trebuie sa aiba ulei in ea .. iar putin ulei pe circutul de vacum este normal .. din ce spui tu aici mie mi se pare ca turbina ta are geometria variabila blocata sau partial blocata .. de aici si faptul ca o simti ca "intra" tarziu ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru raspuns.
Inca o intrebare,mecanismul geometriei variabile se verifica prin actionarea manuala a parghiei la rece sau la cald? This post has been edited by Deeblue: 18 Sep 2023, 07:35 |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
starea adevarata a geometriei variabile o vezi doar cand turbo este desfacut .. dar daca este blocat se poate vedea de un mecanic bun si fara demontare ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Planul este sa demontez actuatorul pneumatic si sa verific prin actionarea parghiei conectata la geometrie daca existe blocaje sau frictiune mai mare pe anumite zone.Cu mecanicii m-am convins, cel putin in Timisoara.Nu poti sa ai o discutie mai tehnica cu ei pentru ca incep sa devina recalcitranti si te trimit la plimbare.In cazul in care au o interventie nereusita nu sunt de vina ei, este de vina producatorul auto deoarece masina respectiva este un"kkt pe roti" cel putin asa mi-a reprosat unul.
![]() Asa ca voi continua investigatiile de unul singur pana voi gasi mecanicul acela capabil sa identifice cauza problemei fara sa imi schimbe piese pe banda rulanta. Multumesc pentru raspuns! This post has been edited by Deeblue: 19 Sep 2023, 07:31 |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
![]() This post has been edited by luciancezar: 19 Sep 2023, 21:33 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Electrovana e reglabila, se desface capacul, se inlatura buretele si se curata daca e vechi, tevusoara care se vede are un cap de cheie care se roteste invers acelor de ceasornic pt. a dezangaja turbina.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Electrovana a fost schimbata cu una noua dar nu s-a schimbat nimic in mersul masinii.Cea veche avea intradevar buretele imbacsit de praf si ulei.La noua valva nu am intervenit pentru a face reglaje,am lasat-o cu setarea din fabrica.In schimb dupa 2 luni am cumparat un alt tip de valva 149566215R citind experientele unor useri de pe forum Renault din Polonia.Cu aceasta valva masina a inceput sa raspunda mai bine la acceleratie in turatii joase,nu se mai simtea lagul.
Din pacate fenomenul nu a tinut prea mult iar dupa aproximativ 2-3 luni a reinceput sa apara lagul in mod aleatoriu.Nu am reusit sa identific un tipar ca sa imi pot da seama ce ar putea sa influenteze functionarea. De 2 zile a reapraut si sunetul de tubulatura sparta in zona carcasei filtrului de aer.Acest zgomot apare in plaja de 1800rot/min la accelerare. Am sa ma joc putin cu valva cea noua care are un regaj in partea inferioara de tip imbus. This post has been edited by Deeblue: 22 Sep 2023, 06:41 |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Eu zic sa le lasi pe alea noi si sa umbli la cea veche. Care e pozitia actuatorului la relanti fata surubul de limita maxima, e apropiat sau ai o distanta?
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Nu stiu exact la ce te referi dar am masurat pozitia actuala a surubului din electrovana.Filtrul este curat. |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Am modificat pozitia surubulul(teava)de la 7,50 la 7,70mm.Masina si-a schimbat comportamentul.Accelereaza mai usor de la 1800rot/min.A revenit senzatia de
"bagat in scaun" la accelerari bruste. Tind sa cred ca setarea din fabrica este ideala doar in cazul masinilor noi.Pe masura ce componentele masinii imbatranesc(ex. turbina,pompa vacuum),uzura acestora afecteaza functionalitatea optima a electrovanei chiar si noua fiind si implicit trebuie ajustata.Urmeaza sa testez si pompa de vacuum.Stiti cumva ce presiune negativa trebuie sa genereza la iesire din ea si cata presiune trebuie sa am la intrare in electrovana? Multumesc. This post has been edited by Deeblue: 28 Sep 2023, 07:32 |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
atentie la presiunea pe care o face turbo .. sa fie nici mai mare nici mai mica decat trebuie .. mai ales cand bagi piciorul in acceleratie.
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca am sa caut pe cineva cu un scanner in Timisoara ca sa imi faca un reglaj prin verificare in Live Data.
Mi-e teama sa nu fac o prostie si sa cedeze turbina in timp. ![]() |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Stai linistit, senzorul map detecteaza suprapresiunea, dezangajeaza turbo si iti intra in limp mode, adica nu mai ai putere pe motor toti parametri sunt limitati. De fabrica masina sigur nu vine cu turbina actionata la maxim. Piesele, da, ca sa fie reglate ulterior in functie de motorizare. Una e presiunea pentru 130CP, alta pt. 150 si alta pt. 175, avand in vedere ca e aceiasi turbina.
