Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sorpon [H] – Illmitz [A] – Komarno [SK] – Visegrad, Cateva vorbe si mai multe poze

gibonu
post 28 Jul 2025, 23:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.223
Joined: 29 May 06




Asta este titlul complet, dar nu incape datorita setarilor forumului: Sorpon [H] – Illmitz [A] – Komarno [SK] – Visegrad [H] – Budapesta

Hai noroc la toata lumea.

De foarte mult timp doream sa fac o tura cu bicicleta in Ungaria, “tara vecina si prietena” asa cum se spunea odata. Din pacate pentru mine in trecut Ungaria a fost doar tara de tranzit in drumurile pe care le-am facut cu masina spre / dinspre diverse destinatii din centrul si vestul Europei.

Ungaria are foarte multe de oferit pentru cicloturism, are multe piste velo, in mare parte este plata, in majoritatea trenurilor pe poti urca fara probleme cu bicicleta, asadar tot ce trebuie pentru o tura cu bicicleta.

Pe langa asta, fara niciun fel de exagerare, Ungaria m-a dat pe spate, mi-a placut la nebunie, a fost mult peste ceea ce m-am asteptat. Plus gustul amar care ramane dupa tura, dupa ce am vazut ce au facut slovacii si ungurii de-a lungul Dunarii, comparativ cu romanii care n-au facut, cu mici exceptii, absolut nimic.

Detalii preliminare.

Deplasarea Bucuresti – Budapesta Keleti si retur am facut-o cu trenul [IRN 472 si IRN 473], la clasa I-a, cabina cu doua paturi, pretul biletelor pentru doua persoane dus – intors a fost de 343 Euro [1732 Lei]. Detaliile despre calatoria cu trenul sunt aici [postul nr. 1571, partea a 2-a]:
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=317744&st=1560

Avantajul tren vs masina [pentru doi adulti si o tura de 16 zile], din care am iesit pe plus cu 105 Euro si doua zile castigate, am detaliat-o aici [postul nr. 1573]:
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=317744&st=1560

Pentru transportul bicicletelor in tren, am facut o tiganie cu niste hamacuri de care sunt foarte mandru si pe care am detaliat-o aici [postul nr. 1571, partea a 1-a]:
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=317744&st=1560

Singura emotie pe care o avem inainte de plecare in tura a fost legata de accesul cu cele doua biciclete in vagonul de dormit, mai bine spus sa nu am parte de o persona calatoare asa cum am patit la tura pe care am facut-o cu trenulul si bicicletele in judetul Salaj in 2023, cand opersona calatoare urla “n-au voie cu bicicletele la clasa I-a’’ iar personalul CFR din vagon si ceilalti calatori spunea “dar cu ce va deranjeza bicicletele, atat timp cat le tin in cabina lor”.

Cu o saptamana inainte de plecare am fost in gara, ca sa ma interesez distant si discret la insotitorul de vagon despre truansportul bicicletei. Prima surpriza a fost ca linia de la care pleca trenul catre Budapesta nu era afisata [si implicit nici trenul nu era in gara], desi la unele trenuri RE care plecau mai tarziu linia de plecare era deja afisata.

01.jpg ( Size: 349.28k ) Number of downloads: 42


Situatia a persistat pana la ora 17:45 cand linia de plecare a fost afisata.

02.jpg ( Size: 412.47k ) Number of downloads: 42


Adica cand o “gramada de oameni multi” a inceput sa se deplaseze in pas alergator de la panoul central de afisaj din Gara de Nord catre linia 10.

Discutia cu insotitorul de vagon a fost foarte placuta, chiar amicala. Omul mi-a spus ca nu este nici problema daca voi avea doua bicicleta, sigura conditie fiind ca bicicletelele “sa fie cat de cat ambalate”.

Apoi toata saptamana am urmarit online panoul central de afisaj din Gara de Nord si in fiecare zi situatia a ramas la fel, adica linia la care venea trenul era afisata foarte tarziu. Chiar cu o zi inainte afisarea s-a facut la ora 17:53 pentru trenul care pleca la ora 17:58.

03.jpg ( Size: 249.04k ) Number of downloads: 45


Deja eram obisnuit cu ideea ca voi alerga cu doua biciclete si doua genti laterale in mana prin gara ca sa nu pierd trenul.

