Stabilitate la curbe, cum se manifesta in viraje
![]() ![]() ![]() |
Stabilitate la curbe, cum se manifesta in viraje
Ygi_17 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|||
bicus |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 15 July 08 ![]() |
Salut.Se comporta mai bine cand e incarcata
![]() ![]() ![]() |
--------------------
renault
symbol
- bic
1.5 dci/2007
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#3
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
Eu sunt super-multumit de ea de cand i-am pus jantele pe 15 cu gumele pe 50..oricum fata de logan pe care l-am birjarit inainte e cu cateva clase peste..
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
helldriver11 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 ![]() |
Nu am condus decat Dacia 1310 si Logan. E mai stabil decat Loganul, dar imi pare ca "se inclina" mai mult decat Dacia veche, desi recunosc, e numai o impresie, caci e clar ca sta mai bine pe curba la aceeasi viteza de abordare.
Cred ca e o impresie subiectiva, care se datoreaza fiindca Symboala e mai inalta. |
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
dragosh_sotto |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 27 January 09 From: Codlea - Brasov ![]() |
Am testat clio unui vecin de al meu, pe o pista de karting, si vreau sa spun ca este peste meganul meu,si peste logan. Dar mai am si un Astra care este aceasi clasa, dar Astra este peste clio cam din orice punct, inclusiv stabilitate. Oricum, a fost peste asteptarile mele Clio.
|
--------------------
Renault
Megane
- BV 11 JMR
2001
|
|
Mr.NiceGuy |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 319 Joined: 16 October 06 From: Oradea ![]() |
Acuma inteleg sa fie peste Logan, desi sincer m-i se pare loganul mai stabil, dara acuma si peste Megane, e prea de tot
![]() Sunt multumit de cliosul (symbolul) meu, la fel cum cineva scria mai sus, parca se incadreaza mai bine in curba cand e incarcat decat atunci cand sunt doar 2 persoane in el. Atunci cand e gol parca se inclina mult, dar asta si datorita suspensiilor moi (pentru confort) pe care le are. La urma urmei e o masina modesta de familie si oras, fara valente sportive si care isi merita din plin banii. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 FIDJI
|
|
hellcat |
![]()
Post
#7
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(bicus @ 2 Feb 2009, 18:51) Daca presupui, esti off-topic!! QUOTE(dragosh_sotto @ 3 Feb 2009, 13:26) Dar mai am si un Astra care este aceasi clasa, dar Astra este peste clio cam din orice punct, inclusiv stabilitate. Care Astra? a,b,c,d,e,f,g,h....Poate h o fi peste clio, insa nu are nici o logica comparatia. Daca vorbesti de g, imi pare rau...utilizez si eu una de 5 luni, motorul cdti e de nota 9, in rest masina e plina de carente. Pot sa compar stabilitatea ei cu clio-ul bicorp personal...astra este net inferioara la stabilitate, avand spatele foarte usor si greutate mare pe fata nu-ti trebuie mult s-o faci sa se rasuceasca. Deci are caracter pronuntat supravirator. @Ygi_17: Symbol-ul este o masina stabila, in media clasei, iar caracterul este subvirator, adica daca ataci o curba cu viteza indecenta, botul masinii, puntea fata va avea o tendinta de derapaj in exteriorul curbei. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
verde |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
""""Nu am condus decat Dacia 1310 si Logan. E mai stabil decat Loganul, dar imi pare ca "se inclina" mai mult decat Dacia veche"""""
Ei cum vi se pare? Eu zic sa renuntam la acest topic. Numai unul care a condus Clio si XXX in aceleasi situatii poate sa-si dea cu parerea. Si nu 2-3 km. Vesnica problema la romani sa-si dea cu parerea. Sau cum zicea bancu ala ...noaptea toate vacile sunt negre. |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
SoRyYy |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
Se tine foarte bine, mai ales fidji(pt ca are diresctie asistata - ESP)(nu stiu daca si celelalte modele au), dar se tine perfect, doar cunosteti si voi ce inseamna directie asistata!!!
|
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
rtBK |
![]()
Post
#10
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
UAT?!
