Stabilitate la curbe, cum se manifesta in viraje
![]() ![]() ![]() |
Stabilitate la curbe, cum se manifesta in viraje
bardu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|||
cip31 |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Parerea mea este ca cu cat centrul de greutate este mai jos si ecartamentul este mai mare cu atat posibilitatea rasturnarii este mai mica. In ceea ce priveste aderenta, aceasta depinde foarte mult de starea drumului si de anvelope (dimensiuni, profil, compozitie material, presiune, temperatura). Nu am testat inca extremele symbolului dar mi-am facut o parere buna si fara. Trebuie sa avem ca punct de reper pretul acestuia.
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
vallixx |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rtBK @ 4 May 2010, 18:43) am mai auzit chestia asta sa nu franezi in curba, dar uneori poti sa ai niste surprize neplacute... cred ca cel mai bine stie fiecare ce are de facut intr-o anumita situatie... cand nu stie.... il vedem la stiri Eeee sa nu generalizam acum.....e bine sa nu franezi tare in curba pentru ca dezechilibrezi masina. Greutatea fuge pe fata si lasa spatele usor, spate care oricum e usor. Evident ca in momentul ala riscul ca spatele sa piarda aderenta e mult mai mare. In plus multand greutatea pe fata, maresti gradul de aderenta al puntii fata care va fugi spre interiorul virajului, combinat cu usurarea brusca a spatelui....=> pom, stalp, camp,...etc. ...stiri.... ![]() In cazul in care ai intrat prea tare , daca franezi usurel si cat mai constant si mai ales nu bruschezi nici frana nici directia.....ai sanse mari ca masina sa nu te arunce de pe drum. This post has been edited by vallixx: 5 May 2010, 13:54 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
mihai leu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 17 March 06 ![]() |
SandelBS ai dreptate aveam cauciucuri de vara spate uzare 27 00 km pe fata debica frigo2, Dar symbolul tot ramane mai instabil decat bicorpul am mers cu amandoua stok, stiu clar lucrul asta, desi sunt aproape aceleasi masini se comporta diferit symbol este mult mai prost decat bicorp din toate punctele de vadaere inclusiv stabilitatea
|
--------------------
Dacia 1999
1310
- B 19 EIF mai este timp pana la fericire
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
vallixx , trebuie sa intri in curba cu o viteza la care sa nu trebuiasca sa franezi ci sa-ti permita sa pastrezi cel putin viteza. Am testat pe mai multe curbe cu diferite unghiuri, incepand de la 50km/h si crescand din 10 in 10 pana cand incepeau sa scartaie pneurile ca atunci incepeau drifturile. am incercat si cu o usoara franare si masina devenea instabila. Acum ce sa zic, depinde de dexteritatea fiecaruia si de cat de bine isi cunoaste masina. In urma incercarilor am ajuns la concluzia ca daca esti singur in masina sa nu-ti zica cel din dreapta ca ne rasturnam, trebuie sa casti bine ochii la unghiul curbei, intri cu o viteza la care, repet, sa nu trebuiasca sa franezi ci sa accelerezi ( invatandu-ma asa am reusit sa nu intru intr-un copac asta iarna cand era polei intr-o curba din apropierea satului Iazu, jud Ialomita, pentru cine cunoaste stie cate cruci sunt acolo) .
P.S. testele au fost facute in conditiile respectarii vitezei legale si pe asfalt fara denivelari si alte materiale ce ar putea duce la derapaje necontrolate. Fara teribilism, adica centura pusa, in afara localitatii, fara muzica sau geamuri deschise. P.P.S. Pana acum nicio iesire in decor in timpul testelor si in general primavara-vara-toamna. Iarna e o alta poveste. a nu se subintelege ca si iarna faceam la fel. In niciun caz, |
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
andurs |
![]()
Post
#36
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
In prima parte a unei curbe esti pe franare, in ultima parte pe accelerare. Ai o zona constanta intre aceste 2 actiuni (care poate fi mai mare sau mai mica) cand volanul este rotit la maxim. Ganditi curba ca o parabola, nu ca un arc de cerc. Nu exista curba in forma de arc de cerc, adica nu exista curba cu unghi constant de rotatie a volanului. Tot timpul sunt cativa metri (mai multi sau mai putini, depinde de viraj) la inceputul si sfarsitul curbei in care se face trecerea de la unghiul 0 de rotatie a volanului, la unghiul x (maxim) si viceversa. Acele perioade sunt de franare, respectiv de accelerare.
Spor la studiu ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
bardu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Bine bine, ipoteza ne-ai prezentat-o dar formula de calcul???
