Sonda Lambda, trebuie schimbata?
![]() ![]() ![]() |
Sonda Lambda, trebuie schimbata?
sebastian_reno |
![]()
Post
#91
|
||
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|||
sebastian_reno |
![]()
Post
#92
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 ![]() |
Dragi colegi,
Stie careva care este siguranta pentru sonda lambda aval? Pe tester imi da eroare de circuit incalzire sonda. Vreau sa verific si siguranta. Mersi. |
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|
mark`` |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Mi s-a aprins si mie martorul antipoluare si service. Am folosit un obd 2 pe bluetooth si cu un android am aflat eroarea O2 Sensor Circuit P0130 Powertrain. Eu zic ca e sonda lambda nu?
Cum aflu daca e cea dinainte sau dupa catalizator? 18 Aug 2014, 09:38: Ma ajuta careva? Care sa o cumpar? La reprezentanta e 700ron o bucata, in magazin e 200ron. Nu vreau s-o cumpar pe cea gresita. This post has been edited by mark``: 18 Aug 2014, 09:38 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
nicu rares |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 18 May 10 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(alexstacescu @ 10 Dec 2009, 20:29) In primul rand Salut tuturor forumistilor! Sunt nou posesor de Renault Megane II hatchback cu motor de 1.6 16V. Ieri, in mers, mi s`a aprins in bord martorul Check Engine, fara sa se cunoasca vreo schimbare la mersul masinii. Am fost la mecanic cu masina, am pus`o pe tester, si mi`a dat codul de eroare P0141 (nu stiu exact ce eroare spunea dupa cod, pt k nu am vazut prea bine monitorul de la tester). Mecanicul mi`a spus k este vorba se Sonda Lambda, care a "cazut" datorita benzinei proaste din peco... mentionez k eu am bagat in masina numai benzina cea mai scumpa de la OMV. Mecanicul a verificat cablajul sondei, a sters eroarea din calculatorul de bord, dar aceasta a reaparut dupa pornirea motorului. Mi s`a mai spus k ar fi pe masina 2 sonde lambda, si k aceasta care imi face mie probleme ar fi cea de incalzire... Nu stiu cat de "meserias" este meseriasul la care am fost, si de aceea vreau sa va cer si voua parerea, sa nu cumpar sonda de incalzire aiurea si defapt sa fie cealalta. In cazul in care este sonda aceasta de vina, imi puteti recomanda un producator bun? Eu am gasit`o pe un site de la Bosch, cu pretul de 290.30 ron. Va multumesc anticipat pt. raspunsuri! P.S. Imi poate spune cineva unde este locatia acestei sonde? Salut, ceea ce aparea dupa cod pe tester era mesajul urmator: Oxygen (Lambda) Sensor (O2S) 2, Bank 1/Heated Oxygen Sensor (HO2S) 2 (G130), Bank 1, Heater Control - Circuit Malfunction. Problema este sonda lambda dar nu este de incalzire ci incalzita, stie ceva meseriasul tau dar nu stie bine. Ca sa poate sa trimita un semnal cat mai precis sonda lambda trebuia sa ajunga la o temperatura de 750 F, ceea ce inseamna ca are un element incalzitor in interiorul acesteia care de obicei cedeaza. Acel cod de eroare nu spune ca nu primeste nici un semnal de la sonda lambda ci ca semnalul trimis de ea nu este unul exact. In marea majoritate a cazurilor inlocuirea sondei duce la rezolvarea problemei dar asta nu inseamna ca mecanicul nu trebuie sa faca o verificare prealabila cu multimetrul sa vada ca voltaj scoate sonda si sa verifice etanseitatea mufelor si cablurilor. Atentie foarte mare, punerea unui tester pe masina si citirea unui cod reprezinta doar 45% din munca de diagnosticare, restul tine de identificari, masurari si verificari. Schimba meseriasul si spor in rezolvarea problemei! 