Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Stabilitate la curbe, cum se manifesta in viraje

Ygi_17
post 2 Feb 2009, 18:42
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




Pentru ca n-am condus alte tipuri de masini rog pe cunoscatori:

cum apreciati stabilitatea in curbe sau in alte situatii la Clio II (Symbol) fata de New Symbol, Logan, Skoda Fabia, Ford Fiesta, Fusion, Toyota Yaris, Suzuki Splash, Suzuki SX4, Peugeot 206, sau altele dar sa ne referim la masini de categorie mica ( clasa cool.gif

O zi buna,


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicus
post 2 Feb 2009, 18:51
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 15 July 08




Salut.Se comporta mai bine cand e incarcata smile.gif . Eu sant multumit de a mea. E ok.Presupun ca Toyota se tine mai bine in curbe. Na smile.gif pretu spune totul wink.gif


--------------------
renault symbol - bic 1.5 dci/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hitman1234
post 2 Feb 2009, 21:31
Post #3


Bringing secsi back


Group: Members
Posts: 1.791
Joined: 9 February 08




Eu sunt super-multumit de ea de cand i-am pus jantele pe 15 cu gumele pe 50..oricum fata de logan pe care l-am birjarit inainte e cu cateva clase peste..


--------------------
bemfe vewe .
"Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
helldriver11
post 3 Feb 2009, 13:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 28 September 07




Nu am condus decat Dacia 1310 si Logan. E mai stabil decat Loganul, dar imi pare ca "se inclina" mai mult decat Dacia veche, desi recunosc, e numai o impresie, caci e clar ca sta mai bine pe curba la aceeasi viteza de abordare.
Cred ca e o impresie subiectiva, care se datoreaza fiindca Symboala e mai inalta.


--------------------
renault fost symbol 2007, actual Megane 1,4 TCE edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosh_sotto
post 3 Feb 2009, 13:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 27 January 09
From: Codlea - Brasov




Am testat clio unui vecin de al meu, pe o pista de karting, si vreau sa spun ca este peste meganul meu,si peste logan. Dar mai am si un Astra care este aceasi clasa, dar Astra este peste clio cam din orice punct, inclusiv stabilitate. Oricum, a fost peste asteptarile mele Clio.


--------------------
Renault Megane - BV 11 JMR 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.NiceGuy
post 3 Feb 2009, 20:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 16 October 06
From: Oradea




Acuma inteleg sa fie peste Logan, desi sincer m-i se pare loganul mai stabil, dara acuma si peste Megane, e prea de tot biggrin.gif . Ma rog, tu ai facut testul nu eu, posibil sa ai dreptate.
Sunt multumit de cliosul (symbolul) meu, la fel cum cineva scria mai sus, parca se incadreaza mai bine in curba cand e incarcat decat atunci cand sunt doar 2 persoane in el. Atunci cand e gol parca se inclina mult, dar asta si datorita suspensiilor moi (pentru confort) pe care le are. La urma urmei e o masina modesta de familie si oras, fara valente sportive si care isi merita din plin banii.


--------------------
Renault Symbol 2005 FIDJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 3 Feb 2009, 21:06
Post #7


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(bicus @ 2 Feb 2009, 18:51)
Presupun ca Toyota se tine mai bine in curbe. Na smile.gif pretu spune totul wink.gif
*


Daca presupui, esti off-topic!!

QUOTE(dragosh_sotto @ 3 Feb 2009, 13:26)
Dar mai am si un Astra care este aceasi clasa, dar Astra este peste clio cam din orice punct, inclusiv stabilitate.
*


Care Astra? a,b,c,d,e,f,g,h....Poate h o fi peste clio, insa nu are nici o logica comparatia. Daca vorbesti de g, imi pare rau...utilizez si eu una de 5 luni, motorul cdti e de nota 9, in rest masina e plina de carente. Pot sa compar stabilitatea ei cu clio-ul bicorp personal...astra este net inferioara la stabilitate, avand spatele foarte usor si greutate mare pe fata nu-ti trebuie mult s-o faci sa se rasuceasca. Deci are caracter pronuntat supravirator.

