Tacanit tare la motor diesel 1.9, tacanit tare la motor1.9diesel- pot sa scap de el?
![]() ![]() ![]() |
Tacanit tare la motor diesel 1.9, tacanit tare la motor1.9diesel- pot sa scap de el?
jon |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|||
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Este normal sa fie mai zgomotos ca un diesel Renault modern. Tacanea si cand ai cumparat-o ?
Daca tacaneala este ritmica si se manifesta mai intens la rece, este proportionala cu turatia si in partea de sus a motorului, atunci posibil sa fie din cauza jocului mare dintre tacheti si came. Am vazut ca ai avut sau ai Dacie. La asta nu poti regla din suruburi. Motorul are alta configuratie: arborele cu came este in chiulasa(in cap) si actioneaza in mod direct supapele prin intermediul unor capace(tacheti) pozitionati in continuarea cozii supapei. Pentru compensarea jocului in capetele pseudotachetilor sunt dispuse niste pastile metalice. Acestea dupa nevoie se inlocuiesc cu altele de grosimea corespunzatoare astfel incat sa ramana jocul prescris. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Subscriu... tacheti.
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
jon |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
asa a facut de cand am luat-o si intradevar tacaneala este ritmica si se manifesta mai intens la rece, este proportionala cu turatia si in partea de sus a motorului si se aude exact ca la dacie cind ai tachetii prea slabi sau mergi cu gazolina.o sa ma duc saptamana viitoare cu ea la un mecanic sa incerc sa inlocuesc pastilele alea.
multumesc pentru sfat!cu servodirectia ce parere aveti?se poate pune sau sa visez in continoare ![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Sigur ca poti sa ii pui servodirectie. Iti trebuie caseta, pompa si tot sistemul.
Eu am servo original, poate iti explica pasii de urmat, adaptarile vreun coleg care a mai facut conversia. In principiu este nevoie sa adaptezi pe bloc pompa, actionarea cu o curea mai lunga, de preferat in maniera originala, caseta servo , coloana nu stiu daca difera; la astea se adauga tubulatura hidraulica, rezervorul. Nu stiu daca difera sistemul in functie de motor. Daca o adaptezi la sfarsit trebuie sa modifici pozitia de prindere a amortizoarelor fata in oale, prin utilizarea celui de-al doilea rand de gauri dinspre parbriz. Succes ! |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
S-a mai discutat subiectul, cauta pe forum.... doar ca ai mult de treaba si daca nu cunosti macar in mare un motor de R19 sau sa ai un mecanic bun... mai bine te impaci cu ideea. Al 2-lea set de gauri de la amortizoare eu intelesesem ca e pt 16V.
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
100 % este pt servo
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#8
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Inseamna ca am inteles eu aiurea, multam'!
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
jon |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
deocamdata ma las pagubas cu servo-directia findca tacaneala aia sa accentuat atit de tare incit ma dor urechile in masina si pe deasupra mi-a zis un 'mecanic' de colt de bloc ca ar putea fi o biela si din cauza asta imi este frica sa mai plec cu ea .astept sa fac rost de bani sa merg sa imi desfaca cineva motorul sa vada ce este acolo.o sa mai dureze dar va tin la curent.
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
La biela se aude ceva mai mult ca o tacaneala, zgomotul este localizat in bloc mai jos, fara aceasi ritmicitate, se percepe clar un zgomot dezechilibrat, mai puternic, ascutit sau grav. In plus cresc si vibratiile....dar fiind un diesel
Ca sa vezi daca este de la biela, o metoda buna este ca avand motorul incalzit, sa scoti pe rand in functionare mufa de la fiecare injector( poti mentine artificial turatia crescuta prin mentinerea imobilizata cu ceva a acceleratiei la o valoare mai ridicata). Daca se intampla sa dispara sau sa se reduca sensibil zgomotul, atunci la biela respectivului cilindru ai problema. Dar cum se pare ca tu ai un diesel clasic cu pompa rotativa poti efectua acelasi test prin demontarea in functionare a cate unei bujii incandescente, creand depresiune in cilindru (este recomandat sa iti pui niste ochelari de inot ca poate sare motorina in fata prin gaura ramasa. Ai la dispozitie si varianta cu debransarea cate unui injector dar iese mizerie mai mare. Stai linistit ca nu ia foc ! |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
jon |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
mecanicul ala de colt de bloc a desfacut pe rand fiecare conducta de motorina de la injector si a scazut turatia la fiecare dar tacaneala a ramas nemodificata.ce sa fie?