27 Aug 2014, 23:26: QUOTE(sebastian_reno @ 19 May 2014, 07:17) Salutare dragi colegi, La mine s-a aprins martorul "antipoluare + service" dupa ce mecanicul a umblat pe la cadrul motor sa-mi schimbe bucsile acestuia. Eroare sonda lambda aval. (verificare vizuala fire sonda de sub masina, curatare mufa sonda, au fot facute, cu mine de fata) Sterge eroarea si apare dupa ce fac vre-o 20-30 km cu masina. (nu inteleg de ce nu apare imediat) Mecanicul zice sa schimbam sonda, dar sonda nu avea nik pana sa merg la el. (cam mare coincidenta). Intrebare: Daca era un fir intrerupt mai putea sa stearga eroarea, aceasta nu aparea imediat? Thx. Trebuie sa fii foarte atent ce stare are eroarea pe teste (permanent/intermitent), daca este permanenta, ceea ce indica fir intrerupt nu poate fi stearsa, adica se sterge dar reapare imediat. Daca e intermitent verifica tu nu ii lasa pe ei etanseitatea mufelor si de asemenea masoara cu multimetru tensiunea data de sonda lambda! Toate bune! 27 Aug 2014, 23:33: QUOTE(mark`` @ 17 Aug 2014, 17:39) Mi s-a aprins si mie martorul antipoluare si service. Am folosit un obd 2 pe bluetooth si cu un android am aflat eroarea O2 Sensor Circuit P0130 Powertrain. Eu zic ca e sonda lambda nu? Cum aflu daca e cea dinainte sau dupa catalizator? <span class='edit'>18 Aug 2014, 09:38:</span> Ma ajuta careva? Care sa o cumpar? La reprezentanta e 700ron o bucata, in magazin e 200ron. Nu vreau s-o cumpar pe cea gresita. Salut Mark, codul de eroare spune ca este cea de dinainte de catalizator, eu zic sa credem ce zice testerul dar de asemenea poti sa o masori sau daca testerul pe care il utilizezi iti permite intri la date in timp real si ai sa vezi acolo tensiunea la care lucreaza si trebuie sa fie intre 0 si 1 Volti! 27 Aug 2014, 23:41: QUOTE(rac @ 26 Dec 2011, 13:42) Am schimbat in decembrie sonda lambda aval. Am pus Bosch. In iunie a murit. Aceiasi eroare. Am mers de atunci 10000 fara probleme. Rolul sondei este reglarea consumului cand motorul e rece, astfel ca imi consuma la rece ceva mai mult. O sa o inlocuiesc cand o vand! Rac, rolul sondei lambda nu este acela de a regla consumul de combustibil ci acela de a reduce emisiile de noxe. O manipulare a autoturismului utilizand o sonda lambda defecta atrage dupa sine si defectarea catalizatorului. Sonda lambda este un feedback trimis catre unitatea de comanda a motorului care ii spune daca face sau nu treaba buna. Motorul are un senzor care masoara cantitatea de aer aspirata in motor si in functie de aceasta cantitate ia decizia ce cantitate de combustibil va injecta, iar aici intra sonda lambda in actiune si analizeaza gazele evacuate si ii spune daca injectia a fost corecta. E mult de discutat si mi-ar face placere sa mai discutam subiectul sonda lambda. Nu vreau sa iei remarca mea in nume de rau dar nu vreau sa dezinformam colegii de forum! 27 Aug 2014, 23:46: QUOTE(florinop2002 @ 24 May 2010, 13:59) Intrebare: Daca am toba de espament sparta intre sonde se justifica consumul exagerat de 15-17 l /100 in oras si 10 in afara? Da, se explica consumul mare pt ca cea de a doua sonda "aspira" prin acea fisura aer proaspat plin de oxigen ceea ce o face sa trimita unitatii de comanda a motorului valori de 1V ceea ce face unitatea de comanda sa injecteze mai mult combustibil crezand ca ce a injectat anterior a fost prea putin, poti sa scoti mufa sondei din aval si atunci o va ignora si ai sa observi schimbari ale consumului. Toate bune! 27 Aug 2014, 23:48: QUOTE(CataT @ 25 May 2010, 18:27) Eu am de vre-o saptamana aprins Check Emissions, nu Check Engine ca la voi, tot sonda lambda sa fie cu probleme? Pune un tester pe ea, este 50 de lei, si ai aflat raspunsul intrebarii tale, masinile astea sunt pline de electronica asa ca e destul de dificila o diagnosticare fara tester. 