@Ygi_17: Symbol-ul este o masina stabila, in media clasei, iar caracterul este subvirator, adica daca ataci o curba cu viteza indecenta, botul masinii, puntea fata va avea o tendinta de derapaj in exteriorul curbei.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 4 Feb 2009, 10:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




""""Nu am condus decat Dacia 1310 si Logan. E mai stabil decat Loganul, dar imi pare ca "se inclina" mai mult decat Dacia veche"""""

Ei cum vi se pare? Eu zic sa renuntam la acest topic. Numai unul care a condus Clio si XXX in aceleasi situatii poate sa-si dea cu parerea. Si nu 2-3 km. Vesnica problema la romani sa-si dea cu parerea. Sau cum zicea bancu ala ...noaptea toate vacile sunt negre.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SoRyYy
post 2 May 2010, 19:43
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 April 10
From: Alexandria




Se tine foarte bine, mai ales fidji(pt ca are diresctie asistata - ESP)(nu stiu daca si celelalte modele au), dar se tine perfect, doar cunosteti si voi ce inseamna directie asistata!!!


--------------------
Renault Symbol - TR 34 SOR 2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 2 May 2010, 19:47
Post #10


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




UAT?! blink.gif esp la fidji?? unde? ohmy.gif

spatele zboara cam usor, in rest e ok smile.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.NiceGuy
post 2 May 2010, 19:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 16 October 06
From: Oradea




Eu am varianta FIDJI din 2005, dar nu am directie asistata, probabil confunzi ceva.


--------------------
Renault Symbol 2005 FIDJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SoRyYy
post 2 May 2010, 19:52
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 April 10
From: Alexandria




Da, ESP - directie asistata, scrie in carte tehnica, si se simte ESP-ul. Eu il am din 2007 si are sigur, scrie in carte, si cum am zis: "se simte tata"

This post has been edited by SoRyYy: 2 May 2010, 19:54


--------------------
Renault Symbol - TR 34 SOR 2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 2 May 2010, 20:08
Post #13


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




nu se poate! blink.gif

poate ai facut tu modificari, dar chiar si asa ... " se merita " ?


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DXL
post 2 May 2010, 20:23
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 28 November 09




Ca masina este destul de stabila in curbe depinde doar de viteza si curba pe care o incercam. Depinde mult de sofer daca sti sa intri si sa iesi dintro curba sa apreciezi viteza sa simti masina cand incepe sa fuga si s-o pui pe drum.
Nu am inteles care este scopul comparari cu celelalte masinii pentru ca fiecare masina se comporta altfel in viraje in functie de foarte multe "componente".
Daca ii pui amortizoare sport si o cobori putin masina devine mult mai stabila. Eu unu am sa schimb amortizoarele tocmai pe motivul acesta.


--------------------
Clio Symbol - B-60-DXL 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Un_dus
post 2 May 2010, 21:15
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 23 June 05
From: Bucuresti




Am condus pana in prezent cel putin o data: Fiesta, Punto Clasic (o alerg zi de zi), Symbol (personal din dotare), Logan (servici in trecut). Eu o sa compar cu o curba pe care cu masina personala, Symbol Fidji etc etc o iau cu 110 inspre constanta.
Fiesta - ireprosabil, cam aceeasi viteza dar senzatia mai mare de stabilitate - 120 (sincer sunt mare fan Ford, dar nu mi-am putut permite unul)
Punto - nu stiu dc motoru sau masina in sine, dar mai mult de 90 nu am avut curaj
Logan - 90 cel mult!!! E mult mai instabil ca Symbolul

Astea sunt opinii personale. Off-topic aceeasi curba cu un bmw seria 1 - 140, dar de aia iti iei 2 Symbol de banii aia. Depinde de buget.


--------------------
Renault Symbol - B xx xxx 2008, 1.5 DcI, Fidji
10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009
15.000 km - 05.05.2009
30.000 km - 16.01.2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 2 May 2010, 21:16
Post #16


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




cred ca mai depinde si de anvelope smile.gif, dar atata timp cat pot sa iau o curba fara sa tai banda... e ok pentru mine.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 2 May 2010, 22:10
Post #17


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(verde @ 4 Feb 2009, 10:23)
Ei cum vi se pare?   Eu zic sa renuntam la acest topic. Numai unul care a condus Clio si XXX in aceleasi situatii poate sa-si dea cu parerea. Si nu 2-3 km.  Vesnica problema la romani sa-si dea cu parerea. Sau cum zicea bancu ala ...noaptea toate vacile sunt negre.
*



Si eu zic sa renuntam la topicul asta pentru ca numai prostii ce am vazut ca se scriu aici ...