Ce ora de geometrie e asta ? ![]() Off: Ce mai uram orele de geometrie la scoala ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
cmandrei |
![]()
Post
#38
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@andurs ... daca am inteles bine ceea ce ai scris tu trebuie sa-ti spun ca nu sunt de acord cu prima parte a virajelor tale
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bardu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Andrei nu face invitatia asta ca poate alege o curba mai stransa si il vedem la stiri...
|
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
andurs |
![]()
Post
#40
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Eu n-am precizat nimic de viteze, si nici de gradul de franare. Pe carosabil umed procedez la fel ca pe uscat, doar ca intru, mentin si ies din viraj cu alte viteze decat daca ar fi uscat. Si evident franarea si accelerarea se fac cu alta masura. E treaba fiecaruia sa stie ce poate masina (incluzand amortizoare, cauciucuri etc.) si in ce conditii. Dar ceea ce am spus mai sus se respecta, indiferent daca e uscat sau ud. Repet: in conditiile in care stii ce poate masina si soferul. Ce folos daca franezi doar in linie dreapta si nu anticipezi corect viteza cu care sa abordezi virajul si zbac in copac, ca era o curba pe care masina ta o suporta la 50 km/h si tu ai vrut s-o faci cu 70 km/h.
Eu recunosc ca merg mai la limita cateodata, sa zicem ca am uzura la pneuri perfect egala, fara diferente fata-spate. P.S. Poate nu am fost bine inteles: nu am spus ca incepi franarea cand intri in curba, am zis ca "esti pe franare", deci continui franarea inceputa mai devreme de a intra in viraj. Dar nici nu executi intreaga franare inainte de a incepe sa misti volanul, cum am inteles din unele posturi anterioare, cel putin nu daca vrei sa scoti cat mai mult din virajul respectiv This post has been edited by andurs: 6 May 2010, 11:46 |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#41
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Eu am inteles ceea ce ai spus tu, doar ca mie mi s-a parut asa: daca citeste cineva care doreste sa invete cum sa negocieze un viraj ar intelege ceva de genul ... {nu ma intereseaza cat de destept sau prost sau ce stie ... omul nu stie nimic, acum se informeaza} "rulezi cu 100km/h in afara localitatii perfect legal, in fata o curba din padurea bogatii de 90 grade dar hai sa-i spunem larga. vede curba. vireaza sa intre in curba. franeaza. ia piciorul de pe frana cand e ok viteza. continua constant. accelereaza la iesirea din curba." Ce zici tu e ok ?
Te rog intelege ca nu vreau sa combat ceea ce ai scris tu, nu vreau sa zic ca ceea ce ai scris e gresit, doar ca mie unul mi s-a parut o generalizare care poate duce la incidente neplacute pentru cineva fara experienta. E doar o parere si poate o posibila discutie. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
andurs |
![]()
Post
#42
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Am adaugat un P.S. la postul de mai sus
|
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#43
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Aha ... asa parca e mai ok ... practic in momentul inceperii virajului viteza de deplasare este cea corecta = adaptata conditiilor de drum. Ok
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
vallixx |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Personal incerc sa nu intru in viraj pe franare, ci chiar intr-o usoara accelerare.
Eu franez pe linia dreapta de dinainte, franez poate chiar un pic sub viteza corecta, iar cand intru in viraj in momentul in care am inceput sa rotesc volanul accerez usurel astfel cat sa-mi mentin un ritm cat mai constant. Odata ce trec de apexul virajului accelerez ceva mai puternic pe masura ce revin cu volanul. In felul asta "asezi " masina foarte bine pe viraj astfel incat sa nu-ti ofere nici-o surpriza. Bine...atatea bordeie atetea obiceie....fiecare cu stilul lui. This post has been edited by vallixx: 6 May 2010, 15:21 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
bardu |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Cu voia domniilor voastre as vrea sa sintetizez.
Aducerea masinii la viteza aproximativa de abordare a virajului se face pe cat posibil in linie dreapta inaintea virajului. In viraj se pot face corecturi cu "simt" atat din frane cat si din acceleratie astfel incat sa nu calcam linia mediana si nici sa ajungem in sant. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
SoRyYy |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
OK, am incurcat ESP-ul cu directia saistata, dar oricum, symbolu se tine genial pe sosea, nu se inclina deloc, sunt foarte multumit.
|
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
bardu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Si cam ce masina s-ar inclina pe drum drept?
Nu cred ca trebuie sa punem hiperbole in aceeasi propozitie cu renault symbol. E clar, NU este ca batrana dacie. |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
vallixx |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand ati deviat de la topic.