27 Aug 2014, 23:55: QUOTE(oana2009 @ 14 Jun 2010, 18:22) Buna tuturor, am citit tot pe topicul asta dar nu am vazut ca unul din voi sa aiba check injection...eu tot ma mai trezesc cu service`ul aprins in bord si mesajul check injection, stiu ca o sa ziceti ca nu am postat unde trebuie dar am postat aici pentru ca la service mi s-a spus ca este de la sonda, si ca ma costa in jur de 800 de ron sa o schimb. Mi-au spus ca nu prea are mare importanta daca merg asa, citind aici am vazut ca poate avea urmari....In concluzie voriam sa va intreb daca poate fi de la sonda mesajul pe care mi`l da... Sonda lambda nu aprinde CHECK INJECTION asa cum spune foarte clar si mesajul, verifica injectia, mai mult ca sigur ai motor 1.5 dci, du-te la un centru de injectoare, cel mai ieftin caz ai unul din injectoare "decalibrate" iar cel mai scump caz o sa te faca sa schimbi ECU. 27 Aug 2014, 23:58: QUOTE(kappa_ii @ 12 Dec 2009, 16:22) aha eu ma gandeam sa scot catalizatorul si asa imi taie din putere . si ma rog - unde pot gasi acea sonda la pret mic ? in eventualizatea ca imi pica vre-un lingou de aur dintr-un copac . Daca scoti catalizatorul nu vei mai avea contrapresiune in evacuare, gazele alea arse trebuie sa iasa si ele in mod controlat si organizat din motor, o evacuare rapida duce la o racire a cilindrilor ceea ce scade randametul motorului. Deci in niciun caz sa nu faci asta! This post has been edited by nicu rares: 27 Aug 2014, 23:58 |
--------------------
renault
megane 1
2003 Renault=Masina buna
|
|
silro |
![]()
Post
#95
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 October 14 ![]() |
salutare! am un megane 2 1.6 16v ... in urma cu ceva timp mi s-a ars o bobina. am mers aprox 50 km in 3 pistoane...a trebuit sa ajung acasa. abia tragea masina,..era ca un tractor. am cumparat bobina noua valeo si bujii noi. le-am pus pe masina si cand am pornit-o... la fel merge. tractor direct. motorul moare daca nu o turez la pornire...in mers abia trage.. am pus-o pe tester si mi-a aparut eroarea p0141. bun,e sonda lambda.. dar care din ele e? cea de langa motor pe care am incercat sa o desfac si nu merge decat cu flex sau cea de dupa catalizator din spate ? astept un rasp de la cineva care a patit asa ca mine... multumesc.
|
--------------------
Renault Megane 2
hatchback
2003 hatchback
- db89slv
|
|
mark`` |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Nu e de la sonda lambda. Mersul acela nu e caracteristic unei somde lambda defecte. E dusa si aia probabil dar motorul trebuie sa mearga ok. 100% e dusa inca o bobina. Sau n-ai schimbat-o pe care trebuia.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
silro |
![]()
Post
#97
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 October 14 ![]() |
de la bobine sigur nu mai e problema pentru ca asa m-am gandit si eu in prima faza si cu motorul pornit le scoteam bobinele pe rand... bobinele lucreaza sigur. altceva la ce sa ma mai uit ? ti-am zis pe tester apare doar eroarea p0141... nimic altceva. deci, masina merge dar nu prea trage ca inainte.. insa la relanti sta subturata si e zgomotoasa... uneori moare motorul.. nu stiu ce sa fac..ce sa mai verific
22 Dec 2014, 14:31: am uitat sa specific ca sambata i-am verificat si compresia la motor. mi-a zis mecanicul ca e ok motorul ca a iesit 9 bari pe fiecare piston... This post has been edited by silro: 22 Dec 2014, 14:31 |
--------------------
Renault Megane 2
hatchback
2003 hatchback
- db89slv
|
|
mark`` |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Hm ciudat. Nu stiu ce sa-ti zic, asteapta sa mai intre un coleg mai avizat, poate stie el mai multe.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
silro |
![]()
Post
#99
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 October 14 ![]() |
astept...poate primesc vreo indrumare care sa ma ajute sa rezolv problema asta...