![]() ![]() spatele zboara cam usor, in rest e ok ![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
Mr.NiceGuy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 319 Joined: 16 October 06 From: Oradea ![]() |
Eu am varianta FIDJI din 2005, dar nu am directie asistata, probabil confunzi ceva.
|
--------------------
Renault
Symbol
2005 FIDJI
|
|
SoRyYy |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
Da, ESP - directie asistata, scrie in carte tehnica, si se simte ESP-ul. Eu il am din 2007 si are sigur, scrie in carte, si cum am zis: "se simte tata"
This post has been edited by SoRyYy: 2 May 2010, 19:54 |
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
rtBK |
![]()
Post
#13
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
nu se poate!
![]() poate ai facut tu modificari, dar chiar si asa ... " se merita " ? |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
DXL |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 28 November 09 ![]() |
Ca masina este destul de stabila in curbe depinde doar de viteza si curba pe care o incercam. Depinde mult de sofer daca sti sa intri si sa iesi dintro curba sa apreciezi viteza sa simti masina cand incepe sa fuga si s-o pui pe drum.
Nu am inteles care este scopul comparari cu celelalte masinii pentru ca fiecare masina se comporta altfel in viraje in functie de foarte multe "componente". Daca ii pui amortizoare sport si o cobori putin masina devine mult mai stabila. Eu unu am sa schimb amortizoarele tocmai pe motivul acesta. |
--------------------
Clio
Symbol
- B-60-DXL
2007
|
|
Un_dus |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 23 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am condus pana in prezent cel putin o data: Fiesta, Punto Clasic (o alerg zi de zi), Symbol (personal din dotare), Logan (servici in trecut). Eu o sa compar cu o curba pe care cu masina personala, Symbol Fidji etc etc o iau cu 110 inspre constanta.
Fiesta - ireprosabil, cam aceeasi viteza dar senzatia mai mare de stabilitate - 120 (sincer sunt mare fan Ford, dar nu mi-am putut permite unul) Punto - nu stiu dc motoru sau masina in sine, dar mai mult de 90 nu am avut curaj Logan - 90 cel mult!!! E mult mai instabil ca Symbolul Astea sunt opinii personale. Off-topic aceeasi curba cu un bmw seria 1 - 140, dar de aia iti iei 2 Symbol de banii aia. Depinde de buget. |
--------------------
Renault
Symbol
- B xx xxx
2008, 1.5 DcI, Fidji 10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009 15.000 km - 05.05.2009 30.000 km - 16.01.2010 |
|
rtBK |
![]()
Post
#16
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
cred ca mai depinde si de anvelope
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
vallixx |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(verde @ 4 Feb 2009, 10:23) Ei cum vi se pare? Eu zic sa renuntam la acest topic. Numai unul care a condus Clio si XXX in aceleasi situatii poate sa-si dea cu parerea. Si nu 2-3 km. Vesnica problema la romani sa-si dea cu parerea. Sau cum zicea bancu ala ...noaptea toate vacile sunt negre. Si eu zic sa renuntam la topicul asta pentru ca numai prostii ce am vazut ca se scriu aici ... 1. Symbol nu este in aceeasi clasa ca ASTRA...indiferent care varianta, deci nu are de ce sa fie comparat cu ASTRA. Sunt clase diferite, se adreseaza necesitatilor diferite... Eu zic ca Astra se duce mai mult catre Megane decat catre Clio. Pe Clio il vad mai mult intr-o comparatie cu Corsa... 2. Symbol, oricare dintre modele nici nu a "auzit" macar despre ESP, nici nu stie ce-i aia. Se confunda grav directia asistata ( servodirectia ) cu programul electronic de stabilitate ( ESP ) In plus " fidji " este un nivel de echipare, nu are absolut nicio treaba cu stabilitatea. 