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Eu am diesel si intradevar tacane destul de tare cand e rece comparativ cu motoarele moderne
Eu te sfatuiesc sa mergi la un "pompagiu" bun el o sa te lamureasca daca are vreo legatura cu injectoarele sau pompa, eu personal am fost la "Turcu" de la Filaret si am inteles ca sunt niste baieti priceputi in Bucurestii Noi, nu stiu de unde esti ca nu ai scris in profil Asa ca info motorul F8Q este foarte fiabil daca ii faci reviziile corespunzator, merge peste 400.000 km fara probleme, pe langa Renault a mai fost folosit pe Volvo si Mitsubishi. Eu zic ca e din sistemul de injectie |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
jon |
![]() ![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
mecanicul cu care am vorbit nu a mai avut timp sa vina stazi la mine sper sa ajunga maine sau poimaine dar intre timp eu si cu vecinul 'mecanic de colt de bloc' am incercat injectoarele si a concluzionat el ca functioneaza si ca daca nu e de la biela sigur e ceva la tachetii aia hidraulici.am dat jos capacul de deasupra acolo unde sunt tachetii si a zis sa pornesc motorul .a pus un carton deasupra culbutorilor si cind am oprit era cartonul stropit cu ulei foarte mult in dreptul primelor 2 supape de langa distributie si la penultima.cand a vazut asta a zis ca este de la semeringurile de la supape nu se mai creaza presiunea si nu functioneaza bine tachetii.mentionez ca masina inafara de tacaneala aia nu are alte sintome.trage bine si porneste la sfert!aveti idee ce sa fie sau da vecinu asta are haar despre ce vorbeste ca imi este cam teama sal mai las sa se uite la ea!
BiGBearRO la mine tacanitul se aude la fel si cand e rece si calda si se intensifica in functie de turatie,cu cat turez mai tare cu atat se aude mai rapid parca se ciocnesc doua bare de otel.oricum merci pentru sfat dar eu sunt din craiova asa ca nu am cum sa ajung la bucuresti .dar poate vin la plimbare dupa ce repar masina ca sa o testez:) |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
tachetii la R19 diesel nu sunt hidraulici, se regleaza prin pastile
http://www.motorist.kiev.ua/photos/Remont_...lt_kangoo/2.jpg tachetii hidraulici se autoregleaza prin presiunea uleiului (vezi la Cielo motoru cu 8v) Injectoarele se verifica si regleaza pe banc, la fel si pompa This post has been edited by BiGBearRO: 20 Oct 2010, 17:16 Attached thumbnail(s) f8q.jpg ( Size: 155.88k ) Number of downloads: 3316 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Jon asa este precum ti-am spus si eu mai inainte, tachetii la motorul tau sunt 100% mecanici (chiar daca pt un necunoscator par hidraulici), jocul lor reglandu-se prin schimbarea pastilelor metalice din capat cu altele mai groase.
Masori jocul actual la fiecare tachet si iti notezi, uzura nu va fi uniforma, asa ca poti sa potrivesti unele pastilele la alti tacheti (la evacuare jocul este mai mare). Pt tachetii ramasi, cumperi pastile de grosimea necesara avand in vedere ca trebuie sa ramana jocul prescris. Ele pot fi si confectionate daca exista pricepere, rabdare si posibilitati. Ai nevoie de un motorist priceput si rabdator. Jocurile recomandate sunt: 0,2 mm supape admisie si 0,4 la evacuare. Referitor la metoda de determinare a zgomotului de bataie la biele, daca a fost bine folosita atunci este in regula, totusi este nevoie sa-l asculte un specialist cu ''ureche muzicala''. regleaza-i intai jocul termic si vezi pe urma. This post has been edited by BLUE R 19: 20 Oct 2010, 18:55 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
jon |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
BiGBearRO asa sunt si la mine.axul ala e identic.dar atunci ce crezi ca tacane asa tare?daca ar fi de la biela sau piston nu ar trebui sa nu mai porneasca sau sa porneasca foarte greu?si daca nu e de acolo de unde sa fie?nu de alta dar nu vreau sa gasesc un destept de mecanic sa imi desfaca motorul doar ca sa imi ia banii!ce ma sfatuiti sa fac?repet tacanitul se aude in partea de sus spre distributie(cureaua e buna am desfacut capacul si am vazut-o).am uitat sa va spun:tacaneala era de cand am luat masina dar nu se auzea asa tare ,si in timpul mersului fara sa o fortez sau ceva de genul asta s-a accentuat de nu mai poti sta in masina.va rog astept sfaturi ca azi pe seara am mai sunat un mecanic si a zis ca imi desface motorul si ma costa asta cel putin 500ron doar mana de lucru(eu am dat 700 euro pe toata masina)+piese
This post has been edited by jon: 20 Oct 2010, 18:30 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Daca s-a accentuat tacaneala relativ repede dupa ce ai luat-o....este posibil (dar nu sigur ca fostul proprietar sa fi compensat jocul cu.....tabla foarte subtire de aluminiu de la cutii de bere. Tabla taiata in forma de pastile a pus-o pe tachet sub pastila originala uzata. Metoda functioneaza insa aluminiul se taseaza rapid si jocul reapare. Tablitele alea se vor face ferfelita si iti pot infunda sistemul de ungere.
