Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turatii motor schimbare viteza, Turatii recomandate la schimbarea vitezei

blanck
post 14 Oct 2007, 20:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 9 September 07




Salutare,

Recent am avut o mica discutie cu un prieten in legatura cu stilul de condus. Mi-a explicat cum ca stilul lui de condus (mai agresiv) este mult mai bun decat cel al meu, modalitatea mea de folosire afectand direct deteriorarea motorului.
Acum sa clarificam ce intelege el prin stil de condus agresiv - motor diese cu cuplu maxim intre 2000-4000 tinut la 2500-3500 de ture ca sa poata zbugni in orice situatie.
Eu tin motorul, de acelasi tip, intre 1600-2200 de ture.

Asa ca respectiva persoana a insistat sa imi modific stilul de condus pentru a nu avea probleme cu motorul, probleme de care nu prea am inteles deoarece nu ma prea pricep la masini asa de mult.

Intrebarea mea pt voi este daca el are dreptate si eu folosesc "defectuos" masina. Exista cumva o turatie optima pentru schimbarea vitezei?

Multumesc frumos.


--------------------
renault megane bicorp extreme 2007, 1.5 dCi 85 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 14 Oct 2007, 21:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




In primul rand ai putea da un Search, cred ca s-a mai dezbatut subiectul acesta. Mersul subturat la diesel (sub 2000 rpm), poate afecta in timp turbina sau supapa EGR de recirculare a gazelor arse, datorita arderii incomplete si depunerii de calamina pe respectivele componente. In general, este bine sa tii masina peste 2000 rpm, sa schimbi undeva la 2500-3000 rpm maxim (asta in mod normal), iar in depasiri, poti merge linistit la 3800-4000 rpm (maxim). Trebuie sa combini (si asta e destul de greu) economia de combustibil pe care o optii atunci cand motorul merge la o turatie mai redusa cu schimbarea vitezelor si pastrarea unui regim de turatie care sa fie peste 2000 rpm pentru ca in timp sa nu ai probleme cu turbina sau EGR-ul. La mers constant pe autostrada nu cred ca are nimic daca o tii la 2000 sau sub. Dar in oras, cauta sa exploatezi cat mai mult plaja 2000-3000 rpm.


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebecool
post 15 Oct 2007, 00:54
Post #3


Doctor de oase


Group: Members
Posts: 549
Joined: 26 October 06
From: Pa scaun




are dreptate poseidon06, si eu am discutat cu cineva care are mai multa experienta decat mine si mi-a explicat in ce consta uzura motorului daca merg cu el sub-turat,asa ca mi-am format un stil de condus si schimb treptele undeva pe la 2500-2600rpm ca in viteza superioara sa cada undeva la ~1800rpm(la 1500rpm deja tremura daca ai observat).Si eu mergeam inainte ca tine blanck dar acum mi-am schimbat stilul de condus.Si ca o paranteza ...aveti grija cu ce viteza circulati,limita legala ca sa poti merge normal se atinge in treapta a 3-a(tocmai am luat un radar;))


--------------------
Renault/Opel Megane 2 1.5dci 80cp/ Focus 2 1.6Tdci 2009 2007 - B-08-BBM
Banii fac fericirea celor care nu merita alta fericire. (G. Gesbron)

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krusher
post 15 Oct 2007, 12:51
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 27 April 07




si la benzina(1.6 16v) cam la cat ar trebui schimbat? Eu schimb la mers linistit la max 3000, e mult, putin?


--------------------
Renault Kadjar 2016 / Full Zen 1.6dci 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 15 Oct 2007, 12:57
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




E ok, exact cat trebuie smile.gif Desi la benzina, mersul subturat nu are consecinte asa grave ca la diesel. Sau nu are consecinte imediate (ceva depuneri pe injectoare tot sunt daca schimbi la 2000-2500 maxim).