In al doilea rand, forumul trebuie sa fie oglinda ta, adica asa cum esti obisnuit sa scrii la scoala trebuie sa o faci si pe forum. In al treilea rand forumul nu este loc de conflicte, Soryyyyyyy, astepta sa strangi numarul minim de posturi ca sa poti sa te "injuri" pe PM. Faci oricum eforturi in sensul asa pentru ca vad ca postezi aiurea si pe unde se poate, fara niciun pic de logica. Daca nu esti de acord cu cineva de pe forum , ataca-i parerea, nu ataca omul. Fiecare e liber sa aiba ce pareri doreste. In al patrulea rand "bardu" se referea la faptul ca nu se da quote cand postul caruia ii raspunzi este ultimul. Iti multumesc pentru intelegere. This post has been edited by vallixx: 9 May 2010, 17:53 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
SoRyYy |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: Alexandria ![]() |
OK, fara nicio suparare, dar nu eu a inceput, el a inceput sa faca pe desteptu si sa imi zica el mie ca nu am 7 ani de acasa, eu nu vorvesc asa in viata de zi cu zi, aici de data asta chiar ma enervat, daca as fi stat degeba vazand ce "misto" face, insemna ca sunt chai fraier fara personaliate, cred ca intelegi se balmajesc eu aici (defapt bolborosesc)!!
This post has been edited by SoRyYy: 9 May 2010, 18:19 |
--------------------
Renault
Symbol
- TR 34 SOR
2006 fidji 1.5 dCI 82 cp Gri Eclipse
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
deci discutăm despre stabilitatea în curbe a Symbolului, ce am remarcat eu: cu gume de iarnă - în anotimpul rece (GY UG7+) pe uscat stabilitatea suferă de pe la 100-110 încolo adică pe A3 nu îmi permit să iau curbele cu viteze mai mari (de fapt... unde oare mă grăbesc?) cu gume de vară GY GT2 pe uscat mașina plină ochi (rezervor full si bagaje) pe curbele de pe autostrada Bologna-Florența viteza circa 120 începea sa îmi dea emoții. Cu Bridgestone 381 am circulat relativ puțin și cred că sunt comparabile cu GT2. Am învățat însă să abordez curbele după cum vedeam că îi place și să nu risc inutil. Nu știu alte mașini cum sunt singura mașina ce am condus e un Oltcit, comparația cu el nu își are rostul fiind o mașină scoasă din uz
|
--------------------
Renault
Symbol
- CJ-x5-DXM
2006 EX1,4 16V
|
|
titilev |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
pot sa compar stabilitatea doar cu dacia si cu loganul si pot spune ca sta pe drum mult mai bine ca dacia dar comparativ apropiat cu loganul
ca sa iesi cu bine dintr-o curba conteaza felul in care intri.pot sa fac o comparatie cu dacia referitor la aceeasi curba:daca eram singur in masina si eram atent la condus puteam sa intru cu 60-70km/h daca mai eram cel putin cu o persoana si discutam sau nu eram atent la condus simteam ca nu pot intra nici cu 55-60. la symbol sau la oricare masina cred ca istoria se repeta cineva mai sus facea o comparatie cu 'sebastien loeb' deci cu un sofer bun o masina mai putin dotata cistiga citeva puncte din start |
--------------------
renault
symbol 2010
- GJ 71 KKK
expresion 1.2 l ,75CP
|
|
remesh |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
Stabilitatea este influinentata de mai multi factori dintre care amintesc cativa : tipul drumulu ( piatra cubica, asfalt, pamant etc ), temperatura exterioara, conditiile meteo, tipul pneurileor ( vara, iarna, allseason ). Am condus vreo 40. 000 symbol echipat cu anvelope pe 14 - gt2 care se comportau foarte bine vara cand era drumul ( indiferent de ce natura ) uscat, iarna erau CATASTROFA.
Acum conduc symbol echipat cu anvelope fulda allseason pe 13. In martie am avut parte de ceva zapada iar masina se comporta destul de bine, nu am avut nici un fel de probleme. Insa, a venit caldura iar in curbe masina are tendinta clar subviratoare. Deci pe acelas gen de masina ( symbol ), echipat cu anvelope diferite stabilitatea difera foarte mult. In concluzie, pentru a putea face o comparatie pertinenta intre Clio II ( symbol ) si alte masini, acestea ar trebui testate cu anvelope cu un grad de uzura foarte apropiat , de acelas tip ( vara, tarna ) si pe un drum asemanator. P.S. - daca sofezi un bmw tractiune spate , iarna, cu anvelope de vara nici nu intra in discutie stabilitatea acelei masini, dar asta nu inseamna ca grupul automobile bavaria fac masini care sufera la capitolul stabilitate. This post has been edited by remesh: 16 May 2010, 14:08 |
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 18:33 |