Repet, este o posibilitate. Cine se pricepe poate face cea mai mare rabla sa para zmeu....dar nu mult timp ! Citeste si postul meu anterior This post has been edited by BLUE R 19: 20 Oct 2010, 18:52 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Prima data fa ce a zis BLUE R 19, masoara jocurile respective si adu in parametri, cu putina pricepere si scule poti sa o faci singur, pune pastile facute de fabrica. Asta ar fi cea mai buna varianta, apoi investighezi mai departe.
Daca ai o problema la axul din piston in care vine biela sunetul este mai puternic la relanti (in general) |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
jon |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am adus astazi un mecanic si a ascultat motoru.concluzia:trebuie desfacut motorul pentru ca din cauza ungerii defectuoase ar fi trei probleme si anume ori arborele dus(cea mai grava dintre ele)ori fusta la piston(sau cam asa ceva)sau din cauza ungerii proaste s-a rotit un cuzinet si asta produce zgomotul.astep sa vad daca isi face timp maine sa desfaca baia de ulei sa vada care e problema si o sa va tin la curent.
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
jon |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am desfacut in final motorul si am constatat ca din cauza ungerii defectuoase ,erau cuzinetii atat de uzati incat unul dintre pistoane lovea in chiuloasa.acum mecanicul o sa desfaca motorul care il aveam de rezerva si o sa ia arborele de acolo pentru ca cel care e pe masina este foarte uzat dar as vrea sa va intreb daca aveti idee cat costa un set de cuzineti noi pentru ca nu prea as vrea sa ii pun pe aia uzati din motorul de rezerva.
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Mai intai trebuie sa vezi ce cota de reparatie sunt, posibil sa se potriveasca cei de papuc diesel, motorul e tot F8Q
|
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
jon, de ce nu cauti un motor pe la dez ?
cred ca e mai simplu si fara prea mare bataie de cap? |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
jon |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am aflat cat sunt cuzinetii:250 lei de papuc si 350 de renault(numai la biela+inca pe atat la palier).sunt in dubii daca sa mai investesc.iar cu motoru de la dezmembrari e mai complicat pentru ca nu stiu cat de bun este si pe deasupra alte taxe pe la rar pe la politie plus mana de lucru sa il montez pe masina.
![]() This post has been edited by jon: 27 Oct 2010, 08:50 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
cum crezi, insa fa o socoteala per ansamblu
eu iti zic din proprie experienta ca un motor f8q pus la punct tine cu casa bine de tot, al meu a consumat maxim 7.5 in Bucuresti, afara in 5 - 5.5 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
jon |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am reusit in final cu o cheltuiala de vreo 1200 lei sa fac masina asta si merge destul de bine,are putere ,porneste usor,consuma putin(aproximativ 4-4,5 in afara)dar tot zgomotoasa a ramas(ma refer acum la cloncanitul ala specific diesel-ului care se aude destul de tare si nu la vreo tacaneala sau vreo bataie anormala)insa sper sa remediez asta incercand la vara sa izolez mai bine compartimentul motor si sa o antifonez.oricum daca nu o sa mai am probleme cu ea incep sa fiu destul de multumit mai ales ca si consum(ies mai ieftin decat cu dacia pe gaz
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
Salut
ai caloriferul infundat. Ai doua variante, fie incerci sa-l cureti, scoti furtunele si il speli cu apa. Fie dai bordul jos si il inlocuiesti. A doua varianta e mai sigura dar functioneaza numai daca speli tot circuitul de racire |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
termostatul mai lucreaza?
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
jon |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
nu stiu daca mai lucreaza termostatul dar furtunul care intra in masina la calorifer si cel care iasa sunt fierbinti.as incerca si varianta sa il curat dar e foarte ingramadit acolo sub bord si ca sa dau tot bordul jos imi este teama cu mai reusesc sa il pun la loc
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
nu e cu robinet.
caldura e deschisa permanent, practic acea rotita de reglaj inchide si deschide canalul prin care circula aerul cald, comuta intre cald si rece. sigur e acel calorifer infundat. Nu e asa greu cu bordul, cu firele treaba e simpla sunt numai mufe. Tot ce tb sa faci este sa ai grija cum desfaci... cauta pe aici ca s-a mai discutat problema asta... |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:52 |