4. 80% din oameni isi dau cu parerea desi nu s-au suit niciodata la volanul masinilor comparate 5. Discutam despre masini stock, nu modificate...nu poti compara stabilitatea unei masini ( indiferent de marca sau model ), cu stabilitatea unei masini care are suspensii sport sau anvelope mai late , cu balon mai mic...... 6. Soferul nu are legatura cu comparatia intre masini. O comparatie pertinenta se face cu acelasi sofer, fie el bun sau prost. Altfel nu are sens... Cine credeti ca o sa ia nu stiu ce curba mai bine? Eu cu Clio sau Sebastian Loeb cu oricare dintre masinile pomenite la inceputul topicului?? 7. Chiar si masini din aceeasi clasa pot avea preturi foarte diferite. Oare degeaba? P.S. hellcat, faci tu un pustiu de bine cu un "lock topic"?? ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by vallixx: 2 May 2010, 22:17 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
eddie33 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SoRyYy @ 2 May 2010, 18:43) Se tine foarte bine, mai ales fidji(pt ca are diresctie asistata - ESP)(nu stiu daca si celelalte modele au), dar se tine perfect, doar cunosteti si voi ce inseamna directie asistata!!! Directie asistata e altceva ESP,iar Fidji a fost o dotare decenta,nu s-a pus ESP pe asa ceva nici contra-cost,pune seria de sasiu aici si iti va pune cineva aici toate dotarile masinii... This post has been edited by eddie33: 2 May 2010, 22:33 |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca are fidji iti pot spune eu dotarile lui fara sa puna seria...dar nu despre asta e vorba.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
eu pe symbol fidji meu din 2006 nu am esp... dar se comporta foarte bine in curbe... mult mai bine decat loganul... si mai bine decat un mertzan (ceva mai vechi - 90 si ceva) cu esp, abs, hidramat... in concluzie, sunt multumit de el dupa vreo 11.000 km in care a mancat tot felul de curbe la viteze foarte diferite
![]() |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
SoRyYy |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
QUOTE(eddie33 @ 2 May 2010, 22:32) Directie asistata e altceva ESP,iar Fidji a fost o dotare decenta,nu s-a pus ESP pe asa ceva nici contra-cost,pune seria de sasiu aici si iti va pune cineva aici toate dotarile masinii... Mai baieti, in carte tehnica este mentionata asta de mii de ori. In primul rand scrie in contextul acesta ("Nu intrerupeti niciodata contactul inainte de oprirea completa a vehiculului, oprirea motorului antreneaza suprimarea asistentelor: frana, directie..."). Acum... nu stiu daca se numeste ESP directia asistata, dar eu asa stiam, lamuriti-ma si pe mine care e diferenta intre cele doua dotari si daca este. This post has been edited by SoRyYy: 3 May 2010, 08:43 |
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
ESP=electronic stability program=program electronic de control al stabilitatii
Directie asistata=servodfirectia=se invarte volanul mai usor, si revine in pozitia initiala dupa ce ai luat curba. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
SoRyYy |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
aaa
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
ajaccio83 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 9 November 09 ![]() |
Am ca masina personala un Bicorp si mai conduc din cand in cand logan 1.4 laureate din 2005.Ambele au bara stabilizatoare si pneuri oarecum apropiate ca dimensiuni 185/65/R15 si respectiv 195/50/R15 pe Clio.Ca stabilitate pe drum cu denivelari Loganul este mult peste Clio care incepe sa topaie destul de repede...poate si din cauza sasiului mai scurt.