Sambata, 24.05.2025

Pentru ca tot am vorbit mai sus despre avantajul tren vs masina, am fost cateva ore la munca pentru ca mai aveam chestii de terminat, apoi la gara ne-a dus tata cu masina.

Prima supriza placuta din tura a fost ca la ora 17:31 trenul era deja tras [sau garat, nu stiu cum se spune corect] la linia nr. 10.

04.jpg ( Size: 412.37k ) Number of downloads: 42


A doua surpriza placuta a fost interactiunea cu insotitorul de vagon. Dupa ce m-am asigurat ca ne-a vazut toate bagajele l-am abordat cu textul pe care il folosesc in mod uzul atunci cand urc cu bicicleta in tren [si trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete], ceva de genul “Buna ziua. Va rog frumos, avem bilete pentru noi, doua biciclete si mergem la Budapesta”. Insotitoul de vagon mi-a raspuns la salut si mi-a facut semn sa urc in tren cu toate bagajele. In plus, parea ca vrea sa imi spuna “ce treaba am io cu bicicletele voastre”.

Trenul catre Budapesta.

05.jpg ( Size: 430.92k ) Number of downloads: 48


Bicicletele au stat foarte bine in cabina.

06.jpg ( Size: 344.52k ) Number of downloads: 17


Chingile elastice le-am uitat acasa, insa m-am descurcat cu niste sfoara pe care o aveam in geanta de ghidon.

07.jpg ( Size: 363.42k ) Number of downloads: 16


Bicicletele vazute de pe patul de sus, cu zoom maxim.

08.jpg ( Size: 365.68k ) Number of downloads: 15


Tipul vagonului cu care am calatorit pana la Budapesta.

09.jpg ( Size: 307.8k ) Number of downloads: 14


Conditiile de calatorie sunt excelente. Asternuturile sunt impecabile si au un usor miros de apret. In plus, comparativ cu tura din 2023 cand dupa Predeal nu prea am mai putut dormi pentru ca vagonul troznea din toate incheieturile, acum dupa Brasov m-a culcat si ma dormit fara nicio problema aproape tot drumul pana la Budapesta.

Spre dimineata, m-am trezit ca sa ma pis, am costatat ca eram deja la Curtici si ca trenul era oprit, ocazie buna ca sa fumez o tigara.

10.jpg ( Size: 277.92k ) Number of downloads: 17


Ma simteam ca Sergiu Nicolaescu in “Noi, cei din linia intai” cand spunea ceva de genul “Fratilor, peste cativa metri intram pe teritoriul Ungariei”. Dupa care m-am culcat si m-am trezit aproape de Budapesta.

This post has been edited by gibonu: 28 Jul 2025, 23:14


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post Yesterday, 09:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.571
Joined: 3 January 05




Foarte interesant! O zona frumoasa si neaglomerata.
Îmi amintește de excursia făcută prin Ungaria și Austria și de frustrarea de atunci când fiind cazat lângă Sopron, am vrut să mergem cu bicicletele de la Fertörákos la
Mörbisch am See si apoi peste lac la Seebad Illmitz.
Niste politisti unguri ne-au oprit si nu ne-au dat voie sa traversam in Austria, ca cica e o trecere pt localnici. Ne-am plimbat inapoi prin parcul national al lacului semisecat.



IMG_4040.jpeg ( Size: 349.39k ) Number of downloads: 14


This post has been edited by nasty: Yesterday, 09:11


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post Yesterday, 22:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.223
Joined: 29 May 06




@nasty
In ce an s-a intamplat ce ai scris mai sus?
Noi am trecut fara probleme in Austria pe drumul care trece pe langa Piuszpuszta [putin mai la vest comparativ cu drumul pe care ai fost tu].

============================

Duminica, 25.05.2025

Am uitat sa spun in postarea anterioara ca al doilea motiv pentru care am fost in gara cu o saptamana inainte de plecarea in tura a fost ca sa-l intreb pe insotitorul de vagon daca, in general, trenul ajunge cu intarziere la Budapesta. Eram direct interesat de aspectul asta ca sa stiu la ce tren al MAV-ului [Caile Ferate Maghiare] sa iau online bilete pe bucata Budapesta – Sopron.