|
--------------------
Renault Megane 2
hatchback
2003 hatchback
- db89slv
|
|
CataT |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.089 Joined: 19 April 07 From: C o n s t a n t a ![]() |
Ia citeste pagina 2 a acestui topic si vezi ca gasesti problema cu eroarea ta!
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 / 1.6 16V
|
|
danut81 |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
[quote=silro,22 Dec 2014, 16:46]
astept...poate primesc vreo indrumare care sa ma ajute sa rezolv problema asta... Am curaj sa pun pariu cu tine ca distributia este sarita de la punct. Compresia de 9 este foarte mica pentru motorul asta. Pinionul de la arbore si fuliile de la axe nu au pana, si de la mersul neregulat sigur ai decalat distributia. Poate chiar nici nu ai avut vreo bobina arsa. In concluzie , ia si verifica distributia. |
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
silro |
![]()
Post
#102
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 October 14 ![]() |
O sa merg la un mecanic sa imi verifice distributia. Daca e ceva de la distributie merge refacuta ?
|
--------------------
Renault Megane 2
hatchback
2003 hatchback
- db89slv
|
|
silro |
![]()
Post
#103
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 11 October 14 ![]() |
Toata problema era de la sonda lambda...
|
--------------------
Renault Megane 2
hatchback
2003 hatchback
- db89slv
|
|
mark`` |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu am avut problema cu sonda lambda pe care am schimbat-o dar cat a fost defecta nu mi-a mers rau motorul, doar consum ridicat. Ciudat.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
cristian.iliescu88 |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 5 October 14 From: Mioveni-Arges ![]() |
In cazul in care sonda lambda nu mai functioneaza, calculatorul de injectie vede acest lucru din motiv ca nu mai oscileaza tensiunea de raspuns pe care aceasta o trimite catre calculatorul de injectie.
In cazul in care aceasta functioneaza prost este posibil sa dea informatii gresite calculatorului de injectie, acesta modificand amestecul intr-unul foarte prost si sa rezulte un mers neregulat al motorului. De obicei daca pe tester iti da un cod legat de sonda lambda acolo trebuie intervenit indiferent ca este vorba de cablajul electric, functionare necorespunzatoare sau deloc. Aceste lucruri tot pe tester se vad. Se poate vedea tensiune de raspuns si de aici se constata ce este in neregula cu ea. Multa sanatate. |
--------------------
Renault
Megane Sedane 2.2 1.6 16V+GPL
11/2007 Privilege
|
|
danut81 |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
Ciudat este de ce are doar 9 bari compresie. In mod normal trebuia sa aiba 14. Am intalnit acelasi tip de defect, tras la indigo. Tot sonda s-a schimbat prima( si amonte si aval), aparent masina mergea bine si se parea ca defectul s-a remediat. Masina pornea la sfert, in schimb daca o accelerai imediat dupa pornire avea tendinta sa se opreasca iar uneori in mers, absolut aleatoriu, nu se tura pentru o secunda sau doua. Masina avea doar eroare de sonda in continuare. Dupa foarte multe verificari s-a ajuns la distributie, si am constatat ca era sarita 2 dinti. Am pus distributia la punct si masina merge perfect.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
mark`` |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu stiu ca daca distributia nu e la punct masina nu porneste sau se strica prin motor una alta la prima pornire...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
danut81 |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
Se indoaie supapele daca este decalata mai mult de 3-4 dinti. Asta era 2 dinti decalata , de aici si compresia mica de 9 bari, dupa ce am pus distributia la punct a revenit compresia la 14.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
mark`` |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
aha, nu stiam ca se poate decala doar atat