1. Symbol nu este in aceeasi clasa ca ASTRA...indiferent care varianta, deci nu are de ce sa fie comparat cu ASTRA. Sunt clase diferite, se adreseaza necesitatilor diferite...
Eu zic ca Astra se duce mai mult catre Megane decat catre Clio.
Pe Clio il vad mai mult intr-o comparatie cu Corsa...

2. Symbol, oricare dintre modele nici nu a "auzit" macar despre ESP, nici nu stie ce-i aia. Se confunda grav directia asistata ( servodirectia ) cu programul electronic de stabilitate ( ESP )
In plus " fidji " este un nivel de echipare, nu are absolut nicio treaba cu stabilitatea.

4. 80% din oameni isi dau cu parerea desi nu s-au suit niciodata la volanul masinilor comparate

5. Discutam despre masini stock, nu modificate...nu poti compara stabilitatea unei masini ( indiferent de marca sau model ), cu stabilitatea unei masini care are suspensii sport sau anvelope mai late , cu balon mai mic......

6. Soferul nu are legatura cu comparatia intre masini.
O comparatie pertinenta se face cu acelasi sofer, fie el bun sau prost. Altfel nu are sens...
Cine credeti ca o sa ia nu stiu ce curba mai bine? Eu cu Clio sau Sebastian Loeb cu oricare dintre masinile pomenite la inceputul topicului??

7. Chiar si masini din aceeasi clasa pot avea preturi foarte diferite. Oare degeaba?

P.S. hellcat, faci tu un pustiu de bine cu un "lock topic"?? naughty.gif naughty.gif blush.gif blush.gif

This post has been edited by vallixx: 2 May 2010, 22:17


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 2 May 2010, 22:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(SoRyYy @ 2 May 2010, 18:43)
Se tine foarte bine, mai ales fidji(pt ca are diresctie asistata - ESP)(nu stiu daca si celelalte modele au), dar se tine perfect, doar cunosteti si voi ce inseamna directie asistata!!!
*




Directie asistata e altceva ESP,iar Fidji a fost o dotare decenta,nu s-a pus ESP pe asa ceva nici contra-cost,pune seria de sasiu aici si iti va pune cineva aici toate dotarile masinii...

This post has been edited by eddie33: 2 May 2010, 22:33


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 2 May 2010, 22:36
Post #19


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Pai daca are fidji iti pot spune eu dotarile lui fara sa puna seria...dar nu despre asta e vorba.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 2 May 2010, 23:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




eu pe symbol fidji meu din 2006 nu am esp... dar se comporta foarte bine in curbe... mult mai bine decat loganul... si mai bine decat un mertzan (ceva mai vechi - 90 si ceva) cu esp, abs, hidramat... in concluzie, sunt multumit de el dupa vreo 11.000 km in care a mancat tot felul de curbe la viteze foarte diferite wink.gif


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SoRyYy
post 3 May 2010, 08:29
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 April 10
From: Alexandria




QUOTE(eddie33 @ 2 May 2010, 22:32)
Directie asistata e altceva ESP,iar Fidji a fost o dotare decenta,nu s-a pus ESP pe asa ceva nici contra-cost,pune seria de sasiu aici si iti va pune cineva aici toate dotarile masinii...
*



Mai baieti, in carte tehnica este mentionata asta de mii de ori. In primul rand scrie in contextul acesta ("Nu intrerupeti niciodata contactul inainte de oprirea completa a vehiculului, oprirea motorului antreneaza suprimarea asistentelor: frana, directie..."). Acum... nu stiu daca se numeste ESP directia asistata, dar eu asa stiam, lamuriti-ma si pe mine care e diferenta intre cele doua dotari si daca este.

This post has been edited by SoRyYy: 3 May 2010, 08:43


--------------------
Renault Symbol - TR 34 SOR 2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 3 May 2010, 08:44
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




ESP=electronic stability program=program electronic de control al stabilitatii
Directie asistata=servodfirectia=se invarte volanul mai usor, si revine in pozitia initiala dupa ce ai luat curba.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SoRyYy
post 3 May 2010, 09:11
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 April 10
From: Alexandria




aaa blink.gif greseala mea, ms de explicatie


--------------------
Renault Symbol - TR 34 SOR 2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ajaccio83
post 3 May 2010, 11:04
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 9 November 09




Am ca masina personala un Bicorp si mai conduc din cand in cand logan 1.4 laureate din 2005.Ambele au bara stabilizatoare si pneuri oarecum apropiate ca dimensiuni 185/65/R15 si respectiv 195/50/R15 pe Clio.Ca stabilitate pe drum cu denivelari Loganul este mult peste Clio care incepe sa topaie destul de repede...poate si din cauza sasiului mai scurt.
Duse la limita pe asfalt ud cat si uscat Clio este mai sigur(poate si din cauza pneurilor mai calitative) spatele nu pleaca aproape niciodata.Amandoua am ruliu foarte mare dar Clio parca se redreseaza mai repede.
La Symbol nu stiu cum e pentru ca nu am condus.