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bear_mc
post 15 Oct 2007, 13:34
Post #6


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(poseidon06 @ 15 Oct 2007, 13:57)
Desi la benzina, mersul subturat nu are consecinte asa grave ca la diesel. Sau nu are consecinte imediate (ceva depuneri pe injectoare tot sunt daca schimbi la 2000-2500 maxim).
*


Ups.
Eu schimb in oras pe la 2000-2500 max.


--------------------
Renault Megane II 2005 - B-43-ZHY (sau 42)
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 15 Oct 2007, 13:59
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(bear_mc @ 15 Oct 2007, 14:34)
Ups.
Eu schimb in oras pe la 2000-2500 max.
*


La diesel sau la benzina? Ca eu schimb la turele astea la benzina. sad.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bear_mc
post 15 Oct 2007, 14:13
Post #8


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




La benzina.Eu zic ca e suficient atunci cand ai de mers 10-20 m. Pentru ce sa o turez mai tare ca oricum trebuie sa opresc.


--------------------
Renault Megane II 2005 - B-43-ZHY (sau 42)
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 15 Oct 2007, 14:30
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Buuuun...si vin si eu si intreb : care-i problema daca timp de o saptamana merg zilnic cu dieselache la servici cu regimuri constante de 1500 si schimbari la 2000-2500 de ture (economie + zgomot + nu_are_sens_ca_oricum_urmeaza_sa_franez_repede_) iar la final de saptamana o zbughesc repede la un drum intins de 400 km cu turatii constante intre 2500-3200 ?

Nu se duce calamina aia pa-pa ?


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 15 Oct 2007, 14:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




aaddrryyss, ba da smile.gif Cel putin asa i-au zis unui unchi de-al meu cand si-a luat o octavia tdi, ca cel putin o data pe saptamana, sa mearga un drum mai lung, la turatie mai mare.
2000-2500 la benzina...mi se pare prea putin....mai bine mergi cu treapta respectiva pana la 3200 rpm, pentru 10-20 m, decat sa schimbi si sa cada la 1000 si un pic de rpm. Dar cum am zis, consecintele nu sunt imediate (la ipso service mi-au zis ceva de catalizator infundat de la mersul subturat, dar nu prea imi vine sa cred...).


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krusher
post 15 Oct 2007, 14:37
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 27 April 07




mai bine ii scoti pedala de acceleratie daca te tot incurca si accelereazo doar din ambreiaj ca oricum nu_are_sens_ca_oricum_urmeaza_sa_franezi_repede_


@poseidon06 eu schimb pe la 2800-2900 e deranjant dupa 3500 sa schimbi ca e destule de zgomotoasa si de asta nu mi-am luat diesel ca sa nu fie zgomotoasa...

This post has been edited by krusher: 15 Oct 2007, 14:39


--------------------
Renault Kadjar 2016 / Full Zen 1.6dci 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msn2
post 15 Oct 2007, 20:04
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 8 November 06




Treaba cu catalzatorul chiar e reala,de la arderi incomplete raman reziduuri care o parte raman in motor, iar altelepleaca si se cazeaza prin catalizator, ducand in timp la infundarea lui.
Remediul cam acelasi ca la un diesel(pt traseu recilculare) un drum de cam 40-60 min cu o turatie mai mare, 4500-5500rpm.
Dar nu pot sa spun sigur ca ar fi un remediu sigur.
Cel mai bine incercati sa schimbati in asa fel incat sa nu cadeti cu turatia sub 2000-2200rpm la benzina si 1900-2000rpm la motorina.
Si fara forje de la turatii micI, sau cu motorul rece - absolut criminal pt turbina.

salut


--------------------
SKODA/RENAULT OCTAVIA/MEGANE2.1 1.9TDI/1.6 16V - xx xx xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blanck
post 19 Oct 2007, 23:19
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 9 September 07




Am urmarit consumul instantaneu la diferite turatii...
De ex, la 70 km/h in a 4-a imi consuma in jur de 4.8, iar la aceasi viteza in a 5-a era in jur de 3.7. Si nu e subturata in sensul ca trepideaza motorul...