Duse la limita pe asfalt ud cat si uscat Clio este mai sigur(poate si din cauza pneurilor mai calitative) spatele nu pleaca aproape niciodata.Amandoua am ruliu foarte mare dar Clio parca se redreseaza mai repede. La Symbol nu stiu cum e pentru ca nu am condus. |
--------------------
clio II
CLIO
2003
|
|
gxg_coman |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cred ca SoRyYy se refera la EPS( electric power steering) pe care oricum clio nu il are. pentru mai multe detalii despre ce face EPS uitati va la filmuletul de pe linkul asta:
|
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
mihai leu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 17 March 06 ![]() |
Da sunt de acord bicorpul este mult mai stabil, mai ales daca ai amortizoare bune si cauciucuri ok. Din propria eperienta pot spune insa ca Symbolul este cam varza, e mai inalt oe spate si mai lung, ingust, daca mergi gol fuge de spate imediat, daca esti foarte plin, 5 persoane si bagaje plin portabagajul fuge fata, de multe ori am senzatia ca aceleasi curbe care cu Dacia le luam cu o viteza la symbol viteza e mai redusa mai ales cand masina e goala, era sa ma rasucesc de cateva ori iarna ca a fugit spatele la viteze de maxim 20, este o masina de oras, cred ca de aceea se poate explica comportameentul ciudat
|
--------------------
Dacia 1999
1310
- B 19 EIF mai este timp pana la fericire
|
|
gxg_coman |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
eu de un an si jumate de cand merg cu symbol nu am observat tendinta de supravirare. tot timpul subvireaza(fuge fata nu spatele).
|
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
silviumarin |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 28 December 09 ![]() |
salut, eu am un megane sedan din 2008 si un clio bicorp din 2003...megane-ul este stock..nu s-a umblat la el, in schimb la clio am schimbat amortizoarele (monroe pe gaz) si jantele (195/50r15)...cand iau o curba mai stransa cu megane-ul, la o viteza mai indrazneatza (50-60), ma arunca in exteriorul curbei..sa nu mai spun ca se inclina in ultimul hal....cand iau curba cu clio, nici nu se inclina...sa nu mai zic de derapat...cauciucurile sunt toyo proxes t1r...recomand...de symbol nu stiu, nu m-am dat cu el...dar bicorp este fenomenal...imi face placere sa merg cu el mai mult decat cu megane-ul...
|
--------------------
Renault
Clio
2003 1.2 16v 75cp
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
Eu cred ca starea pneurilor este un factor important in curbe. cand am luat masina nu simteam cine stie ce, dar dupa 32000 km cu pneurile din fabrica in curbe imi cam fuge spatele, deoarece la schimbare iarna-vara, p-alea mai solicitate le-am pus pe spate si se simte. cu noul symbol iau curbele destul de bine (ori ca m-am obisnuit eu cu masina ca multi imi spun ca-s nebun ca iau curbe cu viteza mai mare decat ei) , nu zic ca am condus zic ca am vazut la cei din fata cu alte masini ca trebuiau sa franeze inainte de curba eu puteam si fara. din ce m-am invatat e ca niciodata in curba sa nu franezi ci dimpotriva sa accelerezi , sa anticipezi unghiul curbei pt a nu face miscari bruste in timpul manevrei ca ai mari sanse sa nu te redresezi. asta te ajuta in special pe serpentine, cum am eu motor mic urca greu apoi daca il las sa coboare in turatie , mai ales daca sunt si plin. masina este joasa ( si ca garda la sol si ca inaltime) si de la fizica stiu ca un corp cu cat e mai apropiat de pamant cu atat stabilitatea lui creste.
mihai leu: pe zapada sau polei e altceva, n-am patit niciodata sa-mi fuga spatele la 20 km/h, nici macar tendinta. poate nu aveai pneuri de iarna pe spate. si nu cred ca ar fi diferente enorme intre clio 2 symbol. |
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
rtBK |
![]()
Post
#30
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
am mai auzit chestia asta sa nu franezi in curba, dar uneori poti sa ai niste surprize neplacute... cred ca cel mai bine stie fiecare ce are de facut intr-o anumita situatie... cand nu stie.... il vedem la stiri
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 20:03 |