--------------------
clio II CLIO 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gxg_coman
post 3 May 2010, 22:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 413
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti




cred ca SoRyYy se refera la EPS( electric power steering) pe care oricum clio nu il are. pentru mai multe detalii despre ce face EPS uitati va la filmuletul de pe linkul asta:


--------------------
renault laguna 1.5 dci/ 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 4 May 2010, 13:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




Da sunt de acord bicorpul este mult mai stabil, mai ales daca ai amortizoare bune si cauciucuri ok. Din propria eperienta pot spune insa ca Symbolul este cam varza, e mai inalt oe spate si mai lung, ingust, daca mergi gol fuge de spate imediat, daca esti foarte plin, 5 persoane si bagaje plin portabagajul fuge fata, de multe ori am senzatia ca aceleasi curbe care cu Dacia le luam cu o viteza la symbol viteza e mai redusa mai ales cand masina e goala, era sa ma rasucesc de cateva ori iarna ca a fugit spatele la viteze de maxim 20, este o masina de oras, cred ca de aceea se poate explica comportameentul ciudat


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gxg_coman
post 4 May 2010, 15:17
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 413
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti




eu de un an si jumate de cand merg cu symbol nu am observat tendinta de supravirare. tot timpul subvireaza(fuge fata nu spatele).


--------------------
renault laguna 1.5 dci/ 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumarin
post 4 May 2010, 16:30
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 28 December 09




salut, eu am un megane sedan din 2008 si un clio bicorp din 2003...megane-ul este stock..nu s-a umblat la el, in schimb la clio am schimbat amortizoarele (monroe pe gaz) si jantele (195/50r15)...cand iau o curba mai stransa cu megane-ul, la o viteza mai indrazneatza (50-60), ma arunca in exteriorul curbei..sa nu mai spun ca se inclina in ultimul hal....cand iau curba cu clio, nici nu se inclina...sa nu mai zic de derapat...cauciucurile sunt toyo proxes t1r...recomand...de symbol nu stiu, nu m-am dat cu el...dar bicorp este fenomenal...imi face placere sa merg cu el mai mult decat cu megane-ul...


--------------------
Renault Clio 2003 1.2 16v 75cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 4 May 2010, 18:35
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Eu cred ca starea pneurilor este un factor important in curbe. cand am luat masina nu simteam cine stie ce, dar dupa 32000 km cu pneurile din fabrica in curbe imi cam fuge spatele, deoarece la schimbare iarna-vara, p-alea mai solicitate le-am pus pe spate si se simte. cu noul symbol iau curbele destul de bine (ori ca m-am obisnuit eu cu masina ca multi imi spun ca-s nebun ca iau curbe cu viteza mai mare decat ei) , nu zic ca am condus zic ca am vazut la cei din fata cu alte masini ca trebuiau sa franeze inainte de curba eu puteam si fara. din ce m-am invatat e ca niciodata in curba sa nu franezi ci dimpotriva sa accelerezi , sa anticipezi unghiul curbei pt a nu face miscari bruste in timpul manevrei ca ai mari sanse sa nu te redresezi. asta te ajuta in special pe serpentine, cum am eu motor mic urca greu apoi daca il las sa coboare in turatie , mai ales daca sunt si plin. masina este joasa ( si ca garda la sol si ca inaltime) si de la fizica stiu ca un corp cu cat e mai apropiat de pamant cu atat stabilitatea lui creste.

mihai leu: pe zapada sau polei e altceva, n-am patit niciodata sa-mi fuga spatele la 20 km/h, nici macar tendinta. poate nu aveai pneuri de iarna pe spate. si nu cred ca ar fi diferente enorme intre clio 2 symbol.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 4 May 2010, 18:43
Post #30


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




am mai auzit chestia asta sa nu franezi in curba, dar uneori poti sa ai niste surprize neplacute... cred ca cel mai bine stie fiecare ce are de facut intr-o anumita situatie... cand nu stie.... il vedem la stiri


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 20:03
Dacia