Nu cred ca sunt un avar dar cred ca la drum lung e mai economic si din punct de veder financiar si fonetic (face zgomot mai putin motorul) sa mentin masina in treapta superioara.

Totusi o sa tin cont si de sfaturile primite aici si o sa incerc sa o turez un pic mai mult in oras, oricum pe autostrada sta in mod cert peste 2000 de ture biggrin.gif


--------------------
renault megane bicorp extreme 2007, 1.5 dCi 85 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enemi
post 20 Aug 2008, 10:27
Post #14


doar membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 5 September 05
From: Bucuresti




OK.... problema schimbarii treptelor de viteza la turatie optima m-a preocupat si pe mine, fara sa gasesc un raspuns satisfacator, desi au mai fost alte doua topic-uri pe tema asta. Stiu ca raspunsul corect e dat de graficul pentru putere si cuplu in functie de turatie: de la turatia la care cele doua curbe se intersecteaza in sus intri in "rezerva de putere" a masinii, iar in punctul respectiv ar fi schimbarea optima de treapta de viteza, din tr. inferioara in tr. superioara.

Noutatea e data de faptul ca am condus o Toyota Corolla 2007 care are indicator de schimbare optima a vitezelor. Caracteristicile motorului ar fi cam acestea: 1.4 diesel, 190Nm de la 1800 la 3000 rot/min, putere maxima 90 CP la 3800 rot/min, zona rosie de la 5200 rot/min. Indicatorul de bord pentru schimbarea optima a treptelor arata cam asa:

- regim normal la plecarea de pe loc, schimbare la 2400 in treapta superioara; in regim fortat indica chiar la 3000
-din trepata a 2-a in a 3-a indica la 2200rot/min; in regim fortat schimbarea se facea mai sus; pentru restul treptelor de viteza schimbarea in treapta superioara se facea la 2200 pentru mers normal.
-daca intri in regim de mers constant la turatii de peste 1800, indica schimbarea de viteza in trepta superioara (de ex la 2000 in a 4-a mers constant, recomanda trecearea in a 5-a)

Retrogradarea in treapta inferioara o facea numai de la 1400 rot/min in regim de mers normal.

Sper sa mai am ocazia sa merg cu respectiva masina pe un drum mai lung ca sa revin cu date mai exacte.

Din experienta de mai sus am tras concuzia ca Megane-ul pe care il conduc se simte cel mai bine in zona de turatie 2000-2500.

Ce parere aveti?


--------------------
Renault Megane Bicorp 2007 Extreme 1.5dci 78kW
"Don't steal! Goverment hates competition..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Aug 2008, 10:57
Post #15


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu zic ca dCi-ul renault indiferent daca este 1.5 sau 1.9 se simte bine in zona 2000-3500 rpm..

De exemplu eu schimb la 2800-3000 in oras si 3000-3500 infara.....si vede deseori 4000-4300 inafara....rezultatul....masina are 127.000 de km...nici o problema cu turbina (verificata recent), nici o problema cu injectoarele, nici un pic de fum....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enemi
post 20 Aug 2008, 11:13
Post #16


doar membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 5 September 05
From: Bucuresti




Mers normal sau mai sportiv?


--------------------
Renault Megane Bicorp 2007 Extreme 1.5dci 78kW
"Don't steal! Goverment hates competition..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Aug 2008, 11:16
Post #17


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




asa conduc eu...asa am condus si R25-ul care l-am vandut la 404.000 km si care merge bine merci in continuare, asa conduc masina de servici....niciodata cu nici una nu am avut probleme de turbina sau injectoare... dar am prieteni care conduc "frumos" cu schimbari la 2000 rpm si care nu au apucat 100.000 cu turbina intreaga sau cu injectoarele ok.... si nu este vb. numia de Renault ci de orice motor turbodiesel clasic, PD sau commonrail...

This post has been edited by cj98czh: 20 Aug 2008, 11:17


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:10
Dacia