Nu la distanta surubului de pe electrovana m-am referit, ci la distanta dintre tija de actionare a turbinei si limita ei, adica surubelul reglabil de pe corpul turbinei dinspre motor, cel indicat cu sageata rosie. This post has been edited by luciancezar: 28 Sep 2023, 17:24 Attached thumbnail(s) IMG_20230928_182045.jpg ( Size: 228k ) Number of downloads: 151 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Mda, iar pe forumuri sunt cativa useri care au incercat sa isi “regleze” astfel turbina, iar “rezultatul” din pacate a fost doar o tubina “compromisa”.
![]() QUOTE(Deeblue @ 28 Sep 2023, 07:31) ...Stiti cumva ce presiune negativa trebuie sa genereza la iesire din ea si cata presiune trebuie sa am la intrare in electrovana? Multumesc. Valorile limita date de Renault sunt destul de "generoase" si pentru Laguna III 2.0 dCi, plus conditiile si cum se masoara: QUOTE Depresiune : -1 < X < -0.4 bari, Bransare la intrarea și ieșirea mecanismului de acționare a turbocompresorului, Depresiune la intrarea mecanismului de acționare a turbocompresorului (capsulă vacumatică) și la ieșirea electrovanei turbocompresorului, Accelerați rapid apăsând complet pedala de accelerație și eliberând-o imediat. Depresiune: -1 < X < -0.75 bari, Bransare la intrarea mecanismului de acționare a turbocompresorului, Depresiune la intrarea electrovanei turbocompresorului, Motor pornit la ralanti. Control depresiune la intrarea turbocompresorului (capsulă vacumatică) Motor pornit la ralanti. Controlați temperatura apei din motor: PR064-TEMPERATURĂ APĂ Motor pornit la ralanti T > 80 °C. Lăsați motorul să se încălzească. Debranșați conducta de depresiune din capul regulatorului de presiune. Branșați un manometru de depresiune la capătul conductei debranșate și setați-l în poziția de măsurare a depresiunii. Porniți motorul. Efectuați o accelerare rapidă apăsând complet pedala de accelerație și eliberând-o imediat. Pedala nu trebuie apăsată complet mai mult de 1 secundă. În timpul acestei accelerări, turația motorului trebuie să atingă peste 3000 rot/min. Repetați această operație de 3 ori. Citiți valoarea maximă a depresiunii afișată de manometrul de depresiune în timpul accelerării și decelerării și după revenirea la ralanti. Control depresiune la ieșirea electrovanei turbocompresorului Debranșați conducta de la ieșirea electrovanei de pilotare a turbocompresorului. Această conductă leagă electrovana la mecanismul de acționare (capsulă vacumatică) a turbocompresorului. Conectați un manometru de depresiune la evacuarea electrovanei și fixați-l pe poziția de măsurare a depresiunii. Porniți motorul. Mențineți motorul la ralanti timp de 1 min. Efectuați o accelerare rapidă apăsând complet pedala de accelerație și eliberând-o imediat. Pedala nu trebuie apăsată complet mai mult de 1 secundă. În timpul acestei accelerări, turația motorului trebuie să atingă peste 3000 rot/min. Repetați de 3 ori operațiunea. Citiți valoarea maximă a depresiunii afișată de manometrul de depresiune în timpul accelerării și decelerării și după revenirea la ralanti. Control al depresiunii la intrarea electrovanei Porniți motorul. Mențineți motorul la ralanti timp de 1 min. Controlați temperatura apei din motor: PR064-TEMPERATURĂ APĂ Motor pornit la ralanti T > 80 °C. Lăsați motorul să se încălzească. Debranșați conducta de depresiune din capul intrării electrovanei. Această conductă leagă pompa de vid de electrovana turbocompresorului. Conectați un manometru de depresiune la capătul conductei deconectate și fixați-l pe poziția de măsurare depresiune. Citiți valoarea depresiunii afișată de manometrul de depresiune. This post has been edited by Gil26: 28 Sep 2023, 18:42 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
reglajul ala se face pe banc, masurand si turatia turbinei....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Reglajele, limita este la fel de importanta ca si pozitia, se fac live, cu tester dedicat, adica care stie parametrii motorului
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
"Reglajele" NU se fac "dupa ureche" (inclusiv "... surubelul reglabil de pe corpul turbinei dinspre motor ...") iar mai sus am citat doar o parte din procedura (care este mult mai mare).
This post has been edited by Gil26: 29 Sep 2023, 10:04 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Deeblue |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 81 Joined: 20 June 11 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc tuturor pentru suport si pentru interesul accordat problemei mele.
La limitatorul turbinei nu am umblat.Cursa este completa, parghia face contact cu surubul(la relanti). Am sa incep cu masurarea depresiunii conform indicatiilor lui Gil26. |
--------------------
Reno
Leguma
1945
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 04:54 |