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Salut sa va spun si eu patania mea.Am un M2 1.6,16v din 2003 si mi-a aparut mesaj in germana''einspritzung überprüfen'',zic bineee.Am pus-o pe tester si mi-a aparut senzor ax came si sonda lambda aval.Am desfacut senzorul de l axa cu came l-am curatat(avea putina pilitura)am dat cu spray de contacte la mufa ca era plina de ulei,am intrat sub masina aveam un fir rupt la sonda l-am lipit zic gata am rezolvat-o.Am pornit motorul acelasi mesaj
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
mark`` |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Daca ai avut probleme cu senzorii sau alte chestii si le-ai rezolvat trebuia sa resetezi erorile din computer cu testerul. Ele nu dispar de la sine.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Azi am schimbat sonda lambda aval si inca nu a disparut martorul antipoluare+service din bord.Fara sa pun testerul pe masina in cat timp ar trebui sa dispara acea eroare?
|
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#113
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca ai fisuri in toba de la motor pana unde se termina catalizatorul nu se vor stinge martorii. Asta daca ambele sonde lucreaza corespunzator.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
budspencer07 |
![]()
Post
#114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
Pt disparitia martorilor se alimenteaza la pompa computerul isi da recalculare la prima pornire.Dupa rugaciuni si dupa vreo 20 km va fi bine.Bafta!!!
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
mark`` |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Fix acum 1 an postam aici ca a murit sonda lambda inainte de catalizator. Asta la 1 an dupa ce am montat GPL. Acum dupa 1 an iar mi se aprinde check engine cu aceeasi eroare "p0130 bank 1 sensor 1" adica sonda lambda dinainte de catalizator. Sonda are 1 an, ce sa fac? Iar s-o schimb? Pana acum am resetat eroare de mai multe ori, 3-4 ori si tot a reaparut cam 1 data la 1-2 zile. Tin sa precizez ca mi-am schimbat mersul cu masina din exclusiv in oras in exclusiv in afara orasului si merg la consum, adica 50km/h in oras si 90km/h in afara.
Deci? Mor asa repede cand ai GPL? Sa-mi fac stoc de sonde? Ce am pus e un Bosch, nu e chiar orice ieftinitura. This post has been edited by mark``: 11 Nov 2015, 22:17 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Mergi la reprezentanta,pui una cu garantie si tot ce trebuie.Asa la ce naiba mai ai masina,daca o folosesti doar odata la ceva timp si doar in afara?E vreo clasica ceva?
Si sa mergi la consum pe GPL sa-mi fie cu iertare,dar e ca si cum ai da bip in ziua de azi ! |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
espacern |
![]()
Post
#117
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Catalinmodena @ 13 Nov 2015, 12:18) Mergi la reprezentanta,pui una cu garantie si tot ce trebuie. Piesa se gaseste dupa seria VIN/se monteaza si daca in caz de retur (garantie) se constata ca s-a modificat instalatia de origine (montaj GPL aftermarket) nu se acorda garantie. Pentru masina cu instalatie GPL de origine este alta piesa (conform VIN)......nu se vinde piesa universala la Renault. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mark`` |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Pai, in primul rand nu pot primi garantie pe ea ca am GPL aftermarket pusa pe masina. In al 2-lea rand costa 800 ron cea de origine, iar un Bosch e 100 ron. Sa-mi fie cu iertare dar asa merg 8 ani cu 8 sonde noi....
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#119
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Sau 8 ani cu cea actuala si cu un bec aprins.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
espacern |
![]()
Post
#120
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cand e becul ala aprins e si un pic de vartej in rezervor.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 02:55 |