Omul mi-a spus ca in general trenul nu intarzie si ca ajunge la timp la Budapesta, deoarece inca are stationare la Curtici cam o ora, asa ca poate recupera acolo e eventuala intarziere de la traseul din RO. Ca niste “meseriasi” din presa romaneasca s-au dat cu curu’ de pamant pe motivul ca “de ce sta trenul la frontiera desi suntem in Schengen” conteaza mai putin, pentru ca nu i-a dus capu’ ca mersul trenurilor a intrat in vigoare inaintea adoptarea deciziei de intrare in Schengen.

Revenind la tura, foarte frumoasa si experienta Schengen feroviar, in sensul ca Polita de Frontiera nu a aparut deloc, pe ambele parti ale granitei.

La Budapesta Keleti trenul a ajuns cu undeva sub 10 minute intarziere. Asta este stadionul Ferenc Puskas localizat langa intrarea in gara iar poza este facuta la ora [Ungariei] 08:53 iar ora la care trebuia sa ajunga trenul era 08:50.

01.jpg ( Size: 434.53k ) Number of downloads: 0


Cu toata marfa pe peron.

02.jpg ( Size: 486.24k ) Number of downloads: 2


Hamacii” si-au facut treaba cu brio

03.jpg ( Size: 456.5k ) Number of downloads: 2


la fel si curelele de ratrapa.

04.jpg ( Size: 328.39k ) Number of downloads: 2


Cel mai tare a fost cu dupa ce am terminat de montat bicicletele [cam o ora] am mers pana in capul peronului ca sa vedem de la care linie pleca trenul cu care urma sa mergem pana la Gyor [Euro City 142 Liszt Ferenc, Budapesta Keleti – Viena]. Iar in capatul peronului am constat ca fix trenul care era langa noi era trenul in care urma sa ne urcam.

Vagonul cu locuri pentru biciclete.

05.jpg ( Size: 292.65k ) Number of downloads: 2


Interiorul.

06.jpg ( Size: 554.5k ) Number of downloads: 2


Sistemul de prindere, cu doua optiuni.

07.jpg ( Size: 285.73k ) Number of downloads: 2


Bicicletele noastre.

08.jpg ( Size: 439.36k ) Number of downloads: 1


Biletele [2 oameni si doua biciclete] pe bucata Budapesta Keleti – Gyor – Sopron au costat 10734 Forinti, adica aprox. 27 Euro [ca sa fie matematica mai usoara am pus 1 Euro = 400 Forinti, comparativ cu vreo 380 – 390 cat era in luna Mai la Banca Nationala a Ungariei].

Detalierea costurilor [om, bicicleta, suplimente].

09.jpg ( Size: 363.82k ) Number of downloads: 2


Biletele le-am luat online, insa am ramas profund dezamagit de modul in care functioneaza online-ul la MAV [e drept, cont nu mi-am facut, am optat pentru cumparare fara cont].

Prima data am parcurs toti pasii, am validat plata si oha, nu s-a intamplat nimic. Adica nici biletul nu l-am primit si nici banii nu au plecat din cont. Cel mai tare a fost ca dupa aproximativ o saptamana de la tentativa esuata am primit un e-mail de la MAV in care ma anuntau ca a fost o problema la achizitia biletului si ca imi vor da banii inapoi [bani care n-au plecat din contul meu].

Am incercat pe aplicatia MAV, aici mi-am facut cont, insa n-am reusit sa ma prind cum se adauga bicicleta la biletul de tren.

Pana la urma, am mai intrat odata pe site-ul MAV [tot fara cont] si de data asta totul a mers perfect, plata s-a facut instant si la fel de repede am putut descarca biletele. Nu stiu care este motivul, insa MAV mi-a dat 5 “cearceafuri” A4 [doua bilete pentru oameni si doua pentru biciclete plus factura din poza de mai sus].

Pentru comparatie, la CFR Calatori, indiferent de numarul calatorilor si al bicicletelor [in cazul, cam rar, incare trenul are vagon cu locuri pentru biciclete], biletul vine pe o singur foaie A4, pe care sunt toti “artistii” insirati.

Compresorul [pentru rotile de la … “tren”] din vagonul cu locuri pentru biciclete.

10.jpg ( Size: 300.01k ) Number of downloads: 3


Pacat ca lipsea si capatul care intra pe valva.

This post has been edited by gibonu: Yesterday, 22:47


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 05:43
Dacia